آمادگی ذهنی برای ترید تمام وقت

ترید تمام وقت

مانند هر شغل دیگری معامله گری نیز دارای سختی های خاص خود است. اگر به درستی طبق اصول معامله گری پیش نروید ممکن است در همان ابتدا کل سرمایه تان را از دست بدهید. قبل از این که تصمیم به ترید تمام وقت بگیرید، ابتدا به این مسئله دقت کنید معامله گری نیز مانند مشاغلی مانند جراحی قلب یک تخصص است.

|at_cta_form|

برای این که بتوانید در این زمینه به موفقیت برسید نیاز دارید تا به اندازه کافی آموزش ببینید و آزمون و خطا انجام دهید. همانطور که یک جراح مستقیما با درس های تئوری که در دانشگاه گذرانده نمی‌تواند مستقیم به اتاق عمل برود و باید ابتدا آموخته های خود را در آزمایشگاه پیاده سازی کند و مدت ها به عنوان دستیار فعالیت کند شما نیز باید زمان کافی برای تمرین بگذارید.

اگر می‌خواهید ترید تمام وقت انجام دهید 4 راهکار زیر به شما کمک خواهد کرد:

1. آیا برای ترید تمام وقت آماده‌اید؟

آیا به اندازه کافی سرمایه دارید؟ به این فکر کنید که قرار است مدت ها بدون هیچ حقوق و سودی در بازار فعالیت کنید. در حالی که هنوز مجبور هستید هزینه های مرتبط به غذا، اجاره و آب و برق را پرداخت کنید.

اگر نمی توانید بدون شغل خود زندگی کنید و هفته ها بدون هیچ درآمدی مجبور به پرداخت هزینه زیادی باشید و همچنان به زندگی نرمال خود ادامه دهید، نباید این کار را انجام دهید.

آیا به اندازه کافی زمان صرف انجام معاملات لایو کرده‌اید؟ قبل از این که شروع کنید به ندازه کافی آموزش ببینید. سعی کنید استراتژی های مناسب برای چرخه های مختلف بازار بیابید.

قبل از این که تصمیم به معامله گر شدن بگیرید باید ابتدا سودآور باشید.

برای این که بتوانید در این راه موفق شوید باید مطمئن بشوید که از اعماق وجود این تصمیم را گرفته‌اید. نباید تحت تاثیر جو این کار را بکنید. زیرا ترید نیز مانند سایر مشاغل سختی های خاص خودش را دارد.

شما قرار است ماه ها بدون در آمد زندگی کنید. علاوه بر این باید هر روز هفته آمادگی کافی برای آموزش و کسب اطلاعات پیرامون فارکس داشته باشید.

بنابراین اگر بخواهید فقط برای کسب سود این کار را انجام دهید یا این که چون دوستتان تریدر است و سود بسیاری به دست آورده است شما نیز بخواهید وارد این شغل شوید اصلا دلیل خوبی نیست.

2. اهداف واقع بینانه تعیین کنید.

وقتی تشخیص دادید این شغل برای شما مناب است و تصمیم به ترید تمام وقت گرفتید باید شروع به فهرست اهداف و برنامه های خود کنید.

درست است که تصور خرید اتومبیل، قایق بادبانی و هواپیمای شخصی در دو سال اول تریدربسیار رایج است، اما همه ما می دانیم که این کار به این آسانی نیست.

سعی کنید در مورد سایر معامله گران تمام وقت تحقیق کنید و ببینید که چقدر طول می‌کشد تا از طریق معاملات بتوانید امرار معاش کنند.

زمانی که می‌خواهید برنامه ریزی کنید سعی کنید اهداف معاملاتی خود را بر اساس عملکرد گذشته خود و سناریوی احتمالی برای چند سال آینده بازار انتخاب کنید.

آیا سودهایی که به صورت پاره وقت به دست آورده اید به قدری هست که بتواند هزینه های زندگیتان را زمانی که قرار است ترید تمام وقت انجام دهید بدهد؟  انتظار دارید در یک تا 5 سال آینده چقدر سود کنید؟ آیا این اهداف واقع بینانه است؟

ترید تمام وقت

3. آماده تغییر سبک زندگی باشید.

اگر می‌خواهید ترید تمام وقت انجام دهید، مطمئن شوید که از نظر روانی آمادگی دارید و در مورد این که چه تاثیری بر اطرافیانتان خواهد داشت فکر کنید.

آیا می‌خواهید در خانه ترید کنید یا این که به دوستانتان یک دفتر کار اشتراکی داشته باشید؟

اگر بخواهید در خانه باشید این مورد را مد نظر قرار دهید که این کار مشکلات خاص خود را دارد. قبل از این که شروع به ترید در منزل کنید لازم است سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا می‌توانید زمانی که کنسول های بازیتان در چند قدمی شما قرار دارند روی معاملات خود تمرکز کنید؟

می‌توانید در ختانه منظم باشد و برنامه خود عمل کنید؟

آیا پدرو مادر، همسر یا فرزندانتانت فضای کافی برای این کار در خدمت شما قرار می‌دهند؟

4. با ترید مانند یک شغل تمام وقت رفتار کنید.

سخت ترین بخش انتخاب ترید تمام وقت این است که با معامله گری مانند یک شغل برخورد کنید. ممکن است تصور این که با شلوار راحتی و رکابی پشت سیستم بتوان اندازه شغل ثابت و حتی بیشتر درآمد داشت سخت به نظر برسد.

سعی کنید یک فضای اداری برای خود ایجاد کنید. حواس پرتی ها را در آن به حداقل برسانید و سعی کنید به ساعات کاری خود پایبند باشید.

اگر می‌خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری به دست آورید به مطلب چطور تریدر تمام وقت باشیم؟ مراجعه کنید.

سخن پایانی

کسب درآمد از ترید ممکن است دلهره آور و خسته کننده به نظر برسد. بنابراین باید انگیزه کافی برای ادامه راه داشته باشید. زمانی که از نظر ذهنی و مالی خود را آماده کردید و یک چارچوب و استراتژی معاملاتی که شما را به سمت سود بلند مدت راهنمایی کند ایجاد کردید، می‌توانید ترید را به عنوان یک شغل تمام وقت برای خود انتخاب کنید.

استفاده از سیگنال می‌تواند مسیر سودآوری را برای شما تسهیل کند. شما با استفاده از کانال سیگنال فارکس ما می‌توانید در کل روز به سیگنال های ما دسترسی داشته باشید. عضویت در کانال ما کاملا رایگان است و دارای پشتیبانی 24 ساعته است.

امتیاز دهید