استراتژی اسکالپینگ فارکس چیست؟ (بخش دوم)

اسکالپینگ فارکس

همانطور که در قسمت قبلی این مقاله گفته شد، اسکالپینگ فارکس (Forex Scalping) یک سبک معاملاتی روزانه است و توسط تریدرهای فارکس استفاده می‌شود؛ که شامل خرید یا فروش جفت ارز در بازه زمانی کوتاه و در تلاش برای کسب سود سریع است. یک اسکالپر فارکس با استفاده از حرکات کوچک قیمت، که در طول روز رایج است، تعداد زیادی معامله انجام می‌دهد.

در حالی که در استراتژی اسکالپینگ تریدر برای به دست آوردن سودهای کوچک، مانند 5 تا 20 پیپ در هر معامله تلاش می‌کند. سود این معاملات را می‌توان با افزایش اندازه پوزیشن افزایش داد. اسکالپرهای فارکس معمولاً معاملات را برای چند ثانیه تا چند دقیقه نگه می‌دارند و چندین پوزیشن را در یک روز باز و بسته می‌کنند.

ریسک ‌های استراتژی اسکالپینگ فارکس

مانند تمامی سبک‌های معاملاتی، اسکالپینگ فارکس بدون ریسک نیست. همانطور که اگر معاملات سودآور زیادی انجام شود، سود نیز به سرعت انباشته می‌شود؛ اگر تریدر نداند چه کاری انجام می‌دهد یا از یک سیستم معیوب استفاده کند، ضرر نیز می‌تواند به سرعت افزایش یابد.

اندازه‌ پوزیشن بزرگ‌تر نیز می‌توانند خطرآفرین باشند. فرض کنید یک تریدر 1000 دلار در حساب خود دارد؛ اما به کمک لوریج از اندازه پوزیشن 1 لات استفاده می‌کند.  فرض کنید تریدر مایل است در هر معامله پنج پیپ ریسک کند و زمانی که سود 10 پیپ به دست آورد سعی می‌کند از آن خارج شود. این یک سیستم قابل دوام است، اما گاهی اوقات تریدر نمی‌تواند با ضرر پنج پیپ خارج شود و باعث ضرر سنگین وی میشود.

اسکالپینگ

الزامات برای اسکالپینگ فارکس

برای معامله در فارکس، تنها باید یک حساب کاربری در یک بروکر فارکس باز کنید و در آن پول قرار دهید. با این حال، چندین مفهوم و روش وجود دارد که باید قبل از معامله با آنها آشنا شوید.

تحلیل تکنیکال

برای تریدرهای فارکس ضروری است که نحوه عملکرد تحلیل تکنیکال را بیاموزند. تحلیل تکنیکال از نمودارها، الگوها و سایر شاخص‌ها برای تجزیه و تحلیل و پیش‌ بینی حرکات قیمت دارایی استفاده می‌کند. تریدرها از الگوهای کندل استیک، نمودار قیمتی، اندیکاتورها و دیگر روش‌ها استفاده می‌کنند. با استفاده از تحلیل تکنیکال در معاملات فارکس، تریدرها می توانند تقاط ورود و خروج را تشخیص دهند و سریع تر از بقیه افراد روند احتمالی سهم را پیش‌بینی کنند. انجام این کار باعث نظم بخشیدن به انجام معاملات می شود و اگر افراد استراتژی تخصصی نیز داشته باشند می توانند سود خوبی به دست آورند.

کندل استیک

الگوهای کندل استیک نمودارهایی هستند که روندهای کلی قیمت یک دارایی را دنبال می‌کنند و نشان دهنده قیمت‌های باز و بسته شدن، بالا و پایین به صورت روزانه است. آنها را به دلیل ظاهر شمعی شکل، کندل استیک می‌نامند.

الگوی نموداری

الگوهای نمودار شاخص‌های بصری قیمت‌های چند روزه هستند. این الگوها به دلیل ظاهری که دارند، مانند طرح‌های جام و دسته یا سر و شانه معکوس نامگذاری شده‌اند.

استاپ های معاملاتی

انجام معاملات بزرگ و رسیدن به پول زیاد وسوسه برانگیز است؛ با این حال، این راه به سوی تباهی است. استاپ های معاملاتی به بروکر شما اعلام می‌کند که چه مقدار پول را در هر معامله از دست بدهید. هنگامی که یک سفارس استاپ لاس قرار می دهید، اگر ضرر خارج از حد قابل قبول شما باشد، بروکر از وقوع معامله جلوگیری می‌کند.

کنترل احساسات

شما باید بتوانید واکنش‌های احساسی خود را کنترل کنید و زمانی که قیمت‌ها در حال افزایش یا کاهش هستند خونسردی خود را حفظ کنید. پایبندی به برنامه خود و گرفتار نشدن به طمع می‌تواند به کاهش خطر از دست دادن مقادیر زیادی سرمایه کمک کند. معاملات خود را کوچک نگه دارید و به خود فرصت دهید تا در صورت اشتباه، بدون از دست دادن همه چیز، از آن خارج شوید.

به یاد داشته باشید که استفاده از این استراتژی به مهارت و تجربه نیاز دارد و کسی باید در بازار فارکس معامله کند که این بازار، تکنیک‌ها و مفاهیم فارکس را مطالعه کرده است.

4.3/5 (3 امتیاز)