کیل زون فارکس چیست

کیل زون فارکس چیست

کیل زون فارکس چیست؟ در نمودارهای قیمتی جفت‌ارزها و دیگر دارایی‌های بازار فارکس، برخی نقاط مهم و کلیدی تحت عنوان کیل زون فارکس وجود دارند. معامله‌گران بازار فارکس همیشه انتظار دارند، یک حرکت قیمتی قابل توجه و یا برگشت قیمتی، در این نقطه اتفاق بیافتد. به همین دلیل کیل زون فارکس برای فعالان در بازار فارکس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. در ادامه این مقاله از وبسایت امیر تریدر با ما همراه شوید تا ضمن آشنایی با مفهوم “کیل زون فارکس چیست” با نحوه شناسایی این نقاط کلیدی نیز آشنایی شویم.

کیل زون فارکس چیست؟

برای بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازار فارکس، این سوال مطرح است که کیل زون فارکس چیست؟ در معاملاتی که در بازار فارکس انجام می‌شود، کیل زون شامل سطوح یا محدوده قیمتی خاصی می‌باشد که تمامی معامله‌گران در این نقاط انتظار دارند تا تغییرات قیمتی رخ دهد. نقاط کلیدی برای آغاز معاملات مطابق با تحلیل تکنیکال و یا تحلیل بنیادی و یا ترکیبی از این دو تحلیل مشخص می‌گردند.

برخی از تریدرهای بازار فارکس پس از آشنایی با مفهوم کیل زون فارکس چیست، از آن به عنوان راهکاری برای شناسایی نقاط ورود و خروج احتمالی برای معاملات استفاده می‌کنند. برای مثال اگر یک معامله‌گر بر این باور باشد که یک جفت ارز احتمالا پس از رسیدن به یک سطح قیمت مشخصی، ممکن است با تغییر وضعیت، نوسانات قابل توجهی را داشته باشد، در این صورت با تکیه بر پیش‌بینی که انجام داده است، اقدام به ثبت یک سفارش خرید و یا فروش در آن سطح می‌نماید.

دلیل اهمیت کیل زون فارکس چیست؟

همانگونه که پیش‌تر مطرح کردیم، کیل زون فارکس از مراحل مهم برای ورود به معامله در بازار فارکس می‌باشد. از اصلی‌ترین دلایل اهمیت کیل زون فارکس، تعیین زمان مناسب برای ورود به معامله و همینطور شناسایی سطوح قیمتی است که در ادامه پیرامون هر یک توضیحاتی را آورده‌ایم.

1.تعیین زمان مناسب برای ورود به معامله

کیل زون فارکس به معامله‌گران کمک می‌کند تا بتوانند زمان مناسب برای ورود به یک موقعیت معاملاتی را شناسایی کنند. در حقیقت تریدرهایی که با مفهوم کیل زون فارکس چیست، آشنایی دارند، می‌توانند از فرصت‌های موجود در بازار بهره ببرند و زمان مناسب برای آغاز معاملات خود را پیدا کنند.

البته در تعیین زمان مناسب برای ورود به معامله، ضمن شناسایی کیل زون فارکس، تحلیل بازار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در حقیقت کیل زون به تمامی نقاطی که در نمودار قیمت به عنوان نقطه ورود به یک موقعیت معاملاتی مناسب هستند، اشاره می‌کند. معامله‌گران باید از دیگر روش‌ها نیز استفاده کنند تا بتوانند بهترین نقطه برای آغاز یک معامله را شناسایی نمایند. در ادامه به برخی از روش‌های مورد استفاده توسط معامله‌گران برای شناسایی زمان ورود به معامله در فارکس پرداخته‌ایم.

  • تحلیل فنی : معامله‌گران می‌توانند به کمک شاخص‌ها و نمودارهای فنی، نقاط قوت و ضعف بازار را شناسایی نمایند. برای اینکار استفاده از الگوهای قیمتی و شمع‌های ژاپنی رایج است. با مشخص کردن کیل زون در نمودارها، زمان مناسب برای ورود به معامله مشخص می‌گردد.
  • تحلیل اساسی : با بررسی و مطالعه اخبار و همینطور رویدادهای مرتبط با ارزهای معاملاتی و بررسی موضوعاتی شامل شاخص‌های اقتصادی، سیاست‌های مالیاتی، تحریم‌ها، اتفاقات سیاسی و … می‌‎توان به تصمیم‌گیری مناسبی برای شناسایی نقاط ورود به معامله در بازار فارکس رسید.
  • استراتژی‌های معاملاتی : استفاده از برخی استراتژی‌های معاملاتی خاص و منحصر به فرد در بازار فارکس از جمله میانگین متحرک، استراتژی‌های برگرفته از شاخص‌های فنی و … نیز در زمینه تعیین زمان مناسب برای ورود به معامله تاثیرگذار است.

تصمیم‌گیری برای تعیین زمان مناسب برای ورود به معاملات بازار فارکس، شاید چندان آسان نباشد. تحلیل دقیق بازار، استفاده از روش‌های قابل اعتماد، تسلط بر مفهوم کیل زون فارکس چیست و همینطور تجربه از بازار فارکس، در شناسایی این نقاط به شما کمک خواهد کرد.

2.شناسایی سطوح قیمتی مهم

با بررسی مفهوم کیل زون فارکس چیست، به راحتی می‌توان متوجه شد که کیل زون در شناسایی سطوح قیمتی مهم در بازار فارکس موثر می‌باشد. با تحلیل کیل زون، می‌توان سطوح قیمتی را در نمودارهای قیمتی مشخص کرد. سطوحی که می‌تواند یکی از نقاط ورود به معامله، سطوح مقاومت و پشتیبان و یا حتی نقطه بستن و خروج از معامله باشد. در ادامه پیرامون هر یک از این نقاط، توضیحات بیشتری را آورده‌ایم.

  • شناسایی نقاط ورود به معامله : نقاط ورود به معامله، نقاطی هستند که به عنوان بهترین فرصت‌ها برای آغاز معامله در نظر گرفته می‌شوند. با کیل زون، معامله‌گران قادر به شناسایی بهترین زمان برای ورود به معامله خواهند بود.
  • تعیین سطوح مقاومت و حمایت : استفاده از کیل زون در تعیین سطوح مقاومت و حمایت در نمودارهای قیمتی نیز کاربردی است. سطوح مقاومت به نقاطی گفته می‌شود که قیمت‌ها در آن توقف دارند و به پایین باز می‌گردند. در حالی که سطوح حمایت به نقاطی گفته می‌شود که قیمت‌ها در آن متوقف می‌شوند و به سمت بالا حرکت می‌کنند. با شناسایی این سطوح، معامله‌گران قادر به شناسایی نقاط قوت و ضعف بازار و همینطور استفاده از آن‌ها برای تصمیم‌گیری برای معاملات خود خواهند بود.
  • شناسایی نقاط خروج از معامله : معامله‌گران با استفاده از کیل زون، قادر به شناسایی نقاط تمام شدن معامله نیز خواهند بود. در حقیقت با مفهوم کیل زون فارکس چیست، می‌توان نقاطی که در آن جهت قیمت‌ها تغییر پیدا می‌کند را شناسایی نمود و سپس از آن برای تعیین زمان خروج از معامله استفاده کرد.

بنابراین در این قسمت که سوال اهمیت کیل زون فارکس چیست؟ را مطرح نمودیم، باید اشاره کنیم که کیل زون به معامله‌گران کمک می‌کند تا بتوانند سطوح قیمتی مهم در بازار فارکس را شناسایی نمایند. این سطوح قیمتی می‌تواند نقطه ورود به معامله، سطح‌های مقاومت و حمایت و یا نقطه تمام شدن معامله باشد. بدیهی است با شناسایی این نقاط، می‌توان بهترین فرصت‌های معاملاتی را شناسایی نمایند و قطعا به سوددهی بیشتری برسند.

اندیکاتور کیل زون

بازگشت قیمت چیست؟

همانطور که در بررسی مفهوم کیل زون فارکس چیست به آن اشاره نمودیم، این مفهوم با بازگشت قیمت مرتبط می‌باشد. بازگشت قیمت از جمله اصطلاحات مورد استفاده در بازار فارکس می‌باشد که برای وضعیتی استفاده می‌شود که در این وضعیت سطح حمایت به سطح مقاومت و یا به صورت برعکس تبدیل می‌گردند.

در تحلیل تکنیکال بازار فارکس، نقاط حمایت و مقاومت، سطوح قیمتی می‌باشند که در این دو نقطه، فشار خرید و یا فروش وارد بازار می‌گردد. زمان رسیدن قیمت یک جفت ارز به سطوح حمایتی، با ورود خریداران به بازار، ممکن است شاهد و برگشت قیمت باشیم. در حالت برعکس با رسیدن قیمت به سطوح مقاومتی، با ورود فروشندگان به بازار، قیمت دوباره بازمی‌گردد.

معامله‌گران بازار فارکس، از سطوح حمایت و مقاومت برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی بالقوه و همینطور برای تصمیم‌گیری جهت وارد شدن به موقعیت‌های معاملاتی خرید و یا فروش استفاده می‌نمایند.

پس از آشنایی با مفهوم بازگشت قیمت، حال قصد داریم به ارتباط آن با مفهوم کیل زون فارکس چیست، بپردازیم. کیل زون در هنگام تغییر سطوح اتفاق می‌افتد. به طوری که اگر سطح حمایتی که قبلا یک جفت ارز را حفظ می‌نمود، شکسته شود و تبدیل به یک سطح مقاومت گردد و از افزایش مجدد قیمت به بالای آن جلوگیری نماید. همینطور در صورتی که یک سطح مقاومتی که مانعی در برابر افزایش قیمت یک حفت ارز بود، شکسته شود و به عنوان یک سطح حمایت عمل کند و از کاهش قیمت به مقداری کمتر از آن جلوگیری نماید.

برخی از معامله‌گران در بازار فارکس، از مفهوم بازگشت قیمت، به عنوان یک سیگنال فارکس برای شرکت در موقعیت‌های معاملاتی بهره می‌برند. برخی دیگر نیز از نقاط بازگشت برای تعیین نمودن نقطه توقف ضرر و یا اهداف سود استفاده می نمایند.

نحوه تشخیص کیل زون فارکس

معامله‌گران برای تشخیص کیل زون فارکس، باید اقدام به تحلیل و بررسی دقیق نمودارهای قیمتی نمایند. در ادامه به برخی راهکارهای تشخیص کیل زون فارکس پرداخته‌ایم.

استفاده از فیبوناچی

از جمله روش‌های معروف برای تشخیص کیل زون، استفاده از سطوح فیبوناچی می‌باشد. برای شناسایی سطوح قیمتی در نمودارهای قیمتی و زمان ورود به معامله، استفاده از سطوح فیبوناچی کارایی دارد.

استفاده از الگوهای قیمتی

معامله‌گران با شناخت الگوهای قیمتی نیز می‌توانند کیل زون را شناسایی نمایند. الگوهای قیمتی مشابه با الگوهای شمعی و الگوهای نقاط عکس‌العمل قیمتی، به نقاط قوت و نقاط ضعف بازار اشاره دارند و معامله‌گران می‌توانند با بررسی آن‌ها کیل زون را شناسایی نمایند.

کیل زون فارکس چیست

آموزش شناسایی کیل زون فارکس

با شناسایی کیل زون، قطعا معامله‌گران می‌توانند زمان مناسب برای ورود به معامله را تعیین نمایند. در ادامه آموزش شناسایی کیل زون فارکس را برای شما عزیزان آورده‌ایم.

  • تحلیل نمودار قیمتی : ابتدا باید نمودار قیمتی مورد بررسی قرار بگیرد. در بررسی نمودار قیمتی، باید به نقاط مهمی شامل سطوح مقاومت و پشتیبان، الگوهای قیمتی و شمع‌ها توجه شود.
  • مشخص کردن نقاط بریدگی قیمت : سعی کنید به دنبال نقاطی باشید که در آن‌ها بریدگی قیمت وجود دارد و جهت حرکت تغییر کرده است. نقاط بریدگی قیمت، جزو مهم‌ترین نقاط در تشکیل کیل زون هستند.
  • ترسیم خطوط سطوح کیل زون : از نقاط بریدگی قیمت استفاده کنید و خطوطی را ترسیم نمایید که از بالا به پایین و یا از پایین به بالا امتداد داشته باشد. این خطوط تحت عنوان سطوح کیل زون عمل خواهند کرد.
  • تأیید کیل زون : برای تائید کیل زون، نیاز به تائیدیه اضافی است. برای این منظور معامله‌گران می‌توانند از ابزارهای دیگری شامل شاخص‌های فنی، الگوهای قیمتی و یا نشانگرهای مورد استفاده خود، بهره ببرند.
  • ورود به معامله : پس از شناسایی کردن و در نهایت تائید کیل زون، می‌توان اقدام به ورود به معامله نمود. در این زمینه معامله‌گران می‌توانند از استراتژی معاملاتی خود نیز برای تصمیم‌گیری جهت ورود به معامله استفاده کنند.

یکی از روش‌هایی که معامله‌گران بازار فارکس از آن برای شناسایی کیل زون فارکس استفاده می‌کنند، تلاقی بین خطوط کلیدی می‌باشد. برای مثال تلاقی خطوط روند، میانگین متحرک و سطوح اصلاح فیبوناچی می‌تواند نشان دهنده نقاط مهم برای شناسایی کیل زون باشد. به طوری که تریدرهای بازار فارکس با ورود و خروج از این نقاط، تغییرات قیمت زیادی را تجربه می‌کنند.

توجه داشته باشید که معمولا برای شناسایی کیل زون فارکس، از تحلیل‌های تکنیکال استفاده می‌گردد؛ اما از سویی دیگر نیز ممکن است یک خبر بنیادی در روند بازار تاثیر بگذارد. به همین دلیل در بررسی مفهوم کیل زون فارکس چیست، توجه به هر دو تحلیل تکنیکال و بنیادی ضرورت دارد. برای آشنایی با “نرم افزار تحلیل تکنیکال فارکس” کلیک نمایید.

کیل زون فارکس

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم با بررسی پاسخ کیل زون فارکس چیست، شما را با این مفهوم در بازار فارکس آشنا کنیم و امیدوار هستیم مطالعه آن، راهنمای مناسبی برای شما بوده باشد. کیل زون‌ها نقاطی می‌باشند که در آن امکان پیش‌بینی حرکت به سمت دلخواه وجود دارد. بنابراین این نقاط برای تریدرها بسیار مهم هستند. در نظر داشته باشید که در کیل زون نیز مشابه با دیگر تحلیل‌هایی که در بازار فارکس صورت می‎‌گیرد، احتمال شکست وجود دارد. بنابراین حتما به مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک نیز در معاملات بازار فارکس توجه داشته باشید.

اگر می‌خواهید از کیل زون فارکس برای ورود به معامله استفاده نمایید، باید صبر و حوصله داشته باشید. ممکن است کیل زون به مدت زمان طولانی‌ای شکل بگیرد؛ به همین دلیل نباید عجله داشته باشید. در حقیقت اصلی‌ترین مولفه در شناسایی و تشخیص کیل زون، صبر است. همینطور توصیه‌ می‌کنیم بر روی تحلیل دقیق نمودارها و شاخص‌های مالی نیز تمرکز داشته باشید. تحلیل صحیح کیل زون به نحوه تشخیص و جابجایی قیمت‌ها در بازار فارکس وابسته می‌باشد.

اگر در این زمینه سوالات بیشتری دارید و همینطور برای ثبت نظرات خود در زمینه کیل زون فارکس چیست، از بخش دیدگاه‌ها استفاده نمایید و سوال و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید