آیا ترید در فارکس سخت است؟

آیا ترید در فارکس سخت است؟

آیا ترید در فارکس سخت است؟ اگر می‌خواهید جواب این پرسش را بدانید، با این آمار شروع کنید: بر اساس گزارش بانک تسویه بین المللی (BIS)، حجم معاملات روزانه در بازار ارز در سال 2020 به 6.6 تریلیون دلار آمریکا رسید که بالاترین سطح آن تاکنون است.

حال تصور کنید با حجم معاملات روزانه 6.6 تریلیون دلار، بازار فارکس باید چند تریدر داشته باشد؟ شاید میلیون ها. آیا فارکس در مورد ترید بین ارزهای مختلف سراسر جهان نیست؟ بله همین است. بنابراین می توانیم بگوییم که فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است و تحت تأثیر آنچه تقریباً در هر بازار مالی بزرگ دیگری می‌گذرد، قرار دارد.

افتتاح حساب واقعی بروکر آلپاری

با این توضیحات آیا ترید در فارکس سخت است؟ قطعاً می‌تواند سخت باشد. بسیاری از تریدرهای فارکس معتقدند که ترید در فارکس سخت نیست. به این دلیل این باور را دارند که پلن معاملاتی و نظم کافی برای سوار شدن بر موج دارند.

چرا ترید در فارکس سخت است؟

شمار زیادی هم معتقدند که بازار فارکس سخت است. چرا که نقدشونده ترین بازار جهان است و میلیاردها فاکتور در آن دخالت دارند. دولت ها، نهادهای مختلف، تریدرها، سیاست، آب و هوا، سلامت عمومی، توسعه یا ورشکستگی شرکت ها، قیمت مواد غذایی، همه چیز بر بازار فارکس تأثیر می‌گذارد.

شاید عجیب به نظر برسد اما بعضی از تریدرها انقدر بزرگ هستند که می‌توانند بر روند بازار اثر بگذارند. خیلی وقت ها ممکن است بازار طبق برنامه شما هم پیش برود و چیزی نباشد که روند را عوض کند اما به یک باره و بدون هیچ پیش بینی قبلی روند برگشت بخورد. گاهی بخاطر معامله تریدرهای بزرگ برخلاف جریان بازار این اتفاق می‌افتد. تازه این یکی از هزاران فاکتوری است که می‌تواند ناگهانی و بدون پیش‌بینی اوضاع بازار را عوض کند.

یادگیری فارکس چقدر طول می کشد؟

حتی اگر به شش ماه سود نسبی برسید، باید به یادگیری و تمرین استراتژی ها، مهارت ها و سبک های جدید ادامه دهید. یک باور قدیمی است که می‌گوید برای متخصص شدن در هر کاری ده هزار ساعت تمرین نیاز است. این در معاملات فارکس نیز صدق می کند. صرفاً به این دلیل که در شش ماه اول معاملات خود سود می‌کنید، لزوماً به این معنی نیست که حتماً بتوانید آن را برای بعد هم حفظ کنید.

موضوعات زیادی برای یادگیری وجود دارد اما همین فرایند باعث می‌شود کمتر ترید در فارکس سخت باشد. به زبان ساده، هیچ تریدر فارکسی هرگز واقعاً از یادگیری دست نمی‌کشد. خبر خوب این که برای کسب درآمد فقط باید یک تریدر با صلاحیت و یا خدمات کانل سیگنال فارکس رایگان امیرتریدر استفاده کنید، نیازی نیست در بین بهترین های دنیا باشید.

برای این که مسیر یادگیری را بهتر طی کنید می‌توانید از مقاله های آموزشی سایت امیرتریدر مثل اشتباهات رایج تریدرها استفاده کنید اگر هر سوالی داشتید که پاسخ آن هنوز در سایت نبود، با پشتیبانی در تماس باشید.

در نهایت آیا معامله در فارکس سخت است یا آسان؟

این سوالی است که فقط خودتان می‌توانید به آن پاسخ دهید. پاسخ به این بستگی دارد که شما چه نوع آدمی هستید. تجارت فارکس برای شما آسان خواهد بود:

– اگر فردی صبور، جست و جوگر و تحلیلگر هستید

– و می‌توانید زمان زیادی را صرف فکر کردن بدون هیجان یا افسردگی برای بدشانسی و خوش‌شانسی کنید.

هر چه از این مدل خلق و خوی مبتنی بر مهارت دورتر باشید، احتمال اینکه به یک تریدر موفق فارکس تبدیل شوید، برای شما سخت تر خواهد بود.

امتیاز دهید