لوریج در تریدینگ ویو

لوریج در تریدینگ ویو

نحوه استفاده از لوریج در تریدینگ ویو چگونه است؟ از مشکلاتی که بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازار فارکس با آن مواجه هستند، کمبود نقدینگی می‌باشد. درحقیقت افراد مختلف با کمبود سرمایه مواجه هستند و همین موضوع سبب می‌شود که سود دریافتی آن‎‌ها از معاملات نیز کم باشد. لوریج و یا اهرم، از جمله راه‌حل هایی است که برای این مشکل وجود دارد. به طوری که معامله‌گران می‌توانند با استفاده از اهرم و یا لوریج در معاملاتی با ارزشی بیشتر از دارایی خود شرکت کنند. این موضوع زمینه رسیدن به سود بیشتر را نیز فراهم می‌کند.

تمامی معامله‌گران و تریدرهای بازار فارکس، برای موفقیت در زمینه سرمایه‌گذاری و همینطور انجام معاملات خود در بازار فارکس، برای تجزیه و تحلیل بازار و تحلیل تکنیکال، نیاز دارند تا از چارت‌ها و جدول‌های بسیاری استفاده نمایند. یکی از ابزارهایی که به تریدرها در این زمینه کمک می‌کند، ابزار تریدینگ ویو می‌باشد. برای آشنایی با جزئیات لوریج در تریدینگ ویو در ادامه این مقاله از وبسایت امیر تریدر همراه ما باشید.

لوریج چیست؟

لوریج (Levearage) یا اهرم، یک ابزار معاملاتی می‌باشد که به تمامی سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا به کمک آن حجم معاملات خود را افزایش دهند. درحقیقت در این روش، معامله‌گران از بروکر مورد نظر خود، وام و قرض دریافت می‌کنند تا سرمایه خود را بیشتر کنند و با حجم سرمایه بیشتری وارد معاملات شوند و اینگونه میزان سود و یا ضرر احتمالی خود را افزایش دهند.

استفاده از لوریج در تریدینگ ویو، به دلیل اینکه میزان سرمایه اولیه را افزایش می‌دهد، در افزایش سود حاصل از معاملات نتایج مثبتی را به همراه دارد. برای بررسی جزئیات “آموزش استفاده از لوریج در فارکس” کلیک کنید.

لازم به ذکر است که لوریج در تریدینگ ویو به صورت (a:b) نمایش داده می‌شود؛ در این عبارت ” a” نشان دهنده میزان سرمایه واقعی که سرمایه‌گذار برای معامله در بازار فارکس اختصاص داده است و ” b” نیز نشان دهنده کل پولی است که معامله‌گر با استفاده از لوریج و یا اهرم، می‌تواند با استفاده از آن ترید و معامله نماید.

برای آشنایی با مفهوم لوریج در تریدینگ ویو، در نظر داشته باشید که اگر یک معامله‌گر دارای 100 دلار سرمایه باشد و از لوریج 1:10 استفاده کند، می‌تواند میزان سرمایه خود را برای شرکت در معامله به اندازه 1000 دلار افزایش دهد.

جالب است بدانید با استفاده از لوریج، سود و ضرر حاصل از معامله به ازای سرمایه 1000 دلار محاسبه می‌گردد؛ اما این موضوع را در نظر داشته باشید که معامله تا زمانی باز می‌ماند که مجموع ضرر بیش از سرمایه‌ اولیه معامله‌گر، یعنی بیش از 100 دلار نباشد.

با استفاده از لوریج در تریدینگ ویو، امکان شرکت در انواع معاملات اهرم‌دار وجود خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که هیچ اجباری برای اینکه معامله‌گران در معاملات خود از لوریج و یا اهرم استفاده کنند، وجود ندارد. درحقیقت تریدرهای بازار فارکس، می‌توانند در صورت تمایل و برای افزایش حجم معاملات خود از اهرم استفاده کنند.

معاملات اسپات (Spot) دسته‌ای از معاملات است که در آن از اهرم استفاده نمی‌شود. معامله اسپات به معنی پرداخت قیمت یک دارایی به صورت لحظه‌ای است و جزو ساده‌ترین نوع معامله‌ می‌باشد که در بازار فارکس انجام می‌شود. برای دسترسی به “آموزش تصویری استفاده از تریدینگ ویو (Tradingview)” کلیک کنید.

لوریج در حساب دمو تریدینگ ویو

مزایا و معایب استفاده از لوریج

مهم‌ترین کاربرد استفاده از لوریج، افزایش قدرت خرید و همینطور سودآوری بالقوه می‌باشد. البته با اینکه لوریج و یا اهرم معاملاتی منجر به افزایش قدرت خرید می‌‌شود و می‌تواند زمینه افزایش سود برای معامله‌گر را نیز فراهم کند

در عین حال، اهرم زمینه افزایش ریسک لیکویید شدن حساب در صورتی که بازار نوسان شدیدی داشته باشد و جفت ارزها دارای حرکتی بر خلاف جهت پیش‌بینی شده از سوی کاربر داشته باشند نیز وجود دارد. در ادامه به مهم‌ترین مزیت‌ها و معایب استفاده از لوریج در معاملات اشاره کرده‌ایم.

مزایا

  • استفاده از لوریح و یا اهرم در معاملات، فرصت‌های بیشتری را برای دسترسی سرمایه‌گذاران به فرصت‌های معاملاتی بیشتر را فراهم می‌کند.

معایب

  • استفاده از اهرم در معاملات، چندان ساده نیست و یادگیری استفاده از آن برای رسیدن به سود بیشتر، نیازمند صرف زمان است. بنابراین سعی کنید عجله نداشته باشید و با سرمایه کم و همینطور استفاده از اهرم‌های پایین، از این ابزار برای افزایش حجم معاملات و سود حاصل از آن بهره ببرید.

اهمیت استفاده از لوریج در تریدینگ ویو

اصلی‌ترین دلیل برای استفاده از لوریج در بازارهای مالی از جمله فارکس، افزایش میزان سرمایه برای شرکت در معاملات است تا از این طریق سود حاصل از معاملات نیز افزایش پیدا کند.

در نظر داشته باشید که اگر یک کاربر بدون استفاده از لوریج و با 100 دلار سرمایه، در یک معامله شرکت کند. اگر معامله با کسب 10 درصد سود بسته شود، در حالت کلی سود کل دارایی کاربر برابر با 110 دلار خواهد بود و نتیجه یک میزان رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد.

حال تصور کنید که کاربر برای معامله در بازار فارکس، از لوریج 10 استفاده نمایند و سرمایه خود را ده برابر کند. در این صورت، معامله‌گر با 1000 دلار وارد معامله خواهد شد و یک رشد 10 درصدی، میزان سود حاصل از معامله او را به اندازه 100 دلار افزایش می‌دهد. به طوری که زمانی که کاربر از حساب خود خارج شود، حساب او به اندازه 1100 دلار خواهد بود. از این میزان 900 دلار به دلیل لوریج افزایش پیدا کرده بود، بنابراین در نهایت 200 دلار در حساب معاملاتی معامله‌گر باقی خواهد ماند. اینگونه میزان سود حاصل از معامله تا 10 برابر افزایش داشته است.

بنابراین این مثال به وضوح نشان می‌‌دهد که با استفاده از لوریج در تریدینگ ویو، تمامی کاربران به راحتی می‌توانند سود حاصل از معاملات خود را نسبت به حالت عادی، افزایش دهند.

اما در نظر داشته باشید که این مثال نشان دهنده حالتی است که شما در معاملات خود سود کنید، اما اگر از لوریج استفاده کنید و در معاملات خود ضرر کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تصور کنید که شما دارای 100 دلار سرمایه هستید و از لوریج 10 نیز استفاده کرده‌اید و در نهایت نیز با 5 درصد ضرر از معامله خارج شده‌اید. در این صورت میزان ضرر شما برابر با 5 درصد از 1000 دلار یعنی برابر با 50 دلار خواهد بود و موجودی نهایی حساب شما برابر با 50 دلار خواهد بود. برای آشنایی با جزئیات “بهترین تحلیلگران تریدینگ ویو” کلیک نمایید.

لوریج در تریدینگ ویو

کل میزان ضرر قابل قبول در معاملات اهرمی

در بررسی لوریج در تریدینگ ویو، به این موضوع اشاره کردیم که لوریج بر میزان سود و بر میزان ضرر سرمایه‌گذار در معاملات تاثیر می‌گذارد. اما نکته مهمی که قابل توجه است، میزان ضرری است که یک کاربر می‌تواند در یک معامله متحمل گردد.

این موضوع در ارتباط با سود صادق نیست، به طوری که یک کاربر با استفاده از اهرم و یا لوریج، هر اندازه که ممکن باشد، می‌تواند از طریق معاملات اهرمی سود کند؛ چراکه هیچ خطری سرمایه اصلی معامله‌گر و سرمایه‌ای که از بروکر خود قرض گرفته است را تهدید نخواهد کرد. در صورتی که میزان ضرر بیش از یک حد مجاز شود، ممکن است که سرمایه قرض دهنده نیز در خطر باشد که سیستم‌های معاملاتی مانع ادامه‌دار شدن ضرر در معامله خواهند شد.

بنابراین در ادامه بررسی لوریج در تریدینگ ویو، باید اشاره کنیم که بدون درنظر گرفتن کارمزد دریافت وام، میزان ضرر قابل قبول برای معامله‌گر، به اندازه کل سرمایه اولیه خود کاربر می‌باشد. به طوری که اگر معامله‌گر با میزان سرمایه 100 دلاری و اهرم 10 وارد معامله شود، میزان کل سرمایه او برای آغاز معاملات برابر با 1000 دلار خواهد بود، اما میزان حداکثر ضرر قابل قبول برای معامله برابر با 100دلار می‌باشد.

 در یک معامله، در صورت نزدیک شدن به ناحیه بحرانی لوریج، بروکرها به کاربران هشدار می‌دهند که سرمایه جدیدی را اضافه کنند و یا بخشی از معامله خود را ببندند تا میزان ضرر آن‌ها از معامله کاهش پیدا کند. اگر کاربران اقداماتی را در جهت افزایش دامنه ضرر خود انجام ندهند، بروکر به صورت خودکار معامله را می بندد و اصطلاحا معامله‌گر کال مارجین می‌گردد. برای آشنایی با جزئیات “استفاده از تریدینگ ویو رایگان” کلیک نمایید.

نحوه تغییر لوریج در تریدینگ ویو

سخن آخر

معامله لوریج‌دار همانگونه که می‌تواند زمینه افزایش حجم معاملات و همینطور افزایش سود حاصل از معامله را فراهم کند، در شرایط برعکس می‌تواند اصطلاحا کل دارایی را لیکوئید کند.

معامله‌گران حرفه‌ای در بازار فارکس، باید سعی کنند از لوریج به صورتی استفاده کنند که منجر به افزایش سود آن‌ها در معاملات شود. برای این منظور توصیه می‌کنیم که حتما یک استراتژی خوب برای فعالیت در بازار فارکس و متناسب با ویژگی‌های شخصیتی و انتظاراتی که از فعالیت در بازار فارکس دارید، در نظر بگیرید. به موضوع مدیریت سرمایه توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشید و سعی کنید حتما حد سود و حد ضرر را برای معاملات خود تعیین کنید.

در ادامه بررسی لوریج در تریدینگ ویو، حتما اگر در بازار فارکس مبتدی هستید، سعی کنید فعالیت خود را با سرمایه کم آغاز کنید. به تدریج و پس از کسب تجربه، می‌توانید میزان سرمایه و میزان اهرم خود را در معاملات نیز افزایش دهید. در نظر داشته باشید که هر بازاری دارای شرایط خاص خود می‌باشد و بدون داشتن تجربه و درک صحیح از فعالیت در این بازارها، نمی‌توان در آن‌ها فعالیت کرد.

در این مقاله توضیحاتی را پیرامون لوریج در تریدینگ ویو برایتان ارائه کردیم، امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک کند تا با مفهوم لوریج و یا اهرم در معاملات آشنا شوید و بتوانید به کمک آن حجم معاملات خود را افزایش دهید و میزان سود حاصل از معاملات خود را بالا ببرید. در صورتی که پس از مطالعه این مقاله، سوالات بیشتری از لوریج در تریدینگ ویو دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید