یادگیری ترید از صفر | آموزش ترید صفر تا صد به صورت رایگان

بازار فارکس از جمله بازارهای مالی بزرگ در جهان است که فرصت‌های زیادی را برای رسیدن به سوددهی برای معامله‌گران فراهم می‌کند؛ اما در صورتی که سرمایه‌گذاران دانش کافی از این بازار داشته باشند. برای اینکه به یک تریدر موفق تبدیل شوید، لازم است حتما یادگیری ترید از صفر را جدی بگیرید و سعی کنید پس از به دست آوردن یک دانش و مهارت اولیه، وارد بازار فارکس شوید و سرمایه‌گذاری نمایید. اگر علاقه‌مند به یادگیری ترید در بازار فارکس هستید، در ادامه این مقاله از وبسایت امیرتریدر همراه ما باشید تا با جزئیات تکمیلی پیرامون معامله در بازار فارکس آشنا شویم. فراموش نکنید به صورت کاملا رایگان می توانید از دوره های آموزشی صر تا صد ترید امیرتریدر استفاده کنید. فقط کافی است به کارشناسان ما پیام دهید تا شمارا راهنمایی کنند.

ترید در فارکس

برای مدت محدود عضویت در کانال VIP رایگان شد!

چند نمونه از رضایتمندی و سود روزانه اعضای کانال VIP، اگه شماهم داخل بروکر حساب واقعی داری همین حالا فرم زیر را پر کن و رایگان عضو کانال VIP شو.

تریدینگ به چه معناست؟

ترید (Trade) به معنای معامله‌گری و خرید و فروش کالا و یا خدمات می‌باشد. فرآیند ترید دارای دو حالت است، در حالت اول خریدار با پرداخت هزینه به فروشنده، خدمات و کالایی را دریافت می‌کند و در حالت دوم هر دو طرف معامله، اقدام به تبادل کالا و یا خدمات با یکدیگر می‌نمایند.

از اصطلاح تریدینگ معمولا برای معاملات کوتاه‌مدت استفاده می‌گردد. معاملاتی که در آن معامله‌گران فرصت کمی دارند تا سریعا وارد یک موقعیت معاملاتی شوند و سپس از آن خارج گردند. اما به طور کلی این یک تعریف کلی از ترید در بازارهای مالی است.

تریدرها در بازارهای مالی می‌توانند انواع دارایی‌ها شامل اوراق قرضه، سهام شرکت‌ها، جفت ارزها، قراردادهای آتی، ارزهای دیجیتال و … را معامله کنند.

در زمینه یادگیری ترید از صفر، در نظر داشته باشید که تریدینگ با سرمایه‌گذاری متفاوت است، به طوری که سرمایه‌گذاری به تخصیص منابع با هدف تولید سود گفته می‌شود. سرمایه‎‌گذاری در مقایسه با ترید، دارای رویکرد بلندمدت‌تری جهت رسیدن به سود می‌باشد.

در موضوع سرمایه‌گذاری هدف اصلی سرمایه‌گذار رسیدن به سود در یک بازه زمانی طولانی است. به طوری که آن‌ها از تحلیل بنیادی برای شناسایی فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری استفاده می کنند. باتوجه به رویکرد بلندمدتی که سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی دارد، در این شیوه، معامله‌گران درگیر نوسانات کوتاه مدت قیمت نمی‌شوند. این در حالی است که تریدرها سعی می‌کنند از نوسان‌های قیمتی در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت برای کسب سود استفاده کنند. درحقیقت تریدرها تعداد دفعات زیادی وارد موقعیت‌های معاملاتی می‌گردند و پس از کسب سود هر چند کم، از آن خارج می‌شوند.

بنابراین تریدرها به دنبال به دست آوردن سود زیاد در معاملات نیستند، چراکه با انجام معاملات متعدد در یک بازه زمانی طولانی و کسب سودهای کم از هر یک، در بلند مدت نیز می‌توانند به سوددهی خوبی برسند.

با گذشت زمان و فعالیت در بازار فارکس و به دست آوردن تجربه، متوجه خواهید شد که کدام روش شامل تریدینگ و یا سرمایه‌گذاری در بازار فارکس برای شما مناسب‌تر است. لازمه موفقیت در هر دو روش، یادگیری ترید از صفر می‌باشد.

یادگیری ترید از صفر برای آغاز فعالیت در بازار فارکس

فارکس از دو کلمه Foreign Exchange گرفته شده است که معنی آن تبادل پول خارجی می‌باشد. بازار فارکس از نظر حجم معاملات، بزرگ ترین بازار مالی به شمار می‌رود و از قابلیت نقدشوندگی بالایی برخوردار است.

علاوه بر بانک‌ها، شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان، موسسه‌های مالی و … معامله‌گران خرد بسیاری نیز در این بازار به ترید می‌پردازند و از طریق سرمایه‌گذاری‌های کوچک و بزرگ، به سوددهی می‌رسند.

از مزیت‌های ترید در بازار فارکس، می توان به کسب درآمد دلاری، برخورداری از نوسانات مناسب برای تریدهای روزانه، امکان انجام معاملات با استفاده از ربات‌ها و نرم‌افزارهای خودکار و … اشاره کرد. موفقیت در بازار فارکس نیازمند یادگیری ترید از صفر است، در غیر اینصورت احتمال موفق شدن در این بازار کم می‌باشد.

سایت اموزش ترید

ابزارهای آموزش ترید از صفر

برای ترید در بازار فارکس می‌توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. در ادامه پیرامون آن‌ها توضیحاتی را آورده ایم.

تحلیل بنیادی در آموزش ترید فارکس

تحلیل بنیادی یک روش تحلیلی برای بررسی شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشورها است که معامله‌گران می‌توانند با تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی حال حاضر کشورها، روند حرکت ارز را در آینده را پیش‌بینی کنند.ذبه دلیل تاثیرات بسیار مهمی که عوامل اقتصادی بر تحلیل بنیادی دارد معامله گران برای به دست آوردن سود باید توجه زیادی به این تحلیل داشته باشند. تحلیل بنیادی بر روی عواملی مثل بیکاری و تورم تمرکز بیش تری دارد چون این عوامل تاثیر بسیار زیادی در معاملات فارکس می گذارد. درواقع با این تحلیل می توانیم چشم اندازی درمورد ارزش پولی یک کشور داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال در آموزش ترید فارکس

تحلیل تکنیکال با بررسی تغیرات قیمت در طول زمان به دست می آید و معامله گر با استفاده از آن می تواند روند تغیراتی که در قیمت به وجود می آید را متوجه شود . تریدر باتوجه به الگویی که به دست می آورد برای تعمیم به آینده استفاده  می کند تا بتواند آینده بازار را پیش بینی کند. از مهم ترین مزیت‌های تحلیل تکنیکال، این موضوع است که پایه و اساس آن برای تمامی بازارهای مالی یکسان می‌باشد و افراد می‌توانند با یادگیری آن اقدام به تحلیل دارایی‌ها در بازارهای مالی مختلف نمایند. ممکن است تحلیل تکنیکال کمی پیچیده به نظر برسد ولی با آموزش های صفر تا صد امیرتریدر به صورت کاملا رایگان، می توانید بازار را تحلیل کنید و به سودآوری برسید.

در آموزش ترید از صفر، تریدرها با انواع روش‌ها و ابزارهای مختلف شامل خطوط روند، اندیکاتورها، پرایس‌اکشن، الگوهای کلاسیک، الگوهای هارمونیک و … که در تحلیل تکنیکال استفاده می‌شوند، آشنا می‌گردند.

آشنایی با انواع ترید و استراتژی‌های معاملاتی

از جمله مواردی که در یادگیری ترید از صفر به آن پرداخته می‌شود، انواع ترید می‌باشد. در ادامه پیرامون رایج‌ترین انواع ترید و یا استراتژی‌های معاملاتی مورد استفاده در بازار فارکس توضیحاتی را آورده ایم.

ترید روزانه (Day Trading)

از معروف‌ترین و پرکاربردترین روش‌های انجام معامله در بازار فارکس، ترید روزانه و یا دی‌تریدینگ است. در این استراتژی معاملاتی، ورود و خروج به یک موقعیت معاملاتی در طی یک روز انجام می شود.

در این روش هدف اصلی تریدرها، رسیدن به سود از تغییرات قیمتی در طول یک روز می‌باشد. به طوری که در انتهای زمان کاری بازار، تمامی موقعیت‌های خود را می‌بندند و با موقعیت باز روز کاری بعدی را آغاز نمی‌کنند. با توجه به اینکه ممکن است پس از تعطیلی بازار، اتفاقاتی رخ دهد که بر روی بازار تاثیر منفی داشته باشد، بسیاری از تریدرها ترجیح می‌دهند از ترید روزانه استفاده کنند.

در بازارهای فارکس که به صورت 24 ساعته فعال هستند، هدف از ترید روزانه ورود و خروج به یک موقعیت در کمتر از 24 ساعت می‌باشد. تریدرهایی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، برای معاملات خود معمولا از تحلیل تکنیکال شامل پرایس اکشن استفاده می‌نمایند.

باتوجه به اینکه در بازار فارکس نوسانات بازار در طول روز زیاد است، این استراتژی می‌تواند با سود و ضرر زیادی نیز برای معامله‌گران همراه باشد.

ترید روند (Trend Trading)

در ترید روند، معاملات برای طولانی مدت معمولا برای چند ماه باز هستند. در یادگیری ترید از صفر به این موضوع پرداخته می‌شود که در طی این روش معامله‌گران در تلاش هستند تا سودهای خود را از طریق ترید و در راستای روندها به دست آورند.

معامله‌گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، معمولا در روند صعودی بازار وارد معامله خرید می‌شوند و در روند نزولی بازار نیز وارد معامله فروش می‌گردند.

در ترید روند، معمولا از تحلیل بنیادی استفاده می‌گردد. البته نه به این معنی که در این استراتژی تحلیل تکنیکال جایی ندارد، به طوری که تریدرها از تحلیل تکنیکال جهت شناسایی روند و تغییر روندها استفاده می‌کنند. سپس از تحلیل بنیادی نیز روند بازار در ماه‌های آینده را پیش بینی می‌کنند. تریدرهایی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، از تحلیل تکنیکال برای تعیین نقاط ورود و خروج به معامله استفاده می‌نمایند.

در یادگیری ترید از صفر، به تریدرها دو نکته مهم در مورد استراتژی روند گفته می‌شود که همواره باید احتمال تغییر روند را در نظر داشته باشند که برای این منظور نیز می‌توانند از میانگین متحرک‌ها، خطوط روند و دیگر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال استفاده نمایند. از جمله استراتژی‌های مناسب برای معامله‌گران مبتدی، استراتژی روند است، البته در صورتی که بتوانند مدیریت ریسک را نیز برای معاملات خود در نظر بگیرند.

آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد

سویینگ تریدینگ (Swing Trading)

از جمله استراتژی‌های بلندمدت برای انجام معاملات، سویینگ تریدینگ می‌باشد. در این استراتژی، پوزیشن معاملاتی برای چند هفته و یا نهایتا یک ماه باز می‌ماند.

در این نوع از استراتژی معاملاتی که در یادگیری ترید از صفر به آن نیز پرداخته می‌شود، معامله‌گران معمولا به دنبال استفاده از موج‌های نوسانی چند روزه و یا چندهفته‌ای در بازارهای مالی می‌باشند. در استراتژی سویینگ معامله‌گران از تحلیل تکنیکال برای اجرای ایده‌های معالاتی که در ذهن دارند، استفاده می‌کنند.

ازجمله استراتژی‌های ساده و بی‌دردسر برای معامله در بازارهای مالی از جمله فارکس، سویینگ ترید است. در این استراتژی تریدرها برای نشان دادن واکنش نسبت به نوسانات بازار، زمان کافی در اختیار دارند و می‌توانند بیشتر فکر کنند و تصمیم‌گیری نمایند.

اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading)

اسکالپ تریدینگ از دیگر انواع روش‌های معامله در بازار فارکس است که در آن هدف اصلی معامله‌گران رسیدن به سود از روندهای کوتاه مدت است. در حقیقت در این روش تریدرها سعی دارند تا از معاملات پرتکرار، به سودهای کوچکی برسند که مجموع آن‌ها سود قابل توجهی است.

در استراتژی اسکالپ تریدینگ، تریدرها معاملات خود را برای بازه زمانی طولانی باز نگه نمی‌دارند، به طوری که ورود و خروج آن به یک معامله، فقط چندین و نهایتا چند دقیقه طول می‌کشد.

درصورتی که معامله‌گری بتواند با بررسی بازار از نوسانات پرتکرار استفاده کند، استراتژی اسکالپ سودآور خواهد بود. البته لازم است درنظر داشته باشید که ترید اسکالپ دارای پیچیدگی‌های خاص خود است و نیازمند یادگیری ترید از صفر می‌باشد. تریدرهای مبتدی بهتر است از این استراتژی پس از کسب مهارت و تجربه کافی استفاده کنند.

پوزیشن تریدینگ (Position Trading)

پوزیشن تریدینگ در میان انواع تریدها، بیشترین دوره زمانی را دربرمی‌گیرد و تریدها در آن معمولا در دوره ماهانه تا سالانه انجام می‌شود. در استراتژی معاملاتی پوزیشن تریدینگ که در یادگیری ترید از صفر آن را می‌آموزید، معمولا از ترکیب تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال استفاده می‌گردد. برای تحلیل دوره های زمانی طولانی مدت در پوزیشن تریدینگ، معمولا از نمودارهای هفتگی در تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود.

همینطور در این سبک از تریدینگ، معمولا نوسانات کوتاه مدت دارایی مدنظر نادیده گرفته می‌شود و هدف اصلی معامله‌گر، رسیدن به سود از روندهای میان‌مدت و یا بلند‌مدت است. این شیوه از ترید در بازارهای مالی و بازار فارکس، تا حد زیادی مشابه به سرمایه‌گذاری می‌باشد. اما سرمایه‌گذاری به معنای خرید و نگهداری یک دارایی برای طولانی مدت است و شامل کسب سود از روند صعودی بازار می‌باشد، به طوری که سرمایه‌گذاران از روند نزولی بازار سودی به دست نمی‌آورند. این درحالی است که در استراتژی معاملاتی پوزیشن تریدینگ، معامله‌گران از بازارهای نزولی نیز به سود می‌رسند.

کدام سبک معاملاتی در یادگیری ترید از صفر، بهتر است؟

احتمالا شما نیز به عنوان شخصی که قصد دارید تریدینگ را آغاز کنید، می‌خواهید بدانید کدام سبک معاملاتی برای شما مناسب می‌باشد. در انتخاب سبک معاملاتی مناسب برای ترید در بازار فارکس، لازم است که معیارهای مختلفی شامل میزان سرمایه، میزان زمان برای اختصاص جهت معامله، ویژگی‌های شخصیتی، سطح تحمل ریسک، میزان تجربه در ترید و … را درنظر داشته باشید.

توصیه می‌کنیم پس از یادگیری ترید از صفر، معاملات خود را در بازارهای مالی از جمله فارکس آغاز نمایید، به تدریج و پس از کسب تجربه، متوجه خواهید شد کدام استراتژی متناسب شما و ویژگی های شخصیتی‌تان می‌باشد.

اموزش ترید صفر تا صد با گوشی

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیرتریدر به بررسی مهم‌ترین موارد در مورد تریدینگ پرداختیم. امروزه سرمایه‌گذاری و ترید در بازارهای مالی، از جمله کارهایی است که اغلب افرادی که علاقه‌مند به درآمد دلاری هستند، از آن استقبال خوبی داشته اند.

موضوعی که وجود دارد، این است که برای ورود به بازارهای مالی از جمله بازار فارکس، به آموزش اولیه نیاز است تا فرد مهارت‌های مورد نیاز در این زمینه را بیاموزد تا بتواند پس از سرمایه‌گذاری در این بازار، سرمایه اولیه خود را حفظ کند و سپس از آن به سوددهی برسد.

امیرتریدر برگزار کننده دوره‌ آموزش فارکس می‌باشد. اگر علاقه‌مند به یادگیری ترید از صفر هستید، می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید و سعی کنید پس از یادگیری اصولی این بازار، سرمایه‌گذاری و ترید را آغاز نمایید. در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری در بازار فارکس بدون داشتن دانش و مهارت کافی، نتیجه‌ای جز شکست و از دست دادن سرمایه نخواهد داشت.

در صورتی که پیرامون دوره‌های یادگیری ترید از صفر و یا پیرامون معاملات در بازار فارکس سوالی دارید، با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. کارشناسان امیرتریدر پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

5/5 (3 امتیاز)