استفاده از تریدینگ ویو رایگان

استفاده از تریدینگ ویو رایگان

تریدینگ ویو تبدیل به ابزاری مهم در دنیای سرمایه‌گذاری امروز شده است و به دلیل سیستم نموداری قوی و ویژگی‌هایی که دارد، به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای بازارهای مالی مختلف اعم از سنتی و غیرمتمرکز، استفاده می‌شود. در واقع، تمام ابزارهایی که در بازارهای مالی در اختیار معامله‌گران قرار داده می‌شوند، یک هدف اصلی را دنبال می‌کنند و این هدف، شناسایی فرصت های مناسب سرمایه‌گذاری و کسب سود است. در این مطلب می‌خواهیم راجع به ابزار مهم تریدینگ ویو و استفاده از تریدینگ ویو رایگان، توضیحاتی را ارائه نماییم. همراه ما باشید.

تریدینگ ویو چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم توضیح دهیم استفاده از تریدینگ ویو رایگان چگونه ممکن است، می‌خواهیم بررسی کنیم که تریدینگ ویو چیست و چه کاربردی دارد. این ابزار را می‌توانیم نوعی پلتفرم اختصاصی تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی بدانیم. معامله‌گران با استفاده از تریدینگ ویو می‌توانند به نمودارهای قیمت دارایی‌های مختلف مثل فارکس، سهام، ارز دیجیتال و … دسترسی داشته باشند.

در پلتفرم تریدینگ ویو، ابزارهای تحلیل تکنیکال متعددی در دسترس قرار دارند  و تمام کاربران مبتدی و حرفه ای سایت می‌توانند از این ابزارها برای تحلیل‌های خود استفاده کنند. این پلتفرم، شبکه اجتماعی اختصاصی نیز در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند نظرات و تحلیل‌های خود را از دارایی‌های مختلف با دیگران اشتراک گذاری کنند. برای آشنایی با جزئیات “آموزش تصویری استفاده از تریدینگ ویو (Tradingview)” کلیک کنید.

تریدینگ ویو پرمیوم رایگان

انواع حساب‌های  TradingView

تریدینگ ویو دارای 4 سطح حساب به شرح زیر می‌باشد :

  • حساب پایه به‌ صورت رایگان
  • TradingView Pro
  • TradingView Pro+
  • TradingView Premium

حساب اول که رایگان است و حساب‌های دیگر دارای هزینه ماهانه می‌باشند. در بخش‌های بعدی هر یک از این حساب‌ها را با جزئیات بیشتر بررسی خواهیم کرد :

استفاده از تریدینگ ویو رایگان با اکانت بیسیک

برای استفاده از تریدینگ ویو رایگان باید اکانت بیسیک را انتخاب کرده و در آن ثبت نام کنید. ثبت نام در این حساب به صورت کاملا رایگان انجام می‌گیرد و برای افراد مبتدی که آشنایی زیادی با فضای این پلتفرم ندارند، استفاده از اکانت بیسیک را توصیه می‌کنیم. با توجه به کاهش شدید نرخ ارز کشورها در مقایسه با ارزهای خارجی، خیلی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند از امکانات اکانت رایگان تریدینگ ویو استفاده کنند و به سمت اکانت‌های پولی نروند.

اکانت رایگان تریدینگ ویو، اکثر امکانات حساب‌های پولی را دارد اما در برخی از امکانات دارای محدودیت است. برای مثال، در اکانت بیسیک فقط یک نمودار در هر پنجره نمایش داده می‌شود یا روی هر نمودار حداکثر می‌توان از سه اندیکاتور استفاده نمود.

از دیگر محدودیت‌های استفاده از تریدینگ ویو رایگان که برای بسیاری از معامله‌گران اهمیت بالایی دارد، محدودیت در استفاده از قابلیت هشدار یا Alert می‌باشد. اگر بخواهیم به طور دقیق تر توضیح دهیم، در تریدینگ ویو می‌توان هشداری را تنظیم کرد تا زمانی که قیمت به سطح خاصی رسید یا طبق استراتژی یا اندیکاتور مورد استفاده معامله‌گر، اتفاق مدنظر رخ داد، سیستم هشدار لازم را دهد.

در اکانت بیسیک یا همان رایگان تریدینگ ویو، فقط استفاده از یک هشدار امکان پذیر می‌باشد اما در اکانت‌های پولی امکان تنظیم 20 هشدار، 100 یا 400 هشدار نیز وجود دارد.

پس در پاسخ به سوال شما که آیا استفاده از تریدینگ ویو رایگان امکان پذیر است یا خیر، باید بگوییم که بله امکان پذیر است و شما می‌توانید با ثبت نام در حساب بیسیک این پلتفرم، به بسیاری از امکانات آن دسترسی داشته باشید اما برای استفاده از برخی از امکانات، محدودیت خواهید داشت. برای آشنایی با جزئیات “اتصال آلپاری به تریدینگ ویو” کلیک کنید.

اکانت تریدینگ ویو پرو

دومین نوع حساب تریدینگ ویو، اکانت پرو می‌باشد که به نسبت اکانت بیسیک، امکانات بیشتری دارد و کاربران آن می‌توانند از 5 اندیکاتور روی هر نمودار استفاده کنند. با استفاده از اکانت تریدینگ ویو پرو، می‌توان از دو نمودار به صورت همزمان در یک پنجره استفاده کرد و نمودارهای قیمت یک دارایی روی دو تایم فریم مختلف را به صورت همزمان مشاهده کرده و تحلیل نمود. همچنین امکان بررسی و مقایسه دو ارز متفاوت به صورت همزمان وجود دارد.

در اکانت تریدینگ ویو پرو، استفاده از 20 هشدار به صورت همزمان امکان پذیر است و اکثر معامله‌گران به این تعداد هشدار راضی هستند و نیاز آنها برطرف می‌شود. در این اکانت، هیچ گونه تبلیغات آزاردهنده و مزاحم مشاهده نمی‌شود که البته این موضوع برای سایر اکانت‌های پولی پلتفرم نیز صدق می‌کند.

اکانت تریدینگ ویو پرو پلاس

سومین حساب تریدینگ ویو، از نوع پرو پلاس می‌باشد که از نظر امکانات، دسترسی‌های بیشتری به نسبت اکانت پرو دارد. در حساب پرو پلاس می‌توان از تمام امکانات نسخه پرو بهره مند شد و بعضی دیگر از امکانات ویژه آن به شرح زیر هستند :

  • امکان استفاده همزمان از 10 اندیکاتور روی یک نمودار
  • قابلیت استفاده از 4 نمودار در یک پنجره به طور همزمان
  • امکان تنظیم 100 هشدار فعال به صورت همزمان
  • امکان ذخیره 10 طرح‌بندی مختلف نمودار
  • امکان نمایش نمودار بر اساس فرمول شخصی‌سازی شده
  • امکان خروجی گرفتن از اطلاعات نمودار
  • امکان ترکیب کردن اندیکاتورها

اکانت تریدینگ ویو پریمیوم

کامل‌ترین و البته گران قیمت‌ترین حساب تریدینگ ویو، اکانت ویو پریمیوم می‌باشد. در این اکانت، دسترسی به تمام امکانات پلتفرم وجود دارد و معامله‌گران می‌توانند با استفاده از این امکانات، فرصت‌های سودآوری بیشتری به نسبت سایر معامله‌گران داشته باشند. برخی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های حساب تریدینگ ویو پریمیوم به شرح زیر هستند :

  • امکان استفاده همزمان از 25 اندیکاتور روی یک نمودار
  • امکان استفاده از 8 نمودار در یک پنجره به طور همزمان
  • امکان تنظیم 400 هشدار فعال به صورت همزمان
  • امکان ذخیره نامحدود طرح ‌بندی‌های مختلف نمودار
  • امکان استفاده از تایم ‌فریم‌های ثانیه ‌ای
  • منقضی نشدن هشدارهای تنظیم ‌شده
  • ارائه اطلاعات چهار برابری روی نمودار

ورود به سایت تریدینگ ویو

انتخاب بهترین حساب تریدینگ ویو

حال که با انواع حساب تریدینگ ویو و قابلیت‌های هر یک از این حساب‌ها آشنا شدید، باید برای ورود به این پلتفرم یک حساب را انتخاب کرده و فعالیت را شروع کنید اما کدام حساب مناسب شماست؟ همانطور که تا به اینجا توضیح دادیم، با استفاده از تریدینگ ویو رایگان می‌توانید به بسیاری امکانات ارزشمند و کاربردی این پلفترم دسترسی داشته باشید اما اگر هم تمایل دارید که از امکانات بیشتری بهره مند شوید، می‌توانید در حساب‌های پولی ثبت نام کنید.

انتخاب یکی از اکانت‌های پرو، پروپلاس و پرمیوم بستگی به نیازها، سبک تحلیل و معامله، سرمایه و سودآوری شما دارد. اگر امکاناتی که حساب پرو ارائه می‌دهد می‌تواند نیازهای شما را پوشش دهد، لزومی به ساخت اکانت پرمیوم یا پروپلاس نیست که هزینه چند برابری دارند یا حتی ممکن است سبک تحلیل و معامله شما به گونه‌ای باشد که با استفاده از امکانات حساب رایگان هم بتوانید نیازهای خود را برطرف نمایید.

اگر هم تصمیم به تهیه اکانت تریدینگ ویو پولی دارید، این نکته را هم مدنظر قرار دهید که هزینه ای که برای استفاده از اکانت تریدینگ ویو پولی می‌کنید باید کمتر از سود شما باشد.  به طور مثال اگر 20,000 دلار سرمایه دارید و در حال حاضر به طور میانگین ماهانه 5 درصد (برابر 1000 دلار) سود می‌کنید، پرداخت ماهانه 50 دلار بابت خرید اکانت، فقط در صورتی ارزش دارد که دست کم 51 دلار به سود شما اضافه کند. بهترین تحلیلگران تریدینگ ویو چه کسانی هستند، برای اطلاع کلیک نمایید.

ثبت نام و ورود به تریدینگ ویو رایگان

برای استفاده از تریدینگ ویو رایگان و ایجاد حساب کاربری برای خود، ابتدا باید وارد سایت به نشانی Tradingview.com شوید. مراحل ثبت نام به صورت زیر است :

  • در گوشه سمت راست سایت www.tradingview.com، باید گزینه Get Started را انتخاب نمایید.
  • با انتخاب گزینه Get Started، وارد صفحه جدیدی خواهید شد که باید نوع حساب کاربری‌تان را انتخاب نمایید. از میان حساب‌های موجود، باید اکانت Basic را که رایگان است، انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب حساب Basic، از گوشه سمت راست بالای صفحه بر روی گزینه Sign Up کلیک نمایید.
  • در صفحه جدیدی که باز می‌شود، می‌توانید از اکانت حساب‌های شبکه اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و لینکدین استفاده کرده و در تریدینگ ویو ثبت نام نمایید. در صورت تمایل می‌توانید ایمیل را هم انتخاب کنید که بدین منظور باید بر روی گزینه Email کلیک نمایید.
  • در بخش بعدی باید نام کاربری، ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس گزینه Create Account را انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعدی، پیام تاییدی برای ایمیل شما ارسال خواهد شد که در این پیام، لینک فعال سازی حساب کاربری درج شده است. شما باید گزینه Activate Account را انتخاب نمایید تا فرایند ثبت نام تریدینگ ویو رایگان به پایان برسد.
  • پس از ثبت نام تریدینگ ویو رایگان و ایجاد حساب کاربری، در دفعات بعدی ورود به این پلتفرم باید از ایمیل و رمز عبور خود استفاده نمایید.

مزایا و معایب استفاده از تریدینگ ویو رایگان

تعداد بسیاری پلتفرم‌های مشابه با تریدینگ ویو وجود دارند و معامله‌گران برای انتخاب یکی از این پلتفرم ها، گزینه‌های متعددی پیش روی خود دارند. اما مزایا و ویژگی هایی که تریدینگ ویو دارد، باعث شده است که پرمتقاضی‌تر باشد. از جمله این ویژگی‌ها عبارتند از :

  • تریدینگ ویو قادر به پشتیبانی از بازار فارکس، ارزهای دیجیتال، سهام، اوراق بهادار و کالاهاست.
  • کاربران می‌توانند با استفاده از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، از تریدینگ ویو حتی به صورت رایگان استفاده نمایند.
  • استفاده از تریدینگ ویو رایگان، امکانات بیشتری در مقایسه با حساب رایگان سایر پلتفرم‌ها دارد.
  • با تنظیم کردن هشدارهای اختصاصی تریدینگ ویو می‌توان بدون آنکه نیازی به ورود در این پلتفرم باشد و بدون دسترسی به اینترنت، پیام‌های هشدار را دریافت کرد.
  • تریدینگ ویو با صرافی‌ها و بروکرهای بسیاری در بازارهای کریپتوکارنسی و فارکس سازگاری دارد.

البته استفاده از تریدینگ ویو، سراسر مزایا نیست و برخی معایب را هم دارد از جمله آنکه :

  • در پلتفرم تریدینگ ویو فقط از کاربرانی پشتیبانی می‌شود که اکانت‌های پولی دارند و با استفاده از تریدینگ ویو رایگان امکان بهره مندی از پشتیبانی پلتفرم وجود ندارد.
  • تریدینگ ویو نباید مبنای تصمیم گیری برای خرید و فروش در بازارهای مالی باشد زیرا برخی مواقع، اطلاعات خلاف واقع را ارائه می‌دهد.
  • رابط کاربری تریدینگ ویو به دلیل استفاده از زبان برنامه‌نویسی اختصاصی (Pine Script)، بسیار ساده است. برای آشنایی با جزئیات “چارت طلا تریدینگ ویو” کلیک کنید.

استفاده از تریدینگ ویو رایگان

سخن پایانی

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران تمایل به استفاده از تریدینگ ویو رایگان دارند، در این مطلب راجع به حساب بیسیک یا همان رایگان این پلتفرم توضیح دادیم تا شما هم اگر تمایل به ایجاد این حساب در سایت تریدینگ ویو داشتید، راجع به امکانات و ویژگی‌های آن اطلاعات کسب کنید. در پایان، امیدواریم که با مطالعه این مطلب، اطلاعات لازم را به دست آورده باشید. اگر سوالات یا نظراتی راجع به تریدینگ ویو دارید، می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان مجموعه امیرتریدر شما را راهنمایی کنند.

4.2/5 (6 امتیاز)