بهترین بروکر برای معاملات طلا – معرفی 6 کارگزاری معتبر برای ترید طلا

بهترین بروکر برای معاملات طلا

طلا از فلزات گرانبهایی است که از آن به عنوان راهی برای پس‌انداز ثروت استفاده می‌گردد. وضعیت اقتصادی نابسامان، مردم را به سمت سرمایه گذاری در زمینه فلزاتی شامل طلا، سوق می‌دهد. طلا یکی از محبوب‌ترین نمادهای معاملاتی در فارکس می‌باشد که دارای حجم معاملاتی بسیار بالایی است. همین موضوع زمینه‌ای را فراهم کرده است که نوسانات روزانه آن بسیار مناسب است و بسیاری از تریدرها علاقه‌مند به معامله بر روی آن هستند.

|at_cta_form|

اما سوالی که برای تریدرها وجود دارد، این است که بهترین بروکر فارکس برای معاملات طلا کدام است. در ادامه این مقاله از وبسایت امیرتریدر قصد داریم به ویژگی‌های بهترین بروکر برای معاملات طلا بپردازیم و چند کارگزار معتبر در این زمینه را نیز برای شما عزیزان معرفی کنیم.

طلا در فارکس

فارکس یکی از انواع بازارهای مالی می‌باشد که زمینه انجام معامله در نمادهای مختلف معاملاتی در آن برای مشتریان وجود دارد. فلزات گران‌بها که شامل طلا نیز می‌شوند، یکی از نمادهای معاملاتی فارکس می باشند.

طلا به عنوان یک فلز گران‌بها در بازار جهانی، در بازار فارکس نیز در دسته ‌بندی فلزات گران‌بها قرار دارد و مدل قراردادی آن  CFD می‌باشد. به همین دلیل در صورت باز شدن معامله خرید و فروش، معاملات طلا چه در صورت افزایش قیمت و چه در زمان کاهش قیمت سودآور می‌باشد.

از نماد XAU برای نمایش طلا در بازار فارکس استفاده می‌شود. البته با توجه به اینکه معمولا برای معاملات طلا از دلار استفاده می‌شود، آن را با مخفف XAU/USD نمایش می‌دهند. با در نظر گرفتن این قاعده، به عنوان مثال اگر معاملات طلا بر پایه ارز یورو صورت گیرد، از نماد XAU/EUR برای آن استفاده می‌گردد.

مهم‌ترین دلایل ترید طلا چیست؟

طلا به عنوان یکی از اصلی‌ترین دارایی‌های گران قیمت در سراسر جهان می‌باشد و برای ریسک گریزی در زمان عدم قطعیت بسیار مناسب است. دلیل این موضوع این است که به طور کلی نوسانات قیمت طلا در اثر تغییرات عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد. ضمن اینکه وقتی دیگر دارایی‌ها شامل ارز دارای نوسانات زیاد و تزلزل هستند، طلا می‌تواند انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاران در سطح‌های مختلف باشد.

البته ترید طلا در بازار فارکس با مزیت‌های دیگری نیز همراه است. اولین مزیت ترید طلا در بازار فارکس امنیت در برابر سرقت می‌باشد. اگر شما تا به امروز پس اندازهای خود را به صورت طلا نگهداری کرده‌اید اما از امکان سرقت آن نگران هستید، می‌توانید در بازار فارکس دارایی‌هایی خود را بدون نگرانی از سرقت آن‌ها به طلا تبدیل کنید. در حقیقت به دلیل اینکه طلا، با اشغال جای فیزیکی همراه است، امروزه افراد آن را به عنوان CFD  معامله می‌کنند. به این معنی که به جای مالکیت دارایی پایه بر روی حرکت قیمت آن سرمایه گذاری می‌کنند.

از سویی دیگر در معامله این فلز گرانبها در بازار فارکس، می‌توان از قابلیت لوریج (اهرم) که سرمایه اولیه را تا چندین برابر افزایش می‌دهد، استفاده نمود.

بهترین بروکر برای معاملات طلا

بهترین بروکر برای معاملات طلا را چگونه انتخاب کنیم؟

پیش از اینکه بخواهیم بهترین بروکر برای معاملات طلا را معرفی کنیم، قصد داریم به مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب بروکر برای معاملات طلا در نظر داشته باشید، اشاره کنیم.

 مهم ترین معیارهایی که باید در انتخاب بهترین بروکر برای معاملات طلا در نظر داشته باشید را در ادامه آورده‌ایم.

رگولاتوری

اولین معیاری که باید در انتخاب کارگزاری فارکس برای ترید طلا درنظر بگیرید، رگولاتوری می‌باشد. برخورداری از رگولاتوری‌های معتبر چه در زمینه معامله طلا و چه در زمینه معامله دیگر دارایی‌ها، تائید کننده و نشان دهنده عملکرد صحیح یک کارگزاری است.

بنابراین بایستی پیش از انتخاب بهترین بروکر برای معاملات طلا، اطمینان حاصل کنید که کارگزار انتخابی شما از مجوزهای قانونی برخوردار می‌باشد.

تنوع پلتفرم معاملاتی

برخورداری از تنوع پلتفرم معاملاتی، در انتخاب بهترین بروکر برای معاملات طلا، تقریبا کم‌اهمیت است؛ اما با توجه به اینکه بروکرهای معتبر جهانی دو نسخه 4 (MT4) و نسخه 5 (MT5) از پلتفرم متاتریدر را به مشتریان خود ارائه می‌دهد، برخورداری از این پلتفرم معاملاتی منجر به افزایش اعتبار یک کارگزاری می گردد.

اسپرد  XAU/USD

در انتخاب بهترین بروکر برای معاملات طلا، مهم‌ترین پارامتر جهت خرید و فروش طلا، میزان اسپرد لحاظ شده در هر معامله بر این نماد می‌باشد.

اغلب معاملات انجام شده بر روی فلز گران‌بهای طلا، بر پایه دلار است و میزان اسپرد طلا نسبت به دیگر دارایی ها بسیار بالاتر می باشد. این موضوع در هر کارگزاری با قرار داشتن اسپرد بر روی نماد XAU/USD دارای اهمیت بسیار بالایی است.

لازم به ذکر است که هدف از اسپرد، کمیسیون معامله است که دارای تاثیر زیادی بر سودآوری شما در ترید طلا می باشد. با توجه به اینکه اسپرد طلا بیش از جفت ارزها تعیین می شود، اغلب تریدرها مایل هستند در بروکرهایی که اسپرد کمتری دارد، فعالیت داشته باشند.

بنابراین پیش از انتخاب یک کارگزاری برای ترید طلا، اطمینان حاصل کنید که هزینه‌های ترید در بروکر انتخابی شما با نیازهایتان مطابقت دارد.

محدودیت‌های ترید

برخی از بروکرهای فارکس دارای محدودیت‌هایی در زمینه مقدار حجم معامله، نمادهای معاملاتی و یا تریدهای مجاز دارند. شما باید در هنگام انتخاب کارگزاری توجه کنید که بروکر انتخابی‌تان تمامی نیازهای معاملاتی شما را برآورده می‌سازد.

امکان معامله در زمان خبر

نماد طلا در بازار فارکس نسبت به اخبار اقتصادی واکنش نشان می‌دهد. برخی از تریدرها علاقه‌مند می‌باشند تا طلا را در زمان خبر معامله نمایند. اما برخی بروکرها این اجازه را نمی‌دهند و یا اسپرد را افزایش می‌دهند. بهترین بروکر برای معاملات طلا، بروکری است که اجازه ترید طلا را در زمان خبر بدهد.

سایر موارد

علاوه بر مواردی که باید در انتخاب بهترین بروکر برای معاملات طلا در نظر بگیرید، موارد زیر نیز تاثیرگذار می باشند:

  • تنوع حساب
  • سهولت واریز و برداشت
  • کیفیت پشتیبانی
  • سرعت اجرای معاملات
  • و…

در نظر گرفتن تمامی فاکتورهایی که به آن‌ها اشاره کردیم، می‌تواند تریدرها را در شناسایی بهترین  بروکر در حوزه طلا راهنمایی کند.

بهترین بروکر برای معاملات طلا

معرفی بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران

پس از آشنایی با مهم‌ترین معیارهایی که باید در انتخاب بروکر طلا مدنظر قرار دهیم، در ادامه قصد داریم معتبرترین کارگزاری‌ها را برای انجام معاملات طلا در بازار فارکس ایران معرفی کنیم.

هر یک از کارگزاری‌ها چندین حساب گوناگون را با شرایط مختص به خود به مشتریان ارائه می‌دهند. در ادامه قصد داریم حساب‌هایی را بررسی کنیم که واریز اولیه آن‌ها کمتر از 100 دلار می‌باشد. این نوع حساب در کارگزاری‌های ارانته، آی تی بی، آلپاری و آمارکتس تحت عنوان “استاندارد” و در کارگزاری‌های روبوفارکس و لایت فارکس تحت عنوان “ECN ” و در کارگزاری آی اف سی مارکتز تحت عنوان “میکرو” در نظر گرفته شده‌اند.

آی تی بی

بروکر آی تی بی (ITBFX) با اینکه خدمات فوق العاده‌ای را در زمینه معاملات طلا ارائه می دهد و تیم پشتیبانی بسیار قوی دارد، با این حال از شهرت پایینی در ایران برخوردار می‌باشد.

کارگزاری آی تی بی دارای رگولاتوری معتبری می‌باشد و پلتفرم متاتریدر 5 را به مشتریان عرضه می‌کند. این بروکر دارای اسپرد کمی است و زمینه تبدیل حساب‌ها به حساب اسلامی و بدون کمیسیون را برای کاربران فراهم کرده است. میزان اسپرد طلا در آی تی بی برابر با 2.5 پیپ می‌باشد.

در این کارگزاری شرایط واریز و برداشت ریال فراهم است. همینطور یک تیم قوی پشتیبانی فارسی زبان در طول 24 ساعت از 5 روز ابتدایی هفته، پاسخگوی مشتریان می‌باشند. آی تی بی از بهترین بروکرها برای معاملات طلا شناخته شده است.

ارانته

بروکر ارانته در سال 2018 تاسیس شده است و دارای دو رگولاتوری معتبر می‌باشد. این کارگزاری توانسته است در مدت بسیار کوتاهی، رضایت کاربران را جلب نماید.

کارگزاری ارانته دارای تنوع بالای نمادهای معاملاتی با کارمزدهای کم می‌باشد و به عنوان بهترین بروکر فعال در فارکس در میان ایرانیان بسیار محبوب است.

بروکر ارانته هر دو پلتفرم متاتریدر 4 و 5 را ارائه می‌دهد؛ ضمن اینکه تیم پشتیبانی فارسی زبان آن نیز پاسخگوی سوالات تریدرها است.

اسپرد معاملات مرتبط با طلا در بروکر ارانته، به صورت میانگین 41 پیپ می باشد. البته بایستی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که انواع حساب‌های معاملاتی در کارگزاری ارانته، دارای اسپردهای مختلفی هستند و در ساعات مختلف در روز با نوسان همراه می‌باشند.

آی اف سی مارکتز

آی اف سی مارکتز، از دیگر کارگزاری‌های مناسب برای ترید طلا می‌باشد که ثبت BVI انگلستان را دریافت کرده است. این بروکر هر دو پلتفرم متاتریدر 4 و 5 را به مشتریان ارائه می‌دهد.

اسپرد آن در معاملات طلا برابر با 45 پیپ می‌باشد. بروکر آی اف سی مارکتز نیز دارای تیم پشتیبانی فارسی زبان قابل قبولی است.

لایت فارکس

کارگزاری لایت فارکس دارای سابقه فعالیت طولانی است و همین سابقه می‌تواند تائید کننده عملکرد صحیح آن باشد. این بروکر دارای یک رگولاتوری در جزایر مارشال است و با در نظر گرفتن این موضوع، حتی می‌توان گفت این بروکر رگولاتوری معتبری را ندارد.

اسپردهای بروکر لایت فارکس برای ترید طلا، تقریبا برابر با 32.9 پیپ می‌باشند. همین دلیل نشان می‌دهد لایت فارس یکی از بهترین بروکرها برای معاملات طلا است.

آلپاری

آلپاری از دیگر بروکرهای مناسب برای ترید طلا می‌باشد که فعالیت آن از سال 1998 آغاز شده است؛ در حقیقت یکی از بروکرهای بسیار قدیمی در بازار فارکس به شمار می‌رود. اما با تحلیل عملکرد این کارگزاری قدیمی و معتبر، می‌توان گفت که این بروکر در مقایسه با رقبا، کمی جامانده است. اما در عین حال اسپرد طلا در آلپاری برابر با 50 پیپ است که می‌توان گفت رقم بالایی است.

آمارکتس

آمارکتس از دیگر بروکرهای معروف برای معاملات طلا است که دارای پشتیبانی خوب برای فارسی زبانان می‌باشد. ضمن اینکه هر دو پلتفرم متاتریدر 4 و 5 را نیز به مشتریان خود ارائه داده است.

ترید طلا در کارگزاری آمارکتس با اسپرد 10 پیپ می‌باشد که نسبت به دیگر بروکرها عدد پایینی است.

بهترین بروکر برای معاملات طلا

بهترین بروکر برای معاملات طلا کدام یک از بروکرهای معرفی شده است؟

با توجه به ویژگی‌هایی که از هر کدام از بروکرها نام بردیم، کارگزاری آی تی بی به دلیل پشتیبانی عالی برای فارسی زبانان، اسپرد ثابت و بسیار کم 2.5 پیپ جزو بهترین بروکرها برای معاملات طلا می‌باشد.

پس از بروکر آی تی بی، بروکر آمارکتس به دلیل خدمات و پشتیبانی عالی و همینطور اسپرد طلا برابر با 10 پیپ، برای ترید طلا گزینه مناسبی است.

پس از دو کارگزاری معرفی شده، رتبه بندی دیگر بروکرها کمی سخت است. برخی از بروکرهای معرفی شده، اسپرد خوبی دارند، در حالی که برخی دیگر خدمات مطلوب‌تری را به مشتریان ارائه می‌دهند. می‌توان گفت آلپاری با اسپرد بالا و همینطور پشتیبانی فارسی زبانان متوسط، در انتهای رتبه‌بندی بهترین بروکر برای معاملات طلا قرار می‌گیرد.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیرتریدر سعی کردیم بهترین بروکر برای معاملات طلا را برای شما عزیزان معرفی کنیم. امیدواریم مطالعه آن برای شما مفید واقع شود و بتوانید از اطلاعات آن استفاده کنید. در صورتی که در این زمینه سوالات بیشتری دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 (1 امتیاز)