آموزش استفاده از لوریج در فارکس

استفاده از لوریج

اهرم یا لوریج (Leverage) توانایی استفاده از چیزهای کوچک برای کنترل چیزهای بزرگ است. مفهوم اهرم یا لوریج در معاملات ارز خارجی (فارکس یا FX)، به این معنی است که می‌توانید مقدار کمی سرمایه در حساب خود داشته باشید و مقدار بیشتری را در بازار کنترل کنید. با مقاله ی آموزش استفاده از لوریج در فارکس همراه ما باشید.

به دلیل وجود حجم های استاندارد و بزرگ برای معامله بروکرها مقدار مشخصی سرمایه را تحت عنوان لوریج در اختیار مشتریان خود می گذارند. مقدار این سرمایه به انتخاب تریدر تعیین می شود.

مزیت استفاده از اهرم این است که شما می‌توانید تنها با سرمایه محدود مقدار قابل توجهی پول به دست آورید. اما این سبک از معامله بدون مشکل و ریسک نیست. مشکل این است که همچنین ممکن است شما در معاملات خود با استفاده از لوریج مقدار قابل توجهی سرمایه از دست بدهید. همه چیز به این بستگی دارد که چقدر عاقلانه از لوریج یا اهرم استفاده می‌کنید و مدیریت ریسک شما چقدر محافظه کارانه است.

نکات کلیدی مطلب

  • اهرم شامل قرض گرفتن پول برای معامله یک دارایی مالی است؛ در حالی که این اهرم می‌تواند سود شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، همچنین به این معنی است که شما می‌توانید پول بیشتری نسبت به سرمایه اولیه خود از دست بدهید.
  • مقدار لوریج قابل استفاده در یک معامله توسط بروکر شما تعیین می‌شود؛ اما می‌تواند تا 400 برابر کل سرمایه شما باشد.
  • هر چه از اهرم بیشتری استفاده کنید، یعنی میتوانید حجم معاملاتی بیشتر استفاده کنید و ریسک بیشتری خواهید داشت. به عبارت دیگر اهرم های بالاتر محدودیت های کمتری از نظر انتخاب حجم معاملاتی دارند و همین کاهش محدودیت افزایش ریسک را به همراه می آورد.

استفاده از لوریج در فارکس

بیش از چیزی که فکر کنید کنترل دست شماست

استفاده از اهرم در فارکس یک بازار نسبتا خسته کننده را فوق العاده هیجان انگیز می‌کند؛ اما وقتی پول شما در خط است، هیجان انگیز بودن همیشه خوب نیست.

بدون اهرم، تریدرها از دیدن یک حرکت 10 درصدی در حساب خود در یک سال شگفت زده خواهند شد. این در حالی است که تریدری که از اهرم استفاده می‌کند، ممکن است به راحتی یک حرکت 10 درصدی را در یک روز ببیند.

مقادیر معمولی اهرم معمولاً خیلی زیاد است و مهم است که بدانید بیشتر نوساناتی که هنگام معامله تجربه می‌کنید بیشتر به دلیل اهرم معامله شما است تا حرکات قیمتی در یک دارایی پایه.

مقدار لوریج

اهرم معمولاً به مقدار ثابتی داده می‌شود که این مقدار در هر بروکر متفاوت است. هر بروکر بر اساس قوانین و مقررات خود اهرم را ارائه می‌دهد. این مقادیر معمولاً 100:1، 200:1، و 500:1 هستند.

مزایای لورج در فارکس

  • یکی از مهم ترین مزایای لوریج افزایش سرمایه تریدر است. به این صورت که با افزایش سرمایه و حجم معاملاتی، سود نیز افزایش پیدا می کند.
  • از مزایای دیگر اهرم معاملات، افزایش سودی است که از ترید حاصل می شود؛ به این صورت که اگر شما در حالت عادی از انجام معامله ۵% سود بگیرید، با لوریج ۱۰ میتوانید این سود را به ۵۰% افزایش دهید.
  • با استفاده از لوریج در معاملات فارکس امکان افزایش سرمایه تان وجود دارد و تنوع سبد سرمایه تان نیز افزایش پیدا می کند.

تریدرهای حرفه‌ای و اهرم

تریدرهای حرفه‌ای معمولا با لوریج مناسب و درخور بالانس معامله می‌کنند. اهرم مناسب از سرمایه شما در هنگام اشتباهات معاملاتی محافظت می‌کند و بازده شما را ثابت نگه می‌دارد.

صرف نظر از اینکه بروکر به شما چه پیشنهادی می‌دهد؛ معامله با این نوع اهرم ها امکان پذیر است. شما باید پول بیشتری سپرده کنید و معاملات کمتری انجام دهید.

برای دانستن اینکه چه  اهرمی استفاده کنید باید در این زمینه تجربه کسب کنید. محتاط باشید تا برای مدت بیشتری بدون از دست دادن سرمایه در بازار فارکس معامله کنید.

4.7/5 (6 امتیاز)