بررسی سیاست‌های پولی انگلستان

سیاست های باک مرکزی انگلیس

دیروز بانک مرکزی انگلیس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری کرد، این نرخ بدون تغییر حدود 3.6 درصد نگه داری شد. این تصمیم برای این گرفته شد که هیئت مدیره فرصت بیشتری برای ارزیابی چشم انداز اقتصادی و تأثیر افزایش نرخ های بهره داشته باشند.  از ماه می سال گذشته نرخ بهره 3 و نیم درصد افزایش یافته است. این یک افزایش بزرگ در یک دوره کوتاه است و برای بسیاری از افراد دشوار بوده است. اولین افزایش ها برای برداشتن حمایت های ارائه شده در طول ویروس کرونا ضروری بود.

برای مدت محدود عضویت در کانال VIP رایگان شد!

چند نمونه از رضایتمندی و سود روزانه اعضای کانال VIP، اگه شماهم داخل بروکر حساب واقعی داری همین حالا فرم زیر را پر کن و رایگان عضو کانال VIP شو.

تصمیم برای ثابت نگه داشتن نرخ‌ها در این ماه به معنای پایان یافتن افزایش نرخ بهره نیست. در واقع، هیئت مدیره انتظار دارد که برای بازگرداندن تورم به هدف در یک بازه زمانی معقول، به تشدید بیشتر سیاست پولی نیاز باشد. اما با این وجود عاقلانه‌تر این است که نرخ‌ها در این ماه ثابت نگه داشته شود تا زمان بیشتری برای ارزیابی تأثیر افزایش نرخ های بهره و چشم انداز اقتصادی فراهم شود. هیئت مدیره آگاه است که سیاست پولی با تاخیر عمل می کند و اثر کامل افزایش‌ها تا به امروز هنوز احساس نشده است. همچنین آگاه است که ابهامات اقتصادی قابل توجهی در حال حاضر وجود دارد. با توجه به این تاخیرها و عدم قطعیت ها، هیئت مدیره تصمیم گرفت که با توجه به این که سیاست پولی اکنون انقباضی است زمان آن رسیده است که نرخ بهره ثابت بماند و اطلاعات بیشتری جمع آوری شود.

این رویکرد با رویه ما در چرخه های نرخ بهره قبلی سازگار است. در چرخه‌های قبلی، معمول بود که هیئت مدیره چندین بار نرخ بهره را تغییر می داد، سپس مدتی منتظر می ماند تا نبض اقتصاد را ارزیابی کند و در صورت اقتضای شرایط، دوباره حرکت می کرد.

منبع www.rba.gov.au

5/5 (4 امتیاز)