بهترین زمان برای معامله جفت ارز فارکس EUR/USD

بازار فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی است، جذابیت معاملات روزانه فارکس در این است که می‌توانید در 24 ساعت شبانه روز معامله کنید. اما توجه کنید که این موضوع به این معنا نیست که شما باید هر زمان خواستید معامله کنید و تفاوتی در معاملات شما وجود نخواهد داشت. بهترین زمان برای انجام معامات روزانه، زمانی است که جفت ارز مورد نظر فعال است و حجم معاملات در حال انجام زیادی دارد. جفت ارز EUR/USD یا یورو / دلار در ساعات مشخصی از روز برای معاملات روزانه مناسب‌تر است؛ زیرا در این ساعات نوسانات کافی برای ایجاد سود وجود دارد و احتمالاً بالاتر از هزینه اسپرد یا کارمزد خواهد بود.

راهنمای ورود به آلپاری

تریدرهای فارکس برای انجام معاملات بهتر و کسب سود بیشتر، حتی در معاملات روزانه خود بیشتر در یک بازه زمانی سه تا چهار ساعته معامله می‌کنند.

تاثیر بر نوسانات جفت ارز EUR/USD

بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز در طول هفته فعال است؛ زیرا به دلیل تفاوت در منطقه زمانی، همیشه یک بازار جهانی در جایی باز بوده و معاملات آن فعال است. با این حال، هر بازار جهانی به طور فعال تمام ارزها را معامله نمی‌کند، بنابراین جفت‌های مختلف فارکس به طور فعال در زمان‌های مختلف روز معامله می‌شوند.

سیگنال فارکس

به صورت کلی، هنگامی که بازار اروپا برای معامله باز است، جفت‌هایی که شامل یورو (EUR) یا پوند انگلیس (GBP) هستند، به صورت فعال‌تری معامله می‌شوند. و هنگامی که ایالات متحده و کانادا برای معامله باز هستند، جفت‌هایی که شامل دلار آمریکا (USD) و دلار کانادا (CAD) هستند، معاملات فعال‌تری دارند.

اگر بحث معاملات روزانه EUR/USD باشد، به طور متوسط زمان‌هایی که احتمالاً برای معامله این جفت ارز بهتر است، زمان باز بودن مبادلات لندن و نیویورک است. این بازارها بین ساعت 08:00 تا 22:00 به وقت گرینویچ (GMT)؛ ساعت 12:30 بعد از ظهر تا ساعت 3:30 قبل از ظهر به وقت تهران، باز هستند. برای مشاهده ساعات اصلی بازار در منطقه زمانی خود یا منطقه زمانی بروکرتان، می‌توانید از ابزار ساعات بازار فارکس استفاده کنید.

میزان نوسانات روزانه جفت ارز EUR/USD

تغییرات نوسانات نه تنها در طول روز، بلکه در بازه‌های زمانی طولانی تر نیز وجود دارد. برای درک نوسانات روزانه، می‌توانید از اندیکاتورهای تکنیکال مانند میانگین محدوده واقعی (ATR) استفاده کنید که نوسان را بر اساس دوره‌های اخیر اندازه گیری می‌کند.

میانگین محدوده واقعی (ATR) یک اندیکاتور تکنیکال است که برای اندازه گیری نوسانات در بازارهای مالی استفاده می‌شود. قاعده کلی این است که میانگین محدوده واقعی بالا سطح بالاتری از نوسان را نشان می‌دهد؛ در حالی که یک مقدار میانگین محدوده واقعی پایین نشان دهنده سطح کمتری از نوسانات بازار است. البته لازم به ذکر است که این میانگین نشان دهنده روند بازار نیست، فقط نوسانات و شکاف قیمتی را نشان می‌دهد.

زمان قابل قبول برای معاملات روزانه EUR/USD

نمودار نوسان ساعتی زیر نشان می‌دهد که جفت ارز یورو / دلار آمریکا در هر ساعت از روز چند پیپ نوسان دارد (دقت کنید که در نمودار زیر زمان‌ها بر حسب گرینویچ هستند). افزایش قابل توجهی در میزان حرکات این جفت ارز از ساعت 7:00 تا 20:00، ساعت 11:30 قبل از ظهر تا ساعت 00:30 به وقت تهران، دیده می‌شود. پس از این ساعات، حرکت هر ساعت شروع به کاهش می‌کند، بنابراین احتمالاً حرکت‌های قیمتی کمتری وجود دارد که تریدها بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

بهترین زمان برای معامله جفت ارز فارکس EUR/USD - امیر تریدر
ساعات مناسب برای معامله روزانه EUR/USD

بهترین زمان برای معاملات روزانه این جفت ارز ساعت 11:30 تا 00:30 به وقت تهران است. در معاملاتی که خارج از این ساعات انجام می‌شود، حرکات پیپ ممکن است به اندازه کافی بزرگ نباشد تا هزینه اسپرد یا کمیسیون را جبران کند.

نوسانات در طول زمان تغییر میکند؛ اما ساعات با نوسانات بالا معمولاً تغییر نمی‌کند. ساعت 7:00 تا 20:00 (به وقت گرینویچ)، ساعت 11:30 قبل از ظهر تا ساعت 00:30 به وقت تهران، صرف نظر از افزایش یا کاهش نوسانات روزانه، قابل‌قبولترین زمان معاملات روزانه خواهد بود. توجه داشته باشید که تغییرات ساعت تابستانی ممکن است بر ساعت معاملات در منطقه شما تأثیر بگذارد.

زمان ایده‌ال برای معاملات روزانه EUR/USD

همانطور که گفته شد، ساعت 11:30 قبل از ظهر تا ساعت 00:30 به وقت تهران ساعات قابل قبولی برای معامله روزانه EUR/USD است؛ زیرا حرکات مناسبی برای کسب سود و پوشش هزینه‌های اسپرد و کمیسیون وجود دارد. به نمودار زیر توجه کنید، شما در حالت ایده‌آل باید جفت ارز یورو / دلار آمریکا را ساعت بین 13:00 تا 16:00 به وقت گرینویچ، ساعت 17:30 تا 20:30 به وقت تهران، معامله کنید تا کارایی را به حداکثر برسد.

بهترین زمان برای معامله جفت ارز فارکس EUR/USD - امیر تریدر
زمان ایده‌ال برای معاملات روزانه EUR/USD

در این بازه زمانی، شما بزرگ‌ترین حرکت‌های روز را خواهید دید که به معنای پتانسیل سود بیشتر است و اسپرد و کمیسیون کمترین تأثیر را نسبت به سود بالقوه خواهند داشت. به نمودار زیر دقت کنید:

بهترین زمان برای معامله جفت ارز فارکس EUR/USD - امیر تریدر
ساعت باز بودن معاملات جهانی به وقت تهران

این نمودار ساعت باز شدن بازارهای جهانی را به وقت تهران نشان می‌دهد؛ همانطور که مشاهده می‌کنید بازار لندن و نیویورک هر دو در این بازه زمانی سه ساعته باز هستند. این بدان معناست که حجم معاملات زیادی از دو بازار عمده وارد می‌شود، بنابراین اسپردها معمولاً در این بازه زمانی کمتر هستند.

در صورت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو چه اتفاقی برای EUR/USD خواهد افتاد؟

در صورتی که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، به این معنی است که سرمایه گذاران می‌توانند سود بیشتری در ازای سپرده‌های دلاری خود دریافت کنند. سرمایه گذاران و تریدرها دلار آمریکا را در مقایسه با سایر ارزهایی که نرخ را افزایش نداده‌اند، ارزشمندتر می‌دانند؛ در نتیجه اگر شما از جفت ارز EUR/USD استفاده می‌کنید، باید بدانید که در چنین شرایطی یورو در مقایسه با دلار ارزش خود را از دست خواهد داد.

5/5 (1 امتیاز)