تفاوت قرارداد اسپات با فوروارد و فیوچرز در فارکس چیست؟

بازار ارز (فارکس) یک بازار بسیار بزرگ با ویژگی‌ها، مزایا و مشکلات مختلف است. سرمایه‌ گذاران فارکس ممکن است در معاملات فیوچرز ارز (که همچنین تحت عنوان فیوچرز فارکس یا فیوچرز ارز خارجی شناخته می‌شوند) و همچنین در بازار اسپات فارکس (Spot FX) شرکت کنند. به صورت کلی تفاوت اصلی بین قراردادها زمانی است که قیمت معاملاتی تعیین می‌شود و زمانی که مبادله فیزیکی جفت ارز رخ می‌دهد. با مطلب “تفاوت قرارداد اسپات با فوروارد و فیوچرز در فارکس چیست؟” همراه ما باشید.

قرارداد اسپات در مقابل قرارداد های فوروارد و فیوچرز

قرارداد فوروارد یا فیوچرز فارکس تاریخ انقضا دارد و در تاریخی در آینده تسویه می‌شود. به عنوان مثال، خرید یک قرارداد فوروارد GBP/USD قیمت را در حال حاضر قفل می‌کند؛ اما در قرارداد ذکر شده است که ارزها تا پایان قرارداد مبادله نمی‌شوند.

هیچ اعتبار یا بدهی ناگهانی در معاملات فیوچرز یا فوروارد وجود ندارد؛ زیرا تفاوت نرخ بهره ارزهای موجود در جفت در قیمت پرداخت شده برای قرارداد لحاظ می شود. بنابراین قیمت قرارداد فوروارد با قیمت اسپات متفاوت خواهد بود.

معاملات فیوچرز و فوروارد ممکن است دارای اسپرد بالاتری نسبت به اسپات فارکس باشند؛ زیرا به دلیل وجود تاریخ انقضا و تفاوت قیمت نسبت به قرارداد اسپات، آنها حجم معاملات بالایی ندارند.

فیوچرز و فوروارد بسیار شبیه هم هستند. معاملات فیوچرز از طریق صرافی انجام می‌شود، در حالی که معاملات فوروارد در فرابورس است. تراکنش اسپات در فارکس، یک تراکنش متحرک است. این موضوع به این معناست که معامله مجاز به مستقر شدن نیست، که مستلزم تحویل ارز فروخته شده و دریافت ارز خریداری شده است.

یکی از تفاوت هایی که بین اسپات و فیوچرز در فارکس وجود دارد، بحث اهرم در معاملات است. اهرم در معاملات فیوچرز این امکان را برای معامله گران فراهم می کند که حداکثر سود را با کمترین مقدار سرمایه بدست آورند.

از آنجایی که تریدرها قصد دارند از تفاوت بین خرید و فروش سود ببرند، و ممکن است ارز فیزیکی را نخواهند، موقعیت‌های معاملاتی برای راحتی در نظر گرفته می‌شوند. از آنجایی که ارزها به صورت فیزیکی مبادله نمی‌شوند، حفظ موقعیت ناگهانی بسته به نرخ بهره حاکم بر ارزهای مورد مبادله منجر به دریافت اعتبار یا بدهی روزانه می‌شود. به این موارد هزینه‌های نگهداری ناگهانی گویند. نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی هر کشور / منطقه تعیین می‌شود.

پوزیشن‌های معاملاتی نیز به دلیل وجود اهرم‌ها تغییر می‌کنند. تریدرها می‌توانند در یک پلتفرم مناسب از اهرم‌ها برای معامله بر روی ارزهای بیشتری استفاده کنند؛ زیرا مجبور نیستند ارزی را که می‌خرند یا می‌فروشند به صورت فیزیکی مبادله کنند.

بازار فارکس

چطور در بازار اسپات معامله کنیم؟

1.یک حساب باز کنید و انتخاب کنید که آیا می خواهید معامله کنید یا معامله شما به صورت قرارداد ما به التفاوت (CFD) باشد. اگر می‌خواهید ابتدا بدون ریسک و با سرمایه مجازی تمرین کنید، می‌توانید یک حساب آزمایشی یا دمو باز کنید. با استفاده از حساب آزمایشی یا «Demo» می توانید بدون از دست دادن سرمایه استراتژی‌های مختلف و ایده‌های خود را در معاملات ایجاد کنید.

2.برخی از استراتژی‌های معاملاتی اسپات فارکس را بیاموزید. برخی از تریدرها اخبار را معامله می‌کنند؛ در حالی که برخی دیگر با تحلیل فاندامنتال یا تکنیکال معامله می‌کنند.

3.برای مشاهده قیمت‌های اسپات فعلی فارکس، می‌توانید از انواع بروکرها و پلتفرم‌های معاملاتی استفاده کنید.

4.از نمودارهایی با تایم فریم‌های متفاوت، اندیکاتور‌های تکنیکال و بررسی اخبار، مخصوصا اخباری که قیمت‌های فارکس را افزایش می‌دهند، استفاده کنید.

5.برای خرید و فروش از قیمت‌های خرید و فروش (bid or ask price) استفاده کنید. در پلتفرم‌های معاملاتی معمولا در اطراف نمودار می‌توانید این قیمت‌ها را مشاهده کنید. قیمتی را که می‌خواهید بخرید یا بفروشید وارد کنید و در صورت تمایل، از ابزارهای مدیریت ریسک استفاده کنید. میزان ریسک خود در معامله را انتخاب کرده و سپس سفارش خود را ثبت کنید.

1/5 (1 امتیاز)