چرا در معاملات فارکس ضرر می‌ کنیم؟ (بخش دوم)

فارکس ضرر

در بخش قبلی این مقاله آموختیم که تریدرها با انجام معاملات بسیار تهاجمی یا خلاف روند، سرمایه خود را از در معرض خطر قرار می‌دهند‌، به ویژه هنگامی که برخلاف روندهای آشکار معامله می‌کنند. همچنین اولین و ایمن ترین اولویت شما نباید به دست آوردن سرمایه باشد، بلکه باید تلاش کنید چیزی را که از قبل دارید از دست ندهید. در این بخش به بررسی دلایل دیگری می‌‌پردازیم که باعث ضرر کردن شما در معاملات می‌شود.

سیگنال فارکس

تسلیم هوس شدن و ضرر کردن در فارکس

برخی از تریدرها احساس می‌کنند که باید تا آخرین پیپ را از یک حرکت در بازار خارج کنند. روزانه در بازارهای فارکس می‌توان پول به دست آورد. تلاش برای گرفتن آخرین پیپ قبل از تغییر مسیر یک جفت ارز، می‌تواند باعث شود که موقعیت‌های خود را برای مدت زیادی حفظ کنید و معامله سودآوری را که دنبال می‌کنید از دست بدهید.

راه حل این مسئله واضح است: حریص نباشید. ارزها هر روز به حرکت خود ادامه می‌دهند، بنابراین نیازی به دریافت تمامی پیپ‌ها نیست.

لازم به ذکر است که پیپ کوچکترین مقداری است که یک مظنه ارز قادر به تغییر است. این یک صدم از 1 درصد است که به عنوان “نقطه پایه” نیز شناخته می‌شود. جفت ارزها معمولاً به رقم چهارم اعشار نشان داده می‌شوند، بنابراین این تفاوت‌ها می‌توانند به طور دقیق اندازه گیری شوند.

معامله غیر قطعی

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که از انجام یک معامله پشیمان هستید. این اتفاق معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که معامله‌ای را باز می‌کنید که فوراً سودآور نیست. در نتیجه با خود می‌گویید که مسیر اشتباهی را انتخاب کرده‌اید. سپس معامله خود را می بندید و آن را معکوس می کنید، ولی پس از آن می‌بینید که بازار به جهت اولیه‌ای که انتخاب کرده بودید برگشته است. در این صورت، باید یک جهت را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.

تلاش برای انتخاب اوج‌ها یا کف‌ها

بسیاری از تریدرهای جدید سعی می‌کنند بهترین نقاط را در جفت ارزها انتخاب کنند. آنها معامله‌ای را روی یک جفت قرار می‌دهند، و همانطور که در جهت اشتباه ادامه دارد، آنها همچنان به پوزیشن خود اضافه خواهند کرد؛ زیرا تصور می‌کنند روند در حال تغییر است. این روند یک معامله منفی بزرگ را ایجاد می‌کند. بهتر است با روند معامله کنید.

اگر فکر می‌کنید روند تغییر می‌کند و می‌خواهید معامله را در جهت جدیدی انجام دهید، منتظر تأیید تغییر روند باشید. اگر می‌خواهید پوزیشنی را در کف بگیرید، کف را در یک روند صعودی انتخاب کنید، نه در یک روند نزولی.

ورود به آلپاری

اگر می‌خواهید پوزیشنی را در اوج قیمتی باز کنید، زمانی که بازار در حال انجام یک حرکت اصلاحی بالاتر است، یک اوج را انتخاب کنید؛ نه یک روند صعودی که بخشی از یک روند نزولی بزرگ تر است.

امتناع از اشتباه کردن و ضرر

گاهی برخی از تریدرها با  موفقیت عمل نمی‌کنند. این طبیعت انسان است که بخواهد همیشه حق با او باشد؛ اما گاهی اوقات اینطور نیست. به‌ عنوان یک تریدر، فقط باید بپذیرید که گاهی اوقات اشتباه می‌کنید یا به دلایل اشتباه وارد معامله شده‌اید، یا آنطور که برنامه ریزی کرده بودید انجام نشد. در هر صورت، بهترین کار این است که اشتباه خود را بپذیرید، معامله را کنار بگذارید، به ضرر فکر نکنید و به دنبال فرصت بعدی بروید.

سیستم خرید کردن

سیستم‌‌های معاملات فارکس بسیاری برای خرید در اینترنت وجود دارد. برخی از تریدرها به دنبال سیستم معاملاتی فارکس ۱۰۰ درصد دقیق هستند. آن‌ها به خرید سیستم‌ها و امتحان کردن آن‌ها ادامه می‌دهند تا اینکه در نهایت تسلیم می‌شوند و به این نتیجه می‌رسند که راهی برای برنده شدن وجود ندارد.

به عنوان یک تریدر جدید، باید بپذیرید که برنده شدن در معاملات فارکس، درست مانند هر چیز دیگری، به تلاش زیادی نیاز دارد. شما می‌توانید با ساختن روش، استراتژی و سیستم خود، به جای خرید سیستم‌های بی ارزش در اینترنت از بازاریاب‌های نه چندان معتبر، به موفقیت دست یابید.

2/5 (1 امتیاز)