برگزاری اولین جلسه فدرال رزرو در سال 2023، بررسی نکات گفته شده در جلسه FOMC

جلسه فدرال رزرو

پاول در جلسه دیشب فدرال رزرو به این موضوع اشاره کرد که این کمیته باید کارهای بیشتری برای کاهش تورم انجام دهد. بدون ثبات قیمتی اقتصاد مختل خواهد شد. تداوم افزایش نرخ بهره و کاهش ترازنامه برای کاهش تورم مورد نیاز خواهد بود؛ در این مسیر تغییرات اقتصادی را بررسی خواهیم کرد.

برای مدت محدود عضویت در کانال VIP رایگان شد!

چند نمونه از رضایتمندی و سود روزانه اعضای کانال VIP، اگه شماهم داخل بروکر حساب واقعی داری همین حالا فرم زیر را پر کن و رایگان عضو کانال VIP شو.

تقریبا به طور قطعی باید موضع انقباضی خود را برای مدتی حفظ کنیم. نرخ اشتغال زایی و دستمزدهای اسمی کاهش یافته اند اما بازار کار همچنان فشرده و از تعادل خارج است. بسیار به بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی خود متعهدیم و به شدت نگران خطراتی هستیم که تورم پیش رو ایجاد می کند.

به نظر می رسد که هزینه های مصرف کننده با سرعت کمی در حال افزایش است. برای اطمینان از این که تورم در روند نزولی قرار دارد، به شواهد بسیار بیشتری نیاز خواهیم داشت. کاهش گام افزایش نرخ بهره به ما اجازه می دهد تا پیشرفت خود را بهتر ارزیابی کنیم.

سیاست انقباضی ما بخش مسکن و رشد اقتصادی را تضعیف کرده است، اما تحقق کامل تاثیراز سیاست‌های انقباضی زمان خواهد برد. انتظارات تورمی بلند مدت تثبیت شده باقی مانده است. توجه ما به تغییرات کوتاه مدت در شرایط مالی معطوف نیست، بلکه به تغییرات بلندمدت در دامنه‌ای گسترده از شرایط مالی است.

انتظار می رود تورم در بخش خدمات به افزایش خود ادامه داده و سپس کاهش یابد. مشاهده روند کاهش تورم در مقطع کنونی، در کنار تداوم قدرت بازار کار، دلگرم کننده است.پیش‌بینی می کنیم که رشد دستمزدها کاهش یابد. ما هنوز درباره سطح نهایی نرخ بهره تصمیمی نگرفته‌ایم، در این راستا به داده‌های اقتصادی میان مقطع کنونی و ماه مارس توجه خواهیم کرد. سطح نهایی نرخ بهره  ممکن است بالاتر از آن چیزی باشد که در ماه دسامبر پیش بینی می کردیم. نمی خواهیم بیش از انداز فشار انقباضی به اقتصاد اعمال کنیم، اما اگر این امر رخ دهد، ابزارهایی برای بهبود شرایط در اختیار خواهیم داشت. ما کاهش تورم در بازار مسکن را پیش بینی می کنیم. برای اولین بار، می توانیم اعلام کنیم که فرآیند کاهش تورم آغاز شده است .هنوز برای اعلام پیروزی بر تورم زود است. نرخ های حقیقی اکنون در سراسر منحنی بازدهی در حال افزایش هستند. کنگره آمریکا تنها یک راه دارد: افزایش سقف بدهی و جلوگیری از ریسک های فزاینده پیش رو.

ممکن است تورم در بخش اصلی PCE به غیر از مسکن به دلیل احتمال رشد قیمت کالاها، مجددا افزایش یابد و به افت کوتاه مدت در این بخش نمی‌توان استناد کرد. اگر بازار کار متعادل‌تر نشود و فشردگی آن کاهش نیابد، کاهش تورم بسیار دشوارتر خواهد بود. اما همچنان می توان بدون افت چشمگیر رشد اقتصادی یا افزایش شدید نرخ بیکاری، تورم را کاهش داد. توقف در افزایش نرخ بهره امری نیست که FOMC  در حال حاضر در نظر داشته باشد. این امکان وجود دارد که نیاز شود رشد اقتصادی بیش از حد انتظار کند شود، اما این سناریو اصلی من نیست. رشد مثبت اقتصادی، به نظر من، ادامه خواهد داشت، اما با سرعت کمتر.

ما همچنین به گزارش بعدی شاخص هزینه اشتغال یا ECI دقت خواهیم کرد، آخرین آمار ECI دلگرم کننده بوده است چرا که نشان دهنده افت رشد دستمزدها بود. با توجه به پیش بینی من و همکارانم، کاهش نرخ بهره در سال جاری مناسب نخواهد بود اما اگر تورم سریعتر کاهش یابد، تغییر سیاست‎ها را در نظر خواهیم گرفت. چرخه کنونی یک چرخه تجاری استاندارد نبوده و منحصر به فرد است، بدین ترتیب ما نمی توانیم هیچ قطعیتی در پیش بینی های خود داشته باشیم.

من نشانه‌هایی از رخداد مارپیچ دستمزد قیمت نمی‌بینم، اما به طور کلی زمانی که نشانه های آن نمایان شود، برای اقدام خیلی دیر خواهد بود. بنابراین نمی توانیم اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد. پیش‌بینی می‌کنیم  رشد اقتصادی با سرعت کم تداوم یافته، رکودی صورت نگیرد و تورم به طور آهسته کاهش یابد. (سافت لندینگ) بازارهای مالی انتظار دارند که تورم سریعتر از انتظارات ما کاهش یابد. از ماه دسامبر، شرایط مالی تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. این مهم است که بازارها منعکس کننده انقباضاتی باشند که در حال انجام آن هستیم.

منبع: forexfactory.com

امتیاز دهید