سواپ آلپاری

سواپ آلپاری

سواپ آلپاری چیست؟ اگر قصد فعالیت در بازار فارکس را دارید، باید با برخی مفاهیم در این بازار آشنایی داشته باشید تا بتوانید به بهترین شیوه، در بازار فارکس سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید. از جمله اصطلاحات رایجی که در بازار فارکس مطرح است، سوآپ فارکس می‌باشد. سواپ و یا بهره شبانه، نوعی سود است که مطابق با یک فرمول خاص محاسبه می‌گردد و به معاملاتی که یک شب در بازار فارکس نگه داشته شوند، تعلق می‌گیرد.

البته لازم به ذکر است که نرخ سوآپ در زمان معامله بر روی اهرم محاسبه می‌گردد و اصلی‌ترین دلیل این موضوع نیز است که وقتی یک معامله با استفاده از اهرم باز می‌شود، درحقیقت معامله‌گر برای باز کردن معامله، وجوهی را قرض می‌کند. معامله‌گرانی که از بروکر آلپاری خدمات دریافت می‌کنند، باید با نحوه عملکرد سواپ فارکس آشنایی داشته باشند، چراکه دارای تاثیر مستقیم و مثبت و یا منفی بر روی سودی است که از طریق معاملات به دست می‌آید.

البته تمامی حساب‌های بروکر آلپاری دارای سواپ و یا بهره شبانه نیستند؛ برای معامله‌گران مسلمان که تابع قوانین دینی و شریعت اسلامی هستند، حساب اسلامی بروکر آلپاری ارائه می‌شود. معامله‌‎گرانی که از این حساب استفاده می‌کنند، از بهره شبانه معاف می‌باشند و حتی اگر معاملات آن‌ها در طولانی مدت نیز باز باقی بماند، از پرداخت سواپ معاف خواهند بود.

اگر مایل هستید با جزئیات بیشتری از سواپ آلپاری آشنا شوید، در ادامه این مقاله از وبسایت امیر تریدر با ما همراه شوید تا با جزئیات تکمیلی پیرامون سواپ آلپاری آشنا شویم.

سواپ آلپاری چیست؟

بروکر آلپاری فعالیت خود را در سال 1988 آغاز کرده است و از آن سال تا به امروز، در بازارهای معاملاتی فعال بوده است و توانسته است که میلیون‌ها معامله‌گر و سرمایه‌گذار از نقاط مختلف دنیا را به خود جذب کند. از مهم‌ترین عواملی که معامله‌گران با استراتژی‌های بلند مدت، در معامله در این بروکر به آن می‌پردازند، سواپ آلپاری است.

عده بسیاری از معامله‌گران در کشورهای آسیایی و همینطور خاورمیانه و کشور ایران، علاقه‌مند به معامله بدون سواپ آلپاری می‌باشند. معامله کردن در حساب‌های معاملاتی که بدون سواپ هستند، ضمن اینکه منجر به کاهش هزینه‌های معاملاتی می‌شود، زمینه انجام معاملات بر اساس قوانین اسلام را نیز فراهم می‌کند. درحقیقت اینگونه معامله‌گران اطمینان خواهند داشت که معامله‌ای که انجام می‌دهند، حلال است و در آن بهره‌ای به معامله‌گران پرداخت نمی‌شود.

امکان محاسبه سواپ برای معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که در بروکر آلپاری فعالیت دارند، وجود دارد و درحقیقت اینگونه معامله‌گران می‌توانند صحت سواپ آلپاری ارائه شده را خود بررسی نمایند. سواپ درحقیقت نرخ بهره دو ارز موجود در جفت ارز می‌باشد. بنابراین زمانی که یک معامله تا روز بعدی باز می‌ماند، این تفاوت در بروکر محاسبه می‌گردد. اختلاف نرخ بهره ارزها تحت عنوان سواپ و به عنوان بخشی از هزینه معامله از معامله‌گر دریافت می‌گردد؛ البته درصورتی که بهره مثبت باشد، بخشی از آن به معامله‌گر پرداخت می‌شود.

باتوجه به اینکه بسیاری از جفت‌ارزهای بازار فارکس دارای سواپ منفی می‌باشند، معامله‌گران علاقه‌مند هستند که از حساب سواپ فری آلپاری بهره‌مند گردند. از سویی دیگر برخی از معامله‌گران مطابق با سواپ مثبت آلپاری معامله‌ می‌کنند و از طریق آن به سود می‌رسند.

در حالت کلی مبلغ سواپ آلپاری متغیر می‌باشد و بر اساس نرخ بهره‌ای که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌گردد، تعیین می‌شود. به همین دلیل این مبلغ ثابت نیست و باید در زمان نگه‌داری معامله تا روز بعد، به آن توجه شود.

حساب‌هایی که بدون سواپ هستند، از بهترین راه‌حل‌ها برای حذف بهره شبانه آلپاری می‌باشند. در حساب اسلامی و یا حساب سواپ فری آلپاری، برای باز ماندن معامله تا روز بعد، هزینه‌ای از معامله‌گر دریافت نمی‌شود؛ به طوری که فرقی ندارد، سواپ منفی و یا مثبت باشد، در هر صورت برای این دسته از معامله‌گران بهره شبانه مطرح نیست.

این نوع حساب که تحت عنوان حساب اسلامی آلپاری نیز شناخته می‌شود، درحقیقت به دلیل حرام بودن معامله با بهره در قوانین اسلام ایجاد گردیده است و در میان معامله‌گران ایران نیز طرفداران زیادی را دارد.

در نظر داشته باشید که بروکر آلپاری در ازای ارائه خدمات بدون سواپ فارکس از مشتریان، کمیسیونی را دریافت می‌کند. این میزان کمیسیون به ازای هر جفت ارز، مبلغ متفاوتی است و در شرایط مختلف در بازار نیز دستخوش تغییراتی می‌شود. بنابراین حذف سواپ آلپاری، هزینه‌های دیگری را در پی دارد. برای آشنایی با جزئیات “تنظیمات آلپاری” کلیک کنید.

حساب اسلامی بروکر آلپاری یک حساب بدون سواپ

بروکر آلپاری، حساب‌های معاملاتی متنوعی را برای معامله‌گران و تریدرهای بازار فارکس در نظر گرفته است. سرویس حساب اسلامی در آلپاری برای دسته‌ای از افراد است که دارای عقاید دینی هستند و معامله ‌کردن در شرایط عادی بازار فارکس، بر خلاف اصول و قواعد تعریف شده در دینشان می‌باشد.

در بازار فارکس، در بروکرهای مختلف از جمله بروکر آلپاری، معامله‌گران به ازای معامله‌های باز خود در هر شب، مقداری نرخ بهره را پرداخت می‌کنند. سواپ و یا بهره شبانه، اصلی‌ترین تفاوتی است که بین حساب‌های اسلامی و حساب‌های عادی وجود دارد. درحقیقت حساب‌های اسلامی، از پرداخت بهره شبانه به دلیل انتقال موقعیت معاملاتی به روز بعد، معاف هستند.

دیگر شرایطی که برای حساب اسلامی تعریف می‌شود، با حساب‌های عادی تفاوتی ندارد. فرقی نمی‌کند شما قصد استفاده از کدام حساب معاملاتی آلپاری را دارید، پس از افتتاح حساب، به راحتی می‌توانید درخواست اسلامی شدن حساب خود را بدهید. در صورتی که مدارک لازم مبنی بر مسلمان بودن خود را ارائه دهید، با درخواست شما موافقت می‌گردد. پس از تائید درخواستتان، اگر معاملات شما به مدت 30 روز باز باشد، نیازی به پرداخت سواپ و یا کمیسیون نخواهد بود. این درحالی است که پس از 31 روز، در صورتی که معاملات همچنان باز باشند، باید سوآپ شبانه را پرداخت نمایید.

شرایط حساب اسلامی آلپاری

  • نداشتن بهره شبانه
  • امکان معامله در پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4
  • دارای کارمزد 3 دلار به ازای هر لات در حساب معاملاتی ECN
  • آغاز اسپرد از 0.4 پیپ

البته لازم است اشاره کنیم که در حساب اسلامی، معامله‌گر اجازه دارد تا در یک تعداد روز خاص، یک موقعیت معاملاتی را باز نگه دارد و در این صورت است که به آن موقعیت معاملاتی، بهره شبانه و یا سوآپ تعلق نمی‌گیرد.

تعداد روزها برای هر یک از دارایی‌ها متفاوت می‌باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. در صورتی که تعداد روز برای یک دارایی مشخص، بیشتر از تعداد روزهای تعیین شده شود، معامله‌گر باید هزینه پرداخت کند.

  • رمز ارزها : 2 روز
  • جفت ارزهای اصلی فارکس : 30 روز
  • جفت ارزهای فرعی فارکس : 30 روز
  • شاخص ها : 7 روز
  • فلزات : 30 روز

سواپ آلپاری

مزایای حساب بدون سواپ آلپاری

با توجه به اینکه تعداد زیادی از مسلمانان فعال در بازارهای مالی و در بروکر آلپاری، جزو تریدرهای مسلمان هستند. این کارگزاری، این انتخاب را به کاربران می‌دهد تا در صورتی که مایل هستند مطابق با قوانین دین خود عمل کنند، قادر باشند حساب اسلامی را فعال کنند و معاملات بدون بهره در آلپاری را تجربه نمایند.

بروکر محبوب آلپاری، ضمن اینکه به صورت رایگان حساب سواپ فری آلپاری را برای کاربران فراهم می‌کند، به صورت شفاف هزینه‌های معاملاتی در نمادهای مختلف ارائه شده در این حساب را نیز مطرح می‌کند تا کاربران به راحتی بتوانند با در نظر گرفتن‌ مزیت‌ها و معایب اینکار در معاملات خود، اقدام به فعالسازی حساب اسلامی خود نمایند.

بروکر آلپاری جزو بروکرهای معتبر در بازار فارکس است که با هدف برآورده کردن نیازهای کاربران مسلمان، سعی می‌کند برای فراهم کردن زمینه‌ای جهت تجارت تریدرهای مسلمان، حساب‌های بدون بهره شبانه را نیز ارائه دهد. امکان  فعالسازی حساب اسلامی در حساب‌هایی که متصل به پلتفرم متاتریدر 4 و 5 هستند، با مزیت‌های بسیاری همراه است که در ادامه قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

بدون بهره بر روی موقعیت‌های معاملاتی شبانه

تجارت در بازار فارکس با پوزیشن‌های بدون بهره که بر اساس قوانین مالی در دین اسلام باشند، در حساب اسلامی آلپاری امکان پذیر خواهد بود. آیا از حساب پم آلپاری اطلاعی دارید، برای آشنایی با جزئیات “آلپاری پم” کلیک کنید.

بدون هزینه‌های پنهان

حساب اسلامی در بروکر آلپاری، کاملا شفاف می‌باشد و در آن هیچ هزینه و یا کارمزد پنهانی وجود ندارد. در حساب اسلامی بروکر آلپاری،  با اینکه سواپ دریافت نمی‌شود، اما بروکر آلپاری، هزینه ثابتی را برای خدمات خود دریافت می‌کند که در زمان باز کردن حساب بر روی آن توافق می‌گردد. این هزینه از موجودی حساب کاربران کم می‌شود و در آن هیچ هزینه دیگری از کاربران دریافت نمی‌شود.

شرایط معاملاتی مشابه با سایر حساب‌های تجاری

در حساب اسلامی بروکر آلپاری نیز شرایط تجاری کاملا مشابه با حساب‌های معمولی بروکر آلپاری است؛ به این صورت که کاربرانی که از حساب معاملاتی اسلامی نیز استفاده می‌کنند، به همان مجموعه‌ ابزارهای تجارتی و تحلیلی، پلتفرم‌های تجاری و همینطور همان تعداد نمادهای معاملاتی دسترسی خواهند داشت.

چگونه حساب آلپاری را از پرداخت سواپ معاف کنیم؟

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، امکان اسلامی کردن حساب‌های آلپاری برای تمامی حساب‌ها در نظر گرفته شده است. بنابراین سعی کنید مطابق با میزان سرمایه و انتظارات خود از فعالیت در بازار فارکس، یک حساب معاملاتی را انتخاب نمایید و سپس در صورت نیاز، اقدام به اسلامی کردن آن حساب کنید.

برای معافیت از پرداخت بهره شبانه و عدم دریافت سواپ جهت انتقال پوزیشن‌ها، معامله‌گر نباید هیچ معامله و یا سفارش معلقی را در حساب معاملاتی خود داشته باشد. بنابراین حتی اگر اقدام به افتتاح حساب آلپاری کرده‌اید نیز می‌توانید حساب خود را فری سوآپ نمایید.

برای اینکه حساب معاملاتی خود را در بروکر آلپاری، فری سوآپ نمایید، کافی است ابتدا وارد کابین شخصی خود در بروکر آلپاری شوید. در صورتی که با تلفن همراه وارد کابین شخصی آلپاری شده‌اید، حتما از پایین صفحه بر روی نسخه کامل کلیک نمایید تا نسخه دسکتاپ سایت برایتان باز شود.

حال در وسط صفحه، از منو “حساب‌های تجاری من” که قابل مشاهده است، حسابی که قصد دارید آن را سواپ فری نمایید، انتخاب کنید. به طوری که بر روی شماره حساب آن که با استفاده از رنگ آبی مشخص گردیده است، کلیک نمایید. در منویی که باز می‌شود، بر روی گزینه “بررسی حساب” کلیک کنید.

در پایین صفحه کادر سبز رنگی مشخص است که دربردارنده توضیحات سواپ فری کردن حساب معاملاتی می‌باشد. با کلیک بر روی گزینه “بلی” حساب موردنظرتان سواپ فری خواهد شد.

با طی مراحل فوق، درصورتی که اقدام به باز کردن یک موقعیت معاملاتی و یا یک دوره زمانی خاص با نام دوره مجاز نمایید، پوزشن شما مشمول سواپ شبانه و یا بهره شبانه نخواهد شد. اما در نظر داشته باشد که اگر یک موقعیت معاملاتی را بیشتر از دوره مجاز تعیین شده، باز نگه دارید، قطعا مشمول هزینه روزانه خواهد بود.

لازم به ذکر است که اسلامی کردن حساب معاملاتی در بروکر آلپاری، گروه ابزار‌های FX exotics و FX special در تمامی حساب‌ها و رمز ارزها در حساب ECN MT5 قابل معامله نیست. همینطور فقط حساب‌های nano.mt4، standard.mt4،  ecn.mt4،  Proecn.mt4،  ecn.mt5 را می‌توان به صورت بدون بهره شبانه درآورد. برای بررسی جزئیات “آموزش کار آلپاری” کلیک کنید.

نرخ سواپ آلپاری

مقدار سوآپ آلپاری در پلتفرم معاملاتی متاتریدر

در صورتی که برای انجام معامله در بروکر آلپاری، از پلتفرم معاملاتی متاتریدر استفاده می‌کنید، پیدا کردن نرخ سواپ برای جفت ارز مدنظرتان فرآیندی ساده خواهد بود. به طوری که برای پیدا کردن سواپ آلپاری برای جفت ارز مدنظر خود، وارد پلتفرم معاملاتی متاتریدر شوید و سپس در قسمت Market Watch بر روی نماد معاملاتی مورد نظرتان کلیک نمایید.

حال از طریق منویی که برایتان باز می شود، بر روی گزینه Specification کلیک کنید. در صورت کلیک بر روی این گزینه، صفحه‌ای تحت همین عنوان باز خواهد شد که جزئیات و اطلاعات مرتبط با سواپ جفت‌ارزها را می‌توان در آن مشاهده نمود.

چه عاملی نرخ سواپ آلپاری را تعیین می‌کند؟

از مهم‌ترین عواملی که تعیین کننده نرخ سواپ است، نرخ‌های بهره‌ای هستند که بانک‌های مرکزی در برابر ارز مربوطه خود صادر می‌کنند. درحقیقت هرچه اختلاف نرخ جفت ارز بیشتر باشد، نرخ سوآپ نیز بیشتر خواهد بود.

البته لازم است اشاره کنیم علاوه بر نرخ‌های بهره صادر شده از سوی بانک‌های مرکزی، برخی عوامل دیگر نیز در تعیین اندازه سواپ تاثیرگذار می‌باشند. رایج‌ترین این عوامل کمیسیون سواپ است که از سوی بروکرها دریافت می‌گردد.

به طور کلی با حذف کردن سواپ در آلپاری، هزینه‌های معامله‌گران در حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. با اینکه کمیسیون معاملات بدون سواپ آلپاری در هر معامله متغیر می‌باشد؛ در صورتی که معامله‌گر یک معامله را بیش از دوره مشخص شده باز نگه دارد، در نهایت باید سودی را پرداخت کند. اگر مایل هستید با جزئیات بیشتری از “ریبیت آلپاری” آشنا شوید، کلیک کنید.

آیا باید نگران نرخ سواپ آلپاری باشیم؟

اگر جزو معامله‌گرانی هستید که از استراتژی‌های روزانه و اسکلپ و به طور کلی معاملات کوتاه مدت در بازار فارکس استفاده می‌کنید، نیازی نیست پیرامون نرخ سواپ آلپاری نگران باشید. به طور کلی در انواع حساب‌های معاملاتی بروکر آلپاری، به معاملاتی که عمر زیر یک روز دارند، نرخ بهره شبانه تعلق نمی‌گیرد.

در حالت کلی به معاملاتی که بیش از یک روز به طول می‌انجامند و پس از پایان یک روز به روز بعد منتقل می‌شوند، سواپ آلپاری تعلق می‌گیرد. بنابراین به موقعیت‌های معاملاتی که بیش از یک روز باز نگه داشته می‌شوند، نرخ سواپ لحاظ می‌شود.

لازم به ذکر است نرخ بهره شبانه مثبت، برای سرمایه‌گذاران یک امتیاز به شمار می‌رود. درحقیقت شما می‌توانید به کمک این نرخ بهره، بخشی از هزینه‌های معامله و یا در برخی موارد تمامی هزینه‌های معامله از جمله کمیسیون و یا اسپرد را پوشش دهید. بدیهی است این موضوع در صورتی صادق است که نرخ بهره شبانه مثبت باشد. در صورتی که نرخ بهره شبانه منفی باشد، قطعا هزینه‌های معامله نیز بالاتر خواهد رفت. آلپاری مسابقات متعددی را برای کاربران خود برگزار می‌کند، برای آشنایی با جزئیات “مسابقات آلپاری” کلیک کنید.

توصیه کارشناسان امیر تریدر برای سواپ الپاری

  • در حالت کلی بروکر آلپاری، جزو بهترین بروکرها هست که خدمات بسیار مناسبی را برای مشتریانی که به دنبال معامله بدون سواپ آلپاری هستند، ارائه می‌دهد.
  • میزان کمیسیون در حساب بدون سواپ آلپاری، به خصوص برای جفت‌ارزهای مشهور در بازار فارکس مناسب می‌باشد. همینطور برای جفت‌ارزهای فارکس، محدودیت 30 روز معامله بدون سواپ در نظر گرفته شده است که می‌توان گفت قابل قبول است.
  • امکان سواپ فری کردن حساب‌های معاملاتی برای تمامی حساب‌های بروکر آلپاری وجود دارد. سواپ فری کردن حساب‌های معاملاتی آلپاری آسان است و برای آن نیازی به طی کردن مراحل سخت و پیچیده‌ای نیست.
  • بروکر آلپاری دارای بخش پشتیبانی نیز می‌باشد و در جهت حساب‌های سواپ فری، پاسخگویی سریع و موثری دارند و امکان مطرح کردن هر گونه مشکل، به راحتی و با آن‌ها وجود دارد.

حساب بدون سواپ آلپاری

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیر تریدر به بررسی سواپ آلپاری پرداختیم و به جزئیات حساب سواپ فری آلپاری پرداختیم. درواقع سعی کردیم به مزیت‌های حذف سواپ در معاملات بپردازیم و به تاثیر عدم دریافت بهره شبانه از سوی بروکر از معامله‌گر اشاره کنیم.

اگر شما جزو دسته‌ای از معامله‌گران هستید که هدفتان کسب درآمد حلال از طریق فعالیت در بازار فارکس است، قطعا حساب بدون بهره شبانه برایتان مناسب خواهد بود و می‌توانید با بررسی شرایط حساب اسلامی در بروکر آلپاری، اقدام به افتتاح حساب نمایید و فعالیت خود را در این بازار مالی آغاز کنید.

همینطور توجه داشته باشید که اگر مایل هستید معاملات بلندمدتی را در بازار فارکس انجام دهید، می‌توانید مطابق با راهنمایی که در این مقاله از وبسایت امیر تریدر ارائه کردیم، حساب معاملاتی خود را در بروکر آلپاری، بدون سواپ نمایید تا اینگونه بتوانید بدون پرداخت بهره شبانه به بروکر آلپاری، معاملات خود را در محدوده تعریف شده انجام دهید.

اگر پس از مطالعه این مقاله پیرامون سواپ آلپاری سوالی دارید، می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید. کارشناسان وبسایت امیرتریدر پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

3/5 (2 امتیاز)