چهار نشانه که یک استراتژی معاملاتی برای شما مناسب نیست!

استراتژی معاملاتی

اگر به اندازه کافی درباره بازار فارکس تحقیق کرده باشید؛ مطمئنا در مقالات متفاوت، گوگل، توئیتر و یا کتاب‌های آموزشی با انواع استراتژی معاملاتی روبرو شده‌اید. بسیاری از این استراتژی‌ها در نوبه خود ادعا می‌کنند که آسان، کم هزینه و تضمین شده هستند و استفاده از آنها شما را ثروتمند می‌کند ولی در عمل ممکن است مناسب شما نباشند.

در بسیاری از این مقالات و منباع آموزشی، ادعا می‌شود که با استفاده از سیستم معاملاتی آنها می‌توانید روزانه تا 100 دلار درآمدزایی کنید. در این شرایط بسیاری از افراد با خریداری این مجموعه‌ها استراتژی معاملاتی را بررسی می‌کنند؛ در حالی که بسیاری از معامله‌گران فارکس نیز ترجیح می‌دهند استراتژی معاملاتی مخصوص به خود را داشته باشند.

امتحان یک استراتژی به زمان، صبر و نظم نیاز دارد. آزمایش سودآوری یک استراتژی‌ معاملاتی فارکس به این معنی است که به اندازه کافی به آنها پایبند باشید تا نقاط قوت و ضعف آن را ارزیابی کنید. تنظیم بازه زمانی، اندیکاتورها، پارامترهای ورود و خروج معاملات و استراتژی مدیریت ریسک مخصوص شما شانس اینکه استراتژی با سیستم معاملاتی شما مطابقت داشته باشد را افزایش می‌دهد.

برای مدت محدود عضویت در کانال VIP رایگان شد!

چند نمونه از رضایتمندی و سود روزانه اعضای کانال VIP، اگه شماهم داخل بروکر حساب واقعی داری همین حالا فرم زیر را پر کن و رایگان عضو کانال VIP شو.

اما چه زمانی باید فهمید سیستم مورد نظر برای معاملات شما مناسب نیست؟ چه چیزی تفاوت بین یک روز معاملاتی بد در بازار و یک سیستم معاملاتی بد را مشخص می‌کند؟ در ادامه به بررسی 4 نکته می‌پردازیم که در صورت مواجهه با آنها باید استراتژی معاملاتی خود را تغییر دهید.:

1. نمی‌توانید به طور مداوم از قوانین معاملاتی خود پیروی کنید.

گاهی اوقات یک یا دو معامله برای ایجاد یا شکستن یک استراتژی معاملاتی کافی است. نکته اصلی این است که اگر مداوم از یک سیستم استفاده نکنید، قادر به بررسی سودآوری آن و در نهایت قضاوت سیستم نخواهید بود.

اگر احساس می‌کنید سیستم انتخابی برای شما خاص، مبهم یا دشوار است، ترفندهای لازم را انجام دهید تا به آن عادت کنید. در غیر این صورت بهترین کار این است که آن را به صورت کامل کنار بگذارید.

2. استراتژی معاملاتی شما تلاشی بیشتر از ارزش آن نیاز دارد.

گاهی اوقات استراتژی معاملاتی شما نیاز به تلاش زیادی دارد، برای مثال آیا سودآوری سیستم معاملاتی شما در گروی بررسی 24 ساعته معاملات است؟ یا آیا قبل از تایید یک سیگنال نیاز به بررسی تعداد زیادی اندیکاتور دارد؟

اگر سیستم معاملاتی شما به صورتی باشد که نتوانید طولانی مدت و با آرامش از آن استفاده کنید، یا احساس کنید که استفاده از آن سودآوری شما را بیشتر نمی‌کند، زمان آن رسیده که گزینه‌های دیگر را بررسی کنید. شما باید با استراتژی معاملاتی خود احساس راحتی کنید.

3. شما بیشتر درآمد خود را خرج خرید استراتژی معاملاتی می‌کنید.

مراقب قیمت‌های بالای خرید استراتژی باشید. البته که تمامی استراتژی‌های موجود در بازار کلاهبرداری نیستند. اما اگر هزینه زیادی برای یک استراتژی پرداخت می‌کنید این احتمال وجود دارد که گزینه مناسبی را انتخاب نکنید.

اگر سیگنال‌های سیستم معاملاتی شما سود مناسبی ندارد، وقت آن است که از استراتژی دیگری استفاده کنید. این موضوع بسیار ساده است، اگر از سیستم خود استفاده می‌کنید اما برای کسب سود مجبور به پرداخت هزینه‌های اشتراک هستید، باید به فکر تغییر استراتژی سرمایه‌گذاری خود باشید.

4. سیستم معاملاتی شما سوددهی ندارد.

اگر تمامی پارامترها را رعایت کرده‌اید، تنظیمات را بهینه‌سازی کردید و استراتژی خود را در تمامی شرایط امتحان کرده‌اید اما هنوز سودی به دست نیاورده‌اید، قطعا زمان تغییر استراتژی است.

جمع‌بندی

کنار گذاشتن یک سیستم معاملاتی نترسید. بررسی هر استراتژی نیاز به زمان و تکرار دارد. به یاد داشته باشید که صرفا چون یک استراتژی برای مجموعه‌ای از معامله‌گران به خوبی عمل کرده است، به این معنا نیست که برای شما نیز سودده خواهد بود.

عوامل دیگری مانند زمان در دسترس برای معامله، تحمل ریسک و شخصیت معاملاتی شما همگی درعملکرد یک سیستم معاملاتی تاثیر دارد. زمان، تلاش، نظم و انضباط و شاید حتی شانس نیاز است تا بتوان استراتژی معاملاتی را پیدا کرد که متناسب با شخصیت معاملاتی و اهداف شما باشد.

چگونه اشتباهات معاملاتی را به نقاط قوت تبدیل کنیم؟

چطور یک معامله گر خوب شویم؟

چرا معامله گران مصمم، خود را با دیگر معامله گران مقایسه نمی‌کنند؟

تحلیل فاندامنتال بازار نفت: آیا این اوج قیمتی است که در ذهن داشتیم؟

امتیاز دهید