کمیسیون و کارمزد لایت فارکس

افتتاح حساب در لایت فارکس

کمیسیون و کارمزد لایت فارکس چقدر است ؟ بروکر لایت فارکس از سال 2005 به مشتریان خود دسترسی به معاملات در بازارهای مالی ارز و سهام را ارائه کرده است و در اواخر سال 2022 نیز تصمیم گرفت نام تجاری خود را لایت فایننس یا همان لایت فاینانس تغییر دهد که در پی آن تغییرات بزرگی در این بروکر اتفاق افتاد. از جمله بزرگ ترین تغییرات در بروکر لایت فارکس، کاهش اسپردها به میزان قابل توجه و تا حدود یک سوم می‌باشد. کارگزاری لایت فارکس به صورت کارمزدی فعالیت می‌کند یعنی شما برای انجام معاملات در این بروکر باید کمیسیون پرداخت کنید.

قاعدتا هر بروکری در ازای خدماتی که برای مشتریان خود در نظر گرفته است، دستمزدی هم دریافت می‌کند و این موضوع یک امر کاملا بدیهی و طبیعی است اما اینکه هر یک از بروکرها به چه میزان کارمزد دریافت می‌کنند، جای بحث دارد چرا که شما به عنوان یک معامله‌گر باید بروکری را انتخاب کنید که کمیسیون مناسبی داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی کمیسیون و کارمزد لایت فارکس بپردازیم. لطفا ما را همراهی کنید.

آشنایی با بروکر لایت فارکس

بروکر لایت فارکس یا لایت فایننس فعالیت خود را از دوم ماه ژوئیه سال 2005 آغاز کرده است. دفتر اصلی این کارگزاری در لیماسول قبرس واقع شده است و این بروکر جزو اولین کارگزاری هایی است که از ساختار بروکرهای بزرگ جدا شده و حساب‌های سنتی و یک دلاری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

این اقدام بروکر لایت فارکس یعنی ارائه حساب‌های سنتی و یک دلاری، اقدامی کاملا انقلابی محسوب می‌شود که بعدها بروکرهای دیگری هم از آن تقلید و تکرار کردند. بروکر لایت فارکس با این کار خود توانست بسیاری از معامله‌گرانی که سرمایه کمی داشتند را جذب کند و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بروکرها شود.

در حال حاضر، از بروکر لایت فارکس می‌توانیم به عنوان یک کارگزاری پایدار و بین المللی یاد کنیم که بیش از یک و نیم میلیون معامله‌گر در سراسر جهان را پشتیبانی می‌کند و خدمات مطلوبی ارائه می‌دهد. برای آشنایی با جزئیات “بهترین کپی تریدر در لایت فارکس” کلیک نمایید.

کمیسیون و کارمزد لایت فارکس

کمیسیون و کارمزد لایت فایننس چیست و انواع آن

کمیسیون در بازار فارکس، کارمزد ارزی است که توسط کارگزاری ها دریافت می‌شود و بخشی از هزینه انجام معاملات ارزی محسوب می‌شود. کارگزاری ها در بازار فارکس، نقش واسطه را دارند و به ازای خدماتی که ارائه می کنند، کارمزد دریافت می‌کنند. کمیسیون در بازار فارکس انواع مختلفی دارد، از جمله آنکه :

  • کمیسیون ثابت یا (Fixed Commission) : مقدار کمیسیون ثابت در بازار فارکس با توجه به میزان رایج بودن جفت ارزی که معامله‌گر قصد معامله آن را دارد، مشخص می‌شود.
  • کمیسیون شناور یا (variable commission) : کمیسیون شناور، مقدار متغیری دارد و ممکن است با توجه به شرایط بازار مقدار آن بیشتر یا کمتر شود. میزان کمیسیون شناور در همان لحظه محاسبه می‌شود و با توجه به رایج بودن جفت ارز، مشخص می‌گردد.
  • کمیسیون درصدی (Percentage Commission) : کمیسیون درصدی در بازار فارکس توسط بروکر تعیین می‌شود. این نوع کمیسیون، مقداری از اسپرد جفت ارز مورد معامله می‌باشد که البته درصد کمی هم هست.

کمیسیون و کارمزد لایت فارکس در انواع حساب معاملاتی

حسا‌ب‌های لایت فارکس به طور کلی تشکیل شده از دو نوع حساب Classic و ECN می‌باشند. همچنین علاوه بر حساب‌های اصلی، حساب سنت نیز در این بروکر قابل دسترسی می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به مقدار سرمایه ای که دارید، در حساب‌های لایت فارکس سرمایه گذاری نمایید. برای آشنایی با “اتصال لایت فارکس به متاتریدر” کلیک کنید.

حساب Standard بروکر لایت فارکس

پرمخاطب ترین حساب در بروکر لایت فارکس، حساب استاندارد می‌باشد. از ویژگی‌های این حساب می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • بونوس واریز 30 درصدی
  • لوریج 1:1000
  • بدون ریکویت
  • قابل دسترس در متاتریدر 4 و 5

در ادامه بررسی کمیسیون و کارمزد لایت فارکس، باید اشاره کنیم که اسپرد در حساب استاندارد بروکر لایت فارکس به صورت شناور بوده و از 1.8 پیپ آغاز می‌شود. میزان اسپرد در این حساب به نسبت حساب ECN بیشتر است اما برای معاملات خود، کمیسیونی پرداخت نخواهید کرد. برای افتتاح حساب اولیه استاندارد در بروکر لایت فارکس نیاز به حداقل 50 دلار دیپازیت اولیه دارید و حداکثر سفارشات در این حساب نیز نامحدود می‌باشد.

حساب ECN لایت فارکس

اگر در سطح حرفه‌ای معامله‌گری می‌کنید یا اسکلپر هستید، حساب ECN بروکر لایت فارکس می‌تواند برای شما مناسب باشد. بعضی از ویژگی‌های این حساب، عبارتند از :

  • سرعت و دقت بالای سفارشات
  • قیمت ‌های نزدیک تر به مارکت
  • اجرای سفارشات بدون ریکویت
  • امکان اسکلپ و معامله در زمان خبر
  • معاملات بدون محدودیت زمانی
  • معاملات به طور مستقیم و به صورت نقدینگی
  • لوریج 1:1000

اسپرد در حساب ECN بروکر لایت فایننس از 0.0 آغاز می‌شود همچنین این حساب بر خلاف حساب استاندارد دارای کمیسیون است. نحوه محاسبه کمیسیون در حساب ECN به صورت زیر است :

  • میزان کمیسیون برای معامله جفت ارزهای اصلی : 5 دلار به ازای هر لات
  • میزان کمیسیون برای معامله جفت ارزهای کراس : 5 دلار به ازای هر لات
  • میزان کمیسیون برای معامله جفت ارزهای فرعی : 5 دلار به ازای هر لات
  • میزان کمیسیون برای معامله فلزات : 5 دلار به ازای هر لات
  • میزان کمیسیون برای معامله نفت : 50 سنت به ازای هر لات
  • میزان کمیسیون برای معامله سهام : 25 سنت به ازای هر لات
  • میزان کمیسیون برای معامله شاخص‌های سهام : 50 سنت به ازای هر لات

بروکر لایت فایننس برای ایرانیان

کمیسیون و کارمزد لایت فایننس در حساب سنت

یک نوع حساب دیگر در بروکر لایت فایننس، حساب سنت می‌باشد که مشابه با حساب استاندارد است اما با این تفاوت که اسپرد در آن بیشتر می‌باشد. موجودی شما در حساب سنت بروکر لایت فارکس به سنت نمایش داده می‌شود و حجم لات ها در این حساب، یک صدم سایر حساب هاست. اگر تجربه معامله‌گری در بازار فارکس را ندارید و به عبارتی تازه کار محسوب می‌شوید، می‌توانید حساب سنت را استفاده کنید. البته باید بدانید که هزینه اسپرد در حساب سنت، بیشتر از حساب‌های اصلی می‌باشد.

در ادامه بررسی کمیسیون و کارمزد لایت فارکس لازم است اشاره کنیم که اسپردها در این نوع حساب از 3 پوینت آغاز می‌شود اما نکته مثبت حساب این است که بابت معاملات هیچ کمسیونی از تریدرها دریافت نمی‌شود. ضمن اینکه حساب سنتی مختص یک سری کشور مانند افغانستان، برونئی، غنا، ایران، مالزی، نیجریه، فیلیپین، تایلند و تانزانیا است. برای آشنایی با جزئیات “آموزش معامله در لایت فارکس” کلیک نمایید.

حساب کلاسیک برورکر لایت فارکس

از انواع حساب لایت فارکس، حساب کلاسیک می باشد. اگر می‌خواهید با اهرم یا لوریج 1:500 معاملات خود را باز کنید تا معاملات پرحجمی داشته باشید، حساب کلاسیک را انتخاب نمایید. میزان کمیسیون در این نوع حساب، 0.5 دلار به ازای هر لات می‌باشد.

میزان کمیسیون برداشت از لایت فارکس

پس از انتخاب بروکر لایت فارکس و واریز وجه در این بروکر، باید برای مدتی در این بروکر فعالیت کنید اما اگر بلافاصله بعد از واریز وجه، درخواست برداشت داشته باشید، 7 درصد کمیسیون اضافی از حساب شما کسر خواهد شد.

واریز وجه در بروکر لایت فارکس، کمیسیون ندارد اما در صورت برداشت وجه، از شما کمیسیون کسر خواهد شد. در شرایط عادی، کمیسیون برداشت به صورت زیر است :

  • تاپ چنج: 0 درصد
  • وبمانی : 2.5 درصد
  • پرفکت مانی : 0.5 درصد
  • تتر : 0.5 درصد + 1 دلار

همانطور که مشاهده می‌کنید، کمیسیون برداشت ویمانی در بروکر لایت فارکس بیشتر از سایر بروکر هاست البته بعد از افول وبمانی پس از جنگ روسیه و اوکراین، معامله‌گران این حساب در بروکر کمتر شده است. برای آشنایی با جزئیات “سیگنال لایت فارکس” کلیک کنید.

نحوه شارژ حساب لایت فارکس

در لایت فارکس، روش‌های گوناگونی برای واریز و برداشت وجه وجود دارد و شما محدودیتی از این بابت ندارید. کاربران فارسی زبان می‌توانند برای واریز و برداشت ریالی تاپ چنج، به روش‌های زیر اقدام کنند :

  • وبمانی
  • تتر
  • پرفکت‌ مانی
  • بیتکوین
  • اتریوم
  • سایر رمزارزها

برای شارژ حساب لایت فارکس با تاپ چنج، ابتدا لازم است وارد حساب کاربری خود در وبسایت شوید و بعد از ورود به داشبورد، از سمت راست سایت گزینه دارایی را انتخاب کرده تا به صفحه مربوطه هدایت شوید.

در صفحه پیش رو، گزینه Top Change را انتخاب کنید و حساب معاملاتی خود را انتخاب نمایید. سپس باید میزان پرداخت خود را مشخص کنید و با نام کاربری و پسورد تاپ چنج خود، لاگین کنید. در مرحله بعدی هم باید کیف پول تاپ چنج خود را انتخاب کرده و تایید نمایید و در قدم بعدی، کد تایید ارسالی به ایمیل خود را وارد کنید.

لایت فایننس ورود

اسپرد بروکر لایت فارکس و تفاوت آن با کمیسیون

اسپرد فارکس، روشی است که بروکرهای فارکس در قبال خدمات معاملاتی ارائه شده از آن درآمد کسب می‌کنند. به تعریفی ساده تر، اسپرد تفاوت قیمت خرید و قیمت فروش نماد های معاملاتی می‌باشد و کاربران در زمان معاملات باید آن را در نظر داشته باشند.

در بروکر لایت فارکس، اسپرد و کمیسیون با توجه به نوع حساب متفاوت است برای مثال، حساب‌های کلاسیک فقط شامل اسپرد می‌باشند و معامله‌گران می‌توانند بدون پرداخت کمیسیون، معامله‌گری کنند اما حساب‌های ECN که کمترین اسپرد در لایت فایننس را دارند، کمیسیون را هم شامل می‌شوند.

کمیسیون در بروکر لایت فارکس با توجه به عوامل مختلفی مانند حجم معاملاتی از حساب معاملاتی کسر می‌گردد و اسپرد نیز تفاوت نرخ میان خرید و فروش است و به‌صورت پیپ محاسبه می‌شود و با توجه به جفت ارزی که معامله می‌شود، باید این میزان اسپرد پرداخت شود.

سخن پایانی

این مطلب را راجع به کمیسیون و کارمزد لایت فارکس تهیه کردیم تا توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم. در صورت داشتن سوالات بیشتر می‌توانید در بخش نظرات این صفحه از وبسایت امیر تریدر مطرح کنید تا توسط کارشناسان راهنمایی شوید.

امتیاز دهید