مقایسه آلپاری و آمارکتس، بروکر آلپاری یا آمارکتس؟ مسئله این است!

مقایسه آلپاری و آمارکتس

اولین گام پس از تصمیم‌گیری برای حضور در بازار فارکس انتخاب بروکر است. در میان کارگزاری‌هایی که به افراد ایرانی خدمات ارائه می‌دهند آلپاری و آمارکتس بسیار مطرح هستند و معمولاً افراد در ابتدا برای انتخاب گزینه بهتر دچار سردرگمی می‌‌شوند. به همین علت در این مطلب قصد داریم به طور کامل به مقایسه آلپاری و آمارکتس بپردازیم تا راحت‌تر و با چشم باز بروکر مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.

|at_cta_form|

آن چه در این مطلب می‌خوانیم:

بروکر آمارکتس

ای مارکت، آمارکت، ای مارکتس و … اسم‌هایی هستند که بروکر آمارکتس با آن‌ها شناخته می‌شود. این کارگزاری که در سال 2007 در جزیره سنت وینسنت آغاز به کار کرد و یکی از معروف‌ترین و خوش خدمات‌ترین بروکرهایی است در ایران شناخته می‌شود. این ‌Broker در کشورهای ترکیه، قبرس، انگلستان، آفریقای جنوبی، تایلند، ارمنستان و … دارای نمایندگی است و دفتر مرکزی آن در مونتِنِگرو است.

بروکر آلپاری

در دسامبر سال 1998 اولین شرکت برند Alpari Limited برای ارائه خدمات خود اعلام آمادگی کرد و در همان سال در اوضاع نابسامان اقتصادی، در روسیه فعالیت خود را آغاز نمود و اکنون با وجود تعداد بالای افرادی که در آن عضویت دارند به یکی از مطرح‌ترین بروکرها در این زمینه تبدیل شده است.

در ادامه قصد داریم به مقایسه آلپاری و آمارکتس از نظر نحوه ثبت نام، میزان امنیت و رگولاتوری، تعداد جفت ارزهایی که ارائه می‌دهند، پشتیبانی، ارائه خدمات و انواع حساب های معاملاتی بپردازیم.

مقایسه بروکر آلپاری و آمارکتس از نظر نحوه احراز هویت

برای افتتاح حساب واقعی بروکر آلپاری و اقدام برای برداشت وجه شما نیاز به احراز هویت دارید. برای این کار در منو بالای سایت بر روی حساب من و سپس ارسال مدارک کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید از گذرنامه، کارت ملی، گواهینامه استفاده کنید.

خوشبختانه برای افتتاح حساب واقعی بروکر آمارکتس نیاز به مدارک تائید آدرس محل سکونت ندارید. برای احراز هویت Amarkets پس از ثبت نام و تائید ایمیل و شماره تلفن بر روی تائید هویت کلیک کنید. در فرم باز شده نام و نام خانوادگی خود را به صورت لاتین و مطابق با آن چه در مدرک شناسایی درج شده است وارد نمایید. دقت داشته باشید که در این قسمت باید تاریخ تولد خود را به صورت میلادی وارد کنید. اگر می‌خواهید از کارت ملی استفاده کنید کد ملی و در صورت استفاده از پاسپورت شماره آن را وارد کنید. پس ازانجام این اقدامات به مدت 1 روز کاری یا 48 ساعت برای دریافت ایمیل تائید منتظر بمانید.

میزان امنیت و رگولاتوری الپاری و آمارکتس

از نظر اعتبار و میزان امنیت هر دو بروکر بسیار خوب عمل کرده‌اند به گونه‌ای که آلپاری در مدت 24 سال و آمارکتس در طول 15 سال فعالیت هیچ‌گونه گزارشی از کلاهبرداری یا عدم پرداخت پول مشتریان خود نداشته است. البته در سال 2015 در جریانی که به عنوان پنج شنبه سیاه معروف است در میان بروکرهای زیادی که معاملات فرانک سوئیس را پشتیبانی می‌کردند و ورشکسته شدند نام بروکر آلپاری نیز مشاهده می‌شد. اما این به معنای ورشکستگی کامل برند آلپاری نبود و این اتفاق برای شعبه Alpari UK رخ داد و در همان زمان هم با تمام مشتریان خود تسویه حساب نمود و پول آن‌ها را پرداخت کرد.

نکته حائز اهمیت این است که شعبه روسیه آلپاری که به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهد تا به حال ورشکست نشده و نیازی به نگرانی در مورد آن نیست.

بهتر است قبل از بررسی رگولاتوری این بروکرها به این موضوع بپردازیم که Regulatory چیست؟

Regulatory چیست؟

رگولیشن (Regulation) در لغت به معنای نظارت است. همان طور که ما با مشاهده برچسب استاندارد بر روی محصولات آن را با اطمینان بیشتری خرید می‌کنیم، داشتن رگولاتوری برای یک بروکر نیز همین حکم را دارد و زمان مشاهده آن می‌توانیم با خیال راحتی در آن به سرمایه گذاری بپردازیم.

هنگام انتخاب یک کارگزاری مسئله‌ای که مطرح می‌شود این است که آیا آن بروکر به اندازه کافی پشتوانه مالی دارد یا خیر. با داشتن Regulatory می‌توان از این موضوع اطمینان حاصل کرد زیرا برای رگوله شدن باید از یک حد نصابی از سرمایه برخوردار باشد تا بتواند مورد تائید قرار بگیرد.

رگولاتوری برای یک Broker به معنای نظارت نهادهای قانونی دولتی و خصوصی بر روی آن است که باعث اعتبار بیشتر برای آن می‌شود.

بروکر آلپاری تحت نظارت FSA با شماره ثبت C: 113012295 است. علاوه بر این تحت نظارت Financial Commission است که یک نهاد نظارتی خصوصی است و به شکایت کاربران در صورت اثبات تا سقف 20000 یورو در هر شکایت پرداخت می‌کند.

Amarkets تحت رگولاتوری FSA سنت وینسنت با شماره 22567 IBC 2015 است. موجودی افراد فعال در این بروکر تحت بیمه کمیسیون تا سقف 20 هزار یورو خسارت به هر مشتری در صورت اثبات است. علاوه بر این نظارت Financial Commission که یک رگولاتوری مستقل است نیز وجود دارد.

مقایسه آلپاری و آمارکتس از نظر ارائه تعداد جفت ارز

در بروکر الپاری بسته به نوع حسابی که انتخاب می‌کنید به طور کلی می‌توان 46 جفت ارز، 2 فلز و 30 CFD که شامل شاخص‌های بورس، انرژی، پول، سهام و کریپتوکارنسی‌ها هستند را مورد معامله قرار داد که این تعداد بسته به نوع اکانت تغییر خواهد کرد.

با استفاده از امارکتس می‌توانید سبد معاملاتی متنوعی داشته باشید، 42 جفت ارز، 334 سهام، 16 شاخص، 14 رمز ارز پایه و 20 Etf در این بروکر قابل معامله است.

پشتیبانی الپاری و آمارکتس

هر دو بروکر از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند. اما مزیت بزرگی که آمارکتس نسبت به آلپاری دارد این است که شما 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز امکان ارتباط با پشتیبانی را دارید در حالی که در الپاری فقط در روزهای فعالیت بازار می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. برای ارتباط با پشتیبانی الپاری می‌توانید از طریق Alpari_official_bot  و برای استفاده از خدمات آمارکتس از AMarkets_Supportbot در تلگرام استفاده کنید.

ارائه انواع حساب های معاملاتی

در بروکر آلپاری 4 نوع حساب معاملاتی وجود دارد. حساب نانو (Nano)، استاندارد (Standard)، ای سی ان (Ecn) و پم (Pamm). برای فعالیت در این کارگزاری شما با 1 دلار هم می‌توانید شرع کنید. برای این کار باید از اکانت نانو استفاده کند که با پلتفرم MT4 کار می‌کند در این Account دارایی شما به صورت سنت نمایش داده می‌شود. حداقل میزان موجودی برای حساب Standard.mt4، بیست دلار و برای Standard.mt5، صد دلار است. برای افتتاح حساب Ecn.mt4، سیصد دلار و برای حساب پرو ای سی ان و standard.mt5، پانصد دلار مورد نیاز است. برای اطلاع بیشتر از Spread حساب الپاری می‌توانید به مطلب اسپرد حساب های الپاری مراجعه کنید.

در بروکر آمارکتس هم 4 نوع حساب وجود دارد حساب Fixed، Standard، Ecn و Pamm. برای باز کردن اکانت Fixed و Standard باید 100 دلار داشته باشید با این تفاوت که میزان اسپرد متغیر خواهد بود. میزان اسپرد حساب فیکس ثابت و برابر 3 پیپ و Spread حساب استاندارد شناور و تقریبا برابر 1.3 پیپ است. حداقل موجودی لازم برای حساب Ecn، دویست دلار است و اسپرد این حساب صفر است.

هر دو بروکر حساب اسلامی فارکس را ارائه می‌دهند. در الپاری با بازکردن حساب اسلامی می‌توانید برای جفت ارزها تا 30 روز و برای شاخص ها 7 روز بدون پرداخت اسپرد معامله باز داشته باشید و پس از پایان این مهلت مجدد ملزم به پرداخت بهره شبانه هستید. ولی در آمارکتس شما می‌توانید پس از اسلامی کردن حساب خود بدون هیچ محدودیت زمانی و بدون پرداخت هیچ گونه کمیسیون در هر 3 نوع حساب به فعالیت بپردازید.

سخن پایانی

بهترین بروکر افتتاح حساب فارکس برای هر شخص بسته به میزان سرمایه و اهداف معاملاتی متفاوت خواهد بود. در این مطلب به بررسی همه جانبه Alpari و Amarkets پرداختیم. انتخاب شما چیست؟ به نظر شما در مقایسه آلپاری و آمارکتس کدام یک بهتر است؟ کدام یک گزینه مناسب‌تری برای باز کردن اکانت است؟ در بخش دیدگاه ها منتظر شنیدن نظرات ارزشمند شما هستیم.

4/5 (3 امتیاز)