قیمت دلار با بالا رفتن درخواست پناهگاه امن افزایش یافت، فشار بر روی بازارهای سهام

اخبار فارکس

به گزارش بلومبرگ افزایش نا آرامی‌ها در چین به دلیل محدودیت‌های افزایش کوئید 19 باعث ایجاد نوسان در بازار جهانی شد، سهام سقوط کرد اما قیمت دلار و اوراق خزانه داری صعودی شدند.

سهام چین منجر به افت بازار سهام در آسیا شد و این ضعف در معاملات آتی اروپا نیز مشهود بود. قراردادهای ایالات متحده به دلیل ترافیک متوسط ​​مشتریان و تخفیف های سنگین خرده فروشان آمریکایی در جمعه سیاه کاهش یافت.

دلار آمریکا به دلیل افزایش تقاضای پناهگاه تقویت شد و نسبت به ارزهای استرالیا و کره جنوبی که در معرض تجارت با چین هستند، افزایش قابل توجهی را نشان داد. یوان قبل از این افت، کاهش 1 درصدی را تجربه کرد.

گابریل ویلداو، مدیر عامل Teneo Holdings LLC در نیویورک گفت:« احتمالا بازارها به دلیل اعتراضات گسترده و افزایش تعداد موارد مبتلا به کوئید که باعث ایجاد اختلال در زنجیره تامین و کاهش تقاضای مصرف کنندگان می‌شود در کوتاه مدت پاسخ منفی خواهند داد.

نفت به پایین‌ترین سطح از دسامبر سقوط کرد زیرا تحولات چین باعث شد دارایی‌های ریسکی تحت فشار قرار بگیرند. علاوه بر این به تنش‌هایی که از قبل در بازار نفت خام وجود داشت افزود.

افزایش قیمت دلار باعث افت قیمت طلا شد و بازار طلا را تحت فشار نزولی قرار داد.

پس از جلسه فدرال رزرو که در 1-2 نوامبر برگزار شد و حمایت مقامات از کاهش سرعت افزایش نرخ بهره، امیدواری در بازارهای جهانی افزایش یافت اما احساسات نزولی مرتبط با چین در تضاد با احساسات هفته گذشته است.

تمرکز فدرال رزرو

پس از آخرین جلسه فدرال رزرو تا حدودی نگرانی های مربوط به تورم را کاهش یافت و گمانه زنی‌ها در خصوص کاهش بیشتر نرخ بهره افزایش یافت.

 S&P 500  رشد هفتگی 1.5 درصدی را ثبت کرد که این شاخص بالاترین سطح از اوایل سپتامبر است. Nasdaq 100 نیز در هفته گذشته افزایش یافت.

در هفته آینده همه نگاه ها به گزارش مشاغل ایالات متحده، سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو و جان ویلیامز که جز مقامات بانک مرکزی هستند خواهد بود.

به دلیل چالش های موجود در چین  و حمایت از اقتصاد آن بانک مرکزی این کشور برای دومین بار در سال جاری مقدار وام‌های نقدی را کاهش داد.

به گفته Jessica Amir استراتژیست بازار همه شرکت‌ها و عواملی که به نوعی با چین در ارتباط هستند، آسیب پذیر خواهند بود. درآمد شرکت‌های چینی زیر سوال خواهد رفت همچنین به احتمال زیاد سهامداران این کمپانی‌ها نیز فروشنده خواهند بود.

امتیاز دهید