10 نکته برای تریدرهای تازه کار فارکس

10 نکته برای تریدرهای تازه‌کار فارکس

پیش از این که در هر کاری وارد شوید باید نکات اساسی آن را بدانید. 10 نکته برای تریدرهای تازه‌کار فارکس، مقاله‌ای است که اصول پایه این حوزه را بیان می‌کند. این موضوع باعث می‌شود قبل از متبحر شدن، سرمایه خود را با خطر کمتری معامله کنید.

سیگنال فارکس

1. بازارها را بشناسید.

حیاتی‌ترین نکته‌ برای تریدرهای تازه‌کار فارکس، یادگیری است. بدون اغراق آموزش دیدن بسیار مهم است. قبل از اینکه سرمایه خود را به خطر بیندازید، درباره جفت ارزها و هرچیزی که بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد، وقت بگذارید. با این کار در زمان سرمایه‌گذاری کرده‌اید. همچنین می‌توانید مقدار خوبی از سرمایه خود را پس‌انداز کنید.

2. برنامه‌ریزی کنید و پایبند بمانید.

درست کردن یک پلن معاملاتی یک نکته مهم و لازم‌الاجرای دیگر برای ترید موفق است. گذاشتن اهداف سودده، سطح ریسک‌پذیری، روش‌شناسی و انتخاب معیارهای عملکرد باید در این برنامه معاملاتی جای بگیرد. وقتی برنامه معاملاتی برای خود درست می‌کنید، حتماً باید درنظر داشته باشید که در هر ترید پارامترهای آن رعایت شده باشد.

این مهم را هم فراموش نکنید، که به احتمال زیاد پیش از انجام معامله منطقی هستید و پس از آن احساسی. به همین خاطر داشتن یک برنامه‌ریزی کمک‌کننده خواهد بود.

3. تمرین، تمرین، تمرین.

برای این که پیش از به خطرانداختن سرمایه خود بدانید که برنامه شما مناسب است باید آن را آزمایش کنید. برای این کار از حساب‌های دمو در بروکر خود یا حساب سِنتی در صورت وجود، استفاده کنید. برنامه خود را روی این حساب‌ها پیاده کنید و نتیجه هرچه شد، پلن معاملاتی خود را برای بهتر شدن اصلاح کنید.

4. شرایط بازار را بسنجید.

تریدرها با رویکرد فاندامنتال ترجیح می‌دهند براساس اخبار و سایر داده‌های اقتصادی و سیاسی ترید کنند. تریدرهای تکنیکال ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند اصلاحات فیبوناچی و سایر شاخص‌ها را برای پیش‌بینی حرکات بازار ترجیح می‌دهند. غالب تریدرها از ترکیب این دو بهره می‌برند.

تریدرهای تازه‌کار فارکس بهتر است سه تحلیل مهم بازار فارکس را بررسی کنند و بعد با توجه به نیاز و نوع ترید انتخاب کنند که کدام تحلیل برای آن‌ها مناسب‌تر است.

5. محدودیت‌های خود را بشناسید.

با این که به‌نظر ساده می‌رسد ولی برای تضمین آینده تریدرهای تازه‌کار فارکس در این بازار بسیار اهمیت دارد. این نکته شامل دانستن درصد ریسک معاملاتی، تنظیم نسبت لوریج خود و بررسی نیازهای‌تان است. البته هرگز بیشتر از توان از دست دادن خود، ریسک نکنید.

6. نقظه توقف (استاپ) داشته باشید.

نه تنها شما که معمولاً بقیه تریدرها هم وقت ندارند که هرروز و هرساعت به تماشای بازار بنشینند. کاری که می‌توانید بکنید این است که ریسک خود را بهتر مدیریت کنید، از پندینگ اردرهای لیمیت و استاپ استفاده کنید تا هم سود کنید، هم به موقع از بازار خارج شوید. مخصوصاً اگر از تریدرهای تازه‌کار فارکس هستید بهتر از این روش‌های مدیریت ریسک را با دقت بیشتری پیگیری کنید.

استفاده از حد ضرر پویا (Trailing Stop) مفیدتر هم است. آن‌ها موقعیت شما را در یک فاصله مشخص با حرکت بازار قرار می‌دهند و در صورت بازگشت روند بازار، سودتان را حفظ می‌کنند.

7. احساسات خود را پشت در بگذارید.

تصور کنید یک ترید باز دارید و روند بازار عکس موقعیت شما است. اگر دچار احساساتی مثل ترس، طمع یا افراط نشوید، می‌توانید در یکی دو معامله بعدی ضرر خود را جبران کنید. برعکس این سناریو «تریدهای انتقامی» است که به ندرت نتیجه خوبی دارند. اجازه ندهید احساسات مانع برنامه شما برای تجارت موفق شود.

هنگامی که ترید با ضرری دارید، برای برگرداندن آن در یک حرکت، همه‌کاره نشوید.هوشمندانه‌تر است که به برنامه خود پایبند باشید و هر چند وقت یکبار ضررتان را جبران کنید تا این‌که ناگهان با دو ضرر فلج‌کننده مواجه شوید.

8. آهسته و ثابت پیش بروید.

کلید اصلی ترید کردن مخصوصا برای تریدرهای تازه‌کار فارکس، ثبات است. همه تریدرها در مقطعی پول خود را از دست می‌دهند. با این حال باید سعی کنید از ضرر بیشتر جلوگیری کنید و طرف مثبت ماجرا را پررنگ‌تر نگه دارید. داشتن یک پلن معاملاتی و یادگیری الزامی است اما آزمون واقعی داشتن صبر و نظم برای پایبندی به این دو است.

9. از کند و کاو نترسید.

در حالی که ثبات مهم است، از ارزیابی مجدد طرح معاملاتی خود نترسید. به خصوص اگر همه‌چیز آن‌طور که گمان می‌کردید کار نکند. همانطور که تجربه شما رشد می‌کند، نیازهای شما ممکن است تغییر کند. برنامه معاملاتی همیشه باید اهداف شما را منعکس کند. اگر اهداف یا وضعیت مالی تغییر کند، برنامه شما نیز باید تغییر کند.

10. یک بروکر مناسب خود انتخاب کنید.

هنگام درگیر شدن با بازار فارکس، انتخاب بروکر مناسب بسیار اهمیت دارد. قیمت‌گذاری، اجرا و کیفیت خدمات به مشتریان، همگی می‌توانند در تجربه ترید شما اثرگذار باشد. به خصوص اگر جزو تریدرهای تازه‌کار فارکس باشید، باید در انتخاب بروکر خود دقت به خرج دهید.

امتیاز دهید