معرفی بروکر آلپاری (Alpari) + لینک ورود

آلپاری چیست؟

بروکر آلپاری در سال 1998 و در شرایط اقتصادی نابسامان روسیه شروع به فعالیت کرد. با سقوط بازار سهام و کم ارزش شدن روبل توجه مردم به سمت بازارهای مالی دیگر از جمله فارکس جذب شد، جایی که بروکر آلپاری برای فعالیت در آن تاسیس شد. بروکر آلپاری تحت مدیریت و مالکیت قبلی خود دچار ضررها و تخلفاتی در صورتحساب های خود شده بود که تحت مالکیت جدید این مشکلات رفع شد و تیم مالکیت جدید سابقه خوبی از خود به جا گذاشته است. همچنین فارسی بودن پشتیبانی و آموزش ها و البته امکان افتتاح حساب به طور کاملا رسمی برای ایرانی ها، این بروکر را به یکی از بهترین بروکر ها نزد ایرانیان تبدیل کرده است و بیشترین کاربران فعال ایرانی در فارکس نیز در این بروکر مشغول به فعالیت هستند.

اطلاعات کلی بروکر Alpari

نام بروکر آلپاری | Alpari
سال تاسیس 1998
دفتر مرکزی سنت وینست
رگوله اصلی FSC
رگوله برای ایرانیان FSASVG, FINCOM
حداقل واریزی 1 دلار
حداکثر لوریج ‎1:3000
نمادهای معاملاتی 250
پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و متاتریدر 5
واریز و برداشت سیستم‌های الکترونیکی پرداخت، ارز دیجیتال

انواع نمادهای معاملاتی در آلپاری

جفت ارزها: تعداد جفت ارزهای ارائه شده در بروکر Alpari برای حساب های مختلف متفاوت است. برای حساب های نانو و استاندارد 33 جفت ارز و در حساب های ECN و Pro Ecn 46 جفت ارز قابل معامله است.

فلزات: امکان معامله دو فلز طلا و نقره و مس در الپاری فارکس وجود دارد.

CFD: در حساب استاندارد شما به 25 CFD، در ECN و Pro Ecn هم به ترتیب به 44 و 55 سی اف دی دسترسی دارید.

علاوه بر این شما امکان معامله 11 شاخص سهام جهانی و 10 سهام از بازار نیویورک را دارید.

رگولاتوری بروکر آلپاری

قوانین و مقررات مالی گروه آلپاری توسط موسسه مالی معتبر FSC کنترل می‌شود. شماره مجوز این بروکر در این نهاد مالی FSC :C 113012295 است که شما میتوانید با اطمینان از معتبر بودن رگولاتوری این کارگزاری اطمینان حاصل کنید.

معرفی بروکر آلپاری (Alpari) + لینک ورود - امیر تریدر

چرا بروکر آلپاری ورشکست شد؟

آلپاری از سال 1998 تاکنون سابقه فعالیت داشته و در این مدت توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند. تنها نقطه تاریکی که تاریخچه این Broker وجود دارد این است که در یکی از شعبه های خود سابقه ورشکستگی دارد. در ادامه داستان این ورشستگی را به طور مفصل بیان می‌کنیم.

فعالیت Alpari از سال 1998 در روسیه شروع شد و شعبات خود را در کشورهای مختلفی گسترش داد. در ژانویه 2015 که به جمعه سیاه معرف است بانک مرکزی سوئیس اقدامی انجام داد که باعث شوک بزرگی به بازار فارکس شد. در طی این اتفاق جفت ارز EUR/CHF از نرخ 1.20 به 0.75 رسید و در عرض چند دقیقه ریزشی عظیم کرد. این موضوع باعث شد تمامی کسانی که پوزیشن خرید داشتند سرمایه خود را از دست بدهند. کسانی که برای معاملات خود حد ضرر هم تعریف کرده بودند به دلیل قدیمی بودن سیستم‌ها و تکنولوژی و ریزش شدید و ناگهانی استاپ لاس آن ها فعال نشد و دچار ضرر شدند. بنابراین خیلی از بروکرها دچار ورشکستگی شدند که یکی از آن ها شعبه لندن بروکر آلپاری بود. از آنجایی که شعبه‌ای که ورشکست شد از شعبه اصلی جدا بود و خودش یک شرکت مستقل به حساب می‌آمد نگرانی بابت اعتبار آلپاری وجود ندارد. از طرفی پس از این اتفاق Alpari UK ضرر تمام معامله گران را پرداخت کرد.

انواع حساب های معاملاتی آلپاری

بسته به میزان سرمایه گذاری و مهارت در بازارهای مالی می‌توانید حساب های معاملاتی مختلفی در بروکر آلپاری انتخاب کنید و حتی با اکانت آلپاری پارتنر می توانید بدون انجام دادن معامله کسب درآمد کنید. به طور کلی حساب های موجود در Alpari به 4 دسته زیر تقسیم می‌شود:

البته اگر بخواهیم حساب‌ها را بر اساس پلتفرم‌های معاملاتی در الپاری فارکس دسته بندی کنیم به 6 نوع حساب می‌رسیم:

حساب نانو mt4، حساب استاندارد mt4، حساب استاندارد mt5، حساب ECN mt4، حساب Pro ECN mt4، حساب ECN mt5. در ادامه امکانات هریک از این حساب ها را مفصل‌تر بررسی می‌کنیم. تفاوت این حساب ها در میزان لوریج، حداقل واریزی و میزان اسپرد آن‌ها است.

1. حساب نانو mt4 در بروکر Alpari

حداقل سپرده 1 دلار
نمادهای معاملاتی 33 جفت ارز و 2 فلز
ارز پایه USC و EUC
لوریج 1:500
اسپرد ثابت از 2 پیپ
کمیسیون ندارد
سطح استاپ اوت 10%
حداکثر تعداد سفارشات 50
روش اجرای معامله

2. حساب استاندارد mt4 در الپاری فارکس

حداقل سپرده 100 دلار
نمادهای معاملاتی 33 جفت ارز و 2 فلز
ارز پایه EUR و USD
لوریج ‎1:1000 — 1:10
اسپرد شناور از 0.3 پیپ
کمیسیون ندارد
سطح استاپ اوت
حداکثر تعداد سفارشات 500
روش اجرای معاملات

3. حساب استاندارد mt5 در بروکر آلپاری

حداقل سرمایه 100 دلار
نمادهای معاملاتی 33 جفت ارز و 2 فلز
ارز پایه USD و EUR
لوریج ‎1:1000 — 1:10
اسپرد شناور از 0.3 پیپ
کمیسیون ندارد
سطح استاپ اوت
حداکثر تعداد سفارشات 500
روش اجرای معاملات

4. حساب ECN mt4 در بروکر آلپاری

حداقل سرمایه 300 دلار
نمادهای معاملاتی 46 جفت ارز و 2 فلز
ارز پایه USD و EUR
لوریج ‎1:3000 — 1:2
اسپرد شناور از 0.1
کمیسیون ندارد
سطح استاپ اوت
حداکثر تعداد سفارشات 1500
روش اجرای معاملات

5. حساب Pro ECN mt4 در بروکر Alpari

حداقل سرمایه 500 دلار
نمادهای معاملاتی 46 جفت ارز و 2 فلز
ارز پایه USD و EUR
لوریج ‎1:3000 — 1:2
اسپرد شناور از صفر پیپ
کمیسیون به ازای هر لات 4 دلار
سطح استاپ اوت
حداکثر تعداد سفارشات
روش اجرای معاملات

6. حساب ECN mt5 در بروکر آلپاری

حداقل سرمایه
‎500
نمادهای معاملاتی 46 جفت ارز و 2 فلز
ارز پایه USD و EUR
لوریج ‎1:3000 — 1:2
اسپرد شناور از صفر پیپ
کمیسیون دارد
سطح استاپ اوت 60%
حداکثر تعداد سفارشات
روش اجرای معاملات

همانطور که مشاهده کردید بروکر آلپاری برای تمام سطوح معاملاتی حساب های مختلفی ارائه داده که با توجه به سرمایه و مهارت خود می توانید با یکی از این اکانت‌ها شروع به فعالیت کنید. اگر از تجربه کافی برخوردار نیستید می توانید با حساب نانو و سرمایه کم ترید را شروع کنید و پس از آموزش و کسب مهارت به سراغ حساب‌های معاملاتی حرفه ای تر با سرمایه بیشتر بروید. حتی اگر تمایل ندارید ترید کنید یا فرصت کافی برای انجام تحلیل ندارید، به راحتی می توانید با اکانت آلپاری پارتنر درآمد دائمی داشته باشید.

اگر سبک معاملاتی شما اسکلپ می باشد بهتر است از حساب‌های ECN و ECN Pro استفاده کنید به این دلیل که اسپرد کم تری دارند. برای دانلود برنامه متاتریدر 4و5 برای دانلود برنامه آلپاری برای آیفون و اندروید کلیک کنید.

  • mt4 : نشان دهنده در دسترس بودن آن حساب در متا تریدر 4 ✅
  • mt5 : نشان دهنده در دسترس بودن آن حساب در متا تریدر 5 ✅

همچنین امکان افتتاح حساب دمو در این بروکر به تعداد نامحدود وجود دارد که می توانید با افتتاح آن ها با سرمایه فرضی به صورت تمرینی معامله کنید و سطح معاملاتی خود را بسنجید.

مقایسه انواع حساب ها در Alpari

نوع حساب نانو  استاندارد Mt4 استاندارد Mt5 Ecn Mt4 Ecn Mt5 Pro Ecn Mt4
حداقل سپرده 0 100 100 300 500 500
کمترین میزان حجم 0.01 0.01 0.01 0.01 0.01 0.01
اهرم 1:500 ‎1:1000 — 1:10 ‎1:1000 — 1:10 ‎1:3000 — 1:2 ‎1:3000 — 1:2 ‎1:3000 — 1:2
کمیسیون 16 دلار به ازای هر لات
ارز پایه USC/EUC EUR/USD EUR/USD EUR/USD EUR/USD EUR/USD
حداقل اسپرد 2 پیپ 0.3 پیپ 0.3 پیپ  از 0.1 پیپ  از صفر پیپ از صفر پیپ

حساب اسلامی بروکر آلپاری فارکس

الپاری فارکس این امکان را فراهم کرده است که مسلمانان از حساب بدون سوآپ استفاده کنند. شما برای داشتن حساب اسلامی نیاز است که سه شرط زیر را داشته باشید:

  • داشتن یک حساب تجاری
  • احراز هویت
  • واریز وجه

بعد از این مراحل می‌تواند درخواست حساب اسلامی دهید. پس از این کار شما می‌توانید فلزات و جفت ارزها را تا 30 روز و شاخص‌ها را تا 7 روز بدون سوآپ معامله کنید. این به این معنی است که معاملات شما در طول این مدت می‌تواند باز بماند و سوآپ به آن تعلق نگیرد.

حساب دمو در بروکر آلپاری چیست؟

حساب دمو یا آزمایشی به شما این امکان را می‌دهد که بدون درگیر کردن سرمایه خود تمام مفاهیم اولیه و کار با پلتفرم متاتریدر را به خوبی آموزش ببینید تا پس از شروع معاملات واقعی ریسک شما به حداقل برسد. دسترسی به این حساب رایگان است و شما به تمام امکانات و ابزارهای که در محیط واقعی وجود دارد، دسترسی دارید. این اکانت بر روی هر دو پلتفرم متاتریدر 4 و 5 قابل پیاده سازیست. برای ایجاد اکانت آزمایشی ابتدا باید در سایت Alpari ثبت نام نمایید. 

در صفحه باز شده نام و نام خانوادگی، ایمیل و شماره تماس خود را وارد نمایید. تیک قوانین را بزنید و سپس بر روی ادامه کلیک کنید.

منظور از آلپاری پارتنر چیست؟ چه مزایایی دارد؟

یکی از قابلیت هایی که بروکر آلپاری در اختیار معامله گران گذاشته است، آلپاری پارتنر می باشد. شما می توانید با عضویت در بخش معرف‌های بروکر آلپاری، حق کمیسیون بگیرید و از معامله گرانی که با آی پی شما عضو بروکر شدند، بصورت دائمی درآمد کسب کنید. شما به راحتی می توانید با در اختیار گذاشتن کد معرفتان به دیگران، از حق کمیسیونی که بروکر آلپاری در اختیار شما گذاشته است استفاده کنید و بدون انجام دادن کار خاصی درآمد کسب کنید.

نکته ای که وجود دارد این است که تا زمانی به شما کمیسیون تعلق میگیرد که افراد معرف شما، در بروکر معامله انجام دهند و درصورتی که دیگر در آلپاری معامله ای انجام ندهند درآمد حاصل از کمیسیون شما نیز قطع خواهد شد.

ساعات ترید در بروکر Alpari

به طور کلی بازار فارکس در 5 روز هفته فعال است. ساعت کاری بروکر Alpari از ساعت 01:30 دوشنبه شروع شده و تا روز شنبه ساعت 01:30 ادامه دارد.

کپی تریدینگ در بروکر آلپاری

در بروکر آلپاری حساب های کپی تریدینگ ارائه نمی‌شوند. اما به جای آن می‌توانید از خدمات حساب‌های PAMM استفاده کنید. حساب‌های پم در واقع نوعی مشارکت به حساب می‌آید. از آن جایی که حضور در بازارهای مالی تخصص بالایی می‌طلبد برخی افراد تمایل دارند به جای یادگیری ترید، سرمایه خود را به دست یک شخص یا شرکت حرفه‌ای بسپارند تا آن فرد با سرمایشان معامله کند و به آن ها سود بدهد. امکان استفاده از این قابلیت با انتخاب حساب PAMM امکان پذیر است. در این اکانت‌ها یک سری قوانین مشخص وجود دارد که باید طرفین از قبل آن‌ها را بپذیرند.

فرد حرفه‌ای که قصد دارد مدیریت سرمایه انجام دهد باید از همان ابتدا مقدار مشخصی سرمایه به حساب خود واریز کند و پس از این کار این مبلغ بلوکه می‌شود. فردی که حساب پم را مدیریت می‌کند به هیچ وجه نمی‌تواند به سرمایه سرمایه گذاران دسترسی داشته باشد. بلکه تنها می‌تواند با این پول ترید کند. درصد سودی که تریدر از سود حساب شما برداشت می‌کند به قرار داد اولیه که بین شما وجود دارد بستگی دارد و می‌تواند درصدهای متفاوتی مانند 10، 20، 30 و … داشته باشد.

انواع روش های واریز وجه به بروکر آلپاری

با وجود این که سیستم های الکترونیک پرداخت بین المللی ایران را تحریم کرده‌اند اما باز هم روش‌های مختلف برای واریز وجه به Alpari وجود دارد. این روش ها عبارتند از:

  1. واریز به کمک سیستم‌های الکترونیک پرداختی که به ایرانی ها خدمات می‌دهند مانند تاپ چنج، پرفکت مانی.
  2. واریز به کمک ارزهای دیجیتال. این بروکر از 50 نوع ارز دیجیتال شامل بیت کوین، اتریوم، ریپل، ترون، تتر و …  بر روی تمامی شبکه‌های موجود (TRC20, ERC20, BEP20) پشتیبانی می‌کند. واریز و برداشت به کمک تتر ارزان ترین روش به حساب می‌آید.

تنها نکته ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که شبکه ای که قصد انتقال به آن را دارید درست انتخاب کنید. در صورت واریز اشتباه سرمایه شما غیر قابل برگشت خواهد بود.

حداقل سرمایه برای شروع فعالیت در آلپاری فارکس

پاسخ به این سوال بستگی زیادی به این دارد که شما در چه سطح از مهارتی باشید و تجربه تان از بازار چقدر است. شما حتی با 1 دلار هم می‌توانید در Alpari افتتاح حساب انجام دهید یا با آلپاری پارتنر هیچ هزینه ای برای کسب درآمد به بروکر پرداخت نکنید. پس اگر می‌خواهید بدانید که حداقل سرمایه برای این کار چقدر است اول باید حساب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر مبتدی هستید می‌توانید در ابتدای کار با حساب نانو شروع کنید. حداقل سرمایه برای افتتاح این نوع حساب 1 دلار است و دارایی شما به صورت سنتی نمایش داده می‌شود. البته لازم به ذکر است که اکانت نانو در میان حساب ها بیشترین میزان اسپرد را دارد.

اگر تا حدودی تجربه کار در بازار را داشته باشید و قصد انتخاب حساب استاندارد را دارید می توانید با حداقل 100 دلار معاملات خود را شروع کنید. اگر هم معامله گر حرفه ای هستید برای ساخت حساب ECN MT4 به حداقل 300 دلار سرمایه نیاز دارید و  برای ساخت حساب های PRO ECN MT4 و یا ECN MT5 به حداقل 500 دلار نیاز دارید.

بررسی اسپرد، لوریج و کمیسیون در بروکر آلپاری

به طور کلی میزان اسپرد در حساب‌های معاملاتی در بروکرهای مختلف متفاوت است. و این اختلاف حتی بین حساب های مختلف در یک بروکر هم وجود دارد. اگر شما هم جز تریدرهای حرفه‌ای بازار هستید و تعداد معاملاتتان بالاست یا این که اسکلپر هستید حتما به اسپرد حساب که انتخاب می‌کنید دقت داشته باشید. خوشبختانه Spread های این کارگزاری نسبتا پایین است. میزان این اسپردها در حساب های مختلف آلپاری به صورت زیر است:

حساب نانو: حداقل میزان Spread در اکانت Nano 2 پیپ است. میزان اسپرد در این حساب نسبتا بالاست مثلا شما در معاملات طلا در هر معامله باید 5 پیپ اسپرد بپردازید.

حساب استاندارد: اسپرد در حساب استاندارد از 0.3 پیپ شروع می‌شود. بالاترین میزان اسپرد در این اکانت مربوط به معاملات طلا و برابر 3.5 پیپ است.

حساب ECN و Pro Ecn: در حساب ECN اسپرد شناور و از 0.3 پیپ شروع می‌شود و حساب پرو ای سی ان هم Spread شناور و از صفر پیپ محاسبه می‌شود.

البته دقت داشته باشید میزان اسپرد در هر یک از حساب های معاملاتی بسته به نوع جفت ارز انتخابی متفاوت خواهد بود. برای پیگیری لحظه‌ای میزان اسپرد اکانت‌های Alpari در متاتریدر می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

بررسی میزان اسپرد در حساب های Alpari

حداکثر لوریج اکانت‌ها: لوریج در حساب نانو 1:500، در استاندارد 1:1000 و در حساب ECN و Pro Ecn برابر با 1:3000 است.

کمسیون: در میان حساب های Alpari فقط حساب پرو ای سی ان متاترییدر4 و حساب ای سی ان متاتریدر5 دارای کمیسیون هستند و مقدار آن به ازای هر لات معامه بسته به جفت ارز منتخب متفاوت می باشد.

راهنمای ورود به آلپاری

پشتیبانی بروکر آلپاری از زبان فارسی

پشتیبانی از زبان فارسی الپاری فارکس به شما کمک می‌کند تا در هر ساعت از شبانه روز بتوانید سوالات خود را بپرسید. یکی از ویژگی های بروکر ممتاز این است که از پشتیبانی خوبی داشته باشد و عملکرد آلپاری در این زمینه عالی بوده است و قابلیتی مثل اکانت آلپاری پارتنر در اختیار مشتریان خود گذاشته است. برای ارتباط با پشتبانی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنید:

ایمیل: info@alpari.com

شماره واتساپ: +7 926 7272388 (امکان تماس وجود ندارد فقط برای چت)

پشتیبانی تلگرام: Alpari_official_bot

پشتیبانی واریزها و برداشت‌ها: mailto:payments@alpari.com

نکته جالب توجه فارسی بودن پشتیبانی ها برای ارتباط با کاربران ایرانی است.

پلتفرم های فعال آلپاری

متاتریدر 4 و 5

پس از ثبت نام برای انجام معاملات در این کارگزاری باید پلتفرم‌های متاتریدر 4 و 5 را دانلود کنید. فرقی نمی‌کند که از نسخه دسکتاپ استفاده کنید یا گوشی اندروید یا IOS . زیرا متاتریدر در تمامی این دستگاه‌ها قابل نصب است. نرم افزار متاتریدر یکی از قوی ترین پلتفرم های معاملاتی است که محبوبیت زیادی بین تریدرهای فارکس دارد و Alpari دارای لایسنس قانونی Metatrader است. معمولا اکثر کسانی که قصد شروع فعالیت دارند نمی‌دانند بین  Mt 4 , 5 کدام یک را انتخاب کنند. به طور کلی نمی‌توان گفت که کدام نسخه بهتر است اما معمولا اکثریت به دلیل رابط کاربری آسان تر از متاتریدر 4 استفاده می‌کنند.

مزایای بروکر آلپاری

  • کمترین اسپرد بین تمام بروکر های بازار فارکس
  • سرور های قدرتمند که برای معاملات با تایم پایین نیز مناسب هستند
  • روش های واریز و برداشت آسان برای ایرانیان
  • پشتیبانی فارسی زبان و آموزش های مفید برای بالابردن مهارت معامله
  • استفاده از پلتفرم های متا تریدر 4 و 5
  • کسب درآمد با آلپاری پارتنر بدون نباز به انجام معامله
  • رابط کاربری قابل فهم و آسان برای همه
  • تنوع بالا در نمادها و حساب های معاملاتی

معایب بروکر الپاری فارکس

  • سابقه برشکستگی در یکی از شعبه‌ها خود
  • مشکل نمایش چارت در بعضی مواقع
  • داشتن اسپرد بالا در بعضی از جفت ارزها

جمع بندی استفاده از بروکر آلپاری

بروکر آلپاری یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین بروکرهای فارکس است که شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی در آن به فعالیت بپردازید. پشتیبانی از زبان فارسی، دارا بودن دو و نیم میلیون کاربر فعال، بالای 250 نماد معاملاتی، اسپرد مناسب، ارائه حساب اسلامی و … همه و همه مواردی هستند که نشان می‌دهند Alpari جز مناسب ترین گزینه‌ها برای شروع فعالیت در بازار فارکس است. درصورتی که از طریق لینک در آلپاری ثبت نام کنید، می‌توانید از خدمات مجموعه ما از جمله کانال سیگنال vip، پشتیبانی شبانه روزی، مقاله‌های کاربردی و… به صورت کاملا رایگان استفاده کنید. همچنین در صورت نیاز می توانید از سرویس های فعال مجموعه امیر تریدر مانند سیگنال فارکس و آموزش فارکس نیز استفاده کنید.

برخی دیگر از بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان: