معرفی استراتژی اسنایپر، تک تیرانداز شدن در بازار فارکس!!

استراتژی اسنایپر

اگر به دنیای ترید علاقه داشته باشید و پیج اساتید آموزشی این حوزه را دنبال کرده باشید احتمالا تا به حال این جمله معروف را شنیده اید که مثل یک اسنایپر معامله کن نه ماشین گانر😄. خب این جمله به این اشاره دارد که مانند یک تک تیر انداز معامله کنید نه یک مسلسل چی!! اگه هنوز متوجه نشدید که جریان چیست نگران نباشید چون در ادامه متن قرار است به طور مفصل در مورد استراتژی اسنایپر و و تک تیر انداز شدن در بازار فارکس صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آن چه در این مطلب می‌خوانیم:

استراتژی اسنایپر چیست؟

احتمالا برایتان این سوال پیش آمده باشد که مگر میدان جنگ است که بخواهیم مانند یک تک تیر انداز عمل کنیم؟ بله بازارهای مالی دست کمی از میدان جنگ ندارند😊  و شما برای حفظ سرمایه‌تان نیاز است تا دائما در حال جنگ باشید.

استراتژی اسنایپر برای اولین بار توسط نایل فولر (Nial Fuller) مطرح شد. بنابراین اگر قصد تبدیل شدن به یک اسنایپر را دارید توصیه می‌کنیم که مستقیما با دوره اصلی آقای فولر پیش بروید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.  با این کار شما در دوره کسی شرکت کرده اید که بر خلاف سایر دوره های تریدینگ مدرس آن حرفه اصلی‌اش ترید است.

نایل یک تریدر حرفه‌ای در زمینه پرایس اکشن است که سال 2002 فعالیت خود را در بازارهای مالی آغاز کرد و توانست به چندین هزار نفر پرایس اکشن را از دید خود بیاموزد. سال 2016 فولر برنده اولین مسابقات تریدرهای میلیون دلاری شد. در صورتی که قصد دارید بیشتر با او و مقالاتش آشنا شوید می‌توانید به وبسایت (Learn To Trade The Market) رسمی او مراجعه کنید.

همچنیم همانطور که می‌دانید پرایس اکشن دارای سبک‌های مختلفی است که با مراجعه به مطلب انواع سبک های پرایس اکشن می‌توانید بیشتر در مورد آن بیاموزید.

در ادامه به بررسی بیشتر دیدگاه Fuller می‌پردازیم.

استراتژی اسنایپر از دیدگاه نایل فولر

استراتژی اسنایپر از دیدگاه نایل فولر

آقای خندانی که در تصویر بالا می‌بینید نایل فولر است😊. بگذارید این بخش را از زبان Fuller بشنویم.

مطلبی که قصد دارم در مورد آن صحبت کنم بسیار عالی است و یکی از بهترین درس‌هایی که تا به حال به شما آموخته ام. برای نوشتن این مطلب دو روز زمان گذاشته ام و در طول این دو روز بیش از 20 فنجان قهوه غلیظ نوشیده‌ام تا بتوانم آن چه را می‌خواهم به صورت دقیق بگویم.

اسنایپرها ابزاری دارند که از آن برای مقابله با دشمن استفاده می‌کنند این ابزار عبارتند از:

  • صبر زیاد
  • مسلط بودن به سلاح
  • توانایی کنترل ذهن و بدن در طولانی مدت در موقعیت‌های پر استرس

ما می‌توانیم این موارد را در بازار فارکس نیز پیاده سازی کنیم. شما باید یک روش معاملاتی داشته باشید و به طور کامل به آن مسلط شوید تا بدون عیب و نقص آن را اجرا کنید. علاوه بر این باید در برابر وسوسه‌هایی از قبیل معامله زیاد (اورتریدینگ) و استفاده از اهرم بالا مقاومت کنید.

نکات لازم برای استراتژی اسنایپر

در ادامه به معرفی مواردی می‌پردازیم که به کمک آن‌ها می‌توانید تبدیل به یک تک تیر انداز حرفه‌ای در بازار فارکس شوید.

ترید کمتر= سود بیشتر

یکی از مهم ترین مواردی که میتوان از یک تک تیر انداز آموخت این است که در یک موقعیت حساس نباید واکنش زیادی از خود نشان دهیم. شما باید عکس العمل‌های کمتر ولی حساب شده تر انجم دهید.

معمولا اکثر کسانی که به تازگی شروع به ترید کرده‌اند گمان می‌کنند هر چقدر تعداد معاملاتشان بیشتر باشد سودآوریشان بیشتر خواهد بود. دقیقا مانند ماشین گانر و شلیک مسلسل وار. در حالی که با این کار تنها مهماتشان که همان سرمایشان است را از دست می‌دهند.

پس برای تبدیل شدن به یک اسنایپر در گام اول سعی کنید این را بپذیرید که سود بیشتر در گرو انجام معاملات کمتر است. بنابراین طبق این قاعده صبور و شکیبا باشید و بادقت بازار را زیر نظر بگیرید تا در صورت ایجاد موقعیت‌های معاملاتی مناسب وارد پوزیشن شوید. البته این کار به این سادگی‌هایی که ما می‌گوییم نیست!! بلکه نیاز به تمرین و تکرار زیاد دارد تا بتوانید به درستی آن را انجام دهید. پس اسنایپرهای عزیز با دقت و تمرکز منتظر فرصت‌های شکار بنشینید.

استفاده از تایم‌ فریم‌های بالاتر

نمودار روزانه قیمت بهترین فرصت محک زدن خود برای تبدیل شدن به یک اسنایپر است. دلیل این کار این است که چارت‌های روزانه میتوانند بیشترین فرصت‌های معاملاتی را به ما نشان بدهند. تعداد پوزیشن‌های معاملاتی در تایم فریم دیلی بیشتر است و برای یک Sniper چه چیزی بهتر از این است؟

رابطه اسنایپر و صبر داشتن

بارزترین و کلیدی‌ترین ویژگی یک تک تیر انداز صبر است. این ویژگی‌ست که باعث می‌شود یک تک تیرانداز به هدف خود برسد. معمولا افراد مبتدی در ابتدای معامله گری بخش زیادی از سرمایه خود را به همین دلیل از دست می‌دهند! از آنجایی که این افراد مسلسل وار معامله باز می‌کنند به هر چیزی اعتقاد دارند به جز صبر.

معمولا این افراد تمایل زیادی دارند که خودشان سیگنال فارکس تولید کنند حتی اگر واقعا چنین موقعیتی وجود نداشته باشد و یا قبل از اینکه فرصتی برای معامله به وجود بیاید و تائیدیه‌ای برای ورود بگیرند وارد معامله می‌شوند.

به طور کلی زمانی که پای پول در میان است صبر جای خود را با طمع عوض می‌کند. اگر روی صبرتان کار نکنید هرگز در ترید به درجه ای نمی‌رسید که بخواهید استراتژی اسنایپر را پیاده سازی کنید.

رسیدن به تسلط کافی در استراتژی

همانطور که یک Sniper سال‌ها به دنبال تمرین و آموزش است تا خود را ارتقا دهد شما نیز باید این کار را انجام دهید. تک تیر انداز دقیقا می‌داند که به دنبال چه چیزی است و زمانی که سوژه ظاهر شد بدون هیچ شک و تردیدی ماشه را می‌کشد.

بنابراین اگر شما هم به دنبال استراتژی اسنایپر هستید باید به اندازه کافی بر روی Strategy خود وقت بگذارید و تمرین کنید و بدانید هر بار که پای چارت می‌نشینید به دنبال چه هدفی هستید. البته این نکته را مد نظر قرار دهید که تسلط روی هر چیزی زمان می‌برد و این مورد نیز اساتثنا نیست.

داشتن طرز فکر یک تک تیرانداز

تبدیل شدن به یک تک تیرانداز نیاز به اعتماد به نفس و نظم دارد. اما هر چه بیشتر برای نزدیک کردن شخصیتتان به این ویژگی‌ها تلاش کنید رفته رفته اعتماد به نفس و نظم شما در زمینه ترید بیشتر خواهد شد زیرا به مرور نتیجه صبر خود را خواهید دید.

اما معمولا در این مرحله اکثر افراد مبتدی شکست می‌خورند و تصمیم می‌گیرند مانند یک مسلسل چی رفتار کنند. این کار به آن‌ها حس خوب میدهد زیرا فکر می‌کنند با این کار بازار را تحت کنترل خود قرار می‌دهند. اما دیر یا زود با این واقعیت روبه رو می‌شوند که مارکت کنترل پذیر نیست و هر چه قدر در این زمینه بیشتر تلاش کنند مارکت بیشتر آن‌ها را تحت کنترل خود قرار می‌دهد.

این نکته را آویزه گوشتان کنید که شما فقط روی یک چیز کنترل دارید و آن خودتان هستید. پس این امکان را برای خود فراهم کنید که مانند یک اسنایپر رفتار و عمل کنید.

امتیاز دهید