بهترین روش برای یادگیری ترید در فارکس چیست؟

ترید در فارکس

اگر به ترید آنلاین در فارکس نگاه کردید و احساس کردید این ترید ها فرصتی برای کسب درآمد است، احتمالا به دنبال بهترین روش برای شروع این معاملات هستید. درک درست از بازارها و روش‌های معاملات اهمیت بسیاری دارد. به این ترتیب، می‌توانید به بهترین نحو ریسک خود را مدیریت کنید، ترید های خوبی انجام دهید و خود را برای موفقیت در سرمایه گذاری جدید آماده کنید. برای دریافت سیگنال فارکس میتوانید از مجموعه امیرتریدر درخواست عضویت در کانال سیگنال دهی را داشته باشید.

آموزش ترید در فارکس

چطور برای ترید در فارکس آماده شویم؟

برای ترید موفق، باید آموزش‌های مورد نیاز را در این بازار دریافت کرد. برای شروع، مدتی را به مطالعه نحوه عملکرد ترید در فارکس، انجام معاملات فارکس، زمان‌های فعال معاملات و مدیریت ریسک اختصاص دهید. وب سایت‌ها، کتاب‌ها و منابع زیادی وجود دارد که می‌توان برای کسب اطلاعات بیشتر در بازار فارکس از آن استفاده کرد. اگر به دنبال یک آموزش جامع و کوتاه هستید می‌توانید از آموزش فارکس مجموعه امیر تریدر استفاده کنید. تمامی مفاهیم و اصطلاحاتی که یک فرد برای ورود به این بازار باید با آن آشنا باشد در این دوره اموزشی در کمتر از 3 ساعت گفته شده است.

احتمالا در طول زمان متوجه این موضوع خواهید شد که هیچ چیز بهتر از تجربه نیست. اگر می‌خواهید در یادگیری معاملات فارکس موفق عمل کنید، تجربه بهترین معلم است. وقتی برای اولین بار شروع به معامله کردید، می‌توانید از یک حساب آزمایشی یا دمو استفاده کنید و از طریق آن، بدون ریسک از دست دادن سرمایه خود، معامله کنید. این کار به شما محیط خوبی برای تجربه عملکرد معاملات فارکس داده و همچنین کمک می‌کند تا به کار با پلتفرم معاملاتی عادت کنید.

اکثر تریدرها فکر می‌کنند وقتی یک اشتباه معاملاتی انجام می‌دهند، بازار به نفع آنها باز خواهد گشت. شاید از تعداد زیاد معامله گرانی که درگیر این تله می‌شوند تعجب کنید، آنها اغلب از اینکه بازار برخلاف جهت معامله آنها عمل می‌کند ناراحت می‌شوند.

به این جمله معروف از جان مینارد کینز (John Maynard Keynes) درباره سرمایه‌گذاری توجه کنید:

“بازار بسیار بیشتر از آنچه شما توانایی پرداخت آن را دارید ممکن است غیرمنطقی پیش برود.”

نکته ای برای کسب تجربه در بازار فارکس

برخی موارد را تنها با تجربه می‌توان آموخت. هیچ تحقیق یا صحبت با شخصی نمی‌تواند ترید کردن را به درستی به شما بیاموزد. یکی از چیزهای اساسی که ممکن است از طریق تجربه یاد بگیرید، بستن ترید و خروج از بازار در زمانی است که دیگر دلیل شما برای ورود اعتبار ندارد.

از حساب میکرو فارکس (Micro Forex) استفاده کنید

یکی از مشکلاتی که استفاده از حساب آزمایشی یا دمو به همراه دارد، عدم تجربه زمانی است که پولی که به سختی به دست آورده‌اید در خطر است. افراد با تجربه در این زمینه معتقدند که یک حساب معاملاتی میکرو، یا حسابی در بروکری با اندازه معاملات متغیر، به شما امکان انجام معاملات کوچک را می‌دهد.

معاملات کوچک امکان استفاده از سرمایه را به شما می‌دهد؛ اما در این معاملات، در صورت اشتباه یا ضرر کردن، میزان ضرر شما بسیار کم خواهد بود. این کار خیلی بیشتر از مطالعه در کتاب، سایت یا کلاس‌های فارکس می‌آموزد. همچنین زاویه دیدی کاملاً جدید به هر چیزی که در حین ترید در یک حساب دمو یاد می‌گیرید به شما ارائه می‌دهد.

نکته ای برای انتخاب ارز

بهترین راه این است که تعدادی ارز را که ارتباطی با یکدیگر ندارند انتخاب کرده و بر روی آنها تمرکز کنید. کم بودن تعداد ارزها، پیگیری اخبار اقتصادی کشورهای درگیر را آسان می‌کند. همچنین می‌توانید عملکرد این ارزها را زیر نظر بگیرید و در طولانی مدت رفتار آنها را درک و در نهایت پیش‌بینی کنید.

بهترین روش برای یادگیری ترید در فارکس چیست؟ - امیر تریدر

درباره ارزهایی که با آنها ترید می‌کنید تحقیق کنید!

برای شروع، همچنین باید بدانید که ارزی که با آن ترید می‌کنید چه ویژگی‌هایی دارد. معامله‌ گران جدید تمایل دارند با هر ارزی که احتمال رشد دارد ترید کنند. آنها ممکن است از لوریج بالا استفاده کنند که این موضوع منجر به از دست دادن سرمایه می‌شود. درک ویژگی‌های ارزی که با آن خرید و فروش می‌کنید ممکن است تاثیر زیادی در موفقیت شما داشته باشد. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که یک ارز پس از ریزش زیاد، یک رشد چشمگیر داشته باشد. همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از تریدرها علاقه به خرید با قیمت پایین داشته باشند.

قیمت ارز مورد نظر ممکن است به دلیل اخبار منفی یا گزارش‌های بد در کشورش پایین آمده باشد. طبیعتا خرید همچین ارزی انتخاب منطقی نیست حتی اگر قیمت آن مناسب به نظر برسد. این مثال به خوبی نشان می‌دهد که چرا نباید بدون تحقیق و بررسی یک ارز مشخص را خریده یا بفروشیم. معاملات ارز عالی است زیرا جفت ارزهای زیادی برای معامله وجود دارد. اما این به آن معنا نیست که حتما باید با تمامی آنها معامله کرد.

چرا در معاملات فارکس ضرر می‌ کنیم؟ (بخش اول)

بعد از اینکه مدتی با یک حساب کاربری میکرو ترید کردید و به درک درستی از بازار فارکس و عملکرد خود در این بازار رسیدید؛ بهتر است پول بیشتری واریز کرده و میزان سرمایه معاملاتی خود را افزایش دهید. وقتی درک درستی از عملکرد خود در بازار داشته باشید، این موضوع به خلاص شدن از شر عادت‌های بد، درک بازار و استراتژی‌های معاملاتی و مدیریت احساساتتان کمک خواهد کرد. اگر بتوانید این موارد را رعایت کنید در بازار فارکس نیز تریدر موفقی خواهید بود.

مدیریت ریسک و احساسات

مدیریت ریسک و مدیریت احساسات به صورت یکپارچه عمل می‌کنند. زمانی که افراد حریص بودن، ترس یا هر احساس دیگری را تجربه می‌کنند بیشتر احتمال انجام اشتباه وجود دارد. این موضوع اغلب مواقع منجر به شکست در یک ترید می‌شود.

وقتی به یک نمودار نگاه می‌کنید، اینکار را با یک ذهنیت منطقی با قابلیت تشخیص وجود یا عدم وجود پتانسیل موفقیت انجام دهید. اگر انجام ترید به هر طریقی شما را احساساتی می‌کند، باید آن را دوباره ارزیابی کنید که چرا این کار را انجام می‌دهید و سعی کنید ذهنیت خوبی نسبت به عملکرد خود کسب کنید.

مطالب مفید:

آشنایی با سه نوع تحلیل در فارکس

چطور یک معامله گر خوب شویم؟

پیپ در فارکس چیست؟

5/5 (1 امتیاز)