معرفی جفت ارز USD/CAD، بررسی نکات معاملاتی جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا

جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا

جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا یکی از شناخته‌ترین جفت ارزها در بازار فارکس است و جز نقد شونده ترین ارزهای موجود در فارکس است. از آن جایی که ایالت متحده و کانداد هر دو جز بزرگترین اقتصادهای جهانی هستند، Pair معاملاتی آن‌ها بسیار محبوب و پر معامله است که حدود 5 درصد از معاملات فارکس را شامل می‌شود. در این مطلب قصد داریم به طور کامل به معرفی جفت ارزUSD/CAD بپردازیم.

جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا (USD/CAD) چیست؟

جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا که با USD/CAD نشان داده می‌شود بیانگر این است که برای خرید 1 واحد از دلار آمریکا چه تعداد دلار کانادا باید پرداخت کرد. به عنوان مثال زمانی که USD/CAD  برابر 1.30 دلار باشد به این معنی است که شما برای خرید یک دلار آمریکا باید 1.30 دلار کانادا بپردازید. معامله بر روی این جفت ارز تحت عنوان loonie نیز شناخته می‌شود که نام یک سکه یک دلاری کانادا است. نام این سکه از پرنده‌ای به نام لون گرفته شده که بر روی سکه 1 دلاری حک شده است.

بررسی تاریخچه جفت ارز دلار کانادا

دلار کانادا واحد پول رسمی کانادا و واحد پول غیر رسمی سنت پیر و میکلون است. این ارز که توسط بانک کانادا صادر شده است، هفتمین ارز پرمعامله جهان است. این ارز که با نام مستعار “loonie” نیز شناخته می شود. پس از استفاده از pelts در دهه 1600، واحد پول کانادا تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. در قرن هجدهم، انواع سکه‌ها در قلمرو کاندا بدون هیچ گونه استاندارد سازی در گردش بودند. کانادا نیز مانند دلار آمریکا سابقه استفاده از دلار اسپانیا یا “تالر” را در اوایل دهه 1800 دارد علاده بر این سکه‌های مختلفی  در استان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گرفت، مانند دلار بریتیش کلمبیا، دلار نوا اسکوشیا و … .  اما در نهایت در سال 1867، چندین ایالت ارزهای خود را با هم ادغام کردند و Dominion of Canada و دلار کانادا را ایجاد کردند.

بررسی جفت ارزهایی که با جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا کورولیشن دارند

جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا همبستی بالایی با قیمت نفت دارد. علاوه بر ان در کنار دو جفت ارز AUDUSD  و NZDUSD جز جفت ارزهای کالایی مهم به حساب می‌آید. به طور کلی این جفت ارز دارای همبستگی منفی با نفت است. با بررسی چارت قیمتی نفت و USD/CAD و مقایسه آن‌ها با هم می‌توان متوجه شد که با بالا رقتن قیمت نفت قیمت این جفت ارز کاهش یافته است. جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا با دو جفت ارز USDCHF و USDJPY همبستگی مثبت دارد.

عوامل تاثیر گذار بر روی جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا

هر عاملی که بر روی ارزهای USD و CAD تاثیر می‌گذارند می‌توانند باعث تغییر در این جفت ارز شوند. بنابراین عواملی مانند تعیین  نرخ بهره کانادا و آمریکا می‌تواند قیمت Pair را تحت تاثیر قرار بدهد. زمان که ایالت متحده سیسات‌های برای افزایش ارزش دلار انجام می‌دهد قیمت این جفت ارز بالا می‌رود. ارزش دلار کانادا هم به شدت به نفت وابسته است و تغییرات قیمت نفت می‌تواند آن را دستخوش تغییر کند.

بهترین ساعات معاملاتی برای جفت ارز USD/CAD

از آنجایی که بازار فارکس یک مارکت 24 ساعته است و شما از دوشنبه تا جمعه به آن دسترسی دارید مهر ساعت از شبانه روز که بخواهید این Pair را مورد معامله قرار دهید. اما به طور کلی اگر قصد ترید در این مارکت را دارید سعی کنید در زمان همپوشانی سشن های معاملاتی این کار را انجام دهید. معمولا در طول سشن نیویورک و لندن و زمان همپوشانی USD/CAD فعالیت بیشتری دارد و بیشترین حجم از معاملات را در این بازه یعنی از ساعت 8 تا 12 صبح دارد. مهمولا رویدادها و اخبار اقتصادی مهم مرتبط با این ارزها ساعت 8 تا 9 و نیم منتشر می‌شود و می‌تواند بر روی این Pair ها تغییر به وجود بیاورد.

سخن پایانی جفت ارز USD/CAD

بازار فارکس محلی برای تبادل ارزهای خارجی با یکدیگر است. اما این ارزها به تنهایی در این بازار معنا ندارند بلکه شما برای ترید باید یک جفت ارز را مورد معامله قرار دهید. یکی از این جفتPairهای مطرح، جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا است مه 5 درصد از معاملات بازار فارکس را شامل می‌شود. از آنجایی که ایالت متحده و کانادا از نظر اقتصادی قدرتمند هستند این جفت ارز در میان سرمایه گذاران و معامله‌ گران محبوبیت زیادی دارد. توصیه می‌کنیم برای موفقیت در این بازار حتما از آموزش فارکس استفاده نمایید. زیرا شرط ماندگاری در این بازار مهارت و دانش بالاست. این جفت ارز یکی از پرکاربرد ترین ها در مباحث سیگنال فارکس و آموزش فارکس است که در صورت نیاز می توانید در امیر تریدر آنهارا دنبال کنید.

همچنین می توانید در دسته مقالات اصطلاحات فارکس درباره با دیگر جفت ارز ها بدانید:

سوالات متداول

جفت ارز USD/CAD مرتبط با کدام کشور است؟

این جفت ارز دو ارز کشور آمریکا و کانادا را در کنار هم می‌سنجد.

بهترین ساعات برای معامله جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا چه ساعتی است؟

شما از دوشنبه تا جمعه هر ساعت از شبانه روز که بخواهید میتوانید این جفت ارز را مورد معامله قرار دهید. اما تحرکات این جفت ارز معمولا در بازه 8 تا 12 ظهر در تایم طول سشن نیویورک لندن بیشتر است.

4.5/5 (2 امتیاز)