تحلیل قیمت طلا 1 دی، با کاهش شاخص دلار طلا صعودی شد!

تحلیل قیمت طلا

می‌توان قیمت طلا (XAU/USD) را اینطور تحلیل کرد که امروز در بالاترین سطح نزدیک به 1820 دلار در حال معامله است و کاهش قیمت دیروز را تا حدودی جبران کرده است. اوایل پنج شنبه بازارها به حالت تعطیلات در می آیند. در واقع کاهش شاخص دلار همه چیز را به نفع قیمت دلار پیش برد. شاخص دلار آمریکا (DXY) با 0.36٪ کاهش در روز به حدود 103.85رسید. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده هم پس از عقب نشینی از بالاترین قیمت ماهانه در روز قبل، به 3.65٪ کاهش یافت.

تحرکات موجود در چین و خرید غیر قابل برنامه ریزی بانک مرکزی ژاپن، باعث حرکات ملایم سهام ایالت متحده آمریکا است. همچنین باعث عقب نشینی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده است.

از سوی دیگر، به‌روزرسانی‌های پیرامون روسیه و اوکراین بر این احساسات تأثیر می‌گذارد و به دلیل تقاضای امن دلار، باعث ایجاد یک کف قیمتی برای دلار آمریکا می‌شود. سفر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به آمریکا و آمادگی پوتین رئیس جمهور روسیه برای افزایش پتانسیل نظامی این کشور در نقش گیری این احساسات تاثیر داشته است.

در روز چهارشنبه، DXY از پایین ترین سطح هفتگی خود در روز قبل جهش کرد زیرا اعتماد مصرف کننده ایالات متحده (CB) به بالاترین رقم هشت ماهه خود نسبت به پیشبینی ها افزایش یافت. البته فروش خانه‌های موجود در ایالات متحده در ماه نوامبر و مقایسه آن با آمار قبلی نشان می‌دهد احتمال صعود قیمت دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

پیشبینی قیمت طلا
تحلیل قیمت طلا 1 دی، با کاهش شاخص دلار طلا صعودی شد! - امیر تریدر

با تحلیل تکنیکال می‌توان دریافت قیمت طلا در نزدیکی 1825 دلار در اطراف دو قله که در هفته گذشته مشخص شد، ثابت باقی مانده است. لازم به ذکر است که اندیکاتور RSI تقریباً در منطقه اشباع خرید و اندیکاتور مکدی نیز در حال تغییر حالت صعودی خود است. از این رو، لازمه صعود بیشتر طلا نیاز به شکست سطح  1825 دارد. که به نوبه خود می تواند باعث افزایش قیمت تا  1875 دلار شود.

از طرف دیگر، فروشندگان XAU/USD باید منتظر بمانند. مگر این که شاهد شکست خط حمایت 1790 دلاری باشند که شامل 100 SMA  و یک خط روند صعودی یک ماهه است. همچنین به عنوان فیلتر نزولی، پایین ترین قیمت هفتگی و ماهانه قبلی به ترتیب حدود 1775 و 1765 دلار است.

منبع: www.fxstreet.com

امتیاز دهید