تحلیل قیمت نفت، هر بشکه نفت به قیمت 80 دلار رسید!

قیمت نفت

روسیه اعلام کرد که ممکن است تولید نفت خود را در اوایل ژانویه کاهش دهد. بازارهای ایالات متحده قرار است در روز جمعه در بحبوحه تعطیلات کریسمس زودتر بسته شوند. قیمت نفت پس از رسیدن به بالاترین سطح ماهانه، اندکی عقب نشینی کرد.

قیمت نفت خام روز جمعه افزایش یافت و بشکه وست تگزاس اینترمدیت به 80 دلار و 80 سنت نزدیک شد. نفت علی‌رغم حرکت ملایم سهام و تقویت دلار آمریکا، به دلیل انتشار اخبار روسیه، افزایش یافت. این افزایش به این علت است که الکساندر نواک، معاون نخست ‌وزیر روسیه اعلام کرد که به دلیل ثبت سقف جدید قیمت، ممکن است جریان گاز از اتحادیه اروپا به آسیا منحرف شود. علاوه بر این، وی خاطر نشان کرد که روسیه ممکن است در اوایل سال 2023 تولید نفت خود را 5 الی 7 درصد کاهش دهد تا بتواند در مقابل محدودیت قیمت نفت خام و مشتقات آن پاسخ مناسب داشته باشد. کاهش تولید می تواند به 500000 تا 700000 بشکه در روز برسد.

همچنین، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در حال انجام «جنگ نیابتی» علیه مسکو است و خطر درگیری بین روسیه و آمریکا زیاد است. شایان ذکر است که بازارهای ایالات متحده قرار است اوایل این جمعه قبل از جشن کریسمس بسته شوند، به این معنی که نوسانات احتمالاً در روزهای آینده محدود خواهد بود.

بررسی سطوح مهم در چارت قیمت

چارت قیمت نفت

قیمت نفت قبل از ریزش، 80.00 دلار را لمس کرد. اما با توجه به نشانه‌های تحلیل تکنیکال در نمودار روزانه، احتمال صعود آن زیاد است. این ارز در بالاترین سطح خود از 5 دسامبر معامله می شود و از پایین ترین سطح چند ماهه خود یعنی  70.08 دلار در حال بهبود است. بالاترین قیمت ماه دسامبر 83.33 دلار بود که یک هدف صعودی بالقوه برای هفته آینده است. اگر طلای سیاه این قیمت را هم بشکند، یک رالی به سمت 85.00 دلار پیش روی نفت قرار دارد. در صورت کاهش کوتاه مدت، احتمالاً خریداران با قیمت حدود 78.70 دلار مواجه خواهند شد و سطح پشتیبانی بعدی در 78.15 دلار است.

منبع: fxstreet

امتیاز دهید