معرفی بروکر orbex – بررسی کامل بروکر اوربکس

معرفی بروکر orbex

در این مقاله از وبسایت امیر تریدر به معرفی بروکر orbex می پردازیم. بروکر orbex از بروکرهای نسبتا جوان بازار فارکس است که در سال 2010 تاسیس شده است. دفتر مرکزی این کارگزاری در قبرس قرار دارد، اما دارای یک دفتر در کشور کویت نیز می باشد. بروکر orbex انواع نمادهای معاملاتی شامل جفت ارزهای بازار فارکس، فلزات گرانبها، فیوچرز، شاخص‌های سهام و انرژی و … را ارائه می دهد و از چندین پلتفرم معاملاتی و انواع حساب‌های معاملاتی نیز پشتیبانی می‌کند. برخورداری از رگوله نهادهای نظارتی معتبری شامل CySEC، FCA و MiFID آن را تبدیل به یک بروکر معتبر نموده است.

تریدرهایی که از بروکر اوربکس خدمات دریافت می‌کنند، می‌توانند در صورت بروز مشکل، از طریق ارتباط با بخش پشتیبانی، مشکل خود را مطرح و رفع نمایند. در ادامه این مقاله از وبسایت امیر تریدر با معرفی بروکر orbex، همراه ما باشید. اگر قصد فعالیت در بازار فارکس را دارید میتوانید سیگنال فارکس مجموعه امیرتریدر استفاده کنید.

معرفی بروکر orbex

بروکر اوربکس (orbex) از کارگزاری‌های آنلاین بازار مالی فارکس است که در سال 2010 تاسیس شده است و در مقایسه با دیگر بروکرهای باسابقه بازار فارکس، نسبتا تازه‌کار است. این کارگزاری، جزو بروکرهای بی‌حاشیه بازار فارکس می‌باشد که دارای اعتبار متوسط رو به بالایی است که در طی چند سال اخیر، خدمات خود را به تریدرهای ایرانی و معامله‌گران فارسی‌زبان نیز ارائه می‌دهد.

از جمله مزیت‌های بروکر orbex که توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار فارکس را به خود جلب کرده است، وبسایت بسیار جامع این کارگزاری است که جزو کامل‌ترین وبسایت‌های در مقایسه با دیگر وبسایت هایی است تا به حال بروکرهای مختلف داشته‌اند. به طوری که این بروکر تمامی اطلاعات را با شفافیت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند با دید بازتری معاملات خود را انجام دهند. در ادامه به مهم‌ترین موارد برای معرفی بروکر orbex پرداخته‌ایم.

  • نام بروکر : اوربکس (orbex)
  • سال تاسیس 2010
  • استقرار دفتر مرکزی در قبرس
  • ارائه خدمات به ایرانیان
  • دارای پشتیبانی فارسی
  • تعیین میزان اسپرد متوسط برای معاملات
  • عدم ارائه حساب cent برای معامله‌گران مبتدی
  • دارای رگوله CySEC، FCA و MiFID
  • دارای حساب پم
  • ارائه حساب اسلامی
  • حداقل واریزی 200 دلار برای افتتاح حساب
  • ارائه انواع روش‌های واریز و برداشت شامل ریالی، ارزهای دیجیتال، پرفکت مانی و …
  • امکان انجام معاملات اسکالپ
  • و …

آیا بروکر اوربکس معتبر است؟

Orbex Limited واقع در موریس است و توسط کمیسیون خدمات مالی موریس (FSC) نظارت می‌شود. بر اساس قوانین و مقررات FSC، کارگزار مجاز است که خدمات خود را به تریدرها در سراسر جهان ارائه دهد، اما نه در شرایطی که توسط تنظیم‌کننده‌های داخلی منع شده باشد. به همین دلیل خدمات بروکر Orbex به ساکنان حوزه‌های قضایی خاص شامل ایالات متحده آمریکا، کوبا، سودان، سوریه و کره شمالی ارائه نمی‌شود.

علاوه بر این تنظیم بروکر اوربکس توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) صورت گرفته است، ضمن اینکه این کارگزاری در مقامات نظارتی تمامی کشورهای منطقه اقتصادی اروپا ESMA و مطابق با دستورالعمل های MiFID نیز ثبت گردیده است.

لازم است اشاره کنیم که بروکر اوربکس از بانک‌های تراز اول کمک گرفته است و اینگونه تضمین کننده سرمایه مشتریان از سرمایه شرکت می‌باشد. به طوری که تمامی وجوه مشتریان در حساب‌های جداگانه از حساب شرکت نگهداری می‌شوند. از سویی دیگر بروکر اوربکس از اعضای صندوق جبران خسارت سرمایه‌گذاری می‌باشد که ارائه دهنده خدمات بیمه تا سقف 20 هزار یورو است.

ثبت نام بروکر اوربکس

دارایی‌هایی معاملاتی بروکر اوربکس

در این قسمت از معرفی بروکر Orbex باید اشاره کنیم که بروکر اوربکس از تجارت CFD در تعداد محدودی از طبقات دارایی پشتیبانی می‌کند. از مهم‌ترین دارایی‌هایی که بروکر اوربکس از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، می‌توان به ارزها، کالاها، شاخص‌ها و سهام تکی اشاره نمود. نکته مهمی که وجود دارد، این است که این بروکر از معاملات ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند. در ادامه به مهم‌ترین دارایی‌هایی که برای معامله در بروکر اوربکس در دسترس است، اشاره کرده‌ایم.

  • امکان معامله 44 جفت ارز فارکس
  • امکان معاملات 7 کالا
  • امکان معامله 66 سهام به طور انحصاری
  • امکان معامله 8 شاخص جهان

حساب‌های معاملاتی بروکر اوربکس

از مهم‌ترین موضوعاتی که در معرفی بروکر Orbex به آن می‌پردازیم، حساب‌های معاملاتی این کارگزاری است. بروکر اوربکس، سه نوع حساب معاملاتی مختلف شامل استارتر، متوسط و اولتیمیت را به کاربران خود ارائه می‌دهد که هریک دارای ویژگی‌ها و الزامات خاص خود هستند. سرمایه‌گذاران می‌توانند به تناسب استراتژی‌ معاملاتی و میزان سرمایه اولیه‌ای که دارند، اقدام به افتتاح یکی از این حساب‌های معاملاتی نمایند.

انواع حساب‌های معاملاتی

در ادامه پیرامون هریک از سه حساب معاملاتی بروکر اوربکس توضیحاتی را آورده‌ایم.

  • استارتر

 برای افتتاح حساب استارتر به حداقل واریز 200 دلار نیاز است. سطح کال مارجین این حساب 20 درصد می‌باشد و تریدرها می‌توانند برای آن سقف اهرم و یا لوریج 1:500 را استفاده کنند. میزان اسپرد برای این حساب معاملاتی شناور می‌باشد. در حساب استارتر امکان معامله جفت ارزها، سهام و شاخص‌ها و … وجود دارد. این حساب معاملاتی کمیسیون ندارد و تریدرها می‌توانند در آن از اکسپرت نیز استفاده کنند. برای آشنایی با بهترین بروکر برای اسکالپ کلیک نمایید.

  • پرمیوم

 برای افتتاح حساب معاملاتی پرمیوم در بروکر اوربکس به حداقل 5000 دلار سرمایه نیاز خواهید داشت. حداکثر اهرم و لوریج این حساب معاملاتی 1:500 می‌باشد. میزان اسپرد این حساب از 0 پیپ آغاز می‌گردد و برای هر معامله 8 دلار کمیسیون دریافت می‌شود که می‌توان گفت برای تریدرهای تازه‌کار نسبتا زیاد است.

  • نهایی

 برای افتتاح حساب نهایی به 25000 دلار سرمایه اولیه نیاز است و بدیهی این حساب مناسب افراد حرفه‌ای در بازار فارکس می‌باشد. میزان اسپرد در این حساب معاملاتی بروکر اوربکس از 0 پیپ آغاز می‌گردد و میزان کمیسیون آن به ازای هر معامله، برابر با 5 دلار است.

حساب کپی تریدینگ بروکر اوربکس

بروکر اوربکس یک حساب معاملاتی اختصاصی جهت کپی کردن معاملات خودکار با کمیسیون 10 دلار نیز به تریدرها ارائه می‌دهد.

حساب اسلامی بروکر اوربکس

حساب‌های اسلامی و یا حساب‌های معاملاتی بدون سوآپ و یا بهره شبانه نیز برای تریدرهای مسلمان در بروکر اوربکس ارائه می‌گردند که فقط مشتریان مسلمان مجاز به داشتن این حساب می‌باشند و تریدر باید مدارک کافی که نشان دهنده مذهب او است را ارائه دهد.

حساب پم بروکر اوربکس

حساب پم و یا ماژول مدیریت تخصیص درصد، از جمله راهکارهای معاملاتی می‌باشد که به سرمایه‌گذاران بازار فارکس این اجازه را می‌دهد که با استفاده از یک استراتژی پیشرفته یک مدیر مالی ماهر، وارد بازارهای مالی شوند.

با استفاده از این فناوری، سرمایه‌گذاران می‌توانند سرمایه خود را به یک حساب استخر که توسط مدیر اداره می‌گردد، واریز نمایند. سپس سود و زیان ناشی از استراتژی معاملاتی مدیر، به صورت خودکار و به ازای سرمایه هر یک از سرمایه‌گذاران محاسبه می‌گردد و برای آن‌ها اعمال می‌شود. لازم به ذکر است که برای انتخاب مدیران پم، شرایط سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد و آن‌ها ملزم به استفاده از استراتژی معاملاتی خود با سرمایه شخصی خودشان هستند.

معرفی بروکر orbex

اهرم معاملات کارگزاری Orbex

در هنگام باز کردن حساب، نرخ اهرم به صورت پیش فرض 1:30 برای معامله‌گران خرده فروش تنظیم شده است. اما میزان اهرم با توجه به موارد مختلفی از جمله نوع CFD، میزان حجم معاملات فعال در حساب، بنا به صلاحدید شرکت و … از 1:1 تا 1:500 برای معامله‌گران حرفه‌ای و همینطور معامله‌گرانی که دارای شرایط لازم هستند، قابل تغییر است.

تریدرها می‌توانند اهرم حساب خود را از طریق تماس با بروکر تغییر بدهند و بروکر نیز این حق را دارد که مطابق با صلاح‌دید خود، اجازه تغییر در اهرم حساب مشتری را بدهد. در نظر داشته باشید که استفاده از اهرم‌های معاملاتی به همان اندازه که می‌توانند منجر به افزایش سود حاصل از معاملات شوند، به همان اندازه نیز می‌توانند با ضرر همراه باشند. بنابراین در صورتی که به معاملات خود اطمینان دارید، از اهرم استفاده کنید.

افتتاح حساب در بروکر اوربکس

در این قسمت از معرفی بروکر Orbex، قصد داریم به جزئیات افتتاح حساب در این بروکر بپردازیم. برای افتتاح حساب در بروکر اوربکس، ابتدا باید فرم اطلاعات شخصی خود را تکمیل نمایید. سپس باید اسناد تائید هویت و محل سکونت خود را بارگذاری کنید و در نهایت باید مدارکی شامل کارت شناسایی معتبر شامل کارت ملی یا پاسپورت، ارسال قبض آب، قبض برق، فیش بانکی تائید شده حاوی آدرس صاحب حساب را ارسال کنید تا اطلاعات ورود به سیستم از طریق ایمیل برایتان ارسال شود.

روش‌های واریز و برداشت در بروکر اوربکس

در بروکر Orbex امکان واریز و برداشت از طریق روش‌های مختلفی شامل سیستم‌های پرداخت آنلاین، حواله بانکی بین‌المللی، کارت‌های اعتباری و … وجود دارد. در این کارگزاری، تراکنش‌های واریز از طریق سیستم‌های پرداخت آنلاین، تا حداکثر دو ساعت انجام می شوند. با این حال در صورتی که در زمان واریز از طریق چت و یا ایمیل با تیم پشتیبانی در ارتباط باشید، وجه مورد نظر در کوتاه ترین زمان ممکن به حساب شما واریز می‌گردد. در بروکر Orbex، شما نیازی نیست، هزینه ای را جهت واریز وجه پرداخت کنید. امکان واریز و برداشت ریالی در بروکر Orbex از طریق سیستم‌های پرداخت آنلاین از جمله وبمانی برای کاربران ایرانی فراهم می‌باشد.

پلفترم‌های معاملاتی اوربکس

بروکر اوربکس نیز مشابه با برخی دیگر از بروکرها از جمله ویندزور، تنها پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 را به معامله‌گران در این بازار ارائه می دهد. با اینکه این پلتفرم دارای طرفداران زیادی است، با این حال عدم ارائه دیگر پلتفرم‌های معاملاتی از جمله متاتریدر 5 ، جزو معایب این بروکر به شمار می رود.

البته لازم به ذکر است که این بروکر نسخه مولتی ترمینال متاتریدر 4 و همینطور نسخه وب‌ تریدر را نیز در اختیار تریدرها قرار داده است. اگر این سوال برای شما نیز وجود دارد که کدام نسخه متاتریدر بهتر است؟ می توانید مقاله بررسی تفاوت های MT4 و MT5 را مطالعه کنید.

پشتیبانی بروکر اوربکس

از جمله مزیت‌هایی که در معرفی بروکر Orbex به آن می پردازیم، ارائه پشتیبانی به زبان فارسی است. به طوری که این کارگزاری دارای پشتیبانی 24 ساعته در 5 روز از هفته از دوشنبه تا جمعه می‌باشد. از طریق چت آنلاین، تماس تلفنی، فرم آنلاین و ایمیل می‌توانید با پشتیبانی Orbex در ارتباط باشید و مشکلات ایجاد شده را برطرف کنید.

معرفی بروکر اوربکس

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیرتریدر به بررسی و معرفی بروکر orbex پرداختیم. این بروکر جزو بروکرهایی با خدمات باکیفیت در بازار فارکس است. با بررسی حساب‌های معاملاتی و ویژگی‌هایی که هر یک دارند، می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که آیا این بروکر برای شما گزینه مناسبی است یا خیر. اگر پس از مطالعه این مقاله از وبسایت امیرتریدر، همچنان پیرامون معرفی بروکر orbex سوالی دارید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها درج نمایید. کارشناسان امیرتریدر در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.