چطور با 100 دلار در فارکس معامله کنیم؟ بخش دوم

چطور با 100 دلار در فارکس معامله کنیم؟ بخش دوم

بازار فارکس یکی از پایه‌های اقتصاد جهانی امروز است. با این حال، به دلیل نحوه عملکرد، بازار بزرگ و بسیار سودآوری را نیز ایجاد کرده است که در آن سرمایه‌ گذاران می‌توانند در مورد قیمت‌های ارزهای مختلف معامله و حدس و گمان کنند. در نتیجه این موضوع، بسیاری از سرمایه گذاران خرد نیز خرید و فروش جفت ارز را به شغل خود تبدیل کرده‌اند. با این حال، به عقیده برخی این شغل اغلب به سرمایه اولیه قابل توجهی نیاز دارد. از آنجایی که همه علاقه مندان ممکن است هنگام شروع کار سرمایه زیادی نداشته باشند، یک سوال در ذهن آنهاست. آیا می‌توان با سرمایه کم، مانند تنها 100 دلار،  شروع کرد؟

همانطور که در بخش اول این مقاله اشاره کردیم، معامله در بازار فارکس با یک برنامه روشن و یک استراتژی خوب مانند استفاده از سیگنال فارکس تضمینی شروع می‌شود. همچنین کسب اطلاعات درباره تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به شما در این مسیر کمک می‌کند. باید چگونگی تحلیل رفتار بازار را بیاموزید تا شانس بیشتری برای پیش ‌بینی جهت آینده قیمت ارز داشته باشید. پیروی دقیق از این موارد به شما یک ساختار محکم می‌دهد که می‌توانید در آن کار کنید.

مرحله دوم: باز کردن یک حساب دمو

اکثر بروکرهای آنلاین فارکس یک حساب آزمایشی کاملاً کاربردی را به مشتریان ارائه می‌دهند که منعکس کننده شرایط بازار است؛ اما نیازی به واریز وجه و ریسک بر روی پول واقعی ندارد.

پلتفرم‌های فارکس ارائه شده توسط این بروکرها عموما دارای ابزارهای تحلیل تکنیکال جامعی مانند نمودارها و اندیکاتورهایی هستند که بر روی نمودار اعمال می‌شود.

دلیل اصلی باز کردن حساب آزمایشی یا دمو این است که بتوانید درباره بازار اطلاعات کسب کنید و یاد بگیرید که چگونه از پلتفرم معاملاتی یک بروکر بدون پرداخت هیچ وجهی استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از یک حساب آزمایشی برای ساخت یک استراتژی و قرار دادن آن در یک طرح معاملاتی استفاده کنید.

همچنین با یادگیری نحوه ریسک کردن به عنوان یک تریدر فارکس و دیدن اینکه در هنگام مواجهه با سود و زیان چقدر نظم و انضباط دارید، متوجه می‌شوید که آیا ذهنیت لازم برای موفقیت به عنوان یک تریدر را دارید یا خیر.

هنگامی که حساب آزمایشی خود را باز کردید، می‌توانید شروع به ساخت یک برنامه معاملاتی کنید. اگر برای موفقیت برنامه ریزی می‌کنید، به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر بدانید توسعه یک استراتژی معاملاتی آسان تر می‌شود. زمانی را برای مرور منابع آموزشی آنلاین اختصاص دهید، تا برنامه معاملاتی شما پایه‌ای محکم داشته باشد.

مرحله سوم: یک حساب سرمایه گذاری کنید و معامله را شروع کنید

هنگامی که در حساب آزمایشی خود معامله کردید و یک برنامه معاملاتی مطمئن داشتید، می‌توانید در یک حساب کاربری واقعی سرمایه گذاری کنید و اولین معامله واقعی خود را انجام دهید. اگر چه معامله در یک حساب کاربری واقعی شباهت زیادی با حساب دمو دارد؛ شما باید با نوسانات احساسی ناشی از به دست آوردن و از دست دادن پول کنار بیایید، حتی اگر سرمایه شما تنها 100 دلار باشد.

خوشبختانه، هر طرح معاملاتی را می‌توان بر یک حساب 100 دلاری اعمال کرد؛ زیرا اکثر بروکرها به شما اجازه می‌دهند در واحدهای خرد یا لات‌های 0.01 معامله کنید.

پس از اینکه برنامه معاملاتی خود را اصلاح کردید و به مرور سرمایه در گردش خود را افزایش دادید، می‌توانید اندازه واحدهای معاملاتی خود را افزایش دهید. با استفاده از یکی از ابزارهای مدیریت سرمایه در برنامه معاملاتی خود، از ضرر بیشتر از حد انتظار جلوگیری کنید.

مرحله چهارم: بودجه خود را بررسی کنید

معامله ارزها با بودجه 100 دلاری یک راه ساده برای تخصیص وجوه و شروع معامله است. با این حال، بهتر است بودجه 100 دلاری خود را حفظ کنید تا زمانی که احساس کنید گسترش سرمایه گذاری گزینه عاقلانه‌ای است. به عنوان مثال، اگر هر ماه 100 دلار به این کار اختصاص می دهید، با آن بودجه بمانید.

در صورت موفقیت ممکن است بخواهید سرمایه خود را افزایش دهید. اگر قصد سرمایه گذاری مجدد دارید، ممکن است بودجه خود را به 125 یا 150 دلار افزایش دهید. به هیچ وجه نباید بودجه خود را بیش از حد افزایش دهید. تنها راه موفقیت این است که با مبلغی که توانایی از دست دادن آن را ندارید سرمایه گذاری نکنید؛ زیرا ممکن است به راحتی کل سرمایه را از دست بدهید.

مزایای معامله فارکس با 100 دلار

بازار فارکس به تازگی بر روی تریدرهای خرده فروشی کوچکتر باز شده است؛ زیرا قبل از ظهور معاملات آنلاین عملاً برای این موضوع قابل دسترس نبود. تقریباً هر کسی می‌تواند با استفاده از رایانه یا تلفن همراه خود به عنوان یک فرصت معاملاتی هیجان انگیز در بازار فارکس معامله کند.

یک حساب معاملاتی 100 دلاری می‌تواند شروع یک منبع درآمد جدید باشد، همانطور که برای تعداد فزاینده‌ای از مردم بوده است. از سوی دیگر، اگر در نهایت متوجه شدید که معامله فارکس برای شما مناسب نیست، از دست دادن 100 دلار بسیار بهتر از سرمایه‌‌های بیشتر است.

با وجود تمامی موارد ذکر شده، به یاد داشته باشید که تنها با مبلغی معامله کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید؛ این مبلغ ممکن است برای شما کمتر یا بیشتر از 100 دلار باشد. اما به صورت کلی 100 دلار سرمایه مناسبی برای شروع معاملات است.

سوآپ ارز کراس (Cross currency swap) چیست؟

5/5 (2 امتیاز)