معامله بر اساس رویدادهای خبری در فارکس

رویدادهای خبری

اگر تریدر فارکس هستید و معتقدید که حرکت ارزها بر اساس تحلیل فاندامنتال است، مهم است که همواره در جریان رویدادهای خبری مهم باشید و اخبار فارکس را دنبال کنید. چرخش‌های عمده در نمودار اغلب به دلیل یک رویداد خبری غیرمنتظره یا به دلیل برآورده نشدن انتظارات از رویدادهای خبری اتفاق می‌افتد.

معامله با رویدادهای خبری در فارکس

در مراحل اولیه، متوجه خواهید شد که برخی از اخبار فارکس بر کل بازار تأثیر می‌گذارد و برخی به طور خاص بر برخی از ارزها تأثیر می‌گذارد. برای موفقیت در بازار فارکس شما به عنوان یک تریدر اخبار فارکس، باید بفهمید که چه اخباری برای جفت ارزی که معامله می‌کنید اهمیت دارد.

معامله بر اساس رویدادهای خبری در فارکس، فقط اخباری که اهمیت زیادی دارد و اثربخش است تحلیل می شوند و به ندرت اخبار بی‌اهمیت در این استراتژی نقش ایفا می کنند.به طور معمول، گزارش‌های اشتغال، تصمیمات نرخ بهره و اعداد تولید ناخالص داخلی، اخبار مهمی برای ارز یک کشور محسوب می‌شوند. این اخبار از این نظر اهمیت دارند که در فرایند تصمیم‌ گیری فدرال رزرو (Federal Reserve) نقش مهمی ایفا می‌کنند. از جمله اخبارات دیگری که می تواند باعث ایجاد تغیرات و یا نوسانات در بازار شود عبارتند از:

  • اخبار تغییر در سیاست های مالی دولت
  • اخبار نتایج غیرمنتظره در انتشار داده‌های اقتصادی
  • اخبار تغییر در سیاست های پولی بانک مرکزی

هنگامی که مشخص کردید کدام گزارش‌ها مهم هستند، باید برای مدتی واکنش بازار به اعداد را زیر نظر داشته باشید. معمولا تریدرها به این موضوع علاقه ندارند؛ زیرا این موضوع نیازمند انتظار و توجه زیاد است. البته باید در نظر داشته باشید که گزارشات و اطلاعات همیشه طبق انتظار شما عمل نمی‌کنند. در مواقعی، ارزها به دلیل انتظارات یا احساسات بازار، برخلاف آنچه شما انتظار دارید، واکنش نشان می‌دهند.

یکی از مشکلات معاملات اخبار فارکس این است که هر بروکر فارکس سیاست متفاوتی در مورد نحوه مدیریت معاملات در زمان بی‌ثباتی اخبار دارد. برخی از بروکرها دارای اسپرد متغییر و برخی دارای اسپرد ثابت هستند.

معامله با رویدادهای خبری در فارکس

معامله اخبار فارکس با اسپرد ثابت

مشکلی که در بروکرهایی با اسپرد ثابت مواجه خواهید شد؛ افت قیمت یا قیمت گذاری مجدد است که گاهی رخ می‌دهد. در هر صورت، اگر می‌خواهید کوتاه‌ مدت از این معامله خارج شوید، انجام معامله بی‌معناست. از آن‌جایی که در طول رویدادهای خبری، بازار فارکس بسیار پرنوسان است، بسیاری از کارگزاران فارکس در این زمان‌ها اسپرد را افزایش می‌دهند.

معامله اخبار با اسپرد متغیر

در یک بروکر با اسپرد متغییر، مشکل معاملات اخبار این است که وقتی بازارها دچار نوسان می‌شوند، اسپرد می‌تواند به طور تصاعدی افزایش داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود که معامله شما بلافاصله منفی شود؛ حتی اگر از نظر تکنیکال با قیمت خوبی وارد شده باشید.

افزایش اسپرد اغلب محدود است و اگر افزایش بیش از حد باشد، ممکن است بهترین کار این باشد که معامله خود را متوقف کنید؛ زیرا زمانی که بانک‌ها فکر می‌کنند ریسک آنقدر زیاد است که در معرض خطر قرار نمی‌گیرند، این افزایش دیده می‌شود.

با در نظر گرفتن این دو موضوع، درک خط مشی بروکر خود در معامله با اخبار فارکس اهمیت بالایی دارد. بهتر است این سبک از معامله را ابتدا در یک حساب آزمایشی امتحان کنید.

جمع بندی

با وجود اینکه معامله با اخبار در بازار فارکس ممکن است سودآور باشد؛ اما این سبک همیشه با ریسک‌هایی همراه است. اگر تأثیر گزارش را دست کم بگیرید، یا همه چیز طبق برنامه پیش نرود، ممکن است بر حساب شما تاثیر منفی بگذارد.

به طور کلی، ما توصیه نمی‌کنیم که در زمان انتشار اخبار فارکس معامله کنید، مگر اینکه معامله شما بلند مدت باشد. با این اوصاف، هرکسی روش دلخواه خود را دارد و در صورت توجه دقیق و سریع و زیرک بودن، می‌توان در کوتاه‌ مدت از اخبار سود ببرد.

امتیاز دهید