بهترین راه برای یادگیری معامله در بازار فارکس

بهترین راه برای یادگیری معامله در بازار فارکس

در نگاه اول معامله ارز خارجی (فارکس) فرصت خوبی برای کسب درآمد به نظر می‌رسد، از این رو شاید بهترین راه برای شروع معاملات شما را متعجب کند. درک درستی از بازارها و روش‌های معاملات فارکس از اهمیت بالایی برخوردار است. به این ترتیب، می‌توانید ریسک خود را بهتر مدیریت کنید، معاملات برنده انجام دهید و خود را برای موفقیت در سرمایه گذاری جدید آماده کنید. در ادامه با مطلب بهترین راه برای یادگیری معامله در بازار فارکس همراه ما باشید.

یادگیری معامله در فارکس چگونه است؟

برای انجام معاملات موثر، کسب اطلاعات و آموزش در بازار فارکس اهمیت بالایی دارد. برای شروع، مدتی را به مطالعه نحوه عملکرد معاملات فارکس، شیوه انجام معاملات فارکس، زمان‌های فعال معاملات و مدیریت ریسک اختصاص دهید.

راهنمای ورود به آلپاری

همانطور که ممکن است در طول زمان یاد بگیرید، هیچ چیز بهتر از تجربه نیست، و اگر می‌خواهید معاملات فارکس را یاد بگیرید، تجربه بهترین معلم است. هنگامی که برای اولین بار شروع به کار کردید، می‌توانید یک حساب آزمایشی یا دمو فارکس باز کنید و معاملات تمرینی را امتحان کنید. یک حساب آزمایشی به شما یک پایه تکنیکال خوب در مورد روند انجام معاملات فارکس می‌دهد و همچنین به شما کمک می‌کند تا به کار با یک پلتفرم معاملاتی خاص عادت کنید.

نکته: یک نکته فاندامنتال مهم که با تجربه حاصل می‌شود، مطالعه یا آموزش سایر تریدرها نمی‌تواند آن را به شما بیاموزد، ارزش بستن معامله و خروج از بازار در زمانی است که دلیل شما برای ورود به معامله از بین برود.

بسیاری از تریدرها تصور می‌کنند که وقتی یک اشتباه معاملاتی انجام می‌دهند،‌ بازار به نفع آنها باز خواهد گشت. ممکن است تعجب کنید که چگونه بسیاری از تریدرها دچار این تله می‌شوند، و اغلب ناراحت می‌شوند که بازار فقط بر خلاف جهت معامله آنها حرکت می‌کند.

به این جمله معروف از جان مینارد کینز (John Maynard Keynes) درباره سرمایه گذاری فکر کنید:

بازار بیش از آنکه شما قادر به پرداخت بدهی‌ و ضررهای خود باشید،‌ می‌تواند غیرمنطقی باقی بماند.

به عبارت دیگر، این که بگوییم بازار عملکردی غیرمنطقی دارد و در مسیر معامله شما قرار می‌گیرد، فایده چندانی ندارد؛ زیرا حرکت‌های افراطی در وهله اول بازار سرمایه را تعریف می‌کند.

استفاده از یک حساب میکرو فارکس (Micro Forex)

مزیت استفاده از یک حساب معاملاتی دمو در این است که بدون اینکه سرمایه شما را در معرض خطر قرار دهد، کمک می‌کند تا تجربه کسب کنید. استادان با تجربه اغلب توصیه می‌کنند که یک حساب معاملاتی میکرو فارکس یا یک حساب با یک بروکر با اندازه متغیر باز کنید که به شما امکان انجام معاملات کوچک را دهد.

معاملات کوچک به شما این امکان را می‌دهد که با مقداری کمی پول معامله کنید؛ اما استفاده از پول کم باعث می‌شود که در صورت اشتباه کردن یا انجام یک معامله اشتباه، خود را در معرض ضررهای بسیار کوچک قرار دهید.

انجام معاملات کوچک بسیار بیشتر از سایت، کتاب یا کلاس‌های آموزش فارکس به شما می‌آموزد و به شما یک زاویه دید کاملاً جدید می‌دهد.

کسب اطلاعات درباره ارزی که با آن معامله می‌کنید

برای شروع معامله با یک ارز، قدم اول کسب اطلاعات درباره جفت ارزی است که معامله می‌کنید. تریدرهای تازه‌ کار معمولا تمایل دارند به سرعت معاملات خود را با جفت ارزی که به نظر آنها افزایش قیمت دارد شروع کنند. آنها حتی ممکن است از لوریج بالا استفاده کنند و یا به طور تصادفی در هر دو جهت معامله کنند، که این موضوع اغلب می‌تواند منجر به از دست دادن پول شود.

کسب اطلاعات و درک ارزهایی که خرید و فروش می‌کنید تاثیر زیادی در موفقیت شما دارد. یک ارز ممکن است به دلیل گزارش‌های بد اقتصادی کشورش شرایط خوبی برای معامله نداشته باشد. آیا شما در چنین شرایطی ارز را می‌خرید؟ احتمالا پاسخ شما منفی است. این مثال به وضوح نشان می‌دهد که چرا باید درباره ارزی که قصد معامله با آن را دارید اطلاعات کسب کنید.

نکته: یک راه بهتر برای انجام این کار این است که چند ارز را انتخاب کنید که هیچ ارتباطی با هم ندارند و روی آنها تمرکز کنید. کمتر بودن تعداد این ارزها بررسی اخبار اقتصادی را ساده‌تر می‌‌کند. همچنین می‌توانید ریتم و حرکت آن ارزها را درک کنید.

بعد از اینکه مدتی با سرمایه کم در یک حساب معاملاتی زنده معامله کردید و از عملکرد خود راضی بودید، بد نیست پول بیشتری واریز کنید و میزان سرمایه معاملاتی خود را افزایش دهید. دانستن کاری که انجام می‌دهید به خلاص شدن از شر عادت‌های بد، درک بازار و استراتژی‌های معاملاتی و مدیریت احساسات منجر می‌شود.

مدیریت ریسک و احساسات

مدیریت ریسک و احساسات وابسته به یکدیگر عمل می‌کنند. زمانی که افراد احساس حریص بودن، ترس، یا غیره دارند، معمولا زمانی است که احتمال انجام اشتباه بیشتر است و این همان چیزی است که اغلب باعث شکست یک معامله می‌شود.

وقتی به نمودار معاملاتی نگاه می‌کنید، با یک ذهنیت منطقی که فقط وجود یا عدم وجود پتانسیل موفقیت را می‌بیند، یک معامله را انجام می‌دهید. در این شرایط هرگز نباید درگیر احساسات شد.

شرایط را بررسی کنید و اگر احساس کردید که عملکرد شما احساسی است بهتر است دوباره شرایط را ارزیابی کنید. دلایل خود از انجام یک معامله را مرور کنید و سعی کنید ذهنیتی عینی به دست آورید.

4/5 (1 امتیاز)