عقب نشینی قیمت طلا!

روند قیمتی طلا

طلا از بالاترین سطح خود عقب نشینی کرد و به 1870 دلار رسید. قیمت طلا در بازار اروپا سرعت بهبود خود را کاهش داد و قیمت 1870 دلار را لمس کرد. با توجه به افزایش بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بر روی افزایش روز جمعه گذشته و نگهداری بالای 3.6 درصد، XAU/USD در تلاش برای به دست آوردن کشش است.

بررسی وضعیت تکنیکال طلا

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت طلا به سمت مقاومت 1903 دلار و بالاتر که با استفاده از فیبو 38.2 در تایم ماهانه رسم شده است می رود. قبل از رسیدن به آن ناحیه، فیبوناچی 61.8٪ در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد خریداران طلا در محدوده 1897 دلار ممکن است به چالش بخورند.همچنین خط فیبوناچی 23.6٪ رسم شده در تایم فریم هفتگی نشان از افزایش قیمت XAU/USD به حدود 1885 دلار دارد. در همین حال، فیبوناچی 61.8 درصد ماهانه، در محدوده 1870 دلار، یک کف زیر قیمت طلا قرار می دهد. به طور کلی شواهد نشان می‌دهد اگر طلا زیر 1905 باقی بماند قیمت آن نزولی خواهد ماند.

بررسی وضعیت فاندامنتال طلا

قیمت طلا (XAU/USD) از پایین‌ترین حد ماهانه صعود کرد و در حوالی بالای 1878 دلار در روز دوشنبه بالاتر رفت. علارغم احساسات تندروانه فدرال رزرو، فلز زرد یک روند نزولی دو روزه را در بحبوحه رکود دلار آمریکا به ‌وجود آورد.

گزارش شغلی خوش‌بینانه روز جمعه در ایالات متحده و انتشار شاخص های اقتصادی  PMI و ISM  دوباره این احتمال را مطرح کردند که فدرال رزرو فضایی برای افزایش بیشتر نرخ‌ بهره دارد.

با این حال، شلیک به بالون چینی توسط ایالات متحده و لغو دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده از پکن، بر روی ریسک موجود در بازار تاثیر می گذارد.

قیمت طلا در روز جمعه 2.5 درصد و هفته گذشته بیش از 3 درصد کاهش یافت، زیرا آمارهای نیروی کار نشان داد که اشتغال آمریکا در ژانویه بسیار قوی تر از حد انتظار است. این قرائت ها این نگرانی را برانگیخت که فدرال رزرو فضای کافی برای افزایش نرخ بهره را دارد و باعث افزایش رشد دلار و بازدهی خزانه داری شد.

فدرال رزرو هفته گذشته همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره را افزایش داد و نشان داد که در کوتاه مدت به این کار ادامه خواهد داد. این امر باعث افزایش شرط بندی ها شد که بانک مرکزی می تواند تا پایان سال از موضع جنگ طلبانه خود دور شود. اما این شرط‌بندی‌ها به ‌سرعت با داده‌های قوی نیروی کار در روز جمعه معکوس شدند، که همچنین باعث ترس از افزایش نرخ تورم ایالات متحده برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار شد. سایر فلزات گرانبها نیز در روز جمعه عقب نشینی کردند و روز دوشنبه در محدوده متفاوتی معامله شدند. معاملات آتی پلاتین پس از سقوط شدید به زیر 1000 دلار در هر اونس، 0.2 درصد افزایش یافت، در حالی که معاملات آتی نقره با کاهش 0.4 درصدی به 22.340 دلار در هر اونس رسید. در میان فلزات صنعتی، قیمت مس از کاهش نزدیک به 4 درصدی در هفته گذشته اندکی افزایش یافت، زیرا بازارها بهبود بالقوه تقاضا در چین را در برابر افزایش ترس از رکود جهانی ارزیابی کردند. انتظار می رود افزایش نرخ بهره و تورم بالا به شدت بر اقتصاد جهانی در سال جاری تأثیر بگذارد.

منبع: FXstreet

امتیاز دهید