آموزش کار با آلپاری و نحوه ثبت نام در این بروکر

آموزش کار آلپاری

با توجه به استقبال افراد در سراسر جهان از بازارهای مالی، امروزه بروکرهای بسیاری نیز راه اندازی شده‌اند که در این زمینه به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران خدماتی را ارائه می‌دهند. از جمله بروکرهای معتبر در بازار مالی فارکس، بروکر آلپاری است که بستری مناسب را برای انجام معاملات در بازار فارکس برای تریدرها در سراسر جهان از جمله تریدرهای ایرانی فراهم نموده است. در ادامه این مقاله از وبسایت امیر تریدر قصد داریم ضمن بررسی جزئیات این کارگزاری نام‌آشنا، آموزش کار با آلپاری و نصب الپاری را نیز ارائه دهیم.

یکی از رایج‌ترین سوالات برای معامله‌گران، آموزش کار آلپاری است. برای فعالیت در بازار فارکس از طریق بروکر آلپاری، ابتدا باید اقدام به تکمیل فرآیند ثبت نام و احراز هویت در این بروکر نمایید. سپس یک حساب معاملاتی را افتتاح کنید و پس از شارژ حساب خود، از طریق پلتفرم ارائه شده از سوی این بروکر، معاملات خود را در بازار مالی فارکس آغاز نمایید.

آشنایی با کارگزاری آلپاری

تمامی افرادی که مایل به فعالیت در بازارهای مالی از جمله بازار مالی فارکس هستند، باید برای انجام معاملات خود، از یک کارگزاری آنلاین خدمات دریافت نمایند. یکی از کارگزاری‌هایی که در سطح بین‌المللی اعتبار خوبی دارد و خدمات خود را در سطح بالایی به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در سراسر جهان ارائه می‌دهد، بروکر آلپاری است.

درحقیقت در آموزش کار آلپاری قصد داریم به این موضوع بپردازیم که بروکر آلپاری به عنوان یک واسطه میان سرمایه‎‌‌گذاران و بازارهای مالی است که بدون وجود آن، فعالیت در این بازار مالی امکان پذیر نمی‌باشد.

کارگزاری آلپاری در سال 1998 میلادی و در کشور روسیه تاسیس شده است و پس از مدت زمان کوتاهی بعد از تاسیس، توانست به سرعت رشد کند و خدمات خود را گسترش دهد. آلپاری در طی سال‌ها فعالیتی که داشته است، توانسته است چندین تائیدیه از نهادهای رگولاتور دریافت نماید که این اطمینان را به کاربران می‌دهد این بروکر معتبر است و می‌توان با خیال راحت در آن معامله کرد و به سوددهی رسید. در حال حاضر این بروکر دارای رگوله های FCA و NFA است که جزو معتبرترین رگوله‌ها در جهان به شمار می‌رود.

بروکر آلپاری از قدرتمندترین و پرطرفدارترین پلتفرم معاملاتی در جهان، یعنی متاتریدر استفاده می‌کند و با استفاده از آن، خدمات خود را به ایرانیان ارائه می‌دهد. آلپاری جزو معدود بروکرهای معتبری است که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهد. در حال حاضر این بروکر دارای بیش از 500 هزار کاربر ایرانی فعال است. همینطور این بروکر دارای پشتیبانی به زبان فارسی نیز می باشد که پاسخگوی سوالات و مشکلات کاربران ایرانی می‌باشد. برای آشنایی با جزئیات “اتصال آلپاری به تریدینگ ویو” کلیک نمایید.

بروکر آلپاری برای ایرانیان

بروکر آلپاری نزدیک به سه دهه است که خدمات خود را به کاربران ایرانی نیز ارائه می‌دهد. با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشور ایران وجود دارد، پیدا کردن چنین کارگزاری که دارای سابقه طولانی در ارائه خدمات به کاربران ایرانی باشد، چندان آسان نیست.

بسیاری از بروکرها به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌دهند و بروکرهایی که دارای خدمات به ایرانیان نیز هستند، سابقه بسیار زیادی در بازار فارکس ندارند. بنابراین بروکر آلپاری جزو بهترین انتخاب‌ها برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایرانی است که به دنبال یک بروکر معتبر و باسابقه در بازار فارکس هستند.

با توجه به سابقه طولانی بروکر آلپاری در ارائه خدمات به ایرانیان، می‌توان اینطور گفت که با اینکه این بروکر دارای رگولاتوری سطح یک جهان نمی‌باشد اما برای ایرانیان گزینه مناسبی است. چرا که رگولاتوری آن در حدی می‌باشد که بتوان به آن اعتماد کرد، از سویی دیگر تاکنون سابقه کلاهبرداری در طول مدت فعالیت آن وجود نداشته است.کارکردن با این بروکر بسیار آسان است و با نصب الپاری به راحتی به معاملات خود، در هرمکانی دسترسی داشته باشید.

از دیگر دلایلی که این بروکر را تبدیل به یکی از بهترین بروکرهای بازار فارکس برای ایرانیان کرده است، پشتیبانی از زبان فارسی می‌باشد. در حقیقت پشتیبانی از زبان فارسی این امکان را به کاربران می‌دهد تا در هر مرحله‌ای دچار مشکل شدند، بتوانند از طریق برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی، مشکل خود را برطرف کنند. پشتیبانی از زبان فارسی، یکی از نقاط قوت این بروکر به شمار می‌رود.

رابط کاربری این بروکر بسیار ساده است؛ به طوری که تمامی تریدرها با هر سطح دانش و تجربه، می‌توانند به راحتی از این بروکر استفاده کنند. در آموزش کار آلپاری که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت، کاربران به راحتی قادر هستند از طریق رابط کاربری این کارگزاری اقدام به افتتاح حساب، واریز و برداشت ریالی، نصب متاتریدر، استفاده از آن و … نمایند. فراموش نکنید شما با بازکردن حساب در بروکر الپاری می توانید از سیگنال های رایگان مجموعه امیرتریدر استفاده کنید و به سود زیادی دست پیدا کنید.

آموزش کار آلپاری و تکمیل فرآیند ثبت نام در این کارگزاری

برای کار با آلپاری، ابتدا باید در این بروکر ثبت نام نمایید. در ادامه فرآیند ثبت نام از طریق بروکر آلپاری را برایتان شرح داده‌ایم.

  • ابتدا به سایت بروکر آلپاری با آدرس الکترونیکی alpariforex.org مراجعه کنید.
  • خدمات این بروکر به ایرانیان نیز ارائه می‌شود، به همین دلیل برای راحتی کاربران ایرانی، امکان تغییر زبان سایت به زبان فارسی نیز وجود دارد. بنابراین بر روی گزینه ” EN ” کلیک کنید و سپس زبان را به “زبان فارسی” تغییر بدهید. در صورتی که از نسخه انگلیسی سایت استفاده می‌کنید، برای تکمیل روند ثبت نام باید بر روی گزینه ” Register  ” کلیک نمایید و سپس جهت ورود به حساب خود نیز گزینه ” Log in  ” را انتخاب کنید.

آموزش کار آلپاری

  • با تغییر زبان سایت به زبان فارسی، حال به راحتی می‌توانید بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید. برای ورود به حساب کاربری خود نیز می‌توانید از طریق گزینه “ورود” اقدام نمایید.

آموزش کار آلپاری

  • پس از کلیک بر روی گزینه “ثبت نام” باید اطلاعات خود را شامل نام، نام خانوادگی، ایمیل و شماره موبایل را وارد کنید. اطلاعات باید به زبان انگلیسی وارد شوند.
  • حال گزینه “پذیرش قوانین و سیاست‌های سایت” را فعال کنید و در نهایت برای تائید اینکه سن شما بالاتر از 18 سال می‌باشد، بر روی گزینه سبز رنگ “ادامه” کلیک کنید.

آموزش کار آلپاری

  • در این مرحله باید “کشور”، “تابعیت” و “شهر” خود را انتخاب کنید و در نهایت بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.

آموزش کار آلپاری

  • در این مرحله باید روش دریافت کد ارسالی از سوی آلپاری از طریق پیام کوتاه و یا ایمیل را انتخاب کنید. در نهایت نیز باید کد امنیتی نمایش داده شده را در کادر تعیین شده، درج نمایید.
  • کد ارسالی از سوی آلپاری به شماره موبایل و یا ایمیلی که درج نموده‌اید و از طریق روشی که انتخاب کرده‌اید، برایتان ارسال می‌شود. این کد را در کادر تعیین شده وارد کنید.

آموزش کار آلپاری

  • پس از وارد کردن کد ارسالی از سوی آلپاری، مرحله ثبت نام به پایان می‌رسد. در صورتی که قصد دریافت تبلیغات از سوی بروکر آلپاری باشید، می‌توانید در این مرحله گزینه آن را فعال کنید. در نهایت نیز باید بر روی گزینه سبز رنگ “اتمام ثبت نام” کلیک کنید.

آموزش کار آلپاری

رمز عبور برای دسترسی به کابین شخصی آلپاری، از طریق بروکر برایتان ایمیل می‌شود. شما می‌توانید از طریق بخش تنظیمات و گزینه “امنیتی و شخصی سازی” رمز عبور خود را تغییر دهید. رمز عبوری که برای دسترسی به کابین شخصی در آلپاری انتخاب می‌کنید، باید حداقل دارای 8 کاراکتر شامل اعداد، حروف کوچک و بزرگ انگلیسی و همینطور برخی کاراکترهای خاص باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون “بررسی امکانات کابین شخصی آلپاری” کلیک کنید.

آموزش کار آلپاری

ویرایش اطلاعات

اگر در آموزش کار آلپاری، قصد ویرایش اطلاعات حساب کاربری خود را دارید، باید به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید و بر روی تب “حساب من” کلیک کنید. در این صورت زیر منویی برایتان ایجاد می‌گردد که از طریق آن می‌توانید بر روی گزینه “اطلاعات شخصی” کلیک نمایید.

آموزش کار آلپاری

اطلاعاتی شامل جنسیت، زبان ایمیل‌های دریافتی، آدرس ایمیل، تاریخ تولد و … در این قسمت درج شده‌اند که باید آن‌ها را به درستی وارد نمایید. اهمیت ویرایش اطلاعات و وارد کردن اطلاعات خواسته شده در این قسمت، از این جهت می‌باشد که اگر در آینده رمز عبور خود را فراموش کردید و یا به هر دلیلی نیاز داشتید اطلاعات خود را بازیابی کنید، می‌توانید از این اطلاعات برای احراز هویت استفاده نمایید. قابلیت خوبی که بروکر alpari در اختیار مشتریان خود گذاشته است، اپلیکیشن آلپاری می باشد که شما با نصب الپاری می توانید به تقویم اقتصادی فارکس دسترسی داشته باشید.

از طریق گزینه “تغییر شماره” امکان تغییر شماره موبایل در این مرحله وجود دارد. به طوری که باید بر روی عبارت “شماره تلفن همراه” کلیک نمایید و سپس در پنجره جدیدی که برایتان ایجاد می‌گردد، شماره جدید را در کادر اول وارد کرده و در بخش اول بر روی گزینه “بله” کلیک کنید تا بروکر به شماره موبایل جدیدی که ثبت می‌کنید، دسترسی داشته باشد.

اگر در این مرحله بر روی گزینه “خیر” کلیک نمایید، باید مدارک هویتی خود را برای بروکر ارسال نمایید. در مراحل بعدی باید بر روی گزینه “ارسال کد” کلیک کنید. اینگونه یک کد برای شماره موبایل ثبت شده ارسال می گردد که با وارد کردن این کد در کادر مربوطه و کلیک بر روی گزینه “تغییر شماره تلفن” فرآیند تغییر شماره تکمیل می‌گردد. تمامی اطلاعات به همین شیوه قابل تغییر می‌باشد.

آموزش کار آلپاری

آموزش احراز هویت در بروکر Alpari

پس از تکمیل فرآیند ثبت نام در بروکر آلپاری، کاربران باید فرآیند احراز هویت خود را تکمیل کنند. برای تکمیل احراز هویت، ابتدا باید وارد حساب شخصی خود و یا کابین آلپاری شوید و سپس از طریق بخش “حساب من” بر روی گزینه “ارسال مدارک” کلیک نمایید.

لازم است اشاره کنیم که در بخش قبلی که ویرایش اطلاعات شخصی را مطرح کردیم، در پایین صفحه و از طریق گزینه “ارسال مدارک” نیز می‌توانید به راحتی مدارک خود را بارگذاری نمایید و بعد از نصب الپاری به حساب خود دسترسی آسان تری داشته باشید.

با کلیک بر روی گزینه “انتخاب کنید” یکی از مدارک خود را شامل کارت ملی، پاسپورت، کارت اعتباری و یا گواهی نامه را انتخاب کنید و در نهایت اسکن تصویر خود را در قالب فایل برای بروکر مورد نظر ارسال نمایید.

با انتخاب نوع مدرک، می‌توانید بر روی گزینه “انتخاب فایل برای ارسال” کلیک نمایید تا از طریق پنجره‌ای که باز می‌شود، تصویر مدرک خود را برای بروکر ارسال کنید.

در این قسمت از آموزش کار آلپاری باید فایل خود را در قالب‌های PDF، Doc x، Doc، PNG، TIFF، JPEG یا GIF  و حداکثر در 5 مگابایت ارسال نماید. برای آشنایی با جزئیات “تنظیمات آلپاری” کلیک کنید.

آموزش کار آلپاری

دانلود و نصب الپاری

با دانلود و نصب متاتریدر برای آلپاری به راحتی می توانید به معاملات خود دسترسی داشته باشید و به صورت اتوماتیک معاملات خود را انجام بدید. متاتریدر 4 و 5 تفاوت زیادی باهم ندارند ولی برای کسانی که قصد استفاده از اکسپرت را دارند و یا برنامه نویسانی که با MQL کار می‌کنند متا تریدر 5 مناسب است؛ اما کسانی که می خواهند معاملات را به صورت دستی انجام دهند تفاوتی ندارد که کدوم پلتفرم را انتخاب کنند.

دانلود متاتریدر ۴

دانلود Mt4 برای ویندوز

دانلود Mt4 برای اندروید

دانلود Mt4 برای Ios

دانلود متاتریدر 5

دانلود Mt5 برای ویندوز

دانلود Mt5 برای اندروید

دانلود Mt5 برای Ios

افتتاح حساب در بروکر آلپاری و اتصال به متاتریدر

افراد برای شرکت در معاملات از طریق بروکر آلپاری، باید اقدام به افتتاح حساب نمایند. پس از افتتاح حساب معاملاتی در بروکر آلپاری، معامله‌گران برای معامله در این فضا، باید از یک پلتفرم معاملاتی استفاده کنند. آلپاری پلتفرم معاملاتی متاتریدر که جزو بهترین و پرطرفدارترین نرم‌افزارهای معاملاتی است را ارائه می‌دهد. در حقیقت باید حساب معاملاتی خود را در این بروکر ایجاد کنید و بعد از نصب آلپاری حساب خود را به متاتریدر متصل نمایید.

توجه داشته باشید با ایجاد حساب در بروکر آلپاری می توانید از کانال VIP سیگنال مجموعه امیرتریدر استفاده کنید و پول خود را دوبرابر کنید. برای عضو شدن در کانال سیگنال به کارشناسان ما پیام دهید تا شما را راهنمایی کنند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، برای معامله جفت ارز‌های فارکس، فلزات گران‌بها و همینطور CFD باید بر روی گزینه اول کلیک نمایید و در صورتی که قصد معاملات آپشن را داشته باشید، باید بر روی گزینه دوم کلیک کنید. اگر تاکنون در بروکر آلپاری، افتتاح حساب نکرده‌اید، بر روی گزینه “افتتاح حساب” کلیک نمایید.

آموزش کار آلپاری

اگر یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار فارکس هستید، نوع حساب خود را حقیقتی انتخاب کنید. اما در صورتی که فعالیت خود را به تازگی در بازار فارکس آغاز نموده‌اید، توصیه می‌کنیم نوع حساب خود را مجازی انتخاب کنید تا بتوانید سطح تجربه خود را برای فعالیت در این بازار مالی افزایش دهید.

پس از انتخاب نوع حساب باید یکی از زیرمجموعه‌های حساب معاملاتی انتخابی خود را انتخاب نمایید. توضیحات مختصری پیرامون هر حساب، در ستون سمت چپ آورده شده است. می‌توانید ابتدا ویژگی‌های حساب شامل میزان اسپرد، حداقل مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب، پلتفرم مخصوص و … مشاهده نمایید و سپس حساب معاملاتی مدنظر خود را انتخاب کنید.

در قسمت بعدی، ارز مورد نظرتان را انتخاب نمایید. با این کار موجودی، سود و زیان شما بر اساس ارز انتخابی مشخص می‌گردد. پس از طی مراحل فوق، کافی است فقط بر روی گزینه افتتاح حساب در پایین صفحه کلیک نمایید.

لازم به ذکر است در صورت انتخاب حساب مجازی و انتخاب یک مبلغ به عنوان سرمایه اولیه، این سرمایه مجازی است و سود و زیانی متوجه شما نخواهد شد. اما در آموزش کار آلپاری باید اشاره کنیم که حتی با وجود اینکه این حساب مجازی است، اما سعی کنید مبلغی را وارد کنید که در آینده بتوانید آن را در حساب واقعی خود واریز نمایید. اینگونه می‌توانید پیش از فعالیت واقعی در حساب ریل، در حساب دمو تجربه به دست آورید.

آموزش کار آلپاری

پس از کلیک نمودن بر روی گزینه “افتتاح حساب” در صفحه جدید، اطلاعات حساب معاملاتی شما برای استفاده در متاتریدر نمایش داده می‌شود. متاتریدر را نصب نمایید تا پس از وارد کردن اطلاعات، قادر به انجام معاملات خود باشید.

آموزش کار آلپاری

پس از نصب متاتریدر و کلیک بر روی سروری که در زمان افتتاح حساب در بروکر آلپاری انتخاب کرده‌ بودید، گزینه ” Next ” را انتخاب نمایید.

آموزش کار آلپاری

پس از انتخاب سرور، حال باید نام کاربری و رمز عبور خود را که بروکر پس از افتتاح حساب در اختیار شما قرار داده است را وارد کنید. در نهایت بر روی گزینه ” Finish  ” کلیک کنید. اینگونه کار به پایان می‌رسد و شما می‌توانید معاملات خود را در متاتریدر آغاز کنید. برای آشنایی با جزئیات “آلپاری پم” کلیک نمایید.

آموزش کار آلپاری

نحوه واریز و برداشت

در ادامه آموزش نصب آلپاری و کار با این بروکر، قصد داریم به نحوه واریز و برداشت به حساب معاملاتی از طریق این بروکر بپردازیم. از طریق بروکر آلپاری، امکان واریز و برداشت ریالی برای کاربران ایرانی وجود دارد.

از مزیت‌های بروکر آلپاری، این موضوع می‌باشد که به تمامی سرمایه‌گذاران خرد و مبتدی خود نیز اهمیت می‌دهد. به گونه‌ای که این بروکر زمینه‌ای را فراهم می‌کند که حتی افرادی که دارای سرمایه کمی نیز می‌باشند، بتوانند اقدام به افتتاح حساب با حتی یک دلار کنند و برای معامله در بازار فارکس، آماده شوند.

امکان واریز و برداشت از طریق روش‌های مختلف شامل کیف پول‌های وب مانی، پرفکت مانی، بیت کوین، تاپ چنج، نتلر یا اسکریل در بروکر آلپاری وجود دارد. معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که از بروکر آلپاری خدمات دریافت می‌کنند، می‌توانند با استفاده از روش‌هایی که نام بردیم، حساب آلپاری خود را با ریال شارژ کنند و حتی در صورتی که نیاز باشد، در نهایت وجه ریال نیز برداشت کنند.

نحوه استفاده از حساب دمو آلپاری

بخش مهمی که در آموزش کار آلپاری قابل ذکر است، نحوه استفاده از حساب دمو آلپاری می‌باشد. حساب دمو در بروکر آلپاری، مشابه با حساب واقعی است. البته با این تفاوت که معاملات در حساب دمو واقعی نیست و بر روی سرمایه واقعی صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل هیچ سود و زیانی برای معامله‌گر ندارد.

در صورتی که به تازگی فعالیت خود را در بازار فارکس آغاز کرده‌اید و به فعالیت کردن در بازارهای خارجی علاقه‌مند می‌باشید اما تجربه و دانش کافی برای آغاز معاملات واقعی را ندارید، می‌توانید در حساب مجازی و دمو فعالیت خود را آغاز نمایید.

تمامی ابزارها و منوی ارائه شده در حساب دمو، مشابه با حساب‌های واقعی بروکر آلپاری است. در حقیقت با استفاده از حساب دمو، کاربران به راحتی قادر خواهند بود به تمامی گزینه‌هایی که در این حساب‌های واقعی ارائه می‌گردد، دسترسی داشته باشند. این فضا فرصت خوبی را در اختیار تریدرهای مبتدی قرار می‌دهد تا بدون اینکه متوجه ضرری در بازار فارکس شوند، با نحوه معامله در این بازار آشنا گردند.

در حساب دمو بروکر آلپاری فارکس نیز، کاربران به ابزارهای معاملاتی مختلف شامل لوریج، مارجین و … دسترسی دارند. اینگونه معامله‌گران به راحتی قادر به اجرای انواع استراتژی معاملاتی در این بازار هستند.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیر تریدر، توضیحاتی را پیرامون آموزش کار آلپاری ارائه کردیم. شما می‌توانید به عنوان معامله‌گر و یا سرمایه‌گذار در بازار فارکس، بروکر آلپاری را برای ترید انتخاب نمایید و بعد از نصب الپاری به صورت مستقیم واریز و برداشت داشته باشید.

بروکر آلپاری جزو بروکرهای باسابقه و معتبر در بازار فارکس می‌باشد که در طی سال‌های اخیر از آن تخلفی گزارش نشده است و دارای رگوله‌های معتبر است. با مراحلی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم، شما به راحتی می‌توانید فرآیند ثبت‌نام، احراز هویت، افتتاح حساب و … را تکمیل کنید.

در صورتی که در زمینه آموزش کار آلپاری سوالات بیشتری را دارید، حتما سوالات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان وبسایت امیر تریدر پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

5/5 (1 امتیاز)