آموزش تصویری استفاده از تریدینگ ویو (Tradingview)

تریدینگ ویو

تریدینگ ویو از آن ابزارهای معاملاتی محبوب است که اکثر تریدرها از آن استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند معامله گر بازار فارکس باشید یا ارز دیجیتال. شما برای تحلیل نیاز به ابزار معاملاتی برای تحلیل تکنیکال دارید. در این مطلب از امیر تریدر قصد داریم به طور کامل طرز استفاده از Tradingview را آموزش دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی سایت Tradingview

لازمه استفاده از تحلیل تکنیکال این است که به گذشته قیمت دسترسی داشته باشید. برای این کار نیاز دارید به یکی از وبسایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند مراجعه کنید.

تریدینگ ویو یکی از پلتفرم‌های تحلیل تکنیکل در بازارهای مالی مانند فارکس، ارز دیجیتال، بورس‌های جهانی و … است. شما هم به نسخه تحت وب این ابزار با آدرس Tradingview.com دسترسی دارید و هم به اپلیکیشن موبایل (اندروید، IOS). فرقی نمی‌کند شما از کدام یک استفاده کنید چون امکانات همه این نسخه‌ها یکسان است.

Tradingview برای نخستین بار در سال 2011 در وسترویل ایالت اهایو راه اندازی شد. در سال 2022 تعداد کسانی که از ان استفاده می‌کردند به 8 میلیون نفر رسید. اگر تریدر هستید می‌توانید تحلیل‌های خود را به اشتراک بگذارید و با فیدبکی که بقیه دریافت می‌کنید خودتان را بهبود دهید.

البته دقت داشته باشید این وبسایت از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. همچنین برای استفاده از خدمات بیشتر باید نسخه پریمیوم آن استفاده نمایید.

ثبت نام در سایت

بدون ثبت نام امکان استفاده از سایت را دارید اما پس از گذشت چند دقیقه برای شما پیامی نشان داده می‌شود که تا زمانی که ثبت نام نکنید امکان مشاهده نمودار را نخواهید داشت.

ثبت نام به دو صورت انجام می‌شود رایگان و پولی. امکاناتی که در نسخه پولی در اختیار افراد قرار می‌گیرد بیشتر از نسخه رایگان است که البته ممکن است شما در ابتدا اصلا نیاز به آن نداشته باشید و با نسخه رایگان نیز کارتان راه می‌افتد.

عضویت در این وبسایت بسیار ساده است و فقط نیاز به یک ایمیل دارید. برای این کار ابتدا وارد سایت شوید و بر روی Get started در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید. با وارد کردن ایمیل خود می‌توانید به راحتی حساب خودتان را ایجاد کنید.

در ادامه به معرفی انواع حساب در این بروکر به همراه هزینه اشتراک می‌پردازیم.

تفاوت نسخه رایگان و پریمیوم  Tradingview

برای دسترسی به امکانات ویژه این ابزار باید از نسخه‎های پولی آن استفاده کنید. به طور کلی 4 نوع حساب در تریدینگ ویو داریم:

حساب رایگان (Free)، Pro، Pro plus، Premium. در جدول زیر امکاناتی که هر یک از این اکانت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند را مقایسه می‌کنیم:

پرو (Pro) پرو پلاس (Pro+‎) پریمیوم ( Premium)
14.95$ اشتراک ماهیانه 29.95$ اشتراک ماهیانه 59.95$ اشتراک ماهیانه
استفاده از 5 اندیکاتور در یک چارت استفاده از 10 اندیکاتور در یک چارت استفاده از 25 اندیکاتور در یک چارت
دو چارت در یک پنجره چهار چارت در یک پنجره هشت چارت در یک پنجره
تنظیم 20 هشدار تنظیم 100 هشدار تنظیم 400 هشدار
اندیکاتور Volume profile نمودارهای عجیب غریب و نمودارهای با فرمول‌های روزانه یکسان فواصل زمانی یک ثانیه‌ای
بدون تبلیغ خروجی گرفتن از چارت استفاده از 4 برابر دیتای بیشتر
پشتیبانی از چند مانیتور در صفحه دسکتاپ اعمال اندیکاتور بر روی اندیکاتور هشدارهایی که حذف نمی‌شوند

امکانات وبسایت Tradingview

در این بخش قصد داریم امکاناتی که با استفاده از این ابزار به آن دسترسی دارید را ذکر کنیم:

  • دسترسی کامل به ابزارهای تحلیل تکنیکال
  • آگاهی از انتشار اخبار و داده‌های اقتصادی
  • قابلیت ایجاد Alert
  • بک تست گیری از استراتژی معاملاتی
  • ارتباط با سایر تریدرها از طریق شبکه‌های اجتماعی و استفاده از تحلیل آن‌ها
  • امکان فیلتر نویسی  و استفاده از فیلترهای آماده
  • دسترسی به نمودار انواع جفت ارزها، شاخص ها، کریپتو کارنسی ها و …

البته تریدینگ ویو از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

معرفی ابزارهای تریدینگ ویو

اگر تا به حال با Tradingview کار نکرده باشید ممکن است در نگاه اول استفاده از این ابزار برایتان مشکل باشد. در این بخش قصد داریم این ابزار را به بخش‌های مختلف تقسیم بندی کنیم.

آموزش تصویری استفاده از تریدینگ ویو (Tradingview) - امیر تریدر

 نوار ابزار بخش اول

در این بخش شما به تمامی ابزارهای که برای رسم خطوط و اشکال به آن احتیاج دارید دسترسی دارید. بنابراین اگر قصد رسم خطوط حمایت و مقاومت، ابزار فیبوناچی، امواج الیوت، بزرگنمایی و  … را دارید باید از این بخش استفاده نمایید.

نوار ابزار بخش دوم

ار بخش دوم شما می‌توانید نماد دارایی مورد نظرتان را جست و جو کنید. علاوه بر این می‌توانید تایم فریم مورد نظر خود را هم انتخاب نمایید. انتخاب نوع کندل، اندیکاتور مورد نظر، تنظیم Alert، مقایسه نمودار و … نیز امکان پذیر است.

نوار ابزار بخش سوم

در بخش سوم تریدینگ ویو می‌توانید بازار مورد نظر خود را انتخاب نمایید. امکان یادداشت برداری، تست استراتژی، کد نویسی استراتژی و اتصال مستقیم به بروکر را نیز دارید.

نوار ابزار بخش چهارم

Watch list یکی از مهم ترین و کاربردی ترین خدمات Tradingview است. دسترسی به اخبار و هشدارهایی که گاهی برای شما ارسال می‌شوند به همراه درصد تغییر ارزش، حجم معاملات، بالاترین و پایین‌ترین قیمت و … از این بخش قابل دسترسی است.

در ویدئوی زیر می‌توانید بخش‌های مختلف تریدینگ ویو را به صورت تصویری آموزش ببینید.

سخن پایانی
ترید کردن مانند هر شغل دیگری نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد. شما باید برای ورود به هر معامله با تحلیل و بررسی شرایط وارد معامله شوید در غیر این صورت کار شما هیچ تفاوتی با قمار نخواهد داشت. اگر مبتدی هستید و قصد فعالیت در بازار Forex را دارید توصیه می‌کنیم حتما از آموزش فارکس مجموعه ما استفاده نمایید. این ویدئوهای کوتاه متناسب با نیاز مخاطب تهیه شده است و در کمتر از سه ساعت شما را با مفاهیم اولیه این مارکت آشنا می‌کند. 
5/5 (3 امتیاز)