اسپرد بروکر آمارکتس Amarkets

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ تریدرها انتخاب بروکری است که اسپرد کمتری دریافت کند. از آن جایی که Alpari و Amarket دو بروکر مطرح و محبوب هستند تصمیم گرفتیم به بررسی اسپرد حساب های اسپرد آمارکتس بپردازیم. برای بررسی Spread در آلپاری نیز می‌توانید به مطلب اسپرد حساب های الپاری مراجعه نمایید در صورتی که قصد مقایسه این دو بروکر را دارید می‌توانید به بلاگ مقایسه آلپاری و آمارکتس مراجعه کنید. تا انتها با ما همراه باشید.

آن چه در این مطلب می‌خوانیم:

  • آمارکتس چیست و مزایای استفاده از Amarket
  • اسپرد چیست؟
  • اسپرد انوع حساب‌های معاملاتی

آمارکتس چیست و مزایای استفاده از Amarket

تاریخ ثبت این بروکر در سال 2007 در دفتر مرکزی جزیره  سنت وینسنت است. در دوسال گذشته به دلیل پشتیبانی فارسی قوی این کارگزاری به یکی از محبوب‌ترین بروکرها در میان ایرانیان تبدیل شده است. سایر نمایندگی‌های این Broker در کشورهای روسیه، اوکراین، انگلستان، ترکیه، قبرس، ارمنستان، تایلند، آفریقای جنوبی و چندین کشور دیگر حضور دارند.

تعداد سایت‌های جعلی و مشابه با آمارکتس زیاد است از این رو در صورتی که قصد دارید افتتاح حساب واقعی آمارکتس انجام دهید از طریق لینک https://afinance.pro/sign-up/real-persian/g/DIULI اقدام کنید.

این بروکر دارای 3 نوع حساب است:

  • حساب با اسپرد ثابت (Fixed)
  • حساب استاندارد (Standard)
  • حساب (ECN)

مزایای استفاده از بروکر آمارکتس

این کارگزاری تحت نظارت رگولاتوری Financial Commission و Regulatory از FSA سنت وینسنت به شماره 22567 IBC 2015 است. علاوه بر این دارای سابقه 15 ساله است.

یکی مهم‌ترین مزیت‌های این بروکر دارا بودن حساب اسلامی است که در تمامی حساب‌های آن بدون کمیسیون و بدون محدودیت زمانی ارائه می‌شود. برای معامله در این بروکر دو پلتفرم محبوب متاتریدر 4 و متاتریدر 5 در دسترس است.

نقطه قوت دیگر این Broker پشتبانی قوی در 7 روز هفته و در 24 ساعت شبانه روز است. علاوه بر این می‌توانیید از طریق آن واریز و برداشت ریالی نیز انجام دهید. در صورتی که قصد آشنایی بیشتر با نحوه کار این بروکر را دارید می‌توانید به مطلب کابین شخصی بروکر آمارکتس مراجعه کنید.

اسپرد بروکر آمارکتس Amarkets - امیر تریدر

اسپرد چیست؟

اسپرد تفاوت بین قیمت Bid (فروش) و قیمت Ask (خرید) یک جفت ارز است. همیشه دو قیمت در یک جفت ارز وجود دارد، قیمت پیشنهادی و قیمت درخواستی. Ask price قیمت درخواستی و Bid price قیمت پیشنهادی یا عرضه است.

هنگام مشاهده یک جفت ارز، ارز اول که سمت چپ است به عنوان پایه در نظر گرفته می‌شود و سمت دوم متغیر یا مظنه نامیده می‌شود.

رقمی که در مقابل جفت ارز نمایش داده می‌شود به این معنی است که در ازای به دست آوردن یک واحد از ارز پایه چه مقدار از ارز دوم را باید بپردازید. قیمت خریدی که صرافی ارائه می‌دهد همیشه بالاتر از قیمت فروش است به گونه‌ای که قیمت بازار همیشه بین این دو قیمت است.

بیشتر جفت ارزهای فارکس بدون کارمزد معامله می‌شوند اما اسپرد جز هزینه‌هایی که باید هنگام معامله بپردازید. اکثر ارائه دهندگان معاملات اهرمی به جای دریافت کمیسیون، هزینه‌ای را تحت عنوان  Spread دریافت می‌کنند. اندازه اسپرد می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند جفت ارزی که معامله می‌شود، میزان نوسان آن، اندازه معامله و بروکری که انتخاب می‌کنید باشد.

برخی از جفت ارزهای اصلی فارکس عبارتند از:

  • EUR/USD
  • USD/JPY
  • GBP/USD
  • USD/CHF

زمانی که در فارکس معامله می‌کنید، اسپرد می تواند متغیر یا ثابت باشد. Spread برای جفت ارز متغیر است، بنابراین زمانی که قیمت های پیشنهادی و درخواستی جفت ارز تغییر می کند، اسپرد نیز تغییر می کند.

عوامل موثر بر اسپرد آمارکتس

نوسانات بازار می‌تواند بر Spread تاثیر بگذارد. به عنوان مثال شاخص‌های اقتصادی اصلی می‌تواند باعث تقویت یا تضعیف جفت ارز شود بنابراین می‌تواند بر اسپرد تاثیر بگذارد. اگر جفت ارز نقدینگی کمتری داشته باشد، اسپرد افزایش می‌یابد.

توجه به تقویم اقتصادی در FX به شما کمک می‌کند تا آمادگی لازم برای تغییرات Spread را داشته باشید. در این مورد شما باید به رویدادهایی توجه کنید که باعث کاهش نقدینگی در جفت ارزها و در نتیجه افزایش اسپرد می‌شود. اما در این میان ممکن است گاهی اخبار فوری یا داده‌های اقتصادی غیر منتظره منتشر شود که قابل پیش بینی نیستند و Spread را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

در طول جلسات بازار مانندن لندن، نیویورک و سیدنی میزان اسپرد کمتر است. اگر بین جلسات همپوشانی باشد این میزان کمتر نیز خواهد شد. مقدار Spread به عرضه و تقاضای ارزها بستگی دارد.

اگر اسپرد در بازار فارکس به طور چشمگیری افزایش یابد، خطر مارجین کال و انحلال حساب وجود دارد. بنابراین مهم است که میزان اهرمی که با آن معامله می کنید و اندازه پوزیشن خود را دقیقا اندازه گیری کنید.

اسپرد انوع حساب‌های معاملاتی در

میزان اسپرد حساب های آمارکتس با یکدیگر متفاوت است که در این قسمت قصد داریم به بررسی هر یک از این حساب‌ها بپردازیم.

حساب با اسپرد ثابت (Fixed)

همانطور که از نامش مشخص است اسپرد این حساب ثابت و برابر 3 پیپ است و برای کسانی مناسب است که ترجیح می‌دهند بابت هر معامله خود مبلغ ثابتی را بپردازند. حداقل واریز وجه برای افتتاح این حساب 100 دلار است. با باز کردن این نوع اکانت می‌توانید 28 جفت ارز از بازار فارکس، 7 نماد در بازار فلزات، 16 شاخص‌، 11 کالا، 2 نماد در بازار اوراق قرضه، 14 نماد از رمزارزها، 334 سهام و 20 ETF را مورد معامله قرار دهید.

حساب استاندارد (Standard)

اسپرد این حساب‌ معاملاتی، شناور و از 1.3 پیپ است و حداقل مبلغ اولیه برای شروع 100 دلار است. 42 جفت ارز معاملاتی فارکس، 7 نماد در بازار فلزات، 16 شاخص‌، 11 کالا، 2 نماد اوراق قرضه و … با ایجاد این نوع اکانت قابل معامله است.

حساب  (ECN)

در این نوع حساب تمامی دستورات مستقیا از طریق کارگزار انجام می‌شود و تمامی اوردرها با هر حجمی به صورت فوری قابل انجام است. این اکانت برای انجام معاملات اسکالپ بسیار مناسب خواهد بود زیرا سرعت بسیار بالایی دارد. حداقل مقدار اولیه برای افتتاح این نوع حساب 200 دلار است و اسپرد آن نیز صفر است

امتیاز دهید