چند نکته سرمایه گذاری برای تریدرهای بازار فارکس

سرمایه‌ گذاری در فارکس

معاملات فارکس یک حوزه پیچیده اما جذاب است. درست است که تریدرهای فارکس فرصت‌های فوق العاده‌ای برای کسب درآمد دارند، اما همچنین باید به طور مداوم مهارت‌های خود را بهبود بخشند تا بتوانند از این فرصت‌‌ها استفاده کنند. در این مقاله به بررسی چند نکته سرمایه گذاری می‌پردازیم و درباره این موضوع بحث می‌کنیم که چطور می‌توان نتایج بهتری از معاملات کسب کرد.

سیگنال امیر فارکس

بهترین تریدرها آنهایی هستند که مهارت‌های خود را از طریق تمرین و انضباط تقویت می‌کنند. آنها همچنین فعالیت خود را ارزیابی می‌کنند تا ببینند چه چیزی معاملات آنها را هدایت می‌کند و یاد می‌گیرند که چگونه ترس و طمع را از معامله دور نگه دارند. اینها مهارت‌‌هایی است که هر تریدرباید تمرین کند.

|at_cta_form|

اهداف و سبک معامله را تعریف کنید

قبل از شروع سرمایه گذاری، اینکه ایده‌ای از مقصد خود و نحوه رسیدن به آن داشته باشید ضروری است. هر سبک معاملاتی دارای مشخصات ریسکی متفاوتی است که نیازمند نگرش و رویکرد خاصی برای معامله موفق است.

ثبات، کلید معاملات موفق است. اگر می‌خواهید یک تریدر موفق باشید، باید برای هر معامله یک استراتژی و یک برنامه معاملاتی مشخص داشته باشید. هنگامی که استراتژی معاملاتی خود را انتخاب کردید، باید به آن پایبند باشید تا ببینید آیا در محیط فعلی بازار نتایج مثبتی ایجاد می‌کند یا خیر. هر چه معاملات بیشتری انجام دهید، به نتایج حاصل از استراتژی خود اطمینان بیشتری خواهید داشت.

بازار اسپات (Spot) چیست؟

سطوح ریسک خود را هوشمندانه انتخاب کنید

همانطور که گفته شد برای آزمایش هر استراتژی معاملاتی باید تعداد معینی معامله انجام دهید. بنابراین، باید ریسک را در معاملات خود محدود کنید تا فرصتی برای آزمایش استراتژی‌های مختلف معاملاتی فراهم کنید. برای مثال اگر در هر معامله فقط 1 درصد از حساب خود را در معرض ریسک قرار می‌دهید‌، باید 100 معامله با ضرر پشت سر هم انجام دهید تا پولتان تمام شود.

در مرحله آزمایش حریص نباشید. سطوح ریسک متوسطی را برای هر معامله انتخاب کنید، استراتژی‌های مختلف را بدون استرس آزمایش کنید و بر اجرای معاملات تمرکز کنید. وقتی بهترین گزینه را برای معاملات خود انتخاب کردید، قادر به کاهش سطح ریسک خود در معاملات خواهید بود.

سرمایه گذاری خود را بررسی کنید

معاملات سودآور مستلزم تجزیه و تحلیل معاملات به طور منظم است. تجزیه و تحلیل مناسب این فرصت را به شما می‌دهد تا بدانید چه چیزی در محیط فعلی بازار عملکرد مناسبی دارد و مهمتر از آن، چه چیزی عملکرد مناسبی ندارد.

اگر معاملات را به جای یک استراتژی کاملاً تعریف شده بر اساس «احساس درونی» خود انجام دهید، چیزی برای تجزیه و تحلیل وجود نخواهد داشت؛ زیرا در این حالت نتایج شما تصادفی خواهد بود.

سرمایه گذاری در فارکس
چند نکته سرمایه گذاری برای تریدرهای بازار فارکس

باید درک کنید که هنگام تصمیم گیری مناسب برای ورود یا خروج از معامله به چه اطلاعاتی نیاز دارید. برخی از تریدرها برای تعیین بهترین زمان برای انجام معامله، بر اساس فاندامنتال و نمودار قیمت دارایی تصمیم می‌گیرند، برخی دیگر از تحلیل تکنیکال کمک می‌گیرند.

اگر تصمیم دارید استراتژی کنونی خود را تغییر دهید، مطمئن شوید که هر بار فقط یک تغییر را اعمال کنید تا بتوانید تأثیر این تغییر را بر عملکرد استراتژی خود ارزیابی کنید. اگر چندین تغییر ایجاد کنید و مشکلی پیش بیاید، نمی‌توانید آن را ارزیابی کنید و یاد بگیرید که چه چیزی به عملکرد شما آسیب می‌زند.

روی ابزارهای محدود تمرکز کنید، سپس فهرست خود را گسترش دهید

بازارهای فارکس هرلحظه فرصت‌های معاملاتی متعددی را ارائه می‌دهند؛ اما اگر تازه معاملات را شروع کرده باشید، تشخیص همه آنها آسان نیست. بنابراین، باید با تعداد محدودی ابزار شروع کنید تا طبق استراتژی خود نقاط ورود و خروج را از دست ندهید.

هنگامی که استراتژی خود را بر روی چندین دارایی آزمایش کردید، می‌توانید جفت ارز‌های بیشتری را به لیست خود اضافه کنید و ارزیابی کنید که آیا استراتژی شما برای معامله با این جفت ارزهای جدید عملکرد خوبی دارد یا خیر. در نهایت با اینکار شما مجموعه‌ای از استراتژی‌های مختلف را برای انتخاب خواهید داشت و می‌آموزید که کدام استراتژی برای هر جفتی که معامله می‌کنید بهترین عملکرد را دارد.

برای تغییر آماده باشید

تغییر تنها چیز ثابت در بازارهای مالی است و به همین دلیل است که اغلب می‌شنوید که عملکرد گذشته نتایج آینده را تضمین نمی‌کند. استراتژی که امروز بهترین عملکرد را دارد ممکن است فردا کارایی نداشته باشد و استراتژی که نتایج فاجعه باری را در محیط فعلی بازار به همراه داشته باشد ممکن است در آینده بهترین گزینه در دسترس باشد.

می‌‌توان برای این تغییرات آماده شد. معاملات خود را تجزیه و تحلیل کنید و از نزدیک نتایج استراتژی معاملاتی فعلی خود را دنبال کنید. به بازدهی استراتژی خود توجه کنید؛ اگر می‌بینید که عملکرد آن در طول زمان در حال کاهش است، وقت آن است که استراتژی خود را تغییر دهید.

منتظر نمانید تا کار به جایی بکشد که استراتژی معاملاتی فعلی شما دیگر سودآور نباشد. در عوض، زمانی که دیدید عملکرد استراتژی فعلی شما رو به کاهش است، شروع به آزمایش یک استراتژی دیگر کنید.

تمرکز و ضررهای کوچک

هنگامی که حساب خود را آماده کردید، مهم‌ ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که پول شما در خطر است. بنابراین نباید این پول برای هزینه‌های عادی زندگی مورد نیاز باشد. با تمرکز بر معاملات و پذیرش ضررهای کوچک به جای شمارش مداوم دارایی خود، بسیار موفق‌ تر خواهید بود.

سخن نهایی

موارد ذکر شده شما را به یک رویکرد ساختار یافته برای معاملات و سرمایه گذاری در فارکس هدایت می‌کند. رعایت این موارد به شما کمک می‌کند تا به یک تریدر دقیق‌ تر تبدیل شوید. معامله شبیه به یک هنر است و تنها راه برای کسب مهارت بیشتر تمرین مداوم و منظم است.

اسیلاتور چیست؟ بررسی اسیلاتورهای تکنیکال

برترین اندیکاتورهای استراتژی اسکالپ کردن

امتیاز دهید