اسپرد حساب های الپاری، بررسی عوامل تاثیر گذار در Spread

اسپرد حساب های الپاری

این که Spread چیست و میزان اسپرد حساب های الپاری چه قدر است یکی از سوالات رایج بین کسانی است که قصد دارند در بازار فارکس شروع به معامله کنند. اسپرد، لوریج، سواپ و … اصطلاحاتی هستند که در این بازار زیاد شنیده می‌شوند. با درک بهتر از اصطلاحات سرمایه گذاری می‌توانید سریع تر به نتیجه دلخواهتان برسید. به همین علت قصد داریم در این مطلب از امیرتریدر به این موضوع بپردازیم که بروکر الپاری چیست؟ چه مزایایی دارد و میزان اسپرد حساب‌ های الپاری چقدر است. این مطلب را از دست ندهید و تا پایان با ما همراه باشید.

بروکر الپاری چیست؟

یکی از شناخته‌شده‌ترین کارگزاری ها در سطح دنیا بروکر الپاری است که در سال 1998 فعالیت خودش را آغاز کرد. معمولا اولین قدم بعد از آموزش، برای ترید کردن شناخت بهترین بروکر فارکس و افتتاح حساب در آن است. الپاری می‌تواند به دلیل ویژگی‌هایی که در ادامه به بررسی آن‌ها می پردازیم یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

ویژگی‌های بروکر الپاری:

• پنل و رابط کاربری آسان
• ارائه چارت و امکان مقایسه نمودارهای معاملاتی
• ارائه خدمات به ایرانیان و پشتیبانی از زبان فارسی
• داشتن سابقه 24 ساله در این زمینه
• اجرای سریع دستورات و سرعت بالای سرورها
• امکان شروع معامله حتی با یک دلار
• امنیت بالا
• پشتیبانی از 7 زبان زنده دنیا
• ارائه بونوس و طرح‌های تشویقی
• انقال سریع پول در کمتر از 24 ساعت کاری
• ارائه روش‌های متنوع برای واریز و برداشت به حساب
• ارائه Mt4 و Mt5 در قالب اپلیکیشن موبایل
• امکان باز کردن حساب دمو

و …

حساب های معاملاتی در الپاری به 3 دسته تقسیم می‌شوند:

• حساب‌های دمو (Demo)
• حساب های واقعی (Real)
• حساب پم (Pamm)

برای افتتاح حساب در آلپاری شما باید ابتدا وارد سایت شوید و نام و نام خانوادگی‌، ایمیل، تلفن همراه و … را وارد کنید و سپس حساب مورد نظر خود را در بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. فراموش نکنید با افتتاح حساب از طریق سایت امیرتریدر می‌توانید به طور رایگان به کانال سیگنال فارکس ما که متشکل از تریدرهای حرفه‌ای است بپیوندید.

اسپرد چیست؟ عوامل تاثیر گذار بر Spread

قیمتی که در آن خرید می‌کنید همیشه بالاتر از قیمتی است که در آن می‌فروشید. Spread های معاملاتی توسط بازارسازان، کارگزاران و سایر ارائه دهندگان به منظور افزودن هزینه‌ها به فرصت‌های معاملاتی بر اساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود.

به عنوان مثال شما دارایی ‌X را در قیمت 1449.5 خریداری می‌کنید و در قیمت 1451.1 می‌فروشید، تفاوت قیمت خرید و فروش شما 1.6 است، که همان اسپرد به حساب می‌آید.

کلمه اسپرد در سایر حوزه‌های مالی تعاریف مختلفی دارد اما به طور کلی به معنی تفاوت بین قیمت خرید و فروش یک دارایی است. هر چه اسپرد کوچک‌تر باشد سود بیشتری دریافت خواهید کرد.

انواع اسپرد

نوع اسپردهایی که در یک پلتفرم معاملاتی مشاهده می‌کنید به بروکری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. به طور کلی دو نوع اسپرد وجود دارد:

  • اسپرد ثابت (Fixed)
  • اسپرد متغیر (Variable)

اسپرد ثابت معمولا توسط کارگزارانی ارائه می‌شود که به عنوان بازار ساز یا بروکر دارای میز معاملاتی (DD) شناخته می‌شوند. Spread متغیر توسط کارگزاران بدون میز معاملاتی (NDD) ارائه می‌شود.

اسپرد ثابت (Fixed) چیست؟

این Spread ها بدون توجه به شرایط بازار در هر زمانی ثابت هستند. این اسپردها توسط کارگزاران دارای میز معاملات به کار می‌روند. به این معنی که کارگزار به عنوان طرف مقابل مشتریان خود عمل می‌کند. این Broker ها به معنای واقعی برای مشتری خود یک میز ایجاد می‌کنند، آن‌ها حجم بزرگی از پوزیشن را خریداری و سپس آن را با اندازه‌های کوچک به تریدرها ارائه می‌کنند.

ورود به آلپاری

اسپرد متغیر (Variable) چیست؟

همانطور که از نامش نیز مشخص است این Spread دائما در حال تغییر است. این اسپرد توسط بروکرهای فاقد میز معاملاتی ارائه می‌شود. این بروکرها قیمت خودشان را از چندین معامله گر دیگر دریافت می‌کنند و به عنوان رابط بین چند مشتری هستند و همین باعث می‌شود اسپرد بر اساس عرضه و تقاضای ارزها و نوسانات کلی بازار افزایش یا کاهش یابد. به طور معمول، اسپردها در طول انتشار داده‌های اقتصادی و همچنین سایر دوره‌هایی که نقدینگی در بازار کاهش پیدا می‌کند، افزایش می‌یابد.

اسپرد یک بخش مهم از معاملات است که باید هنگام تجزیه و تحلیل هزینه‌های معاملاتی از آن آگاه بود. چند عامل وجود دارند که بر روی اسپرد تاثیر می‌گذارند این موارد عبارتند از:

  • نقدینگی

نقدینگی بر اساس حجم معاملات محاسبه می‌شود. یک دارایی که حجم معاملات بالایی داشته باشد می‌تواند به راحتی به پول نقد تبدیل شود. دارایی‌هایی که کمتر مورد معامله قرار می‌گیرند، اسپرد بیشتری دارند و دارایی‌هایی که حجم معاملاتی بالایی دارند دارای Spread محدودتری هستند.

  • نوسان

زمانی که بازارها با حرکت‌های بزرگ و سریع در نوسان هستند، اسپرد معمولا گسترده‌تر است. بازار سازان می‌توانند از این نوسان به عنوان فرصتی برای افزایش اسپرد خود استفاده کنند و معامله گران سعی می‌کنند از این موقعیت‌ها کسب سود کنند.

  • قیمت

زمانی که قیمت یک دارایی پایین باشد نوسانات بیشتر و نقدینگی پایین خواهد بود که این موضوع باعث افزایش اسپرد می‌شود.

معرفی و بررسی اسپرد حساب های الپاری

نوع حسابی که انتخاب می‌کنید بر روی Spread معاملات تاثیر خواهد داشت. در این بخش به اسپرد حساب های الپاری می‌پردازیم:

حساب نانو (Nano MT4):

این حساب دارایی شما را بر اساس سنت نشان می‌دهد و یک حساب قدیمی در فارکس به حساب می‌آید. استفاده از این نوع اکانت برای تریدرهای تازه کار که قصد دارند کم ریسک به معامله بپردازند مناسب است. 33 جفت ارز و 2 فلز در این نوع حساب پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این امکان معاملات اسکلپ نیز در آن فراهم است. شما در این حساب می‌توانید حدود 250 معامله به طور همزمان داشته باشید و حجم معاملات در آن حدود 100 لات است. در این حساب میزان اسپرد برای هر جفت ارز و فلز متفاوت خواهد بود. اسپرد استاندارد برای طلا 50 پیپت و برای EUR/USD حدود 1.7 پیپت است.

حساب استاندارد (Standard):

حساب استاندارد (StandardMT4): در این حساب شما به 33 جفت ارز و 2 فلز دسترسی دارید و می‌توانید به طور همزمان 500 پوزیشن باز داشته باشید. همچنین به حساب اسلامی که بدون بهره است هم دسترسی دارید. حداقل موجودی برای افتتاح این حساب 20 دلار است.

حساب استاندارد (Standard MT5): این حساب نیز مشابه قبلی است اما از پلتفرم MT5 استفاده می‌شود. برای افتتاح این حساب شما باید حداقل 100 دلار موجودی داشته باشید. امکان معامله 22 رمز ارز مانند بیت کوین و اتریوم و … نیز برای شما فراهم است. امکان معامله تمامی نمادها در این حساب فراهم خواهد بود و اسپرد آن شناور است.

حساب ای سی ان (ECN):

حساب‌های ECN برای معامله گران حرفه‌ای است. اسپرد حساب‌های الپاری برای اکانت‌های ای سی ان در دو پلتفرم MT5 و MT4 متفاوت است.

حساب ECN MT4: این حساب بدون بهره است و حداقل سرمایه برای شروع معامله در آن 300 دلار است. اسپرد در این اکانت شناور است و بسته به شرایط بازار تغییر می‌کند.

حساب ECN MT5: برای افتتاح این نوع حساب موجودی شما باید حداقل 500 دلار باشد. مقدار اسپرد این حساب صفر است ولی کارمزد معاملات 6 دلار است.

حساب Pro ECN MT4: اسپرد این حساب نیز صفر و میزان موجودی مورد نیاز 500 دلار است. با افتتاح این حساب شما به 26 جفت ارز، 2 فلز، 1 رمز ارز، 2 نماد CFD کالا و 6 شاخص دسترسی خواهید داشت.

2.3/5 (3 امتیاز)