چطور با 100 دلار در فارکس معامله کنیم؟ بخش اول

چطور با 100 دلار در فارکس معامله کنیم؟ بخش اول

بسیاری از افراد معتقدند که این روزها با 100 دلار نمی‌توان خرید چندانی انجام داد؛ اما اگر قصد معامله در بازار فارکس را دارید، 100 دلار می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد و به مرور درآمد شما را افزایش دهد. اگر یک برنامه معاملاتی خوب ایجاد و اجرا کنید، اولین حساب فارکس 100 دلاری شما در نهایت می‌تواند زندگی شما را به سمت بهتر شدن تغییر داده و منبع درآمد جدیدی ایجاد کند.

سیگنال فارکس

از طرفی اگر تنها قصد دارید فقط وارد بازار ارز خارجی شوید تا چند معامله تمرینی انجام دهید یا شانس خود را در معاملات امتحان کنید، ضرر 100 دلاری شما را ورشکسته نمی‌کند.

معامله با 100 دلار در فارکس

به صورت کلی کلید موفقیت به عنوان یک تریدر فارکس در یک برنامه معاملاتی قابل اجرا نهفته است که می‌توان به راحتی به آن پایبند بود، چه با 100 دلار در حساب خود معامله کنید چه با 1,000,000 دلار.

مرحله اول: درباره بازار تحقیق کنید

دانش معادل قدرت است. شاید این گفته شبیه شعار به نظر برسد؛ اما وقتی صحبت از بازار فارکس باشد که در بین بازارهای مالی جهان جایگاه برتر را در حجم معاملات دارد، این کلمات معنای خاصی پیدا می‌کنند. کسب دانش بیشتر درباره بازارها و به طور کلی معامله، شانس موفقیت شما را هنگام معامله در فارکس افزایش می‌دهد.

البته، اگر قصد شما از معامله تنها انجام یک معامله شانسی با 100 دلار است، دیگر نیازی به یادگیری بیشتر و تحقیق درباره معاملات ندارید. در این حالت تنها کافی است نحوه وارد کردن سفارشات در حساب بروکر خود با استفاده از یک پلتفرم معاملات آنلاین را بیاموزید.

با این حال برای موفقیت در دراز مدت، باید تا حدودی دانش در مورد جفت ارزها و عوامل اساسی که بر قیمت نسبی آنها تأثیر می‌گذارد، کسب کنید. اکثر بروکرهای آنلاین منابع آموزشی فراوانی را به تریدرهای جدید ارائه می‌دهند. این منابع معمولا شامل مقالات، کتاب‌های الکترونیکی، وبینارها و فیلم‌های آموزشی است. همه اینها می‌تواند به شما کمک کند قبل از شروع ریسک کردن، اطلاعات بیشتری در مورد بازار فارکس کسب کنید.

احتمالاً همچنین باید بیاموزید که چگونه رفتار بازار را تجزیه و تحلیل کنید تا شانس بیشتری برای پیش ‌بینی جهت آینده آن داشته باشید. 2 روش اصلی تحقیق تحلیلی بازار برای تریدرها شامل تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است.

تحلیل فاندامنتال

این روش تاثیر انتشارات اقتصادی و اخبار را بر بازار تحلیل می‌کند. ارزش نسبی هر ارز به طور کلی نشان دهنده وضعیت اقتصاد آن کشور خاص و وضعیت جغرافیای سیاسی آن در مقایسه با واحد پولی است که نسبت به آن قیمت گذاری شده است. در زیر مهم ترین رویدادهای خبری و شاخص‌های مشاهده شده توسط تحلیل‌گران فاندامنتال فارکس آورده شده است:

  • تغییرات جغرافیای سیاسی و دیگر رویدادهای مهم خبری
  • سیاست پولی بانک مرکزی و سطوح نرخ بهره معیار
  • تولید ناخالص داخلی (GDP)
  • آمار اشتغال (دستمزد غیر کشاورزی، نرخ بیکاری، مطالبات اولیه بیکاری هفتگی و غیره)

تجزیه و تحلیل فاندامنتال در هنگام معامله به شما مزیت مهمی می‌دهد. نه تنها می‌تواند به پیش‌ بینی روندهای بلند مدت قیمت ارز کمک کند، بلکه می‌تواند به توضیح و پیش ‌بینی حرکت‌های کوتاه‌ مدت، مانند مواردی که با انتشارات اقتصادی قابل توجه همزمان است، کمک کند.

اکثر بروکر آنلاین فارکس یک فید خبری را با پلتفرم معاملاتی خود برای کمک به انجام تجزیه و تحلیل بنیادی در نظر می‌گیرند. یکی دیگر از منابع مهم برای تحلیل فاندامنتال، تقویم اقتصادی است که تمام رویدادهای اقتصادی مهم آینده را برای اقتصادهای مختلف فهرست می‌کند.

تحلیل تکنیکال

شما می‌توانید بازار فارکس را با استفاده از تحلیل‌های تکنیکال مانند نمودارها و شاخص‌های تکنیکال محاسبه‌ شده مطالعه کنید. تحلیل تکنیکال روشی متداول برای تعیین سطوح عرضه و تقاضا در بازار است که می‌تواند بر حرکت آینده قیمت ارز تأثیر بگذارد و آن را پیش ‌بینی کند.

با مشاهده نمودارهای قیمت ارز می‌توانید الگوهای رایج با ارزش پیش بینی را شناسایی کنید. همچنین می‌توانید از انواع اندیکاتور‌های محبوب بر اساس مشاهدات بازار برای کمک به پیش‌ بینی روندهای کوتاه‌ مدت و بلند مدت در بازار استفاده کنید.

ورود به آلپاری

این اندیکاتورها می‌توانند شامل میانگین‌های متحرک، اوسیلاتورهای مومنتوم، اندیکاتورهای بیش خرید یا بیش فروش و ارقام حجم باشند.

برخی از اندیکاتورهای مهم عبارتند از: اندیکاتور واگرایی میانگین متحرک (MACD)، شاخص قدرت نسبی (RSI) و میانگین متحرک 200 روزه، که فقط چند مورد نام برده شده است.

حجم معاملات یکی دیگر از فاکتورهای بازارهای مهم است که نشان دهنده میزان فعالیت همراه با یک حرکت خاص بازار است. همچنین سطوح حمایت و مقاومت بیانگر میزان عرضه و تقاضای موجود در سطوح مختلف قیمت ارز است.

نمودارها همچنین می‌توانند اطلاعات مهمی را برای استفاده و عمل به تریدرها ارائه دهند. به عنوان مثال، یک سیستم جذاب از تفسیر و معامله نمودارهای کندل استیک در ابتدا توسط بازرگانان برنج ژاپنی ایجاد شد. این نمودارهای آموزنده، نرخ مبادله باز و بسته شدن، محدوده جفت ارز و افزایش یا کاهش نرخ ارز برای هر دوره نمایش داده شده در نمودار را نشان می‌دهد.

به طور کلی، تحلیل تکنیکال روشی نسبتاً عینی برای تجزیه و تحلیل بازار فارکس ارائه می‌دهد که می‌تواند برای پیش بینی حرکت‌های کوتاه مدت بازار به خوبی عمل کند. بسیاری از اسکالپرها و تریدرهای روزانه از تحلیل تکنیکال برای اطلاع از فعالیت‌های معاملاتی خود استفاده می‌کنند.

در مقاله بعدی مراحل دیگر چگونگی اغاز ترید با 100 دلار را بررسی خواهیم کرد.

ارز ذخیره‌ای (Reserve Currency) چیست؟

3.3/5 (3 امتیاز)