آموزش معامله با الگوهای پرچم صعودی

آموزش معامله با الگوهای پرچم صعودی

نمودار حرکات قیمتی یک دارایی جزء حیاتی تحلیل تکنیکال است. هر الگوی نمودار کلاسیک چشم انداز منحصر به فردی را درباره حرکت احتمالی قیمت در اختیار تریدر قرار می‌دهد. به طور کلی، الگوهای نموداری را می‌توان بر اساس پتانسیل حرکت قیمت آنها به دو حالت ادامه دهنده و معکوس کننده دسته بندی کرد. در این مقاله درباره یک الگوی نموداری ادامه دهنده با احتمال بالا که به عنوان الگوی پرچم صعودی شناخته می‌شود بحث خواهیم کرد.

الگوی پرچم گاوی یا bull flag یک الگوی عالی برای تریدرهایی است که در معاملات خود از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. حرکات ناگهانی معمولا ارتباط مستقیمی با الگوی پرچم صعودی دارد.

الگوی پرچم فارکس (Forex Flag Pattern) چیست؟

الگوی پرچم فارکس یکی از شناخته ‌شده‌ ترین الگو‌های ادامه دهنده در معاملات است. این الگوی روی نمودار معمولاً به عنوان یک تثبیت جزئی بین پایه‌های ایمپالسیو یک روند ظاهر می‌شود. هنگامی که این الگو در نمودار شکل می‌گیرد، احتمال زیادی وجود دارد که پرایس اکشن در جهت روند غالب بریک اوت بزند.

الگوی پرچم صعودی (bull flag) چیست؟

پرچم گاو نر یا پرچم صعودی یک الگوی ادامه دهنده است که به صورت مکث کوتاهی در روند به دنبال افزایش قیمت قوی رخ می‌دهد. الگوی نمودار bull flag شبیه یک کانال / مستطیل شیبدار رو به پایین است که با دو خط روند موازی در برابر روند قبلی نشان داده می‌شود. در طول این دوره از تثبیت، حجم باید از طریق شکل گیری آن کم شده و بر روی شکاف بالاتر فشار بیاورد. شکل گیری اصلی قیمت الگوی bull flag، شبیه پرچمی است که روی یک میله قرار دارد، از این رو همنام آن است.

الگوی پرچم صعودی (bull flag) چیست؟

این الگو در طول روندهای صعودی شکل می‌گیرد. الگوی bull flag با یک روند صعودی شروع می‌شود، که سپس متوقف شده و به یک اصلاح نزولی جزئی تبدیل می‌شود. اوج و کف این اصلاح نیز موازی است. تایید الگوی bull flag با بریک اوت صعودی اتفاق می‌افتد.

الگوی پرچم صعودی (bull flag) چیست؟

توجه کنید که الگوی پرچم صعودی با یک میله bull flag شروع می‌شود که به اصلاح نزولی تبدیل می‌شود. با شکست خط کانال بالایی، انتظار داریم روند صعودی غالب ادامه دار باشد.

تشخیص پرچم صعودی در نمودارهای فارکس

شناسایی یک پرچم صعودی در نمودار پیچیده است؛ زیرا این الگو شامل چندین مؤلفه مختلف است. تریدرها باید این مؤلفه‌ها را به درستی شناسایی و درک کنند تا بتوانند با استفاده از این الگو با موفقیت معامله کنند. نکات کلیدی که هنگام معامله با الگوی bull flag باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • روند صعودی قبلی (میله پرچم)
  • شناسایی تثبیت شیب دار نزولی (bull flag)
  • اگر بازگردانی عمیق‌تر از 50 درصد شود، ممکن است الگوی پرچم تشکیل نشده باشد.
  • در حالت ایده آل، روند اصلاحی در حدود کمتر از 38 درصد روند اصلی به پایان می‌رسد.
  • در پایین پرچم یا در نقطه بریک اوت اوج کانال وارد شوید.
  • به دنبال شکست قیمتی بالاتر با طول برابر با اندازه میله پرچم باشید.

استراتژی معامله پرچم صعودی

مثال معاملاتی زیر، bull flag را در نمودار AUD / CAD فارکس نشان می‌دهد.

آموزش معامله با الگوهای پرچم صعودی

همانطور که در الگوی نمودار bull flag در بالا نشان داده شده است، تریدرها از طریق کالاها، بازار سهام و ارزها ریسک می‌کنند‌. در نتیجه، دلار استرالیا در برابر اکثر ارزهای دیگر عملکرد خوبی داشت. این عملکرد خوب تا حدی به این دلیل بود که با توجه به نرخ بهره، نرخ بازدهی بالاتری ارائه می‌دهد. از این رو، تریدرها یک پس زمینه فاندامنتال برای حمایت از تصویر تکنیکال دلار استرالیا دارند.

ارز سوئیس :‌ سرمایه گذاری در فرانک سوئیس

جفت ارز AUD / CAD فارکس از الگوی پرچم دور نیست. روند صعودی قبلی (میله پرچم) با رنگ مشکی مشخص شده است. قیمت‌ها در کانالی با شیب ملایم رو به پایین (آبی) ادغام شدند. برای معامله با الگوی پرچم، تریدرها می‌توانند یک ورودی را در انتهای پایین کانال قیمت زمان ‌بندی کنند یا منتظر بریک اوت بالای کانال بالایی (زرد) باشند. تریدرها سپس با پیش ‌بینی طول میله پرچم قبل از پرچم (خط نقطه ‌دار سیاه) به دنبال سود هستند.

مشاهده الگوی پرچم صعودی

در نمودار زیر، شاهد حرکت قیمت پوند / دلار آمریکا در بازه زمانی روزانه هستیم. میله پرچم (خط روند صعودی آبی) شروع یک روند صعودی را پوشش می‌دهد. پس از ایجاد یک پیک کوتاه مدت، پرایس اکشن تا حدود 50 درصد حرکت اولیه اصلاح می‌شود.

مشاهده الگوی bull flag

در این مورد، تثبیت کمی بیشتر از حد معمول زمان برده است؛زیرا خریداران قدرت خود را تثبیت می‌کنند. در نهایت، یک شکست قیمتی به سمت بالا وجود دارد که قیمت را به شدت بالاتر می‌برد.

تفاوت الگوی پرچم صعودی و نزولی

الگوی bull flag و پرچم نزولی الگوی نمودار یکسانی را نشان می‌دهند، اما قرینه یکدیگر هستند.

  • پرچم نزولی در یک روند نزولی ظاهر می‌شود در مقابل bull flag در یک روند صعودی رخ می‌دهد.
  • زمانی که قیمت کانال پایینی را بشکند، الگوی پرچم نزولی بریک اوت می‌زند.
  • هر دو الگوی پرچم صعودی و پرچم نزولی، قیمت هدف را با استفاده از طول میله پرچم اندازه گیری می‌کنند.

الگوی پرچم صعودی تا چه اندازه در بازار فارکس قابل اعتماد است؟

میزان اطمینان الگوی پرچم صعودی به موفقیت چک لیست ذکر شده در بالا بستگی دارد. هنگامی که تمام اجزای bull flag شناسایی شده و در نمودار وجود داشت، الگوی پرچم صعودی به عنوان یک الگوی قدرتمند برای معامله در نظر گرفته می‌شود.

سخن پایانی

تحلیل تکنیکال در بازار فارکس روش‌های متفاوتی دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از الگوهای نموداری است. اگر در بازار فارکس تازه کار هستید توصیه می‌کنیم قبل از شروع مجموعه ویدئوهای آموزش فارکس ما را مشاهده کنید. اگر در تحلیل مشکل دارید می‌توانید از کانال سیگنال فارکس طلا امیر تریدر با وین ریت بالای 90 درصد استفاده کنید.

7 روش برای مقابله با استرس معاملات فارکس

چند نکته سرمایه گذاری برای تریدرهای بازار فارکس

4/5 (1 امتیاز)