سخنران پاول رئیس فدرال رزرو برای حمایت از دلار

سخنران پاول رئیس فدرال رزرو برای حمایت از دلار

اقتصاددانان و استراتژیست‌های موسسه اقتصادی ING بر این باورند که پاول تهاجمی بودن بانک مرکزی در حمایت از دلار آمریکا را به بازار یادآوری خواهد کرد. داده‌های کلان همچنان به نفع دلار آمریکا است.

جرج پاول در سخرانی‌های اخیر خود نشان داد که در انتهای این طیف، سیاست‌های تهاجمی شدیدتر خواهد شد. که این موضوع نشان دهنده این است که ریسک رویداد امشب برای دلار مثبت است.

تغییرات قیمت دلار پس از سخنرانی امشب رئیس فدرال رزرو اطلاعاتی در مورد جهت گیری بازار فارکس به ما می‌دهد.

در صورتی که قیمت دلار به دلیل تهاجمی بودن سخرانی افزایش یابد نشان دهنده این است که قیمت USD در سطوح بالا باقی می‌ماند و این قیمت ممکن است در دسامبر هم تثبیت شود.

پاول امروز در موسسه بروکینگز در مورد تورم و نیروی کار سخنرانی خواهد داشت. البته گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه منتشر می شود و اقتصاد دانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند انتظار دارند در این ماه 200000 شغل اضافه شود.

علاوه بر سخنرانی پاول سرمایه گذاران منتظر داده های مربوط به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه سوم نیز هستند. تعداد تولیدات شیکاگو و فعالیت کارخانه‌ها سایر اخبار تاثیر گذار هستند.

اظهارات فدرال رزرو و توجه به داده‌های منطقه اروپا

گزارشاتی که در روز پیش رو منتشر شد نشان داد که میزان اعتماد و خوشبینی به کسب و کارها به کمترین مقدار خود در 21 ماه گذشته رسیده است.

علاوه بر این چشم اندازهای معاملاتی کمپانی‌ها کاهش یافت و نشانه هایی از کاهش دستمزدها نیز وجود دارد.

بانک انگلستان اعلام کرده است که برای کاهش بیشتر تورم افزایش بیشتر نرخ بهره ضروری است.

در منطقه یورو، برآورد اولیه برای اندازه گیری CPI به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیروز شاهد کاهش بیش از حد انتظار از تورم در اسپانیا بودیم، در حالی که تورم آلمان مطابق با انتظارات کاهش یافت.

آمار تورم فرانسه هم صبح امروز ثابت بود. به طور کلی، به نظر می رسد تورم کل منطقه یورو برای اولین بار در 17 ماه گذشته از %.10.6 به 10.4 درصد کاهش یافت. در نتیجه، پس از افزایش 75 واحدی نرخ بهره در دو جلسه اخیر ممکن است بانک مرکزی اروپا به سمت افزایش 50 واحدی در دسامبر متمایل شود.

البته لازم به ذکر است چشم‌انداز سیاست‌های فدرال رزرو تفاوت‌های ظریفی را نشان می‌دهد. از یک سو، به نظر می‌رسد که سرعت پیاده‌سازی در ماه آینده پس از چهار افزایش متوالی  درصدی75، معتدل باشد.

اما از سمتی سیاست‌گذاران نشان داده‌اند که سطح نرخ‌ بهره ممکن است برای مدت طولانی‌تری بالا بماند تا فشارهای تورمی کاهش یابد. اظهارات پاول رئیس فدرال رزرو در مورد چشم انداز اقتصادی و بازار کار ساعت 22 امشب بیشترین اهمیت را در تعیین این نرخ دارد.

بازارها

بازدهی خزانه داری آمریکا در آستانه سخنرانی پاول، رئیس فدرال رزرو اندکی کاهش یافت. دلار آمریکا نیز به طور کلی حرکات کمتری داشت ، اگرچه پوند زیر 1.20 دلار باقی ماند و در برابر یورو اندکی کاهش یافت.

امتیاز دهید