5 نکته کلیدی از دست ندادن پول در فارکس

5 نکته کلیدی از دست ندادن پول در فارکس

محبوبیت فارکس، تریدرهای ارز خارجی در هر سطحی از اطلاعات جذب می‌کند. خواه تازه‌کاری باشد که تازه با فرصت‌های فارکس آشنا شده است، خواه یک تریدر خبره. اگرچه فارکس بازار سختی به‌نظر می‌رسد اما برای از دست ندادن پول در فارکس فقط به 5 نکته کلیدی نیاز دارید که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نکته 1 – یک  بروکر معتبر پیدا کنید.

نکته اول برای از دست ندادن پول در فارکس این است که: پیش از آن که وارد باز فارکس شوید، مطمئن شوید که بروکری که انتخاب کرده‌اید معتبر است. این که یک کارگزار معتبر باشد، برای ایمنی سپرده شما و همچنین داشتن موقعیت‌های بهتر در بازار فارکس نیاز است.

اولین راهی برای آزمودن بروکر خوب این است که ببنید بروکر موردنظر ثبت شده است یا خیر. هر کشوری نهادهای نظارتی دارند که بروکرهای آن کشور باید حتماً در آن ثبت‌نام کرده و لگولاتری داشته باشند.

نکته 2 – نمودارهای خود را شلوغ نکنید.

به عنوان یک تریدر وقتی حساب باز می‌کنید، شاید وسوسه‌انگیز باشد که از ابزارهای تحلیل متفاوت استفاده کنید. با این حال بهتر است پلتفرم معاملاتی خود را شلوغ نکنید. شاید هرکدام از این اندیکاتورها به طور مجزا برای کار در فارکس مناسب باشد، اما استفاده همزمان از چند اندیکاتور باعث از دست ندادن پول در فارکس نمی‌شود. تنها سبب می‌شود اثر این ابزارها بر هم، شما را به خطا بیندازد یا حتی سیگنال مخالف هم بدهد.

نکته 3 – مراقب حساب معاملاتی خود باشید.

در حالی که تمرکز همه در بازار فارکس به کسب درآمد است، یادگیری و دانستن چگونگی از دست ندادن پول نیز حیاتی است. تکنیک‌های مناسب مدیریت درآمد بخش مهمی از هر ترید موفقی است. بسیاری از کارشناسان فارکس عقیده دارند که همیشه این مهم نیست که چگونه وارد ترید شوید، بلکه نحوه خروج از ترید مهم است.

یک روش خوب برای در نظر گرفتن استفاده از استاپ لاس به منظور مدیریت درآمد است. روشی موثر برای اطمینان از حداقل و معقول بودن ضرر شماست. همچنین می‌توانید از حداکثر مقدار لاس (ضرر) روزانه استفاده کنید. به این صورت که پس از آن هیچ ترید جدیدی آغاز نمی‌شود و هر موقعیت تا زمان معاملاتی بعدی فارکس بسته می‌شود.

نکته 4 – از یک حساب تمرینی استفاده کنید.

بعضی ممکن است بگویند که نیازی به یک حساب دمو ندارید. با این حال، اگر واقعاً علاقه‌مند به بالا بردن اطلاعات و از دست ندادن پول در فارکس هستید، باید با یک حساب آزمایشی، تمرین را شروع کنید. تقریباً همه پلتفرم‌های معاملاتی  سیگنال فارکس یک حساب این‌چنینی ارائه می‌دهند که گاهی به آن حساب آزمایشی یا حساب شبیه‌سازی نیز می‌گویند.

شاید مهمترین مزیت یک حساب دمو این باشد که اجازه می‌دهد در تکنیک‌های ثبت سفارش ماهر شوید. هیچ آسیبی برای یک حساب معاملاتی بیشتر از فشار دادن دکمه اشتباه هنگام ورود یا خروج از یک موقعیت در فارکس نیست. متأسفانه این اتفاقات غیر معمول نیست.

گاهی می‌شود که یک تریدر مبتدی به جای خروج از معامله، ناآگاهانه به یک موقعیت بازنده، باز هم اضافه کند. اتفاقات این‌چنینی مواردی هستند که یک حساب تمرینی دمو، شما را در برابر آن آماده می‌کند.

نکته 5 – ابتدای استفاده از حساب واقعی، کوچک ترید کنید.

اگر تمام نکات بالا را با دقت انجام دادید، ممکن است اکنون زمان ترید در حساب واقعی باشد. به این معنی است که باید از پول واقعی برای ترید استفاده کنید. درواقع اینجا محل اصلی تلاش برای از دست ندادن پول در فارکس است.

به یاد داشته باشید که هیچ تعداد از تریدهای اکانت دمو نمی‌تواند دقیقاً ترید در یک حساب واقعی را شبیه‌سازی کند. به همین خاطر وقتی شروع به ترید در فارکس می‌کنید، فعالیت‌های کوچک داشته باشید. به عبارت دیگر نه زیاد و نه با حجم معاملاتی بزرگ ترید نکنید.

5/5 (1 امتیاز)