درآمد از فارکس چقدر است؟ آیا با ترید در فارکس می‌توان پولدار شد؟

درآمد از فارکس

خیلی از افرادی که قصد شروع فعالیت در بازار فارکس را دارند اولین سوالی که برای آن‌ها پیش می‌آید این است که درآمد از فارکس چقدر است؟ چطور می‌توان به کمک این مارکت به ثروت رسید؟ در بلاگ امروز قصد داریم ابعاد مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. قبل از این که ادامه موضوع را بررسی کنیم بیاید چند موضوع را از همین ابتدا با شما در میان بگذاریم:

همه تریدرهای که شروع به معامله می‌کنند در برخی از پوزیشن‌های خود ضرر می‌کنند.

بازار فارکس جایی نیست که شما بتوانید در آن به ثروت یک شبه برسید. 95 درصد از افرادی که وارد دنیای معامله گری می‌شوند نهایتا به دلیل آموزش ندیدن، نداشتن نظم و انضباط و برنامه ریزی، رعایت نکرن مدیریت سرمایه و … سرمایه خود را از دست می‌دهند.

اگر از شکست متنفرید یا فرد کمالگرایی هستید که تمایل دارد همه فعالیت‌هایش پرفکت و ایده آل باشد احتمالا معامله گری نمی‌تواند برای شما مناسب‌ باشد. زیرا تریدرها برخی از معاملات خود را از دست می‌دهند.

اگر درآمد ندارید یا در هزینه‌های قبوض، خوراک و مسکن خود دچار مشکل هستید نمی‌توانید تریدر خوبی شوید.

آیا ترید در فارکس ما را ثروتمند می‌کند؟

پاسخ به این سوال بستگی زیادی میزان مهارت، تجربه، سابقه فعالیت در مارکت، سرمایه اولیه و … دارد.

اما اگر قرار باشد از طریق بازار فارکس ثروتمند شوید این اتفاق یک شبه نخواهد افتاد. ترید نیز مانند هر شغل دیگری نیاز به مهارت و تلاش زیاد دارد. البته در کنار همه این موارد شما باید مدیریت احساس درستی هم داشته باشید. یکی از این احساسات مخرب طمع است چه بسیار معامله گرانی که در عرض یک شب تمامی رشته‌هایشان پنبه شد!! و هر چه را به دست آورده بودند از دست دادند. بنابراین فقط تعداد کمی از افراد می‌توانند در این بازار به موفقیت برسند.

هیچ راه میانبری وجود ندارد برای تریدر شدن نیاز به کوهی تجربه و آموزش دارید تا بتوانید به درآمد از فارکس برسید. بنابراین اگر قصدتان برای شروع جدی است همین امروز یک حساب دمو باز کنید و شروع به باز کردن معامله کنید.

دقت داشته باشید که آموزش دیدن به تنهایی کافی نیست و شما باید تمامی آن چه آموخته‌اید را بر روی چارت پیاده کنید و به یک استراتژی مدون برسید.

برای این که بتوانید از Strategy خود مطمئن شوید نیاز است تا این اطلاعات را در گذاشته بازار تست کنید. اگر قصد دارید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید به مطلب بک تست گیری مراجعه کنید.

در کنار همه این موارد نباید انتظار داشته باشید با یک حساب چند صد دلاری بتوانید در این بازار تبدیل به یک تیلیاردر شوید.

مارکت فارکس به دلیل نقدینگی زیادی که دارد  محبوبیت زیادی برای سفته بازی دارد. بیشتر مردم حتی فاقد نظم و انضباط برای گرفتن رژیم و رفتن 3 روز در هفته به باشگاه هستند.

اگر در انجام چنین کاری دچار مشکل هستید چطور می‌خواهید در یکی از سخت ترین شغل‌ها که البته پر سودترین شغل است موفق شوید؟

قائده دیگری که در بازار مالی وجود دارد این است که شما چطو می‌خواهید بدون ریسک‌های بزرگ به سود های قابل توجه برسید؟

حداقل میزان سرمایه برای شروع فعالیت در بازار فارکس چقدر است؟

درآمد از فارکس چقدر است؟ آیا با ترید در فارکس می‌توان پولدار شد؟ - امیر تریدر

میزان درآمد از فارکس به میزان سرمایه اولیه شما دارد. در واقع هر چقدر سرمایه شما بیشتر باشد میزان سود شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین حداقل در این جا معنا ندارد و شما حتی با 1 دلار هم می‌توانید افتتاح حساب انجام دهید. البته این کار فقط در برخی از بروکر ها امکان پذیر است. مثلا اگر قصد داشتید این کار را کنید می‌توانید از حساب سنتی آلپاری استفاده کنید.

اما همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که با مبالغ کمتر از 100 دلار مدیریت سرمایه و ریسک کمی دشوار است. علاوه بر این شما در هر معامله باید اسپرد و کمیسیون را نیز پرداخت کنید که مبالغ کم عملا سرمایتان صرف این هزینه ها می‌شود.

به طور کلی میزان سرمایه ای که قصد وارد کردن به بازار مالی دارید به میزان ریسک شما، استراتژی و اهداف معاملاتی شما دارد.

اکر تازه اول کار هستید توصیه من به شما این است که از همان ابتدا سرمایه زیادی وارد مارکت نکنید. یک حساب دمو باز کنید و میزان سرمایه آن را هم برابر با مقداری انتخاب کنید که قصد دارید با آن به صورت واقعی معامله کنید مبالغ خیلی بزرگ باعث می‌شود سود و ضررهای بزرگ کنید. سودها و ضررهای بزرگ در حساب های آزمایشی باعث می‌شود دلتان نسبت به ضرر و سود بزرگ شود و دیگر نتوانید در بازار عملکرد مناسبی داشته باشید.

زمانی که به اندازه کافی با محیط پلتفرم‌های معاملاتی آشنا شدید و توانستید حساب دمو را متناسب با استراتژی خود رشد دهید زمان افتتاح حساب واقعی در یک بروکر معتبر و شروع کسب درآمد دلاری است. سعی کنید مدت زمان معامله در دمو بیشتر از یک الی دو ماه طول نکشد.

روش‌های درآمد زایی از فارکس

اولین راه کسب درآمد از فارکس ترید است که نیاز به یادگیری تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و مدیریت احساسات دارد. اگر قصد دارید تبدیل به یک تریدر موفق شوید سعی کنید از تجارب بزرگان بازارهای مالی استفاده کنید. اشتباهات آن ها را تکرار نکنید و نکات قوت آن ها را در خود پیاده سازی کنید. اگر به چنین اشخاصی دسترسی ندارید می‌توانید از کتاب‌های مطرحی که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید. برای این که کدام کتاب برای مطالع مناسب است می‌توانید به مطلب بهترین کتاب فارکس مراجعه کنید.

روش دیگر درآمد زایی از طریق آموزش دادن است. که این روش هم دست کمی از روش قبلی ندارد و باید وقت زیادی برای این کار صرف کنید تا به درجه مسترب برسید. حال می‌توانید این آموخته ها را در قالب اموزش به دیگران بفروشید.

روش دیگر این است که برنامه نویس شوید!! شما می‌توانید از این طریق اکسپرت یا برنامه‌ها و سیستم‌های تجاری بسازید و به بقیه بفروشید. زمینه دیگری که می‌توانید در آن فعالیت کنید یادگیری زبان برنامه نویسی سالیدیتی است. البته این مورد به فارکس مرتبط نیست و بیشتر در حوزه بلاک چین و رمز ارز کاربردی است.

اگر کارمند هستید یا دانشجو و وقت و فرصت کافی برای آموزش ترید ندارید می‌توانید از سیستم کپی تریدینگ یا یک کانال سیگنال فارکس معتبر استفاده کنید. در Copy trading شما حسابتان را به یک تریدر معتبر که سابقه معاملاتی خوبی دارد متصل می‌کنید. پس از اتصال هرکاری که آن معامله گر بر روی حساب خود انجام می‌دهد بر روی حساب شما اعمال می‌شود.

سخن پایانی

بگذارید به عنوان حسن ختام این مطلب بگوییم که شما می‌توانید در بازار فارکس یک شبه ثروتمند شوید اما شبی که چندین سال طول خواهد کشید.

درست است که نمی‌توانید در این بازار به ثروت افسانه‌ای مد نظرتان در یک شب برسید اما از آنجایی که کسب درآمد از فارکس به صورت دلاری است شما حتی با کسب 10 دلار در روز می‌توانید تغییر قابل توجهی در سطح درآمدی خود داشته باشید.

تنها مسئله‌ای که وجود دارد این است که بزرگ ترین مشکل افرادی که در بازار فعالیت می‌کنند چاله‌های روانی خود افراد است! احتمالا بارها این جمله معروف را شنیده‌اید که ترید 80 درصد جنبه وانی و 20 درصد جنبه تکنیکال دارد. پس اگر قصد ماندگاری در این بازار را دارید سعی کنید خودتان را از نظر شخصیتی و ذهنی کاملا آماده کنید.

امتیاز دهید