برترین اندیکاتورهای استراتژی اسکالپ کردن

اسکالپ کردن

قبلاً در مقاله معرفی و بررسی چند استراتژی مهم بازار فارکس به بررسی مجموعه‌ای از استراتژی‌های مهم بازار فارکس پرداخته بودیم؛ یکی از این استراتژی‌ها، استراتژی اسکالپینگ یا اسکالپ کردن بود. اسکالپرها به دنبال سود بردن از حرکات کوچک بازار هستند.

اسکالپ کردن (Scalping) اصطلاحی است که به کسب مکرر سودهای کوچک اشاره دارد. اسکالپ کردن با باز کردن و بستن چندین پوزیشن در طول روز به دست می‌آید. این استراتژی را می‌توان به صورت دستی یا به صورت خودکار و از طریق الگوریتمی انجام داد که از دستورالعمل‌های از پیش تعریف شده برای زمان و مکان ورود و خروج از پوزیشن‌ها استفاده می‌کند. معمولا عملکرد خوب اسکالپ کردن در معاملات کوتاه مدت با کمترین بازده است، که این معاملات معمولا در بازه زمانی 30 دقیقه تا 1 دقیقه است.

با این حال، امروزه این روش به سه دلیل در بازارهای مالی کمتر قابل اعتماد است. اول اینکه اوردر بوک یا دفتر سفارشات پس از ریزش سال 2010 برای همیشه خالی شد؛ زیرا سفارشات آن روز از بین رفتند و مدیران تصمیم گرفتند آنها را خارج از بازار نگهدارند. دوم اینکه معاملات با فرکانس بالا (HFT) اکنون بر معاملات روزانه غالب است. در نهایت، اکثر معاملات در حال حاضر به دور از استخرهای تاریک انجام می‌شود که در لحظه گزارش نمی‌دهند. استخر تاریک یا Dark Pool نوعی سیستم معاملاتی خصوصی و غیر شفاف است که در جهت مبادلات ابزار‌های مالی که توسط عموم سرمایه گذاران قابل دسترس نیست استفاده می‌شود.

خلاصه مطلب

  • اسکالپرها به دنبال سود بردن از حرکات کوچک بازار هستند و از فعالیت ثابت بازار بهره می‌برند.
  • اسکالپرها می‌توانند از سه اندیکاتور تکنیکال که به صورت سفارشی برای فرصت‌های کوتاه مدت تنظیم شده‌اند، برای چالش‌های این استراتژی استفاده کنند.
  • استراتژی‌های اسکالپ کردن در طول دوره‌های سردرگمی بازار به خوبی کار نمی‌کنند.

اسکالپرها می‌توانند از سه اندیکاتور تکنیکال که به صورت سفارشی برای فرصت‌های کوتاه مدت تنظیم شده‌اند، برای چالش‌های این استراتژی استفاده کنند. سیگنال‌های استفاده شده توسط این ابزارهای لحظه‌ای مشابه سیگنال‌هایی است که برای استراتژی‌های طولانی‌مدت استفاده می‌شوند، اما در عوض، آنها را بر روی نمودارهای دو دقیقه‌ای اعمال می‌کنند. استراتژی‌های اسکالپ کردن در طول دوره‌های سردرگمی بازار عملکرد خوبی ندارند. وقتی بیشتر از حالت عادی ضرر کردید متوجه وجود این شرایط خواهید شد.

میانگین متحرک روبان (Moving Average Ribbon)

 

برترین اندیکاتورهای استراتژی اسکالپ کردن - امیر تریدر

یک میانگین متحرک ساده 5-8-13 (SMA) را روی نمودار دو دقیقه‌ای قرار دهید و از این طریق روندهای قوی را شناسایی کنید. اینکار برای درک تغییرات روند در یک روز معمولی بازار ضروری است. روبان 5-8-13 در طول روندهای قوی که قیمت‌ها را به میانگین متحرک ساده 5 یا 8 روبان چسبانده است، به سمت بالا یا پایین‌تر هماهنگ می‌شود.

استراتژی خروج قدرت/ضعف نسبی (Relative Strength/Weakness)

برترین اندیکاتورهای استراتژی اسکالپ کردن - امیر تریدر

اسکالپر از کجا می‌داند چه زمانی سود سیو سود کرده و چه زمانی ضرر را کاهش دهد؟ استوکاستیک 3-3-5 و 13-بار، 3 StdDev باند بولینگر که در ترکیب با سیگنال‌های روبان در نمودارهای دو دقیقه‌ای استفاده می‌شود، و اجزای Dow برای سایر مسائل.

بهترین معاملات روبان زمانی است که استوکاستیک از سطح بیش فروش بالاتر یا از سطح بیش خرید پایین‌تر باشد. با زیر نظر داشتن تعامل باند با قیمت، می‌توانید خروج را دقیق‌تر زمان‌بندی کنید. استراتژی‌های اسکالپ کردن نمی‌توانند از هر نوع اصلاحی استفاده کنند؛ از نفوذ باند برای تیک پروفیت استفاده کنید زیرا از این طریق می‌توان کند شدن یا معکوس شدن روند را پیش‌ بینی کرد. همچنین اگر قیمت به باند نرسید اما استوکاستیک پیش رفت، باید به موقع برای خروج اقدام کرد.

اسکالپ کردن چند نمودار

در آخر یک نمودار 15 دقیقه‌ای بکشید. سه خط اضافه کنید: یکی برای ثبت شروع، دو مورد برای بالا و پایین محدوده معاملاتی که در 45 تا 90 دقیقه اول جلسه تنظیم شده است. مراقب حرکات قیمت در این سطوح باشید؛ زیرا این سطوح سیگنال‌های خرید یا فروش دو دقیقه‌ای در مقیاس بزرگ را نیز تنظیم می‌کنند. در واقع، متوجه خواهید شد که بیشترین سود شما در طول روز معامله وقتی حاصل می‌شود که اسکالپ با سطوح حمایت و مقاومت در نمودارهای 15 دقیقه ای، 60 دقیقه‌ای یا روزانه هماهنگ شود.

بیشتر بخوانید:

4 دسته بندی خاص برای تریدرها

4 فاکتور که روند بازار فارکس را تشکیل می‌دهند

بررسی مشکلات تریدر ها

یک استراتژی معاملاتی ساده و سودبخش

امتیاز دهید