چگونه در فارکس ضرر نکنیم – 7 راهکار اساسی برای جلوگیری از ضرر در فارکس

چرا در فارکس ضرر میکنیم

چگونه در فارکس ضرر نکنیم؟ بازار فارکس درحقیقت بزرگ‌ترین بازار مالی در جهان می‌باشد و معامله‌گران بسیاری از طریق آشنایی با نحوه معامله در این بازار، به سوددهی بالایی می‌رسند. با توجه به اینکه دسترسی به بازار فارکس چندان کار سختی نمی‌باشد، از سویی دیگر این بازار، یک بازار 24 ساعته است، بسیاری از افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن و کسب درآمد دلاری هستند.

اما تمامی افرادی که وارد بازار فارکس می‌گردند، موفق نمی‌شوند و واقعیت این است که اغلب سرمایه‌گذاران پس از ورود به بازار و تجربه کردن ضرر و شکست، به سرعت از آن خارج می‌شوند. اما احتمالا شما هم دوست ندارید از این بازار پیچیده، تجربه شکست را به یاد داشته باشید. اگر مشتاق هستید در بازار فارکس سرمایه خود را حفط کنید و ضرر نکنید، در ادامه این مقاله از وبسایت امیرتریدر همراه ما باشید تا با نکات مهم برای جلوگیری از ضرر و از دست دادن سرمایه در این بازار آشنا شویم.

چگونه در فارکس ضرر نکنیم؟

امروزه معامله در بازار فارکس، تبدیل به یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد دلاری شده است. با توجه به استقبال بالا از ترید در فارکس، می‌توانید تبلیغات گسترده آن را در بسیاری از کانال‌های تلگرام و صفحات اینترنتی مشاهده کنید. افرادی که در مقابل مانیتور با اسکناس‌های دلار، شما را به پولدارشدن از طریق فعالیت در بازار فارکس ترغیب می‌کنند.

اما آیا درحقیقت نیز این چنین است؟ و معامله در بازار فارکس به این آسانی می‌ باشد؟ شاید به صورت تئوری ریسک کسب سود در بازار فارکس 50 درصد محاسبه شود، اما واقعیت این است که در بازار واقعی شرایط مختلفی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که نتیجه آن ضرر معامله‌گران در این بازار است. درحقیقت بر اساس آمار اغلب معامله‌گران در بازار فارکس دچار ضرر و زیان و از دست دادن سرمایه می‌شوند.

به طور کلی اگر شما نیز سوال چگونه در فارکس ضرر نکنیم را دارید، باید توجه داشته باشید که فعالیت در بازارهای مالی از جمله فارکس، نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و استراتژی معاملاتی موثر است. در صورتی که دارای مهارت و دانش کافی از بازار فارکس نباشید، بی‌شک فعالیت در این بازار چیزی جز ضرر و از دست دان سرمایه برایتان نخواهد داشت.

معامله در بازار فارکس و شکست خوردن در آن، دارای دلایل بسیار زیادی می‌باشد که می‌توان از مهم‌ترین آن‌ها به عدم تجربه کافی، نداشتن دانش کافی برای معامله در این بازار، دلایل روانشناختی شامل ترس و طمع و … اشاره کرد. در ادامه قصد داریم به پاسخ این سوال که چگونه در فارکس ضرر نکنیم، بپردازیم.

1.تمرین و آموزش

ورود به بازار فارکس آسان است اما ماندن در آن و حفظ سرمایه چندان آسان نمی‌باشد. ماندن در بازار فارکس بدون ضرر و رسیدن به سوددهی، نیازمند آموزش و تمرین است. در حقیقت یادگیری اصول بازار فارکس لازمه موفقیت و کسب درآمد دلاری می‌باشد. بنابراین اگر سوال چگونه در فارکس ضرر نکنیم برایتان وجود دارد، در قدم اول به دنبال یادگیری و تمرین و آموزش باشید.

تمرین کردن به معنای تلاش مستمر در بازار فارکس است؛ چراکه بسیار مهم است معامله‌گران برای انطباق معاملات خود با شرایط متغیر بازار و مقررات و رویدادهای جهانی آماده باشند و بتوانند اینگونه تغییرات لازم را در معاملات خود اعمال کنند. اصلی ترین دلیل شکست در فارکس، عدم دانش و مهارت کافی است. می توانید برای مطالعه جزئیات بیشتر مقالات چرا در معاملات فارکس ضرر می‌ کنیم؟ (بخش اول) ، و چرا در معاملات فارکس ضرر می‌ کنیم؟ (بخش دوم) را مطالعه کنید.

ضرر در فارکس

2.دریافت خدمات از یک کارگزاری معتبر

به طورکلی در سطح جهانی، در بازار فارکس نسبت به دیگر بازارها، نظارت کمتری وجود دارد. بنابراین بسیار مهم است که شما از معتبربودن کارگزاری انتخابی خود اطمینان حاصل نمایید.

در مورد ویژگی‌های هر کارگزای شامل مقدار اهرم، میزان اسپرد و کمیسیون، رگولاتوری، روش‌های واریز و برداشت حساب و … اطلاعات کافی به دست آورید و سپس بروکری که متناسب با استراتژی‌های معاملاتی شماست را برای دریافت خدمات انتخاب نمایید. یکی از موارد تاثیرگذار در پاسخ سوال چگونه در فارکس ضرر نکنیم، دریافت خدمات از بروکرهای معتبر می‌باشد.

3.استفاده از حساب دمو ( Demo )

اغلب پلتفرم‌های معاملاتی که از سوی کارگزاری‌ها ارائه می‌گردند، دارای یک حساب دمو (Demo) می‌باشند. حساب دمو، حساب شبیه‌سازی شده و آزمایشی است که این فرصت را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد تا بدون اینکه پول واقعی خود را درگیر کنند، معاملات فرضی انجام دهند.

بنابراین از دیگر مواردی که در پاسخ سوال چگونه در فارکس ضرر نکنیم، می‌توان مطرح کرد، این است که ابتدا از حساب دمو برای یادگیری مهارت معامله‌گری و تکنیک‌های ثبت سفارش استفاده کنید.

4.داشتن استراتژی معاملاتی و برنامه منظم

از جمله مواردی که در میزان موفقیت در بازار فارکس، بسیار تاثیرگذار می‌باشد، داشتن یک استراتژی معاملاتی منظم برای معامله در فارکس است. شما باید از این توانایی برخوردار باشید که تحت شرایط مختلف، به تمامی قوانین تعریف شده برای خودتان پایبند بمانید و مطابق با یک استراتژی از پیش تعییه شده، معاملات خود را انجام دهید.

درحقیقت قبل از اینکه وارد معاملات واقعی در بازار فارکس شوید، ابتدا باید به صورت آزمایشی در حساب دمو خود تمرین نمایید. در زمان تمرین در حساب دمو، لازم است که تمام اشکالات و یا نقاط ضعفی که دارید را یادداشت کنید. اینگونه به مرور قادر خواهید بود نقاط ضعفی که در معاملات دارید را شناسایی نمایید و سعی کنید آن را برطرف کنید.

با گذشت زمان و انجام معاملات متنوع، قطعا به برخی قوانین و روش‌های معاملاتی که با روحیات شما بسیار متناسب است، خواهید رسید. می‌توانید از این قوانین برای انجام تمامی معاملات خود در بازار فارکس استفاده کنید.

البته بسیار مهم است که شما در تمامی شرایط بازار، به این قوانین پایبند باشید. در برخی موارد، ممکن است شرایط آنطور که شما پیش بینی کرده‌اید پیش نرود، اما باید سعی کنید براساس قوانین تعریف شده در استراتژی که دارید، از تصمیمات عجولانه و احساسی بپرهیزید و بر اساس استراتژی معاملاتی خود عمل نمایید. یک استراتژی معاملاتی خوب و برنامه منظم، می‌تواند منجر به موفقیت شما در بازار فارکس گردد و برآیند معاملاتی‌تان را مثبت کند.

چگونه در فارکس موفق شویم

5.عدم معاملات بیش از حد

جالب است بدانید که اغلب معامله‌گران حرفه‌ای در دنیا، راز موفقیت خود را دوری از معاملات بیش از حد می‌دانند. احتمالا این سوال برایتان ایجاد شده است که اگر در بازار فارکس معاملات خود را انجام ندهید، پس چگونه می‌توانید به سوددهی برسید. نکته‌ای که در مورد بازار فارکس وجود دارد، این است که در این بازار حفظ سرمایه از رسیدن به سوددهی مهم‌تر است.

معاملات بیش از اندازه، می‌تواند منجر به از بین رفتن تمرکز و نظم معاملاتی شود. اگر در دو معامله به صورت متوالی ضرر کنید، بی‌شک از نظر روحی بهم می‌ریزید و تمرکز کافی برای تحلیل بازار نخواهید داشت.

بهتر است گاهی از بازار فاصله بگیرید و اجازه دهید نمودار یک روند قابل تشخیص را تشکیل دهد، سپس با خیال راحت و بررسی‌های لازم و تحلیل‌های تکنیکال، بهترین نقطه را برای ورود خود انتخاب نمایید. انجام معاملات بیش از اندازه، در بهترین حالت برآیند معاملاتی شما را ثابت نگه می‌دارد که البته تجربه ثابت کرده است، در بسیاری از موارد منجر به ضرر می‌شود.

6.رعایت کردن مدیریت ریسک و سرمایه

از جمله دلایلی که سبب می‌شود بسیاری از معامله‌گران در بازار فارکس ضرر کنند، عدم مدیریت ریسک و سرمایه در معاملات است. در بررسی پاسخ سوال چگونه در فارکس ضرر نکنیم، باید اشاره کنیم که اگر شما در معاملات خود فقط مدیریت ریسک و سرمایه را رعایت کنید، حتی در صورتی که در 70 درصد از معاملات خود ضرر کنید، با این حال برآیند معاملاتی شما مثبت می‌ماند.

رعایت کردن مدیریت ریسک و سرمایه، به این معنی است که شما پیش از اینکه معامله‌ای را آغاز کنید، ابتدا محاسبه نمایید که قصد دارید چه مقدار از سرمایه خود را درگیر نمایید. همینطور باید مشخص کنید در صورتی که معامله شما با ضرر بسته شود، چند درصد از سرمایه شما از بین خواهد رفت.

از جمله دلایل ضرر در بازار فارکس، این است که معامله‌گران در زمان معامله، معاملات با حجم بالا را انجام می‌دهند. اگر نمی‌خواهید در بازار فارکس ضرر کنید، مقدار ضرر مجموع معاملات شما نباید از 5 درصد کل سرمایه‌تان بیشتر گردد.

علاوه بر مقدار حجم مناسب سرمایه برای معاملات، مقدار ریسک به ریوارد شما نیز در این فرآیند تاثیرگذار می‌باشد. درصورتی که در معاملات مقدار سود بیشتر از ضرر باشد، در نهایت برآیند معاملاتی شما مثبت می‌گردد. برای مثال در صورتی که میزان ریسک به ریوارد را 1 به 3 تعیین نمایید، اگر حتی از 10 معامله، در 7 معامله ضرر کنید و فقط در 3 معامله به سود برسید، در نهایت شما سود می‌کنید.

7.عدم استفاده از تمامی ابزارهای تکنیکال فارکس

ممکن است در هنگام ایجاد یک حساب، معامله‌گران وسوسه شوند از تمامی ابزارهای تحلیل تکنیکال ارائه شده توسط پلتفرم معاملاتی، برای معاملات خود استفاده نمایند. با اینکه بسیاری از این ابزارها برای استفاده در بازار فارکس مناسب می‌باشند، اما بسیار مهم است که تکنیک‌های تجزیه و تحلیل را به حداقل برسانید تا موثر واقع گردد.

در ادامه بررسی چگونه در فارکس ضرر نکنیم، باید اشاره کنیم که استفاده از چندین اندیکاتور به صورت همزمان، سبب می‌شود که سیگنال‌های مخالف و اشتباه ایجاد گردند و در نهایت منتهی به ضرر شما در بازار فارکس نشود. توصیه می‌کنیم هر روش و یا تکنیک تحلیلی که به صورت منظم منجر به افزایش عملکرد معاملاتی شما نمی‌شود را از روی چارت حذف نمایید.

علاوه بر این توجه داشته باشید که تمامی رنگ‌ها، فونت‌ها، انواع میله‌های قیمتی و … به گونه‌ای انتخاب شده باشند که بتوان چارت را به راحتی خواند و آن را تفسیر نمود. درحقیقت اینگونه معامله‌گر، راحت‌تر می‌تواند موقعیت‌های چارت را تشخیص دهد.

چگونه در فارکس سود کنیم

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیرتریدر سعی کردیم به موارد مهم برای جلوگیری از ضرر و زیان در بازار فارکس بپردازیم. امیدواریم مطالعه آن برای شما مفید واقع شود.

اگر می‌خواهید با سرمایه‌گذاری در بازار فارکس به سوددهی برسید، به طوری که در این بازار سرمایه خود را حفظ کنید و ضرر نکنید، اما وقت کافی برای تحلیل تکنیکال بازار فارکس نیز ندارید، می‌توانید از خدمات وبسایت امیرتریدر استفاده کنید. امیرتریدر ارائه دهنده سیگنال فارکس می‌باشد که می‌توانید عینا با اعمال دستورات آن و بدون نیاز جهت اختصاص زمان برای انجام تحلیل تکنیکال، به صورت روزانه به سود برسید و سرمایه خود را حفظ نمایید.

در صورتی که در زمینه دریافت سیگنال فارکس، سوالات بیشتری دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان امیرتریدر در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

2/5 (1 امتیاز)