جهش قیمت دلار به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره

جهش قیمت دلار

قیمت دلار روز جمعه افزایش یافت و به بالاترین حد خود در شش هفته اخیر رسید، زیرا آمارهای اقتصادی انعطاف پذیر ایالات متحده انتظارات بازار را مبنی بر افزایش بیشتر نرخ بهره در آینده افزایش داد. داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند به طور غیرمنتظره‌ای در هفته گذشته کاهش یافته است. در حالی که سایر داده‌ها نشان می‌دهند که قیمت‌های تولید کننده ماهانه در ژانویه بیشترین افزایش را در هفت ماه گذشته داشته است.

آخرین داده‌های منتشر شده باعث شد تا دلار آمریکا یک گام صعودی داشته باشد قیمت جفت ارز پوند به دلار به پایین ترین سطح شش هفته اخیر 1.1952 دلار برسد. به طور مشابه، جفت ارز یورو به دلار به پایین ترین سطح شش هفته ای خود یعنی 0.6228 دلار سقوط کرد و به 1.0652 دلار رسید که پایین ترین سطح از 9 ژانویه است. شاخص دلار آمریکا برای سومین هفته متوالیافزایش یافت و  به بالاترین رقم 6 هفته اخیر صعود کرد.

داده های اخیر نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده هنوز سالم است. تینا تنگ، تحلیلگر بازار در   CMC Markets  گفت: به نظر نمی رسد که به این زودی اقتصاد وارد رکود شود. گزارش‌های روز پنج‌شنبه به دنبال داده‌های اوایل این هفته بود که نشان‌دهنده رشد قوی در خرده‌فروشی ایالات متحده در ژانویه و نشانه‌هایی از تورم چسبنده بود، و این نگرانی را ایجاد کرد که فدرال رزرو مجبور شود نرخ‌ها را بالاتر از حد انتظار افزایش دهد. بازدهی خزانه داری ایالات متحده نیز به دلیل افزایش مجدد نرخ بهره، با بازدهی دو ساله افزایش یافته است. در حال حاضر بازارها انتظار دارند که نرخ بهره تا ماه جولای به کمتر از 5.3 درصد برسد. مقامات فدرال رزرو همچنین نشان داده اند که بانک مرکزی ایالات متحده باید نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد.

منبع: www.cnbc.com

امتیاز دهید