بهترین بروکر از نظر اسپرد برای ایرانیان | معرفی بروکر با اسپرد صفر

بهترین بروکر از نظر اسپرد

از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در زمان انتخاب یک بروکر و یا کارگزاری در نظر گرفته شود، میزان کارمزد دریافتی و اسپرد می‌باشد. با توجه به اینکه اسپرد به صورت مستقیم با حاشیه سود معامله‌گر مرتبط است، نمی‌توان به سادگی از آن چشم‌پوشی نمود. به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مقاله از وبسایت امیرتریدر، بهترین بروکر از نظر اسپرد را برای شما همراهان گرامی وبسایت معرفی کنیم.

البته لازم است به این نکته توجه داشته باشید که میزان اسپرد، تا حد زیادی وابسته به حساب معاملاتی، نماد معاملاتی و همینطور زمان انجام معامله در اسپردهای شناور می‌باشد و تعیین کردن بهترین کارگزاری از نظر کمترین اسپرد، چندان کار ساده و آسانی نیست.

اسپرد چیست؟

اسپرد (Spread) در حقیقت یکی از روش‌های کسب درآمد برای کارگزاری‌های فارکس می‌باشد. اسپرد در هر معامله‌ای که در بازار فارکس و در بروکرهای مختلف صورت می‌گیرد، در نظر گرفته می‌شود و در حقیقت تفاوت بین قیمت خرید و فروش است.

همان گونه که اگر به صرافی و یا طلافروشی بروید، قیمت خرید و فروشی که برای یک دارایی از جمله ارز و یا طلا در نظر گرفته می‌شود، متفاوت است، قیمت لحظه‌ای خرید و فروش نیز در کارگزاری‌های مختلف فارکس با یکدیگر متفاوت می‌باشد.

در حقیقت اگر شما به صورت همزمان یک دارایی را خریداری کنید و سپس آن را بفروشید، کارگزاری این که این معامله را در آن انجام داده‌اید، مبلغی را به عنوان کارمزد تراکنش دریافت می‌کند. در حالت کلی اسپرد مطابق با واحد پیپ اندازه‌گیری می‌شود.

انواع اسپرد

در ادامه بررسی بهترین بروکر ایران از نظر اسپرد قصد داریم به انواع اسپرد بپردازیم. در بازار فارکس از دو نوع اسپرد ثابت و متغیر استفاده می‌گردد. اسپرد ثابت در حقیقت یک عدد ثابت و بدون تغییر است که در هر لحظه چند پیپ با قیمت بازار متفاوت می‌باشد.

این درحالی است که در یک اسپرد متغیر، عوامل خارجی بر اسپرد تعیین شده بین قیمت خرید و فروش تاثیر می‌گذارد و منجر به افزایش، کاهش و یا حتی صفر شدن اسپرد می‌گردد.

بر خلاف تصورات رایجی که در این زمینه وجود دارد، اسپرد شناور زمانی به حداکثر مقدار خود می‌رسد که معاملات کمی در بازار انجام شود. در حقیقت اینطور باید بگوییم که هرچه یک دارایی محبوب‌تر باشد و یا تعداد معاملات صورت گرفته بیشتر شود، اسپرد شناور کمتر می‌گردد.

لازم به ذکر است که هر کارگزاری ممکن است که اسپرد متغیر را به نوع متفاوت‌تری تعریف کند. در حالت کلی تراکنش‌های بیشتر بر روی یک نماد، به معنای میزان اسپرد متغیر کمتر می‌باشد و همینطور زمانی می‌توان به کمترین اسپرد رسید که بیشترین معاملات بر روی نمادهای محبوب صورت گیرد.

اسپرد ثابت یا متغیر، کدام بهتر است؟

بهترین بروکر از نظر اسپرد

از جمله سوالاتی که در این زمینه مطرح است، این سوال می‌باشد که اسپرد متغیر و یا اسپرد ثابت، کدام یک بهتر می‌باشد و در حقیقت در کدام مدل، میزان اسپرد کمتر است.

در پاسخ باید بگوییم که مقدار اسپرد متغیر کمتر از ثابت می‌باشد، مگر در حالتی که اسپرد به دلایلی گسترده شود. در حساب‌هایی که دارای اسپرد متغیر هستند، میزان اسپرد معمولا از 0 پیپ آغاز می‌گردد.

اگر شما به دنبال کم‌ترین پراکندگی حساب‌های معاملاتی می‌باشید، بهتر است به دنبال حسابی با اسپرد شناور باشید.

اسپرد صفر چیست؟

با اینکه در بخش توضیحات بسیاری از اکانت‌ها به این موضوع اشاره شده است که اسپرد از صفر پیپ آغاز می‌گردد، اما به سختی می‌توان زمانی را یافت که اسپرد کاملا صفر باشد.

در حقیقت در اغلب موارد، کارگزاران فارکس، از شعار بروکر با اسپرد صفر برای جذب کاربر استفاده می‌کنند. به همین دلیل بهتر است دو روش دیگر کسب درآمد برای کارگزاری یعنی میزان پورسانت و سوآپ را نیز بررسی نمایید تا اطمینان حاصل کنید به ازای معاملاتی که انجام می‌دهید، نه تنها کمترین اسپرد، بلکه کمترین کارمزد معاملات را نیز پرداخت خواهید کرد. با این حال این تصور را نیز نداشته باشید که یک کارگزاری خدمات خود را به صورت کاملا رایگان ارائه دهد.

کدام یک از بروکرها کم ترین اسپرد را دارد؟

توجه داشته باشید اسپرد یکی از روش هایی است که بروکر ها با استفاده از آن کارمزد معاملات را در نظر می گیرند. اگر یک بروکری اسپرد خیلی کمی داشت دلیل بر بهترین بودن اون بروکر نیست و باید معیار های دیگری را هم در نظر گرفت.

یکی از بروکر های معتبر فارکس که اسپرد کمی برای معاملات دریافت می کند، بروکر آلپاری می باشد. این بروکر به دلیل اعتبار زیادی که دارد و معامله گران حرفه ای که در این بروکر معامله می کنند، اسپرد کمی را برای معاملات خود در نظر گرفته است.

بهترین بروکر از نظر اسپرد برای معامله نمادهای معاملاتی فارکس

میزان اسپرد تعیین شده برای نمادهای معاملاتی مختلف، متغیر است و از 0 پیپ به بیش از 50 پیپ و حتی بالاتر نیز تغییر پیدا می‌کند. به همین دلیل برای اینکه به معامله‌گران کمکی کرده باشیم، در ادامه سعی داریم به کمترین اسپرد برای دارایی‌های مختلف بپردازیم.

بهترین بروکر از نظر اسپرد برای معامله جفت ارز

جفت ارزها به خصوص نماد معاملاتی EUR/USD، جزو پرطرفدارترین دارایی‌های جهانی جهت انجام معاملات فارکس به شمار می‌روند.

طی ارزیابی‌هایی که انجام داده‌ایم، بهترین بروکر از نظر اسپرد برای معاملات جفت ارز، بروکر آمارکتس می‌باشد. این کارگزاری کمترین میزان اسپرد را برای جفت ارزها در نظر گرفته است. در حساب استاندارد این بروکر که نیاز به حداقل سرمایه گذاری 10 دلاری دارد، اسپرد متغیر می‌باشد و از 2 پیپ تعیین می‌گردد.

amarkets از معتبرترین کارگزاری‌ها در جهان است که به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی مثل مقررات قوی، تیم پشتیبانی متخصص و متعهد و پاسخگویی به زبان فارسی و … کاربران ایرانی زیادی دارد. بنابراین اگر بخشی از استراتژی معاملاتی شما، معامله جفت ارزها با کمترین اسپرد است، می‌توانید بروکر آمارکت را برای معاملات بازار فارکس انتخاب نمایید. برای ثبت نام و استفاده از خدمات آمارکتس روی لینک کلیک کنید.

بهترین بروکر ایران از نظر اسپرد برای معامله طلا و فلزات گرانبها

بهترین بروکر ایران

در زمینه معاملات فلزات گرانبها، طلا یا XAU/USD پرطرفدارترین نماد معاملاتی به شمار می‌رود. یکی از بروکرهای معتبر و فعال که به ایرانیان در زمینه معامله طلا با اسپرد ثابت خدمات ارائه می دهد بروکر آلپاری می‌باشد.

در کارگزاری آلپاری، نه تنها از اسپرد ثابت استفاده می‌شود، بلکه کمترین اسپرد نیز برای طلا، معادل 2.5 پیپ ارائه می‌گردد. اگر جزو معامله‌گرانی در بازار فارکس هستید که به دنبال تجارت فلزات گرانبها مثل طلا و نقره می‌باشید، بروکر alpari انتخاب مناسبی است. برای ثبت نام و استفاده از خدمات بروکر آلپاری روی لینک کلیک کنید.

بهترین بروکر از نظر اسپرد برای معامله سهام و شاخص بورس

یکی از مطمئن‌ترین و سودآورترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری در بازار فارکس، معامله سهام و شاخص‌های بورس می‌باشد. اغلب بروکرها، تنها چندین سهام محدود را ارائه می‌دهند که عملا می‌توان گفت کارکردن با آن‌ها ساده نیست.

بهترین بروکر از نظر اسپرد برای معامله سهام و شاخص بورس، بروکر آمارکتس و هستند، چراکه بیشترین تنوع را در سبد اوراق بهادار تجاری دارند و جزو بهترین بروکر ایران برای معاملات شاخص می باشد.

کارگزاری لایت فارکس نیز بعد از بروکرهای معرفی شده، بهترین انتخاب در این زمینه است و در میان سه کارگزاری معرفی شده، دارای کمترین اسپرد می‌باشد، اما از دو بروکر قبلی، تعداد سهام محدودتری دارد.

پس از بروکر آمارکتس، بروکر لایت فایننس برای معامله سهام و شاخص‌های بورس، کمترین اسپرد را دارد و در عین حال از تنوع خوبی نیز برخوردار می‌باشد. در نهایت نیز بروکر لایت فارکس، کمترین اسپرد را در این زمینه دارد، ضمن اینکه از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد اما پراکندگی آن کمی بیشتر از آمارکتس است.

بهترین بروکر از نظر اسپرد برای معامله ارزهای دیجیتال

با اینکه انتخاب اغلب افراد جهت فعالیت در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال، صرافی بایننس می‌باشد، با این حال معامله ارزهای دیجیتال در قالب CFD در بروکرهای فارکس نیز امکان پذیر است.

در حالت کلی، کارگزاری‌های فارکس، تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال و کمتر از 20 توکن را به کاربران ارائه می‌دهند. اما برخی از معامله‌گران به دلیل استفاده از اهرم‌ها، تراکنش‌های پوشش ریسک، امکان استفاده از تحلیل‌های تکنیکال و … ترجیح می‌دهند معاملات ارزهای دیجیتال را در فارکس انجام دهند.

از میان تمامی کارگزاری‌هایی که به ایرانیان خدمات می‌دهند، آلپاری که جزو بهترین بروکر ایران است، دارای متنوع‌ترین سبد معاملات ارزهای دیجیتال می‌باشند.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیرتریدر به بررسی بهترین بروکر از نظر اسپرد پرداختیم. امیدواریم مطالعه آن برای شما همراهان گرامی وبسایت مفید بوده باشد.

در نظر داشته باشید که میزان اسپرد در معاملات فارکس و انتخاب بهترین بروکر فارکس از نظر اسپرد مهم است، اما شما نباید در انتخاب یک بروکر، اسپرد را تنها الویت خود در نظر بگیرید. بهتر است در انتخاب کارگزاری برای انجام معاملات فارکس، رتبه کلی و عملکرد کارگزاری و مطابقت داشتن آن با استراتژی معاملاتی شما مورد بررسی قرار بگیرد.

در صورتی که در این زمینه سوالات بیشتری دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان امیر تریدر پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. برای آموزش بیش تر در زمینه فارکس می توانید کانال تلگرام ما را دنبال کنید.

2.7/5 (3 امتیاز)