فارکس طلا به دلار

نماد اونس طلا در فارکس

معاملات طلا از جمله موضوعاتی است که بسیاری از معامله‌گران در بازار فارکس به آن فکر می‌کنند و علاقه‌مند هستند با افزایش دانش خود در این حوزه، سرمایه‌گذاری کنند. امروزه بخش زیادی از معاملات طلا در فارکس صورت می‌گیرد، در ادامه این مقاله از وبسایت امیرتریدر قصد داریم، ضمن پرداختن به ساختار طلا و معاملات آن، به موضوع فارکس طلا به دلار نیز بپردازیم. همراه ما باشید.

ساختار طلا

طلا جزو فلزات ارزشمند است که به دو دلیل کمیاب بودن و واکنش پذیری کم، در دسته‌بندی فلزات گران‌قیمت قرار می‌گیرد. این فلز گران‌بها از قدیمی‌ترین دارایی‌ها و یا حتی پول‌هایی می‌باشد که در گذشته از آن به عنوان ابزاری برای داد و ستد استفاده می‌شده است و تاکنون نیز ارزش خود را حفظ کرده است.

در طول تاریخ و در دوران‌های مختلف، طلا برای ضرب سکه، جواهرات و … مورد استفاده قرار گرفته است و این فلز باارزش در حقیقت به عنوان یک ذخیره ارزشمند و همینطور نماد ثروت شناخته می‌شود. البته امروز شیوه استفاده از طلا نیز کمی دستخوش تغییر شده است، به طوری که یا در ساخت زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا به عنوان یک نماد معاملاتی در فارکس معامله می‌شود.

امروزه این نوع استفاده طلا خیلی کمتر شده است و از این فلز گران‌بها بیشتر در زیورآلات و یا برای سرمایه‌گذاری و یا معاملات طلا در فارکس استفاده می‌شود. درحقیقت با افزایش ارزش طلا در طول زمان، برای سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

فارکس طلا به دلار

شاید این سوال برای شما نیز ایجاد شود که چرا سرمایه‌گذاران به جای خرید مستقیم طلا، آن را در بازارهایی از جمله فارکس معامله می‌کنند. معاملات طلا در بازار فارکس در محیطی بسیار ساده صورت می‌گیرد. در این بازار، قیمت‌ها نرخ مشخصی دارند و برای افزایش و یا کاهش قیمت، چانه‌زنی صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل است که اغلب معامله‌گران علاقه‌مند به فارکس طلا به دلار می‌باشند.

از سویی دیگر اغلب بروکرها از قابلیت لوریج و یا اهرم برخوردار می‌باشند که این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد تا با چندین برابر سرمایه اولیه خود معامله کنند. در حقیقت در صورتی که معامله‌گر دانش و تجربه کافی برای ترید طلا در بازار فارکس را داشته باشد، قابلیت اهرم به او کمک می‌کند به سوددهی بالاتری نیز برسد و اینگونه میزان سرمایه اولیه خود را چندین برابر کند و با پول بیشتری در این بازار معامله نماید.

از سویی دیگر از دیگر دلایل علاقه‌مندان به فارکس طلا به دلار، این است که می‌توانند در بازار فارکس، پوزیشن‌های خرید و فروش باز کنند. به طوری که با بازکردن پوزیشن فروش، در روند نزولی بازار به سوددهی برسند. طلا در بازار فارکس با نماد (XAU) معامله می‌شود و شما می‌توانید در این بستر، طلا را با جفت ارزهایی که با طلا جفت شده‌اند، معامله نمایید. درحقیقت معاملات طلا در فارکس، یک راهکار عالی برای سرمایه‌گذاران است تا اینگونه با خرید طلا، سبد خود را متنوع نمایند.

با توجه به اینکه طلا نسبت به دیگر دارایی‌ها در زمان بروز بحرا‌ن‌های اقتصادی جهانی، ثبات بیشتری داشته است، یک محافط خوب در برابر تورم به شمار می‌رود. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران به خصوص در شرایط افتصادی نابسامان، از طلا به عنوان یک پناهگاهی که امن است، کمک می‌گیرند.

آیا امکان معامله طلا در فارکس وجود دارد؟

طلا یکی از ابزارهای معاملاتی می‌باشد که می‌توان آن را به صورت قراردادهای مختلف از جمله CFD در فارکس معامله نمود. در حقیقت طلا در بازار فارکس، مشابه با یک ارز و با کد بین‌المللی XAU شناخته می‌شود. نماد اونس طلا XAU/USD می باشد؛ قیمت این جفت XAU/USD نشان دهنده این است که سرمایه‌گذاران برای خرید یک اونس طلا، به چه میزان دلار آمریکا نیاز دارند.

فارکس طلا به دلار

ارتباط بین طلا و دلار امریکا

به طور کلی رابطه طلا با دلار، یک رابطه عکس می‌باشد. زمانی که ارزش دلار آمریکا کم می‌شود، به دلیل افزایش تورم، اغلب افراد برای جلوگیری از کم شدن ارزش دارایی‌هایشان طلا می‌خرند. به همین دلیل در زمان کاهش قیمت دلار، حجم معاملات طلا در بازار فارکس افزایش پیدا می‌کند.

البته در کم و یا زیاد شدن قیمت طلا، صرفا قیمت دلار تاثیرگذار نیست. عوامل بسیاری بر روی قیمت طلا تاثیر می‌گذارند. بهتر است اینطور بگوییم که از جمله عواملی که بر روی قیمت طلا تاثیر می‌گذارد، ارزش دلار آمریکا است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله ” تحلیل قیمت طلا – با کاهش شاخص دلار طلا صعودی شد” را مطالعه کنید.

ارتباط بین طلا و دلار استرالیا

کشور استرالیا، بزرگ‌ترین منابع طلا را در خود جای داده است و اقتصاد این کشور وابسته به طلا می‌باشد. به همین دلیل است که طلا با جفت ارز AUD/USD دارای یک ارتباط مستقیم است. به طوری که با افزایش قیمت طلا، ارزش این جفت ارز نیز بیشتر می‌شود و با نزول قیمت طلا، قیمت این جفت ارز نیز کاهش پیدا می‌کند.

در ادامه بررسی موضوع فارکس طلا به دلار، لازم است اشاره کنیم که در معاملات طلا در فارکس، با افزایش یک درصدی قیمت اسمی طلا، نرخ ارز اسمی AUD/USD  نیم درصد افزایش پیدا می‌کند. البته این محاسبات چندان دقیق نمی‌باشد و احتمال اینکه عملکردی مخالف نیز وجود داشته باشد، هست.

آیا معامله طلا و فارکس طلا به دلار خوب است؟

برای بسیاری از معامله‌گران بازار فارکس این سوال وجود دارد که آیا معاملات طلا در فارکس خوب است یا خیر. درحقیقت پاسخ قطعی به این سوال وجود ندارد و خوب و یا بد بودن سرمایه‌گذاری در بخش طلا در بازار فارکس، تا حد زیادی به نوع سرمایه گذاری شما وابسته می‌باشد.

به طور کلی در طول زمان پول‌های فیات از جمله دلار به دلیل تورم، ارزش خود را از دست می‌دهند؛ در برخی موارد دولت‌ها برای افزایش نقدینگی مجبور به چاپ پول می‌شوند، به همین دلیل ارزش پول کم می‌شود. این در حالی است که فلز طلا کمیاب می‌باشد و نمی‌توان آن را تولید کرد. به همین دلیل است که به دلیل ثابت بودن میزان طلا، در طول زمان دچار تورم نمی‌گردد. در حقیقت همین موضوع سبب می‌شود که از طلا به عنوان پوششی برای تورم استفاده شود.

آیا ترید طلا به معنای نگهداری طولانی مدت آن است؟

اگر علاقه‌مند به معاملات طلا در بازار فارکس باشید، احتمالا این سوال برایتان ایجاد شده است که آیا سرمایه گذاری بر روی طلا در بازار فارکس، مشابه با سرمایه‌گذاری‌های بلندمدتی است که اغلب افراد بر روی طلا انجام می‌دهند یا خیر. در ادامه بررسی فارکس طلا به دلار، قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی طلا، با ترید کوتاه مدت در بازارهای جهانی بسیار متفاوت است. معاملات طلا در بازارهای جهانی از جمله فارکس، به صورت ساعتی و روزانه صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه معاملات فارکس در بازه‌های زمانی کوتاهی انجام می‌شود، شاید این تاثیر گذشت زمان طولانی بر روی قیمت طلا، مشاهده نشود. اما موضوعی که وجود دارد این است که معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند از تریدکردن در کوتاه ترین مدت، سود بسیار زیادی را به دست آورند. بی‌شک فارکس طلا به دلار و رسیدن به سود زیاد نیاز به آموزش و کسب تجربه در این بازار دارد.

بازارهایی همچون بازار فارکس، بازار پرنوسانی می‌باشند، به طوری که ممکن است معامله‌گران در مدت زمان کوتاهی سرمایه خود را چندین برابر کنند و یا بخشی و حتی کل سرمایه خود را از دست بدهند. میزان دانش و تجربه سرمایه‌گذاران در میزان سودی که به دست می‌آورند، تاثیرگذار می‌باشد.

بهترین زمان معامله طلا در فارکس

ریسک معاملات فارکس طلا به دلار

در این قسمت قصد داریم به ریسک‌هایی که معاملات طلا در فارکس برای تریدرها به همراه دارد، توضیحاتی را ارائه دهیم.

نقدینگی

حجم معاملات طلا، نسبت به جفت ارزها بیشتر می‌باشد. حجم زیاد معامله می‌تواند منجر به ایجاد نوسانات شدیدتری در طول روز گردد. در صورتی که افراد با نحوه رفتار طلا آشنایی نداشته باشند، حتی ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهند.

عرضه و تقاضا

مشابه با هر بازار دیگری، میزان عرضه و تقاضا در بازار فارکس، می‌تواند در قیمت طلا در بازار فارکس نیز تاثیر خود را بگذارد. درصورتی که عرضه در بازار زیاد شود و در مقابل تقاضا برای آن کم باشد، احتمالا قیمت‌ها پایین می‌آیند. اما در صورتی که عرضه کم شود و تقاضا به نسبت بالاتر برود، قیمت نیز بیشتر می‌شود.

نوسانات طلا

اغلب افراد از طلا به عنوان پوششی برای کم کردن ریسک از دست دادن سرمایه استفاده می‌کنند. در صورتی که اقتصاد کشورهای دارنده ارز فیات ضعیف گردد یا در صورتی که جهان دچار رکود و یا تورم شود، اغلب افراد سعی می‌کنند طلا خریداری کنند.

در شرایط برعکس با بهتر شدن بازار ارزهای فیات، مردم مجدد طلا را تبدیل می‌کنند. همین موضوع سبب شده است که طلا نوسانات ناگهانی بسیاری را تجربه کند و فردی که در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند، باید به خوبی از این موضوع آگاه باشد.

بهترین زمان معامله طلا در فارکس

در صورتی که قصد فعالیت در فارکس طلا به دلار را دارید، باید به این موضوع اشاره کنیم که معاملات طلا در فارکس، در طی زمان‌های خاصی از روز بیشتر حرکت می‌کند. در حقیقت معامله‌گران طلا در بازار فارکس نیز به دنبال فرصتی هستند که از نوسانات حرکت قیمت طلا به سود برسند.

قیمت طلا در ساعات ظهر تا 8 شب به وقت لندن، بیشترین نوسان ممکن را تجربه می‌کند. دلیل این موضوع نیز این است که در این بازه زمانی، بیشترین بازار جهانی طلا باز می‌گردد و بیشترین حجم معاملات نیز در این ساعات انجام می‌شود. در صورتی که تصمیم به معاملات طلا در بازار فارکس دارید، لازم است از یک بروکر معتبر که این نماد معاملاتی را ارائه می‌دهد خدمات دریافت کنید. برای اطلاع از بهترین بروکر برای معاملات طلا، کلیک نمایید.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیرتریدر، اطلاعاتی را پیرامون فارکس طلا به دلار برای شما عزیزان ارائه کردیم و سعی داشتیم تا مهم‌ترین نکاتی که باید برای ترید طلا آن‌ها را در نظر بگیرید را برای شما همراهان گرامی وبسایت ارائه دهیم.

به طور کلی معاملات طلا در بازار فارکس دارای نوسانات بسیار زیادی است و فردی که اقدام به معامله در این بازار می‌کند، حتما باید قادر به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در مورد طلا باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم بدون آموزش وارد این بازار نشوید، چراکه در این حالت احتمال ضرر و از دست دادن سرمایه وجود دارد.

در صورتی که در زمینه فارکس طلا به دلار سوالات بیشتری دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان امیر تریدر در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

سوالات متداول

نماد XAU/USD به چه معنی است؟

طلا از جمله ابزارهای معاملاتی است که امکان معامله آن به صورت قراردادهای مختلف از جمله CFD در بازار فارکس وجود دارد. می‌توان گفت طلا مشابه با یک ارز و با کد بین المللی XAU شناخته می شود. نماد اونس طلا XAU/USD است. قیمت جفت ارز XAU/USD نشان دهنده این است که هریک از معامله‌گران در بازار فارکس برای خرید یک اونس طلا، چه میزان دلار آمریکا را باید پرداخت نمایند.

امتیاز دهید