روش اسکالپ در فارکس

روش اسکالپ در فارکس

روش اسکالپ در فارکس چیست؟ یکی از بهترین استراتژی‌ها در بازار فارکس که بهترین نقاط را برای خرید و فروش در جهت کلی روند برای معامله‌گر فراهم می‌کند، استراتژی اسکالپ است. در استراتژی اسکالپ می‌توان از انواع خطوط روند، اسیلاتور، استوکاستیک و اندیکاتورهای مختلف برای پیدا کردن بهترین نقاط ورود و خروج از معامله استفاده نمود.

اگر به دنبال انجام معاملات جفت‌ارزها با دقت بالایی هستید، روش اسکالپ در فارکس، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با استفاده از روش اسکالپ در فارکس، معامله‌گر در طول روز در چندین معامله شرکت می‌کند و از تفاوت کوچکی که بین قیمت خرید و فروش وجود دارد، سود به دست می‌آورد. درحقیقت هدف در روش اسکالپ در فارکس استفاده از حرکت‌های کوتاه مدت برای برداشت سود می‌باشد.

بنابراین روش اسکالپ در فارکس یک نوع استراتژی و سبک معاملاتی در بازار فارکس است که بر اساس تعداد معاملات بالا با سودهای کم اجرا می‌گردد. معاملاتی که تایم فریم‌های کوتاهی دارند و با سودهای بسیار کم بسته می‌شوند. سود بسیار در روش اسکالپ در فارکس از شرکت کردن در تعداد معاملات بسیار به دست می‌آید. اگر مایل هستید با جزئیات بیشتری از روش اسکالپ در فارکس آشنا شوید، در ادامه این مقاله از وبسایت امیر تریدر با ما همراه شوید.

روش اسکالپ در فارکس چیست؟

روش اسکالپ در فارکس به یک نوع سبک معاملاتی تحت عنوان اسکالپینگ (Scalping) اشاره دارد که هدف اصلی در آن، به دست آوردن سود از خرید و فروش‌های کوتاه‌مدت می‌باشد. درحقیقت اسکالپ نوعی از معاملات کوتاه مدت است و در تایم فریم‌های 1 الی 15 دقیقه‌ای انجام می‌شود.

معامله‌گرانی که از نظر زمانی و از نظر حجم، در معاملات کوتاه‌مدت شرکت می‌کنند، اسکالپر شناخته می‌شوند. هدف اصلی اسکالپرها، به دست آوردن سود از  نوسانات کوچکی که در بازار ایجاد می‌شود، می‌باشد.

لازمه رسیدن به سود از طریق روش اسکالپ در فارکس، نوسانات قابل توجه است. در حقیقت حرکات شدید قیمت، معامله را برای معامله‌گران آسان‌تر می‌کند. بنابراین اسکالپرها باید به دنبال جفت‌ارزی باشند که نوسانات شدید را در بازار فارکس دارد.

اسکالپر کیست؟

اسکالپر و یا معامله‌گر اسکالپ، به تریدری در بازار فارکس گفته می‌شود که از روش اسکالپ در فارکس پیروی می‌کند و برای انجام معاملات خود از استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کند. اسکالپرها برای خروج از معامله، یک استراتژی سخت‌گیرانه‌ای را اجرایی می‌کنند تا از ضررهای بزرگ در این بازار جلوگیری شود و بتوانند به راحتی با جمع‌آوری سودهای کوچکی که از معاملات متعدد به دست می‌آورند، به راحتی به سودهای بزرگی دست پیدا کنند.

از ویژگی‌ اسکالپرها این است که علاقه‌مند به خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا هستند. البته هر معامله‌گری که از روش اسکالپ در فارکس استفاده می‌کند، ممکن است برای رسیدن به سود‌های بالاتر، خلاف این موضوع نیز عمل کند.

در روش اسکالپ در فارکس باید به تحلیل تکنیکال و نوسانات کوتاه مدت قیمت توجه شود. افرادی که دارای تجربه لازم هستند و در شرایط استرسی و بحرانی، عملکرد خوبی دارند و می‌توانند حجم بالایی از معاملات را مدیریت کنند، برای استراتژی اسکالپ گزینه مناسبی خواهند بود. اصلی‌ترین عامل موفقیت افرادی که از روش اسکالپ در فارکس استفاده می‌کنند، مدیریت ریسک و اختصاص زمان کافی برای مدیریت بازار و شناسایی موقعیت‌های سودده است.

روش اسکالپ در فارکس

روش اسکالپ در فارکس چه تفاوتی با استراتژی روزانه دارد؟

بسیاری از افراد معاملات اسکالپینگ و روش اسکالپ در فارکس را با استراتژی روزانه اشتباه می‌گیرند. معامله‌گرانی که از سبک معاملاتی روزانه برای معامله در بازار فارکس استفاده می‌کنند، مشابه با اسکالپرها چندین معامله در طول روز انجام می‌دهند، اما این دو استراتژی دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • در روش اسکالپ در فارکس معامله‌گران در بازه‌های زمانی کوتاه چند ثانیه تا چند دقیقه، در معاملات شرکت می‌کنند؛ در حالی که کمترین تایم فریم یک معامله‌گر روزانه، تایم فریم 1 الی 2 ساعته می‌باشد.
  • با توجه به اینکه اسکالپرها در بازار ریسک بیشتری را متحمل می‌شوند، بنابراین باید حساب بزرگی نیز داشته باشند. این در حالی است که معامله‌گران روزانه، دارای موجودی حساب متوسطی هستند.
  • نتایج معامله در روش اسکالپ در فارکس سریع است. به طوری که معامله به سرعت بسته می‌شود و می‌توان از نتایج سود و ضرر در این معاملات مطلع شد. این در حالی است که سرعت معامله در معاملات روزانه، متوسط است.

نسبت سود و زیان در استراتژی اسکالپ

نسبت سود  به زیان در اسکالپینگ وابسته به شرایط معامله، نمودار و حرکات قیمت، متفاوت می‌باشد. اغلب اسکالپرها پیش از رسیدن به سود نهایی، از معامله خارج می‌شوند. معامله‌گری که تصمیم می‌گیرد از روش اسکالپ در فارکس استفاده کند، باید کنترل قوی را در احساسات خود داشته باشد و حتی در صورت نیاز، چندین بار در یک معامله شرکت کند و در نقطه‌ای که باید از معامله‌ خارج شود تا بتواند سود حاصل از معاملات را افزایش دهد.

نسبت سود به زیان در روش اسکالپ در فارکس، نشان‌دهنده کنترل شخص بر هیجانات خود و درک بهتر بازار می‌باشد. بنابراین بسیار مهم است که افرادی که علاقه‌مند به سبک اسکالپینگ در بازار فارکس هستند، بتوانند هیجانات و احساسات و همینطور استرس خود را کنترل کنند تا بتوانند نسبت سود و زیان معاملات را مشخص نمایند. در نهایت نسبت سود و زیان در استراتژی اسکالپ، عدد ثابتی نمی‌باشد و به هیچ عنوان برای تمامی معاملات، یک عدد مشخصی نخواهد بود.

عوامل مهم در روش اسکالپ در فارکس

در روش اسکالپ در فارکس، برخی عوامل از اهمیت بالایی برخوردار هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

نقدینگی بازار

نقدینگی به حجم معاملات اشاره دارد و از مهم‌ترین عوامل در اسکالپینگ به شمار می‌رود. هر چه میزان نقدینگی بیشتر باشد، استفاده از روش اسکالپ در فارکس با بازدهی بالاتری همراه خواهد بود.

اگر میزان نقدینگی در بازار کم باشد، تفاوت میان قیمت خرید و فروش بالاتر خواهد بود. اینگونه معامله‌گری که از روش اسکالپ در فارکس استفاده می‌کند، باید تلاش کند تا از کوچکترین نوساناتی که در بازار به وجود می‌آید، سودهای قابل توجهی را به دست آورد. وقتی حجم معاملات کم باشد و تفاوت قیمت خرید و فروش چندان قابل توجه نباشد، قطعا سوددهی نیز پایین خواهد بود.

بنابراین معامله‌گری که روش اسکالپ در فارکس را برای فعالیت در بازار فارکس انتخاب می‌کند، باید به سراغ نماد معاملاتی با نقدینگی بالا برود.

 نوسانات بازار

در روش اسکالپ در فارکس به نمادهای پایدار و یا بدون روند، توجه ویژه‌ای می‌شود. به طوری که اگر قیمت در طول یک روز، حرکت نداشته باشد، تریدرها می‌توانند با روش اسکالپ در فارکس، سفارش‌های خود را در همان پیشنهاد اول قرار دهند و از این طریق سود کسب نمایند.

مدیریت ریسک

معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپ استفاده می‌کنند، علاقه‌مند به رسیدن به سودهای کوچک در طول یک روز می‌باشند و به طور کلی شرکت در معاملات بزرگ برای رسیدن به سود بزرگ جزو روش اسکالپ در فارکس نیست.

در فرآیند شرکت در معاملات با تایم‌ فریم‌های کوتاه، ممکن است اسکالپرها در همان دوره زمانی، صدها ضرر کوچک را متحمل شوند، اما با مدیریت ریسک و عدم انباشته شدن ضرر بیش از حد مجاز، می‌توان در نهایت سوددهی را تجربه نمود.

استراتژی اسکالپ ۵ دقیقه ای

انواع معاملات در روش اسکالپ در فارکس

معامله‌گرانی که از روش اسکالپ در فارکس استفاده می‌کنند، می‌توانند در انواع معاملات شرکت کنند. در ادامه پیرامون انواع معاملاتی که اسکالپرها در آن شرکت می‌کنند، توضیحاتی را آورده‌ایم.

روش اسکالپ بر اساس پرایس اکشن

در روش اسکالپ در فارکس که بر اساس پرایس اکشن انجام می‌شود، معامله‌گران اقدام به تحلیل سطوح حمایت و مقاومت می‌کنند. در این روش از اسکالپ در فارکس، معاملات در بازه‌های زمانی سی دقیقه‌ای الی یک ساعته، اجرا می‌شوند.

معامله‌گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، ابتدا پیش از تغییر تایم فریم چارت به بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، باید روند کلی و اصلی نمودار را در بازه‌های زمانی بلندمدت مورد بررسی قرار دهند تا در نهایت بتوانند در راستای روند اصلی معامله‌ کنند.

وقتی قیمت به سطح مقاومت نزدیک می‌شود، امکان ورود به موقعیت معاملاتی کوتاه مدت فروش که در جهت روند بازار باشد، وجود دارد. همینطور هدف بعدی در این موقعیت‌های معاملاتی کوتاه مدت، به دست آوردن سود و سپس خروج از معامله در محدوده حمایتی قیمت می‌باشد.

لازمه استفاده از سبک معاملاتی اسکلپ بر اساس پرایس اکشن، این است که معامله‌گران اعتماد به نفس خود را حفظ کنند و بدون ترس و با صبر، از خروج زودهنگام از معاملات جلوگیری نمایند.

سبک معاملاتی اسکالپ بر اساس فیبوناچی

در استراتژی اسکالپ مطابق با فیبوناچی، هدف اصلی معامله‌گر تحلیل روند اصلی در تایم‌ فریم‌های بالاتر است. معامله‌گرانی که از این سبک معاملاتی استفاده می‌‎کنند، در زمان شکستن خط روند، وارد معامله می‌شوند. همینطور از نسبت‌های فیبوناچی نیز برای تعیین هدف و دست آوردن سود استفاده می‌کنند.

پس از شکستن خط روند، یک موقعیت معاملاتی کوتاه مدت از محدوده 38٪ فیبو برای فروش در نظر گرفته می‌شود و هدف سود نیز در محدوده 62٪ فیبو قرار داده می‌شود. برای دستیابی به سود از طریق استراتژی اسکالپ فارکس، بسیار مهم است که معامله‌گران صبر کافی داشته باشند تا یک موقعیت معاملاتی مناسب و قابل اعتماد ایجاد گردد.

روش اسکالپ در فارکس بر اساس الگوهای شمعی ژاپنی

از دیگر انواع معاملات با روش اسکالپ در فارکس، استفاده از الگوهای شمعی ژاپنی است. معامله‌گرانی که بخواهند از این استراتژی استفاده کنند، باید با الگوهای شمعی آشنایی داشته باشند.

با کمک الگوهای شمعی ژاپنی، معامله‌گران قادر به شناسایی الگوهای قوی خواهند بود و اینگونه می‌توانند به صورت مداوم در بازار پیشروی داشته باشند. این الگوها به معامله‌گرانی که از روش اسکالپ در فارکس استفاده می‌کنند، کمک می‌کند تا نقاط ورود و خروج از معامله را تعیین نمایند.

الگوهای شمعی ژاپنی، قوی و قابل اعتماد می‌باشند و تصاویر واضحی را از تغییر جهت بازار ارائه می‌کنند. در صورتی که معامله‌گران درک صحیحی از الگوهای شمعی ژاپنی و قدرت آن‌ها برای تشخیص نقاط ورود و خروج از معامله داشته باشند، به راحتی قادر خواهند بود بر اساس این استراتژی سوددهی قابل توجهی را تجربه کنند.

ویژگی‌های روش اسکالپ در فارکس

به طور کلی روش اسکالپ در فارکس، برای معاملات کوتاه مدت طراحی شده است؛ این استراتژی دارای ویژگی‌هایی است که تبدیل یک استراتژی بسیار جذاب برای معامله‌گران شده است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین این استراتژی‌ها می‌پردازیم.

استفاده از حرکت‌های کوچک بازار

در روش اسکالپ در فارکس، هدف اصلی سود بردن از حرکت‌های کوچک بازار و نوساناتی که دارد، می‌باشد. درحقیقت اسکالپرها در معاملات بزرگ شرکت نمی‌کنند و در مقابل در طول یک روز، صدها معاملات کوچک را انجام می‌دهند. اصلی‌ترین تمرکز روش اسکالپ در فارکس، بر روی معاملات کوتاه مدت و همینطور ورود و خروج سریع از معاملات است.

استفاده از شاخص‌های فنی سفارشی

برخی از معامله‌گران که از استراتژی اسکالپ فارکس استفاده می‌کنند، از شاخص‌های فنی سفارشی در جهت تنظیم و استفاده در معاملات کوتاه مدت، بهره می‌برند. درحقیقت شاخص‌هایی که مطابق با نیازها و استراتژی‌های خاص یک معامله‌گر با استراتژی اسکالپینگ تهیه و تنظیم می‌شوند و در زمینه‌های مختلف شامل ورود و خروج به معامله کمک کننده است.

کنترل روند

درصورتی روش اسکالپ در فارکس، بهترین عملکرد را دارد که قادر به کنترل روند و یا کنش با دامنه محدود نوار درون روز باشد. در این نوع بازارها که متشکل از نوسانات کوچک می‌باشند، معامله‌گران با استراتژی اسکالپینگ، عملکرد بهتری دارند و می‌توان به صورت مداوم و سریع، از فرصت‌های کوتاه مدت و کوچکی که در بازار ایجاد می‌شود، استفاده کنند.

استراتژی اسکالپینگ، مطابق با این ویژگی که دارد، شرایطی را برای معامله‌گران فراهم می‌کند تا بتوانند در بازارهای پویا و مطابق با نوسانات کوچکی که در بازار ایجاد می‌شود، سرعت و دقت عمل بالایی داشته باشند. به طور کلی روش اسکالپ در فارکس، برای دسته‌ای از معامله‌گران که قادر به فعالیت مکرر در بازار فارکس هستند، مناسب است تا از این طریق بتوانند از هر گونه تغییرات کوچکی که در بازار ایجاد می‌شود، برای رسیدن به سوددهی استفاده کنند.

بهترین استراتژی اسکالپ طلا

نکات مهم در روش اسکالپ در فارکس

کسانی که در بازار فارکس تازه‌کار هستند و علاقه‌مند به روش اسکالپ در فارکس می‌باشند، برای موفق شدن، باید به چندین نکته مهم توجه داشته باشند که در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

سرعت و دقت در اجرای سفارشات

معامله‌گرانی که از روش اسکالپ در فارکس استفاده می‌کنند، باید سرعت و دقت عمل بالایی داشته باشند تا به صورت دقیق و سریع، معاملات را اجرا کنند. هر گونه نقص و یا تاخیری در اجرای سفارش، منجر به از دست رفتن سود در معامله خواهد شد.

هزینه‌های مرتبط با معاملات

از موضوعات مهم در روش اسکالپ در فارکس، توجه به هزینه‌های مرتبط با معاملات است. در حقیقت افراد برای اجرای استراتژی اسکالپ، باید در معاملات متعددی در طول روز شرکت کنند.

معاملات متعدد در طول روز به معنی افزایش هزینه‌های معامله ناشی از پرداخت کمیسیون و اسپرد به ازای هر معامله است. این هزینه‌ها منجر به کاهش سود حاصل از معاملات خواهد شد. بنابراین معامله‌گران با استراتژی اسکالپینگ، باید به دنبال بروکری باشند که ضمن فراهم کردن شرایطی برای اجرای روش اسکالپ در فارکس، کمیسیون و اسپردهای رقابتی را نیز ارائه دهند تا در نهایت بتوان هزینه‌های معاملات را کاهش داد. برای آشنایی با جزئیات “بهترین بروکر برای اسکالپ” کلیک نمایید.

درک روند بازار

درک روند بازار از موضوعات مهم برای استفاده از روش اسکالپ در فارکس است. درصورتی که جزو معامله‌گران مبتدی در بازار فارکس هستید، توصیه می‌کنیم که حتما در جهت روند اصلی بازار معامله نمایید و از معامله‌ کردن در خلاف روند اجتناب کنید. درک روند بازار با استفاده از تحلیل تایم‌ فریم‌های بالاتر امکان پذیر خواهد بود.

بررسی جهت موقعیت معاملاتی

به طور کلی استراتژی اسکالپ معمولا در بازارهای دوطرفه از جمله بازار فارکس استفاده می‌شود. اغلب معامله‌گران مبتدی، در سمت خرید معاملات خود را آغاز می‌کنند، در حالی که معامله در سمت فروش نیز امکان پذیر است اما نیازمند اعتماد به نفس و تخصص بیشتری است.

استفاده از تحلیل تکنیکال

در روش اسکالپ در فارکس، معمولا از تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود و تحلیل بنیادی کارایی کمتری دارد. به همین دلیل معامله‌گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، بهتر است از اندیکاتورها و ابزارهای تحلیل تکنیکال در بازه‌های زمانی کوتاه استفاده نمایید. برای آشنایی با “برترین اندیکاتورهای استراتژی اسکالپ کردن” کلیک کنید.

حفظ نظم

به عنوان یک اصل برای استفاده از استراتژی اسکالپ در فارکس، باید برای انجام معاملات با این سبک معاملاتی، نظم داشته باشید. به طوری که باید تلاش کنید تمامی معاملات را در یک جلسه ببندید و آن‌ها به روز بعد منتقل نشوند. باتوجه به اینکه در این استراتژی، هدف رسیدن به سود از فرصت‌های کوچک است، بهتر است معامله‌گران از اصول اولیه منحرف نشوند و با رعایت نظم، در معاملات شرکت داشته باشند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم توضیحات جامعی را از روش اسکالپ در فارکس ارائه دهیم. در حالت کلی استراتژی اسکالپ، از روش‌های معاملاتی سریع می‌باشد که معامله‌گران درصورتی می‌توانند با استفاده از آن به سود قابل توجهی دست پیدا کنند که تجربه کافی از فعالیت در بازارهای مالی داشته باشند. اغلب معامله‌گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، با هدف رسیدن به سوددهای کم در معاملات متعدد شرکت می‌کنند، به همین دلیل برای جلوگیری از ضررهای متعدد، بسیار مهم است که مدیریت سرمایه خوبی داشته باشند.

هر معامله‌گری نمی‌تواند از روش اسکالپ در فارکس، سود قابل توجهی را تجربه کند و افرادی که داری ویژگی‌های شخصیتی شامل ریسک‌پذیری خیلی بالا هستند و دارای تجربه، مدیریت ریسک، زمان کافی برای شناسایی موقعیت‌های معاملاتی و … می‌باشند، با این روش معامله در بازار فارکس موفق می‌شوند.

اگر پس از مطالعه این مقاله، ابهاماتی پیرامون روش اسکالپ در فارکس برایتان وجود دارد، می‌توانید سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان وبسایت امیر تریدر پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود. شما عزیزان برای استفاده از روش اسکالپ در فارکس، می‌توانید از سیگنال اسکالپ فارکس مجموعه امیرتریدر نیز استفاده نمایید.

امتیاز دهید