تغییر زبان متاتریدر اندروید

متاتریدر 4 فارسی اندروید

نحوه تغییر زبان متاتریدر اندروید چگونه است؟ امروزه استفاده از پلتفرم معاملاتی متاتریدر در نسخه موبایل و اندروید، به صورت روزانه در حال افزایش می‌باشد؛ چراکه اینگونه معامله‌گران آزادی و دسترسی بیشتری را برای انجام معاملات خود دارند. از سویی دیگر می‌توانند بدون وابستگی به رایانه‌های رومیزی، در هر موقعیتی که بودند، به راحتی گوشی موبایل خود را بررسی کنند و به برآورده کردن نیازهای معاملاتی خود بپردازند. امکان مدیریت معاملات با متاتریدر نسخه موبایل و بررسی تاریخچه معاملات، بدون محدودیت مکانی و به راحتی وجود خواهد داشت.

امروزه اغلب بروکرهای بازار فارکس، متاتریدر نسخه موبایل را نیز ارائه می‌دهند تا اینگونه اطمینان حاصل نمایند که مشتریانی که دارند، بدون داشتن محدودیت مکانی و محدودیت زمانی، به حساب‌های تجاری خود دسترسی دارند.

یکی از مواردی که افرادی که از پلتفرم معاملاتی متاتریدر استفاده می‌کنند با آن مواجه هستند، تغییر زبان متاتریدر اندروید است که مایل هستند با تغییر آن به زبان فارسی، راحت تر از آن استفاده کنند. در ادامه این مقاله از وبسایت امیر تریدر همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از تغییر زبان متاتریدر اندروید آشنا شویم.

آشنایی با متاتریدر

پلتفرم معاملاتی متاتریدر (Metatrader) از نرم‌افزارهای تجاری است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازار فارکس را به بازارهای سرمایه‌گذاری متصل می‌کند. معامله‌گرانی که از پلتفرم معاملاتی متاتریدر استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از نسخه اندروید متاتریدر نیز قیمت‌ در متاتریدر و روند آن‌ها را مشاهده نمایند و مورد بررسی قرار دهند و تحلیل‌های لازم را داشته کنند و معامله کنند.

متاتریدر در سال 2005 و توسط شرکت MetaQuats راه‌اندازی شده است. از جمله دلایل محبوبیت این پلتفرم معاملاتی، این است که تریدرهای بازار فارکس، به راحتی می‌توانند کدهای دلخواه خود را بر روی آن بنویسند و مطابق با خواسته خود از آن استفاده کنند. از سویی دیگر امکان استفاده از ربات معامله‌گر نیز در این پلتفرم معاملاتی وجود دارد. ربات‌‎هایی که در انجام معامله به معامله‌گر کمک می‌کنند.

با توجه به اینکه پلتفرم معاملاتی متاتریدر در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران محبوب است، اغلب بروکرها این امکان را به تریدرهای بازار فارکس می‌دهند تا برای انجام معاملات خود از این پلتفرم استفاده نمایند.

اگر علاقه مند به استفاده از پلتفرم معاملاتی متاتریدر هستید، لازم به ذکر است که امکان تغییر زبان متاتریدر اندروید و زمانی که از این پلتفرم در گوشی موبایل خود استفاده می‌کنید نیز وجود دارد. فرقی نمی‌کند از کدام نسخه نرم افزار متاتریدر شامل MT4 و MT5 در گوشی موبایل خود استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید زبان آن را به فارسی تغییر دهید و استفاده آسان‌تری از متاتریدر را تجربه کنید. برای اطلاع از اینکه “کدام نسخه متاتریدر شامل MT4 و MT5، بهتر است؟” کلیک کنید.

تغییر زبان متاتریدر اندروید

نحوه تغییر زبان متاتریدر اندروید

لازمه استفاده از پلتفرم معاملاتی متاتریدر بر روی گوشی موبایل و استفاده از نسخه اندروید آن، این است که ابتدا این برنامه را بر روی گوشی موبایل خود نصب نمایید. برای اینکار می‌توانید پلتفرم معاملاتی متاتریدر را از وبسایت بروکر و یا کارگزاری انتخابی خود دانلود نمایید، ضمن اینکه می‌توانید کلمه متاتریدر را نیز در گوگل پلی گوشی هوشمند خود جستجو کنید و در نهایت بر روی گزینه نصب و یا Install کلیک نمایید.

اگر از متاتریدر در گوشی موبایل خود استفاده می‌کنید و در حال استفاده از متاتریدر 4 هستید و می‌خواهید زبان متاتریدر را به فارسی تغییر دهید، باید زبان گوشی خود را کلا فارسی نمایید. در این صورت تغییر زبان متاتریدر اندروید انجام می شود و زبان متاتریدر 4 به فارسی تغییر پیدا می‌کند.

در صورتی که از متاتریدر نسخه متاتریدر 5 استفاده می‌کنید، برای تغییر زبان متاتریدر اندروید، ابتدا باید به قسمت “Settings ” گوشی خود بروید و سپس در قسمت “Language ” اقدام به انتخاب زبان فارسی نمایید.

اگر از بروکر لایت فارکس استفاده می‌کنید و قصد دارید برای استفاده از خدمات این بروکر، از پلتفرم معاملاتی متاتریدر استفاده نمایید، باید اقدام به اتصال لایت فارکس به متاتریدر کنید. برای بررسی جزئیات “اتصال لایت فارکس به متاتریدر” کلیک نمایید.

تغییر زبان متاتریدر اندروید

نحوه تغییر زبان متاتریدر در کامپیوتر

در قسمت فوق پیرامون تغییر زبان متاتریدر اندروید توضیحاتی را ارائه کردیم, در این قسمت قصد داریم به تغییر زبان متاتریدر در نسخه دسکتاپ بپردازیم. اغلب تریدرهای بازار فارکس که از پلتفرم متاتریدر استفاده می‌کنند، از کامپیوتر و یا لپ تاپ برای انجام معاملات خود کمک می‌گیرند.

در کامپیوتر و در ویندوز، برای اینکه متاتریدر فارسی شود، باید دو گام اصلی و مهم را طی نمایید. به طوری که شما ابتدا باید زبان تنظیمات متاتریدر خود را به زبان فارسی تغییر دهید و سپس زبان کامپیوتر خود را نیز فارسی نمایید. در ادامه جزئیات بیشتری از این دو گام را آورده‌ایم. اگر سوال “چگونه از متاتریدر استفاده کنیم” برای شما نیز وجود دارد، کلیک کنید.

گام اول : تغییر زبان پلتفرم متاتریدر

برای اینکه زبان پلتفرم متاتریدر خود را فارسی نمایید، ابتدا باید وارد پلتفرم متاتریدر شوید و سپس از طریق منویی که در بالای صفحه برایتان طراحی شده است، بر روی گزینه “view” کلیک نمایید و سپس بر روی گزینه “Languages ” و در نهایت بر روی گزینه “Farsi ” کلیک کنید.

پس از طی مراحل فوق، پیامی از سوی پلتفرم متاتریدر برایتان نمایش داده می‌شود که پنجره را ببندید و دوباره باز نمایید و در نهایت بر روی گزینه “Restart ” کلیک کنید. در صورتی که پس از اینکه متاتریدر دوباره باز شد، پنجره شما فارسی شده بود، به این معنی است که زبان متاتریدر شما به زبان فارسی تغییر پیدا کرده است. در صورتی که پس از باز کردن مجدد پنجره، زبان متاتریدر شما به زبان فارسی تغییر پیدا نکرده بود و نوشته‌ها به صورت ناخوانا به نمایش درآمدند، به این معنی است که باید به سراغ اعمال تغییراتی بر روی تنظیمات ویندوز خود بروید.

گام دوم : تغییر زبان ویندوز

حال در این مرحله باید تنظیمات ویندوز خود را تغییر دهید.

  • برای اینکار باید وارد Control Panel (کنترل پنل ویندوز) شده و در آن بر روی گزینه  “Region ” کلیک نمایید.
  • حال می‌توانید از پنجره Region بر روی گزینه “Administrative  ” کلیک کنید.
  • با کلیک نمودن بر روی گزینه Administrative، حال شما می‌توانید گزینه Change System Locale…  را انتخاب نمایید.
  • در پنجره جدیدی که باز می‌شود، می‌توانید در قسمت Current system locale بر روی گزینه “Persian iran” کلیک کنید.
  • در نهایت با انتخاب گزینه “Ok ” می‌توانید تمامی برنامه ها را ببندید.

پس از طی مراحلی که در قسمت قبل به آن اشاره نمودیم، شما می‌توانید یکبار ویندوز خود را ری استارت نمایید؛ اینگونه متوجه خواهید شد که زبان پلتفرم معاملاتی متاتریدر شما به فارسی تغییر پیدا کرده است. برای اطلاع از جزئیات “بک تست گیری در متاتریدر” کلیک نمایید.

تغییر زبان متاتریدر اندروید

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیر تریدر، جزئیات مرتبط با تغییر زبان متاتریدر اندروید را برای شما عزیزان ارائه نمودیم. پلتفرم معاملاتی متاتریدر جزو محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در جهان است که امروزه در اغلب بروکرهای معاملاتی ارائه می‌شود و معامله‌گران در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

در ادامه بررسی تعییر زبان متاتریدر اندروید، لازم به ذکر است که امکاناتی که در نسخه دسکتاپ متاتریدر و نسخه اندروید ارائه می‌شوند، کاملا یکسان نیستند. به طوری که متاتریدر نسخه دسکتاپ، امکانات بیشتری را شامل می‌شود، به طوری که در نسخه موبایل متاتریدر، امکان استفاده از اکسپرت وجود ندارد؛ در حالی که در نسخه دسکتاپ به راحتی می‌توان از اکسپرت و انواع اندیکاتورها استفاده نمود.

از سویی دیگر برای انجام یک معامله با بازدهی بالا، بسیار مهم است که معامله‌گر تحلیل‌های دقیقی را نیز انجام داده باشد. برای رسم دقیق خطوط جهت تحلیل تکنیکال، قطعا استفاده از متاتریدر در دسکتاپ، گزینه بهتری خواهد بود.

در صورتی که مایل هستید زبان متاتریدر را به فارسی تغییر دهید، می‌توانید از راهنمای تغییر زبان متاتریدر اندروید و تغییر زبان متاتریدر در کامپیوتر که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت، استفاده کنید و زبان متاتریدر را به فارسی تغییر دهید تا بتوانید آسان‌تر از آن استفاده کنید. درصورتی که پس از بررسی این مقاله پیرامون فارسی کردن زبان متاتریدر، سوالات بیشتری دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید