چگونه از متاتریدر استفاده کنیم

چگونه از متاتریدر استفاده کنیم

چگونه از متاتریدر استفاده کنیم؟ تمامی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی از جمله بازار فارکس، برای انجام معاملات خود، نیاز به یک نرم‌افزار و یا پلتفرم معاملاتی دارند تا بتوانند از طریق آن معاملات خود را مدیریت کنند. از جمله پلتفرم‌های معاملاتی محبوب در بازار فارکس، پلتفرم معاملاتی متاتریدر است که توسط یک شرکت نرم‌افزاری روسی (MetaQuotes) طراحی شده است.

بسیاری از بروکرها و کارگزاری‌های بازار فارکس، پلتفرم معاملاتی متاتریدر را به عنوان پلتفرم اصلی معاملاتی خود در اختیار مشتریان قرار داده‌اند. این پلتفرم در دو نسخه پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 و متاتریدر 5 در اختیار معامله‌گران قرار گرفته است. با استفاده از هر یک از این دو پلتفرم، امکان داد و ستد همزمان در بازارهای فارکس، ارز، سهام و … برای تریدرها وجود خواهد داشت. اگر به دنبال پاسخ سوال “چگونه از متاتریدر استفاده کنیم” هستید، در ادامه همراه ما باشید.

چگونه از قابلیت‌های متاتریدر استفاده کنیم؟

نرم افزار و یا پلتفرم معاملاتی متاتریدر دارای قابلیت‌های بسیار زیادی می‌باشد که می‌توان از این قابلیت‌ها در جهت تحلیل نموداری، انجام معاملات خودکار و همینطور معاملات رونویس و یا به عبارتی دیگر کپی تریدینگ استفاده نمود.

یکی از نسخه‌های پلتفرم معاملاتی متاتریدر، متاتریدر 5 است که با استفاده از آن، امکان انجام معاملات همزمان و در جهت مخالف یک دارایی و همینطور پوشش ریسک وجود دارد. این مورد در معاملات جفت‌ارزها بسیار کاربردی است. برای آشنایی با جزئیات “کدام نسخه متاتریدر بهتر است – بررسی تفاوت های MT4 و MT5” کلیک کنید.

پلتفرم‌ معاملاتی متاتریدر 5 امروزه به 31 زبان رسمی در دنیا ترجمه شده و قابل استفاده است. به طوری که معامله‌گرانی که به زبان فارسی تسلط نداشته باشند، به راحتی می‌توانند با تغییر زبان این پلتفرم معاملاتی، به راحتی از آن استفاده نمایند.

چگونه از متاتریدر استفاده کنیم؟ استفاده برای تحلیل تکنیکال حرفه‌ای

پلتفرم معاملاتی متاتریدر مجموعه کاملی از ابزارهای مورد استفاده برای تحلیل نمودارها است و با استفاده از این پلتفرم شما می‌توانید تا بیش از 100 نمودار از جفت ارزها و سهام‌های مختلف را به صورت همزمان اجرا نمایید.

همینطور 21 تایم فریم مختلف در پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 قرار داده شده است که معامله‌گران از طریق این تایم‌فریم‌ها می‌توانند حتی کوچکترین تحرکات قیمتی در بازار را نیز مورد بررسی قرار دهند. برای کسب جزئیات تکمیلی پیرامون “قیمت در متاتریدر” کلیک نمایید.

برخورداری این پلتفرم معاملاتی از بیش از 80 اندیکاتور و همینطور انواع اشکال ترسیمی و گرافیکی، زمینه‌ای را برای معامله‌گران فراهم می‌کند تا بتوانند اقدام به تحلیل مفصل بازار و همراه با جزئیات دقیق نمایند.

لازم است اشاره کنیم که امکانات تحلیل نرم‌افزار متاتریدر صرفا محدود به ابزارهای داخلی نمی‌باشد و سرمایه‌گذارانی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، می‌توانند با ساخت یک حساب کاربری در سامانه اصلی، به تعداد بالایی اندیکاتور، استراتژی معاملاتی، ربات‌های معامه‌گر و یا اکسپرت و … دسترسی داشته باشند.

چگونه از متاتریدر استفاده کنیم؟ تحلیل بنیادی در متاتریدر

در ادامه بررسی چگونه از متاتریدر استفاده کنیم باید اشاره کنیم که معامله‌گران نه تنها می‌توانند از متاتریدر برای تحلیل تکنیکال استفاده کنند، بلکه این پلتفرم معاملاتی برای تحلیل بنیادی نیز کارایی دارد.

در حقیقت این پلتفرم مهم‌ترین ابزار برای تحلیل بنیادی در بازارهای بین‌المللی و همینطور بررسی اخبار مرتبط با شاخص‌های اقتصادی مرتبط با کشورها به شمار می‌رود. به طوری که آخرین آمار و ارقام این شاخص‌ها از طریق این پلتفرم در اختیار تمامی تریدرها قرار می‌گیرد.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق متاتریدر به تقویم اقتصادی، اطلاعات مالی اساسی و گزارشات خبری مرتبط دسترسی داشته باشند. برای آشنایی با جزئیات “آموزش و دانلود نرم افزار متاتریدر 4 و 5” کلیک کنید.

استفاده از متاتریدر برای کپی تریدینگ

برخی از معامله‌گران در بازار فارکس، به دلایل مختلفی شامل نداشتن زمان کافی برای تحلیل بازار و یا عدم برخورداری از دانش و تخصص لازم در این زمینه، خود قادر به انجام معاملات به تنهایی نیستند. در گذشته این دسته از افراد از فعالیت در بازار فارکس کناره‌گیری می‌کردند و ترجیح می‌دادند، سرمایه خود را به خطر نیاندازند.

اما در حال حاضر این دسته از تریدرهای بازار فارکس، می‌توانند با استفاده از قابلیت کپی تریدینگ و یا معاملات رونویس که در پلتفرم معاملاتی متاتریدر ارائه می‌شود، یک تریدر حرفه‌ای و موفق در بازار فارکس را انتخاب نمایند و تمامی سفارشات معاملاتی او را عینا تکرار کنند.

برای این منظور تریدری که قصد استفاده از سیستم کپی تریدینگ را دارد، باید سوابق معاملاتی افراد مختلف را مورد بررسی قرار دهد و سعی کند بهترین معامله‌گر که با شخصیت سرمایه‌گذاری او بیشترین سازگاری را دارد را انتخاب کند. برای آشنایی با جزئیات “آموزش بک تست گیری در متاتریدر” کلیک نمایید.

چگونه از متاتریدر استفاده کنیم؟ انجام معاملات خودکار

شاید برای کسانی که با سوال چگونه از متاتریدر استفاده کنیم مواجه هستند، جالب باشد که اشاره کنیم از امکانات فوق‌العاده پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5، انجام معاملات به صورت خودکار است. به طوری که در این پلتفرم معاملاتی می‌توان از ربات‌های معامله‌گر برای انجام خودکار معاملات استفاده نمود.

چنانچه معامله‌گر یک استراتژی موفقی را داشته باشد، می‌توان آن را با زبان برنامه نویسی MQL5 که متاتریدر 5 با این زبان برنامه نویسی شده است، به کد تبدیل نماید. اینگونه نیازی به تحلیل پیوسته بازار و همینطور ثبت سفارشات معاملاتی نخواهد بود. به طوری که ربات‌ها پیچیده‌ترین شروط تحلیل و معاملاتی شما را با سرعت و دقت بالایی اجرایی می‌کنند.

ربات‌های معامله‌گر طراحی شده‌، بدون نیاز به دخالت، دستوراتی که نیاز است را اجرایی می‌کنند و ورود و خروج از معاملات را انجام می‌دهند. در نظر داشته باشید که برنامه نویسانی که در این حوزه فعالیت دارند، می‌توانند ربات معامله‌گر را مطابق با شرایطی که شما انتظار دارید، طراحی نمایند.

آموزش متاتریدر 5 اندروید

چگونه از متاتریدر در در بستر وب و یا در تلفن همراه استفاده کنیم؟

خوشبختانه استفاده از پلتفرم معاملاتی متاتریدر هم در تلفن همراه و هم در بستر وب امکان پذیر می‌باشد که در ادامه به جزئیات تکمیلی پیرامون آن اشاره نموده‌ایم.

انجام معاملات در تلفن همراه

امروزه تلفن‌های همراهی که به بازار عرضه‌ می‌شوند، از قابلیت‌های بسیار زیادی برخوردار هستند و دارای کاربردهای بسیار زیادی می‌باشند. به طوری که می‌توان از آن‌ها حتی برای انجام معاملات در بازارهای مالی نیز استفاده نمود.

از قابلیت‌های پلتفرم معاملاتی متاتریدر این است که بر روی تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها با سیستم‌های عامل اندروید و ios قابل اجرا می‌باشد. اغلب امکاناتی که پلتفرم معاملاتی متاتریدر در محیط کامپیوتر دارد، در نسخه‌های موبایلی نیز در دسترس می‌باشند. اینگونه هر تریدر بازار فارکس می‌تواند در هر موقعیتی و با استفاده از گوشی تلفن همراه به موارد مختلفی شامل انواع اندیکاتورها، ابزارهای ترسیم، سوابق معاملات، انواع سفارشات و … دسترسی داشته باشد.

نسخه متاتریدر مبتنی بر وب

در ادامه پاسخ به سوال چگونه از متاتریدر استفاده کنیم، باید اشاره کنیم که دسترسی به متاتریدر با استفاده از کامپیوتر نیز با نسخه مبتنی بر وب این نرم‌افزار امکان‌پذیر است. با استفاده از این نسخه از متاتریدر به راحتی می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و از امکانات متعدد این پلتفرم بهره‌مند گردید.

چگونه از متاتریدر 5 برای معامله استفاده کنیم؟

پس از دانلود و نصب برنامه متاتریدر 5 می‌توانید مطابق با مراحل زیر معاملات خود را آغاز نمایید:

  • از طریق گزینه ” View” وارد صفحه ” Market Watch” شوید.
  • بر روی ابزار تریدینگ مدنظر خود دوبار کلیک نمایید.
  • حال بر روی یکی از گزینه‌های ” Buy” و یا ” Sell” کلیک کنید.

از آسان‌ترین راهکارها برای آغاز معاملات در پلتفرم معاملاتی متاتریدر، استفاده از پنجره ” Order” با هدف اجرای یک سفارش سریع می‌باشد. پس از اجرا کردن سفارش و نمایش نمودار تریدینگ، می‌توان با استفاده از شورت‌کات که در تولبار طراحی شده است، یک موقعیت معاملاتی را نیز ایجاد نمود. پس از باز نمودن موقعیت معاملاتی جدید، به راحتی می‌توان ورودی‌های مدنظر را در سفارش جدید اعمال کرد.

برای باز کردن یک معامله جدید، کاربران می‌توانند اندازه، حجم و یا باکس مدنظر را برای معامله وارد نمایند و سپس بر روی گزینه خرید و یا فروش کلیک کنند. معامله‌گران از طریق گزینه اجرای بازار ” Market Execution ” قادر به ایجاد معاملات سریع در متاتریدر 5 خواهند بود.

با استفاده از کلیک راست بر روی نمودار تریدینگ متاتریدر 5، منویی برای کاربر نمایش داده‌ می‌شود که با کلیک بر روی گزینه One Click Trading در این منو، امکان باز کردن پوزیشن‌های جدید به صورت فوری وجود دارد که برای انجام معاملات روزانه، گزینه مناسبی است.

اینگونه استفاده از حد زیان (Stop Loss) یا حد سود (Take Profit) در موقعیت‌های معاملاتی مختلف برای معامله‌گران ساده‌تر خواهد بود. برای استفاده از گزینه‌ها، کافی است که معامله‌گران خط ورودی مطابق با روند معاملات خود را به سمت بالا و یا پایین ببرند.

تنظیمات متاتریدر 5

چگونه می‌توان در متاتریدر 5 از حد زیان یا حد سود استفاده کرد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در پاسخ به سوال چگونه از متاتریدر استفاده کنیم، قابل بررسی است، نحوه تعیین حد زیان و یا حد سود در این پلتفرم معاملاتی می‌باشد.

حد زیان و حد سود، ابزارهایی خودکار می‌باشند که تریدرها می‌توانند از آن‌ها در معاملات خود استفاده کنند. حد زیان به تریدر این امکان را می‌دهد تا میزان ضرر احتمالی در معاملات خود را کاهش دهد و به سود بیشتری از معاملات برسد. برای تعیین حد سود و حد زیان در پلتفرم معاملاتی متاتریدر، تعیین این مقادیر زمانی که معامله در حال باز شدن می‌باشد و یا تعیین آن زمانی که معامله باز شده است، صورت می‌گیرد.

در ادامه بررسی چگونه از متاتریدر استفاده کنیم، باید اشاره کنیم که اگر قصد دارید حد زیان و حد سود را زمانی که معامله در حال باز شدن است، تعیین کنید، باید مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • در قسمت بالای تولبار، بر روی گزینه ” New Order” کلیک نمایید.
  • دو گزینه ” Stop Loss” و ” Take Profit” را هایلایت کنید.
  • حد سود را بالاتر از قیمت کنونی بازار تعیین نمایید. در نهایت بر روی گزینه ” Buy by Market ” کلیک کنید.

اگر قصد دارید حد زیان و حد سود را زمانی که معامله باز شده است، تعیین کنید، باید مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • در صفحه نمودارها، قیمتی که معامله در آن باز شده است را هایلایت نمایید. (خط نقطه سبز رنگ)
  • حد زیان را هایلایت کنید. (خط نقطه قرمز در پایین معامله)
  • حد سود را هایلایت نمایید. (خط نقطه قرمز در بالای معامله)

مقدار حد زیان را تغییر دهید و در سطح دیگری تعیین نمایید. سپس یک صفحه برای شما باز می‌گردد که باید ضمن پذیرش قوانین و مقررات، در نهایت بر روی گزینه ” Accept” کلیک کنید. در این مرحله مجدد امکان تغییر حد زیان برایتان وجود دارد.

چگونه قالب نمودارها را در متاتریدر 5 ذخیره کنیم؟

پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 از قابلیتی برخوردار است که معامله‌گران می‌توانند با استفاده از آن، قالب نمودارها را ذخیره نمایند. اینگونه می‌توانند خیلی راحت به نمودارهایی که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند، دسترسی داشته باشند.

  • برای ایجاد قالب و یا پوسته نمودار، ابتدا نمودار مورد نظرتان را همراه با شاخص‌ها و افزونه‌های مناسب بسازید.
  • بر روی تب نمودار کلیک کنید و سپس گزینه ” Templates” را انتخاب نمایید.
  • بر روی گزینه ” Save Template ” کلیک کنید.
  • قالب جدید را نامگذاری نمایید و در نهایت ذخیره کنید.

اگر سوال چگونه از متاتریدر استفاده کنیم تا قالب نمودارها را ذخیره کنیم، برای شما نیز وجود داشت، مشاهده کردید که با چند مرحله ساده، به راحتی می‌توانید قالب‌های پرکاربرد را ذخیره نمایید تا در هنگام نیاز، به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای اطلاع از نحوه “اتصال لایت فارکس به متاتریدر” کلیک نمایید.

چگونه نمودارهای تیک را در متاتریدر 5 بررسی کنیم؟

از قابلیت‌های متاتریدر 5 این است که به کاربرانی که از این پلتفرم معاملاتی استفاده می‌کنند، این امکان را می‌دهد که به نمودارهای روزانه خود از جمله نمودار تیک (Tick Charts) و یا نمودار رنج (Range Charts) دسترسی داشته باشند. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه باید نمودار تیک را بر روی پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 نصب کنید، مطابق مراحل زیر اقدام نمایید.

  • بر روی گزینه شورت کات “Market Watch” کلیک نمایید.
  • حال گزینه “Ticks” را از پایین صفحه انتخاب کنید.
  • در نهایت از طریق گزینه مارکت واچ “Market Watch” امکان بررسی روند بازار در جهات مختلف برایتان وجود خواهد داشت.

چگونه دارایی‌های خود را در متاتریدر 5 مشاهده کنیم؟

امکان مشاهده تمامی دارایی‌ها از طریق بالای صفحه سمت چپ و در پنجره ” Market Watch ” برای تریدرها وجود دارد. برای اینکار می‌توانید مطابق مراحل زیر اقدام کنید.

  • بر روی گزینه شورت کات “Market Watch” از بالای صفحه سمت چپ کلیک نمایید.
  • حال می‌توانید لیست دارایی‌ها و بازارهای موجود در ” Admirals Account ” خود را مشاهده نمایید.

آموزش متاتریدر 4 اندروید

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به سوال چگونه از متاتریدر استفاده کنیم پاسخ دهیم. بی‌شک تمامی جزئیات نحوه استفاده از متاتریدر در یک مقاله نمی‌گنجد و هدف در این مقاله اشاره به مهم‌ترین موضوعات مرتبط با نحوه استفاده از پلتفرم معاملاتی متاتریدر بود.

در پلتفرم معاملاتی متاتریدر، شما می‌توانید به عمق بازار و همینطور بهترین پیشنهادات قیمتی دسترسی داشته باشید و با توجه به این قابلیت می‌توان گفت که متاتریدر یک پلتفرم معاملاتی قدرتمند به شمار می‌رود. درحقیقت می‌توان به شیوه‌های بسیار مختلفی از معامله‌گری کلاسیک یا پوشش ریسک و … از این پلتفرم استفاده نمود. اگر سوالات بیشتری از نحوه استفاده از پلتفرم معاملاتی متاتریدر برایتان وجود دارد، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید