بهترین کپی تریدر در لایت فارکس

بهترین کپی تریدر در لایت فارکس

بهترین کپی تریدر در لایت فارکس را چگونه انتخاب کنیم؟ یکی از مشکلاتی که تریدرهای مبتدی در ابتدای ورود به بازارهای مالی از جمله فارکس یا بازار رمزارزها با آن مواجه می‌باشند، عدم دانش کافی و مهارت لازم در این زمینه است. بدیهی است فردی که در این زمینه علم کافی نداشته باشد و آموزش ندیده باشد، نمی‌تواند موفق شود. اما با وجود کپی تریدرها تمامی افراد می‌توانند در بازارهای مالی سرمایه گذاری کنند و معاملات پرسودی داشته باشند.

کپی تریدینگ ابزاری می‌باشد که این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا به صورت خودکار معاملاتی که توسط تریدرهای حرفه‌ای صورت می‌گیرد را کپی و همان را اجرا کنند. در صورتی که به دنبال بهترین کپی تریدر در لایت فارکس هستید، در ادامه این مقاله از وبسایت امیرتریدر همراه ما باشید.

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ (Copy Trading) از روش‌های نوین در بازارهای معاملاتی است که با استفاده از این سیستم به راحتی قادر خواهید بود تا استراتژی های معاملاتی تاجران موفق را در حساب خود کپی نمایید. اینگونه حساب شما به صورت اتوماتیک معاملات کپی تریدری که انتخاب کرده‌اید را انجام می‌دهد. در روش کپی تریدینگ، سرمایه فرد در حساب شخصی خودش قرار دارد.

در بروکرهایی که امکان کپی تریدینگ را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند، گزینه‌ای برای انجام معاملات وجود دارد. در این گزینه لیست تاجرانی که اجازه می‌دهند افراد عادی نیز به حساب آن‌ها متصل گردند، قرار داده شده است. بنابراین شما از این طریق می‌توانید بهترین کپی تریدر در لایت فارکس را شناسایی کنید. به طوری که اگر بر روی نام هر لیدر و یا هر تاجر در لیست نمایش داده شده، کلیک نمایید، سابقه معاملاتی فرد و سود و زیاد آن را مشاهده خواهید کرد.

هر یک از تاجران برای خود درصدی را تعیین کرده‌اند. به طوری که اگر شما به حساب آن فرد متصل گردید، در صورتی که او سود کند، شما نیز به اندازه سرمایه‌ای که دارید، سود می کنید. اما بایستی در نهایت بر حسب درصدی که بهترین کپی تریدر در لایت فارکس تعیین کرده است، سود او پرداخت شود.

بنابراین در فرآیند کپی تریدینگ، شما می‌توانید به یک معامله‌گر حرفه‌ای و باتجربه وصل شوید و رفتارها و استراتژی‌های معاملاتی او دقیقا به حساب شما منتقل گردد و اجرا شود.

در نظر داشته باشید که تمامی بروکرها امکان کپی تریدینگ را برای کاربران خود فراهم نمی‌کنند. بنابراین کپی تریدینگ فقط در بروکرهایی امکان پذیر می‌باشد که بروکر امکان انجام این فرآیند را مهیا کرده باشد. دلیل این موضوع نیز این است که در کپی تریدینگ، معامله گری که کپی می‌کند، حتما باید به تاریخچه معاملات و استراتژی‌های معامله گر اول دسترسی داشته باشد. به همین دلیل کمتر بروکری این امکان را به کاربران خود می‌دهد. خوشبختانه این امکان در بروکر لایت فارکس وجود دارد.

همچنین بخوانید : بهترین بروکر برای معاملات طلا

کپی تریدینگ در لایت فارکس

کارگزاری لایت فارکس (LiteForex) یک شرکت کارگزاری می‌باشد که فعالیت خود را در سال 2005 در حوزه معاملات ارزی آغاز کرده است. بروکر لایت فارکس امروزه با ارائه پلتفرم‌های معاملاتی مختلف، در حال خدمت رسانی به هزاران معامله‌گر در سراسر جهان است.

تریدرها در بیش از 180 کشور در دنیا می‌توانند از خدمات شرکت لایت فارکس استفاده کنند. لایت فارکس امروزه به عنوان یک شرکت کارگزاری بین المللی در مهم‌ترین مراکز مالی جهان شامل لندن، نیویورک و توکیو دفاتر خود را دارد.

از مزیت‌های بروکر لایت فارکس، امکان کپی تریدینگ می‌باشد. بنابراین حتی اگر یک تریدر مبتدی هستید، می‌توانید با انتخاب بروکر لایت فارکس، از کپی تریدینگ برای استفاده از استراتژی‌های معاملاتی تریدرهای حرفه‌ای استفاده کنید.

بهترین کپی تریدر در لایت فارکس

آموزش کپی تریدینگ در لایت فارکس

برای استفاده از پلتفرم کپی تریدینگ، ابتدا باید در بروکر لایت فارکس ثبت نام کنید. پس از انجام مراحل افتتاح حساب و همینطور تکمیل موجودی، بایستی که با توجه به استانداردهای بروکر مورد نظرتان وارد پنل شخصی خود شوید.

  • انتخاب بهترین کپی تریدر در لایت فارکس

از طریق منوی تعبیه شده در سمت چپ، بر روی گزینه ” Copy ” کلیک نمایید. در این قسمت لیست لیدرها و تاجرانی که این امکان را به شما می‌دهند به آن‌ها متصل گردید، نمایش داده می‌شود. در صورتی که بر روی نام هر یک از لیدرها کلیک کنید، سابقه معاملاتی و بسیاری از موارد دیگر را در مورد آن‌ها مشاهده خواهید کرد.

  • نمودار سود در کپی تریدینگ

 در صورتی که بر روی گزینه ” profitability chart ” کلیک نمایید، می‌توانید نمودار سود فرد در طی مدت زمان مشخصی را مشاهده نمایید.

  • پورتفوی لیدر کپی تریدر

در تب ” portfolio” شما می‌توانید پورتفوی فرد را مشاهده نمایید. بر این اساس می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که آیا تاجر انتخابی برای کپی تریدینگ مناسب می‌باشد یا خیر.

  • بررسی سابقه معاملاتی لیدر در انتخاب بهترین کپی تریدر در لایت فارکس

 در بخش ” Trading History ” سابقه معاملاتی فردی را که انتخاب کرده‌اید را می‌توانید مشاهده کنید. حتی اگر تریدرها در زمینه معاملات و روند معاملاتی نیز اطلاعات کمی داشته باشند، با بررسی سابقه معاملاتی لیدر، به راحتی می‌توانند مناسب‌ترین تاجر را انتخاب نمایند و اینگونه به حساب او متصل گردند و کپی ترید کنند.

  • اطلاعات لیدر

از طریق تب info about trader شما می‌توانید اطلاعات کاملی را از تریدر نیز مشاهده نمایید. تریدری که قصد دارد به حساب یک تاجر موفق و با تجربه وصل گردد، بایستی که این گزینه را مشاهده کرده و آن را به دقت بررسی نماید و سپس بر این اساس تصمیم گیری داشته باشد.

  • میزان ریسک پذیری حساب لیدر

بررسی میزان ریسک پذیری حساب لیدر در شناسایی بهترین کپی تریدر در لایت فارکس نیز از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. در صورتی که سرمایه شما کم است، توصیه می‌کنیم فردی را برای کپی تریدینگ انتخاب نمایید که ریسک پذیری کمتری دارد.

  • تعداد فالوور لیدر در کپی تریدینگ

از دیگر مواردی که بایستی در انتخاب بهترین کپی تریدر در لایت فارکس به آن توجه داشته باشید، تعداد فالوور لیدر در کپی تریدینگ می‌باشد. از طریق گزینه ” copying ” می‌توانید تعداد افرادی که به این حساب متصل هستند را مشاهده نمایید.

 در صورتی که در این قسمت مشاهده کنید که تعداد افرادی که در طول زمان به این حساب متصل شده‌اند، در حال افزایش می باشند، میزان موفق بودن لیدر را متوجه خواهید شد.

بهترین کپی تریدر در لایت فارکس

چگونه از بهترین معامله گران لایت فارکس کپی کنیم؟

در انتخاب بهترین کپی تریدر در لایت فارکس به این نکته توجه داشته باشند که بهترین معامله گران و کسانی که اصطلاحا ارائه دهندگان سیگنال هستند، دارای طرفداران زیادی می‌باشند. به طوری که دارای سابقه عملکردی ثابتی هستند و تاریخچه معاملات ماهانه دارند و نتایج کلی آن‌ها بالاتر از میانگین می‌باشد.

زمانی که در حال مقایسه بهترین معامله‌گران برای کپی کردن هستید، باید به چیزی بیش از بازده مطلق توجه داشته باشید. توصیه می‌کنیم در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب بهترین کپی تریدر در لایت فارکس، معیارهای عملکرد اضافی، میانگین سود و زیان، تعداد معاملات انجام شده، میانگین مدت معامله و … را مورد بررسی قرار دهید.

همینطور توصیه می‌کنیم که افق زمانی و مدت زمان مورد انتظار برای سرمایه گذاری خود را در هنگامی که قصد کپی کردن یک معامله را دارید، در نظر داشته باشید. حتی اگر عملکرد تاریخی لیدر و یا ارائه دهنده سیگنال را تجزیه و تحلیل کرده‌اید، با این حال این موضوع را به خاطر داشته باشید که استراتژی سرمایه گذاری آن‌ها ممکن است هر روز از نظر فرکانس و حجم متفاوت باشد.

چگونه بهترین کپی تریدر در لایت فارکس انتخاب کنیم؟

در نظر داشته باشید که بهترین سیستم معاملاتی در لایت فارکس برای کپی تریدینگ، لزوما سودآورترین نمی‌باشد. آنچه که در انتخاب بهترین کپی تریدر در لایت فارکس از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، این است که شما پارامترهای ریسک خود را با استراتژی که بیشترین مطابقت را با اهداف سرمایه گذاری شما دارد، مطابقت دهید و هماهنگ کنید. برای درک بهتر این موضوع توجه داشته باشید که سرمایه گذاران محافظه کار، به سراغ سیستمی می‌روند که در آن میانگین زیان کمتری نسبت به میانگین سود در هر معامله وجود داشته باشد.

از سویی دیگر سرمایه گذاران تهاجمی، به سراغ استراتژی‌هایی می‌روند که دارای نوسانات بالاتری است. به این معنی که ریسک بالاتری را برای ضرر و سود در نظر می‌گیرند.

امیدواریم مطالعه این مقاله از وبسایت امیرتریدر برای شما عزیزان مفید واقع شود و بتوانید با استفاده از مطالب آن، بهترین کپی تریدر در لایت فارکس را انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که در لایت فارکس ممکن است شما صدها و یا حتی هزاران ارائه دهنده سیگنال را مشاهده کنید. بنابراین انتخاب بهترین کپی تریدر می‌تواند کمی دشوار به نظر برسد و آنچه که اهمیت دارد، این است که شما تحقیق کنید، با سرمایه کم کار خود را آغاز کنید و بیش از مقداری که برای از دست دادن در نظر دارید، ریسک نکنید.

در صورتی که در این زمینه سوالی دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان امیرتریدر پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

1/5 (1 امتیاز)